9+1 σημεία κλειδιά για τη νέα KTM 1390 Super Adventure R ΜΥ2026

Έτοιμη να βγει από τη γραμμή παραγωγής του αυστριακού εργοστασίου στο Mattighofen είναι η μεγαλύτερη ταξιδιωτικη adventure της KTM, και εδώ θα βρεις όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία για αυτή.

Ως την “απόλυτη READY TO RACE travel μοτοσυκλέτα με κινητήρα V2 που φτιάχτηκε ποτέ”, χαρακτηρίζει η KTM τη νέα 1390 Super Adventure R.
Αν και η πρώτη της παρουσίαση (video) έγινε στα τέλη του 2024 (ως μοντέλο 2025), εντούτοις η καθυστέρηση της έναρξης της παραγωγής λόγω των προβλημάτων που ταλάνισαν την αυστριακή εταιρεία, μετατρέπει το νέα “R” αυτομάτως σε μοντέλο 2026. Πάμε να δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για “τη νέα ναυαρχίδα του στόλου” των adventure της αυστριακής εταιρείας λίγο πριν το νέο μοντέλο κυλήσει για πρώτη φορά τους τροχούς του, ως μοντέλο παραγωγής (τα πρώτα 1390 Super Adventure R αναμένεται αν βγουν από το αυστριακό εργοστάσιο μέσα στον Οκτώβριο).

Κινητήρας

Πρόκειται για τον νέο δικύλινδρο, με διάταξη V, κινητήρα των 1.350cc που είδαμε για πρώτη φορά το 2024 στη σειρά Super Duke και που στη συνέχεια ανακοινώθηκε πως θα χρησιμοποιηθεί και στα μοντέλα Adventure (S & EVO). Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων εισαγωγής , και αποδίδει την ακραία ιπποδύναμη των 173 PS, και 145NM ροπής. Φυσικά συνοδεύεται από πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ενώ άξια αναφοράς είναι η αύξηση των διαστημάτων service που πλέον έχει φτάσει τις 60.000km για έλεγχο βαλβίδων.

Αναρτήσεις

Το 1390 Super Adventure R χρησιμοποιεί αναρτήσεις WP, της σειράς XPLOR. Μπροστά υπάρχει πιρούνι USD με καλάμια διαμέτρου 48mm και πίσω σύστημα PDS (χωρίς μοχλικό) με μονό αμορτισέρ του οποίου η προφόρτιση ελατηρίου μπορεί να ρυθμιστεί με το χέρι. Φυσικά είναι πλήρως ρυθμιζόμενες (μπροστά και πίσω) και διαθέτουν διαδρομές 220mm ενώ για τις τελικές ρυθμίσεις η KTM είχε ως test rider τον Quinn Cody.

Τροχοί

Ως μοτοσυκλέτα που υπόσχεται έντονες συγκινήσεις στο χώμα, χρησιμοποιεί ακτινωτούς τροχούς (tubeless) 21 (μπροστά) και 18 ιντσών (πίσω). Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Bridgestone AT41 σε διαστάσεις 90/90-21 και 150/70-18.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

Όπως είναι φυσικό, χρειάζεται η συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας για να μπορέσει μια μοτοσυκλέτα 173hp να είναι οδηγηθεί ξένοιαστα και με ασφάλεια στο χώμα. Έτσι συναντάμε τα γνωστά mode (Rain, Street, Sport, Offroad αλλά και Custom) που τροποποιούν αρκετές παραμέτρους του κινητήρα ωστόσο αυτό που φαίνεται εντυπωσιακό είναι το πώς θα συνεργάζεται το προαιρετικό “Rally mode” που δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της πλαγιολίσθησης (9 διαθέσιμα επίπεδα επιλογής) με τη θηριώδη ιπποδύναμη.

Ζελατίνα – Φώτα

Σημαντική σχεδιαστική πινελιά, για την οδήγηση στο χώμα, είναι η τοποθέτηση μικρής ζελατίνας που φαίνεται πως δεν εμποδίζει ούτε στο ελάχιστο τις κινήσεις αλλά και την ορατότητα του αναβάτη. Φυσικά αυτό αναμένεται να έχει ως “παρενέργεια” τη μειωμένη κάλυψη από τον αέρα ωστόσο σίγουρα το 1390 Super Adventure R απευθύνεται σε πιο “σκληροπυρηνικό” κοινό. Εντελώς νέος, και υψηλής απόδοσης σύμφωνα με την KTM, είναι ο προβολές LED,, που “κάνει τη νύχτα μέρα” και ο οποίος συνδυάζεται με νέα cornering lights.

Θέση οδήγησης

Η νέα, ενιαία σέλα και η νέα θέση των μαρσπιέ (έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα κατά 8mm και πιο έξω κατά 10mm) μαζί με τα πλήρως ρυθμιζόμενα χειριστήρια βοηθούν, σύμφωνα με την KTM, να βρεθεί πάντα η κατάλληλη θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από τις συνθήκες ή τις απαιτήσεις του αναβάτη.

Βελτιωμένη ψύξη

Οι νέοι, πιο αποδοτικοί, ανεμιστήρες και τα νέα κράματα μετάλλων που έχουν χρησιμοποιηθεί στο σύστημα ψύξης υπόσχονται καλύτερη απαγωγή θερμότητας, με τον θερμό αέρα να ωθείται, μέσω νέων διόδων, μακριά από τα πόδια του αναβάτη.

Διαστάσεις

Σχετικά μικρό φαίνεται να έχει διατηρηθεί το πλάτος της ενώ το ανακοινώσιμο βάρος των 248kg (με γεμάτο ρεζερβουάρ) σίγουρα δεν είναι μικρό για οδήγηση στο χώμα, ωστόσο είναι μικρότερο από τον ανταγωνισμό (ενδεικτικά, η BMW R 1300 GS Adventure είναι στα 269 kg και η Triumph Tiger 1200 Rally Pro στα 250kg). Σημαντικό νούμερο αποτελεί επίσης τα 242mm ελάχιστης απόστασης από το έδαφος που επιτρέπει την άνετη εκτός δρόμου οδήγηση.

Εξοπλισμός

Από τη λίστα του βασικού εξοπλισμού δεν λείπει σχεδόν τίποτα καθώς περιλαμβάνονται τα συστήματα traction control και abs, οι αισθητήρες πίεσης ελαστικών, το σταμπιλιζατέρ, το keyless σύστημα και η νέα TFT οθόνη 8,8”. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει μια μεγάλη λίστα έξτρα εξοπλισμού και special parts που περιλαμβάνει την ενεργοποίηση του rally mode, του Quickshifter, το radar και το σύστημα Hill Hold Control.

Τιμή και διαθεσιμότητα

Το νέο KTM 1390 Super Adventure R θα κοστίζει στην Ελλάδα 24.980€ και αναμένεται να φτάσει στη χώρα μας, εντός του τελευταίου φετινού τριμήνου, σε περιορισμένα κομμάτια.

Τεχνικά χαρακτηριστικά 2026 KTM 1390 Super Adventure R


2026 KTM 1390 Super Adventure R
Τιμή (€)24.980,00 €
Κινητήρας4Τ, V2, 2ΕΕΚ
Χωρητικότητα (cc)1350
Ιπποδύναμη173 PS
Ροπή145 NM
Διαχείριση κινητήραKeihin
ΣυμπλέκτηςΥδραυλικός
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο χωροδικτύωμα
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)23
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά | πίσω)90/90 – 21 | 150/70 -18
Ανάρτηση μπροστάUSD WP XPLOR με διαδρομή 220mm, πλήρως ρυθμιζόμενο
Ανάρτηση πίσωΜονό αμορτισέρ WP XPLOR, διαδρομή 220 mm, ρύθμιση προφ. Ελατηρίου, συμπίεσης και επαναφοράς
Φρένο μπροστά2 x Ακτινικές δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων, με δίσκους ⌀320mm
Φρένο πίσωBrembo με δαγκάνα 2 εμβόλω, δίσκος ⌀267mm
Απόσταση από το έδαφος (mm)242
Ύψος σέλας(mm)880
Μεταξόνιο(mm)1577
Ανακοινώσιμο Βάρος (kg-χωρίς βενζίνη)231
Ανακοινώσιμο Βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη)248
H KTM 1390 Super Adventure R με εξάτμιση της Akrapovic (extra) και αλουμινένια ποδιά (extra).

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα