Αλλαγή διαδρομής για το Rally Dakar 1992 και για πρώτη φορά οι συμμετέχοντες καλούνται να διασχίσουν τον ισημερινό και να αλλάξουν ημισφαίριο. Ξεκινώντας (νωρίτερα από το συνηθισμένο), σαν σήμερα 23 Δεκεμβρίου, από τη γαλλική πρωτεύουσα, οι συμμετέχοντες του αγώνα “Παρίσι-Κέιπ Τάουν 1992” δεν τερμάτισαν στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης (Dakar) όπως τις προηγούμενες χρονιές αλλά αντίθετα κατευθύνθηκαν προς το νότιο άκρο της Αφρικής. O τερματισμόςτου αγώνα ήταν προγραμματισμένος μετά από 24 ημέρες (16 Ιανουαρίου) με μόλις δύο ημέρες ξεκούρασης στον ενδιάμεσο.
Μετά τη Γαλλία η διαδρομή διέσχισε τη Λιβύη, τη Νιγηρία, τα ενκλάβια του Τσάντ και της Κεντροαφρικανικής Δημοκρατίας, το Καμερούν, την Γκαμπόν, το Κονγκό και από εκεί μεταφέρθηκαν από την οργάνωση στην Ανγκόλα προκειμένου να αποφύγουν τα εδάφη της Ζαΐρ η οποία βρισκόταν σε φάση έντονων πολιτικών αναταραχών με βίαιες συγκρούσεις. Στη συνέχεα η διαδρομή πήγαινε προς την Ναμίμπια και τέλος στη Νότια Αφρική, έχοντας διασχίσει συνολικά 11 χώρες και 12.428km. Σε αυτή την περιπέτεια είχαν για πρώτη φορά τη βοήθεια του Συστήματος Γεωγραφικού Προσδιορισμού Θέσης (GPS) που είχε αρχίσει να είναι διαθέσιμο και για μη στρατιωτικές εφαρμογές.
Δυστυχώς ο αγώνας στιγματίστηκε από τον θάνατο του κορυφαίου αναβάτη enduro Gilles Lalay ενώ στη συνέχεια ένα φουσκωμένο ποτάμι λίγο έλειψε να τινάξει τον αγώνα στον αέρα. Τη νίκη στις μοτοσυκλέτες πήρε ο Stéphane Peterhansel (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά), αυτή τη φορά στη σέλα ενός ειδικά προετοιμασμένου για αυτόν τον αγώνα Yamaha Super Ténéré (υπερκυβισμένο στα 850cc). Δεύτερος τερμάτισε ο κορυφαίοςΑμερικανός mxer Danny LaPorte1 (Cagiva) και τρίτος ο Jordi Arcarons.
Στα αυτοκίνητα νικητής αναδείχθηκε ο αείμνηστος Hubert Auriol2 ο οποίος έγινε έτσι ο πρώτος αγωνιζόμενος της ιστορίας του Rally Dakar που κατάφερε να αναδειχθεί νικητής τόσο στις μοτοσυκλέτες (‘81, ‘83) όσο και στα αυτοκίνητα.
Συμμετοχές Rally Dakar 1992
Μοτοσυκλέτες | Αυτοκίνητα -Φορτηγά | |
Εκκίνησαν | 88 | 222 |
Τερμάτισαν | 45 | 125 |
- Ο Danny LaPorte είχε κατακτήσει τόσο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα AMA Motocross στην κατηγορία των 500cc (1979) όσο και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250cc (1982). Συμμετείχε για πρώτη φορά στο Dakar το 1991 όταν και αναγκάστηκε να εγκαταλήψει μετά από άσχημη πτώση. ↩︎
- Ο Hubert Auriol εκτός από κορυφαίος αγωνιζόμενος, υπήρξε στη συνέχεια και διευθυντής του Rally Dakar (1995-2004) ενώ στη συνέχεια υπήρξε ο πρωτοστάτης του Africa Eco Race αναλαμβάνοντας τη συνέχιση της αφρικάνικης παράδοσης του Rally Dakar (όταν αυτό μεταφέρθηκε αρχικά στη λατινική Αμερική και στη συνέχεια στη Σαουδική Αραβία). ↩︎