7 πράγματα που μας αρέσουν και 3 που… θα θέλαμε να βελτιωθούν στο νέο SUZUKI DR-Z4S

Οδηγήσαμε τα νέα DR-Z4S και DR-Z4SM σε χώμα και άσφαλτο και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις αλλά και 10 σημεία που τράβηξαν την προσοχή μας.

Σίγουρα θα έχετε προσέξει πως, περίπου πριν 10 μήνες, η Suzuki παρουσίασε τη νέα γενιά των “ντι αρ ζετ”, με την επίσημη αποκάλυψη να γίνεται στη Διεθνή Έκθεση του Μιλάνου (EICMA), στα τέλη του 2024. Εδώ και λίγες μέρες, τα πρώτα μοντέλα έφτασαν και στην Ελλάδα, και καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας (όμιλος Σφακιανάκη), είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την enduro έκδοση (DR-Z4S) όσο και την supermoto (DR-Z4SM), σε σχετική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του ειδικού τύπου.

Θυμίζουμε πως η τιμή των νέων Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM έχει οριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 8.495€.

Αλλαγές

Όπως είχαμε γράψει και στο σχετικό ρεπορτάζ μετά την επίσκεψή μας στο Μιλάνο, η νέα σειρά “DR-Z” δεν μας εντυπωσίασε με την εμφάνισή της, ειδικά όταν βλέπεις τις δύο μοτοσυκλέτες δίπλα στα υπόλοιπα, σαφώς πιο τολμηρά, σχεδιαστικά, μοντέλα του 2025. Γούστα ωστόσο είναι αυτά οπότε περί ορέξεως…

Ας δούμε λοιπόν εν συντομία τις σημαντικότερες αλλαγές για τη νέα σειρά του 2025:

Κινητήρας

Ο υγρόψυκτος κινητήρας των 398cc με δύο εκκεντροφόρους και ξηρό κάρτερ έχει δεχθεί πληθώρα αναβαθμίσεων (ψεκασμό, κεφαλή με δύο μπουζί, γκάζι ride by wire κλπ) και φυσικά πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων και θορύβου (Euro 5+).
Εξωτική τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί στις βαλβίδες εξαγωγής οι οποίες είναι γεμισμένες με νάτριο, για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, από τον θάλαμο καύσης προς το εξωτερικό μέρος της κεφαλής. Δυστυχώς διατηρείται το 5ταχυτο κιβώτιο το οποίο θα λέγαμε πως δεν συμβαδίζει με την εποχή.

Πλαίσιο

Νέο είναι το ατσάλινο, δύο δοκών, πλαίσιο που συνεργάζεται με αλουμινένιο υποπλαίσιο και αλουμινένιο ψαλίδι.

Περιφερειακός εξοπλισμός

Το μοντέλο “S” έρχεται με ακτινωτούς τροχούς 21-18” (17αρηδες το SM), εντυπωσικά μεγάλων διαδρομών είναι οι αναρτήσεις της ΚΥΒ, με 280 mm μπροστά και 296 πίσω (260-277 το SM) ενώ είναι και ρυθμιζόμενες. Στα φρένα συναντάμε δίσκο διαμέτρου 270 mm μπροστά (310 το SM) με συμβατική (όχι ακτινική) δαγκάνα δύο εμβόλων ενώ πολύ σημαντική είναι η ύπαρξη μεταλλικής ποδιάς στο κάτω μέρος του πλαισίου, για την προστασία του κινητήρα από βράχια και πέτρες.

Ηλεκτρονικά συστήματα

Τα νέα DR-Z4S και DR-Z4SM έρχονται με πλήρη ηλεκτρονικά συστήματα που, όσων αφορά το traction control, συνεργάζονται με το ride by wire (δες εδώ τι σημαίνει στην πράξη αυτό) ωστόσο λόγω της σχετικά μικρής ιπποδύναμης θα σταθούμε περισσότερο σε δύο βασικές λειτουργίες: τη λειτουργία (mode) Gravel που επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση του πίσω τροχού καθώς και τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS είτε και στους δύο τροχούς είτε μόνο στον πίσω.

Στην πράξη

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις νέες DR-Z4S και DR-Z4SM στις εγκαταστάσεις της “Riding School Θανάσης Χούντρας powered by Suzuki”. Στη διάθεσή μας είχαμε την σφιχτή ασφάλτινη διαδρομή που χρησιμοποιείται από τους εκπαιδευτές της σχολής, καθώς και χωμάτινα κομμάτια ώστε να δούμε τις off-road δυνατότητες του “S”. Μετά από αρκετές εναλλαγές στις σέλες των δύο μοτοσυκλετών καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας κυρίως για το enduro μοντέλο (ακολουθούν στη συνέχεια και του SM) οι οποίες έχουν ως εξείς:

Μας άρεσαν στο
Suzuki DR-Z4S

+ Η ομοιογένεια του συνόλου: Μετά από πoλλά οδηγικά session μπορούμε να πούμε πως, οδηγικά, η μοτοσυκλέτα δεν έχει αδύναμα σημεία!
Η συνεργασία πλαισίου, αναρτήσεων, κινητήρα και φρένων είναι υποδειγματική και τα όρια έρχονται απόλυτα προοδευτικά χωρίς να υστερεί κάποιος από τους παραπάνω τομείς. Μπορεί να ακούγεται απλό αλλά δεν είναι καθώς, για κάτι τέτοιο απαιτεται κάτι περισσότερο από “απλή συναρμολόγηση εξαρτημάτων”.

+ Η φιλικότητα της μοτοσυκλέτας: Έρχεται φυσικά ως απόρροια της ομοιογένειας ολόκληρου του συνόλου αλλά και του τρόπου με τον οποίο αποδίδει ο κινητήρας. Σε κανένα σημείο δεν τρομάζει, δεν ξεσπάει και πάντα νιώθεις πως έχεις πλήρη έλεγχο της κατάστασης.

+ Η αίσθηση του γκαζιού: Γενικά η αίσθηση που δίνει το άνοιγμα του γκαζιού μιας μοτοσυκλέτας αποτελεί την βασική πηγή της χαράς κατά την οδήγηση. Έχουμε δει πολλά συστήματα ride by wire να στερούνται αίσθησης ή απόκρισης ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην περίπτωσή της DR-Z4S, οπότε… “από εμάς είναι ναι!

+ Οι αναρτήσεις: Συχνά είναι το σημείο στο οποίο, από πολλούς κατασκευαστές, γίνονται περικοπές είτε όσων αφορά την ποιότητα είτε στο μήκος των διαδρομών. Το νέο DR-Z4S ωστόσο έρχεται, και με ποιοτικές ρυθμιζόμενες αναρτήσεις αλλά, και με μεγάλες διαδρομές που απογειώνουν τις δυνατότητες του στο χώμα.

+ Το Gravel Mode: Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει από τους ανθρώπους της Suzuki στη ρύθμιση του συστήματος traction control, στη θέση Gravel. Σε αυτή, το σύστημα σου επιτρέπει να σπινάρεις τον πίσω τροχό χωρίς εμφανή (ενοχλητική) παρέμβαση ενώ την ίδια ώρα σε βοηθάει να διατηρήσεις τον έλεγχο. Σίγουρα η ιπποδύναμη του κινητήρα δεν είναι αρκετή για να φέρει σε δύσκολη θέση το σύστημα ωστόσο είναι σημαντικό, ειδικά για τους νέους αναβάτες, να νιώθουν πως υπάρχει μια “δικλείδα ασφαλείας” που θα προστατέψει σε περίπτωση υπερβολικού ανοίγματος του γκαζιού.

+ Ο συμπλέκτης: Πολύ καλή αίσθηση, χωρίς να απαιτεί πολλή δύναμη και κυρίως χωρίς να δημιουργεί παράξενες αναπηδήσεις στον πίσω τροχό κατά τη διάρκεια των κατεβασμάτων ταχυτήτων, ακόμα και στην άσφαλτο (ισχύει και για το SM).

+Παιχνίδι”: το πιο σημαντικό στην περίπτωση του νέου Suzuki DR-Z4S είναι ίσως αυτή η αίσθηση πως μπορείς να παίξεις μαζί του. Δεν θα πει όχι στα μπερμ, στα άλματα, στις απότομες ανηφόρες ούτε στα οριακά πλαγιάσμα και τα ντριφτ (φρεναρίσματος) στην άσφαλτο. Πάντα νιώθεις πως έχεις τον έλεγχο και οι προειδοποιήσεις πριν φτάσεις στα όρια είναι σαφείς και ταυτόχρονα εξαιρετικά γλυκιές. Και αυτό ακούγεται απλό αλλά νιώθουμε πως πλέον σπάνια το συναντάμε σε μοτοσυκλέτες καθημερινής χρήσης.

Δεν μας άρεσαν στο
Suzuki DR-Z4S

Η μέγιστη απόδοση του κινητήρα: Όσο ελεγχόμενη και με καλή αίσθηση είναι η απόδοση του μονοκύλινδρου κινητήρα, άλλο τόσο σου δημιουργεί την επιθυμία να είχες λίγα ακόμα άλογα. Οι δύο καταλύτες, και γενικά οι αυστηρές προδιαγραφές, έχουν ευνουχίσει τον κινητήρα, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η δυνατότητα για απολαυστικές σούζες ή “παντηλίκια” ισχύος. Το DR-Z 400 E του 2000 (ξαναλέμε, το Ε, το άγριο) των 40+ ίππων στον τροχό, φαντάζει “εξωπραγματικό” μπροστά στο σημερινό, και αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά το αποτέλεσμα των Euro 5+… Περιμένουμε με αγωνία ένα “racing kit” που θα βελτιώσει την κατάσταση.

Βάρος: Άλλη μια απόδειξη πως οι περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές λειτουργούν εις βάρος της οδηγικής ασφάλειας καθώς βλέπουμε το ονομαστικό βάρος (151kg με γεμάτο ρεζερβουάρ) να μην μπορεί να κατέβει σε σχέση με το 2000 (!), παρά την βελτίωση της τεχνολογίας.

5αρι κιβώτιο: Εντάξει, όσο προσεκτική και να είναι η κλιμάκωση ενός πεντατάχυτου κιβωτίου, πάντα θα υπολείπεται ενός 6τάχυτου όπως αυτό που θα θέλαμε να είχε τοποθετήσει η Suzuki. Ευτυχώς την κατάσταση σώζει κάπως ο εξαιρετικά ελαστικός κινητήρας που διαθέτει μεγάλο ωφέλιμο εύρος αλλά και πάλι…

Το Suzuki DR-Z4SΜ

Μπορεί να είμαστε στο… Enduro24 αλλά δεν χάσαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση SM με τους 17αρηδες ασφάλτινους τροχούς. Η πρώτη αίσθηση που μας έδωσε είναι κάπως παράξενη καθώς φαίνεται να αρνείται… να πλαγιάσει. Κάτι παράξενο συμβαίνει με τον συνδυασμό γεωμετρίας του πλαισίου, των τροχών και της κορώνας των ελαστικών, και δημιουργούν μια τάση να σηκώσουν τη μοτοσυκλέτα όταν προσπαθείς να της δώσεις τις πρώτες μοίρες κλίσης. Μετά από δύο γύρους, που πλέον έχεις πάρει τον αέρα και επιτίθεσαι στα ζωγραφιστά κερμπ με αποφασιστικότητα, όλα φτιάχνουν και η DR-Z4SΜ αποδεικνύεται ιδιαίτερα απολαυστική. Ωστόσο αυτό το “σκαλοπάτι” θέλει περισσότερη διερεύνηση για το πώς θα ξεπεραστεί καθώς δείχνει ανασταλτικός παράγοντας για διασκέδαση σε δρόμους ανοιχτής κυκλοφορίας. Γενικά, στο SM είχαμε την αίσθηση πως χάθηκε η απίστευτη ομοιογένεια του enduro μοντέλου (S), με το δυνατό μπροστινό φρένο να φέρνει σε δύσκολη θέση την μπροστινή ανάρτηση και η απόδοση του κινητήρα να υστερεί των δυνατοτήτων της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας.

Test ride για το κοινό

Τα νέα Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM θα είναι διαθέσιμα για test ride στο Adventure Meeting που θα πραγματοποιηθεί στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου (10:00 -18:00).

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα