Τα φετινά OFFROAD DAYS είχαν κάτι ξεχωριστό… Εκτός από τα “παραδοσιακά” test ride των enduro μοτοσυκλετών του group της ΚΤΜ, υπήρχαν διαθέσιμα και ηλεκτρικά mtb της GASGAS. Αν αναρωτιέστε πώς γίνεται αυτό απλά να σας θυμίσουμε πως την αποκλειστική εισαγωγή όλων των παραπάνω, στην Ελλάδα, έχει αναλάβει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ η οποία μπαίνει δυνατά και στον χώρο του ποδηλάτου.
Έτσι λοιπόν όταν βρεθήκαμε στον πρώτο σταθμό των OFFROAD DAYS στη Ζήρεια δεν παραλείψαμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ποδηλατικά μοντέλα. Μαζί μας είχαμε την τύχη να έχουμε και τον Σπύρο Κεφαλλονίτη που ως σωστός “κροσκαντράς” ήρθε άρτια εξοπλισμένος ποδηλατικά, σε αντίθεση με τον γράφοντα που οδήγησε με λίγο πιο… “motocross” αμφίεση.
Το κορυφαίο GASGAS ECC 6
Όταν το Enduro24 ήταν ακόμα στη φάση του “στησίματος”, επιλέξαμε η παρουσίαση του συγκεκριμένου μοντέλου να είναι το πρώτο θέμα της σχετικής ενότητας mtb. Αναλύοντας τότε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μείναμε άφωνοι με την άφθονη τεχνολογία που διέθετε και ήδη ονειρευόμασταν μία βόλτα μαζί του. Λίγους μήνες αργότερα ήρθε η ώρα επιτέλους να το οδηγήσουμε και να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι (και για πρώτη φορά) πως δουλεύουν τα υπερσύχρονα ασύρματα “μπλιμπλίκια” με τα οποία είναι εφοδιασμένο.
Η ναυαρχίδα του στόλου e-MTB της GASGAS
Το πανέμορφο κατακόκκινο e-mtb διαθέτει πλαίσιο από ανθρακονήματα, τροχούς 29” και φοράει τον κινητήρα Eagle Powertrain της SRAM που έχει απόδοση 680W, ροπή 90Nm και τροφοδοτείται από μπαταρία 630Wh (SRAM). Θα μπορούσαμε να γράψουμε ένα ξεχωριστό άρθρο μόνο για αυτή την μονάδα αλλά θα προσπαθήσουμε να είμαστε σύντομοι αναφέροντας ενδεικτικά πως χάρη στο “Coast Shift” επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων ακόμα και χωρίς να κάνει πετάλι ο αναβάτης, απλά ρολάροντας όπως πχ σε ένα κατηφορικό μονοπάτι.
Για τις αναρτήσεις έχει φροντίσει η WP (έχοντας συνεργαστεί με την DVO) και μπροστά βλέπουμε το πιρούνι WP 38CV και πίσω αμορτισέρ ελατηρίου της ίδιας εταιρείας. Και τα δύο διαθέτουν την τεχνολογία Cone Valve που υπόσχεται προοδευτική λειτουργία και αποτροπή του τερματίσματος στο τέλος της διαδρομής.
Ασύρματη τεχνολογία
Για πρώτη φορά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το ασύρματο και αυτόματο (!) σύστημα αλλαγής ταχυτήτων της SRAM. Το χειριστήριο συνεχίζει να βρίσκεται στο τιμόνι αλλά υπάρχει και μία έξτρα επιλογή στο μενού ώστε οι αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται και αυτόματα. Σε αυτή την περίπτωση η σχέση επιλέγεται από την κεντρική μονάδα του κινητήρα που συλλέγει δεδομένα από τις στροφές και την ένταση του πεταλαρίσματος, χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάτι ο αναβάτης (εκτός από το να πεταλάρει φυσικά…). Το πότε θα αλλάξει μια ταχύτητα, σε σχέση με τον ρυθμό περιστροφής των πεταλιών, μπορεί να ρυθμιστεί από το μενού όπου υπάρχουν οι σχετικές επιλογές (-3 ως +3).
Ασύρματο είναι και το dropper της σέλας (RockShox Reverb AXS) αφαιρώντας ένα ακόμα καλώδιο από το μπροστινό μέρος του ποδηλάτου το οποίο πλέον στην περιοχή του τιμονιού δείχνει όσο πιο minimal γίνεται.
Στην πράξη
Οδηγήσαμε εναλλάξ με τον Σπύρο αλλάζοντας από το all-mountain MXC 4 στο “πολεμικό” ECC 6 και αντίστροφα. Στην αρχή κάναμε αρκετούς κύκλους στην ειδική διαδρομή που είχαν σχεδιάσει για αυτό τον σκοπό οι άνθρωποι της εκδήλωσης για αυτόν το σκοπό αλλά καθώς η όρεξη μάς άνοιξε, κάναμε και έναν επιπλέον εντουράδικο κύκλο 15km.
Το πρώτο πράγμα που δοκιμάσαμε ήταν το σύστημα αυτόματων αλλαγών ταχυτήτων. Είναι σοκαριστικό να πεταλάρεις και να νιώθεις τις αλλαγές να γίνονται από μόνες τους. Η πρώτη σκέψη είναι “ωχ, την πέταξε” αλλά όλα συνεχίζουν να δουλεύουν ρολόι, και μπορείς να κάνεις βόλτα χωρίς να ασχοληθείς καθόλου με το joystick των αλλαγών.
Σίγουρα δεν μπορεί να καλύψει όλους τους αναβάτες στη νορμάλ ρύθμιση καθώς οι απαιτήσεις, η δύναμη και η αντοχή όλων μας είναι διαφορετικές. Μέσα από τις ρυθμίσεις του μενού δίνονται περιθώρια για ρυθμίσεις ωστόσο πιστεύουμε δύσκολα θα ανταγωνιστεί το παραδοσιακό manual σύστημα όταν το χειρίζεται ένας έμπειρος αναβάτης ο οποίος πραγματοποιεί τις αλλαγές ακόμα και λίγο πριν τις χρειαστεί όπως πχ σε μια ξαφνική ανηφόρα. Αντίθετα, το χαρακτηριστικό “Coast Shift” είναι σίγουρο πως θα σε βγάλει “λάδι” αν ξεχαστείς και μπεις σε κατηφορικό μονοπάτι με την μικρή (ελαφριά) ταχύτητα που χρησιμοποιούσες λίγο πριν, στην ανάβαση, επιτρέποντάς σου να αλλάξεις σε πιο βαριά ταχύτητα χωρίς να χρειαστείς καν να γυρίσεις την πεταλιέρα!
Όσο συνηθίζεις το ποδήλατο (και τη διαδρομή) και ανεβάζεις ρυθμό τόσο αυτό δείχνει τις δυνατότητές του. “Λαχταρά την ταχύτητα και την επιθετικότητα” μάς έλεγε αργότερα ο Κεφαλλονίτης που έδειχνε να απολαμβάνει τη δοκιμή και δεν κατέβαινε από τη σέλα του ECC 6. Οι αναρτήσεις του δεν καταλαβαίνουν τίποτα στις ανωμαλίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε και οι οποίες περιελάμβαναν και ένα σχετικά γρήγορο πετρώδες κατηφορικό μονοπάτι ενώ οι μεγάλες διαδρομές τους δεν μας έκοψαν τη διάθεσή για πεταλάρισμα όταν πιάσαμε την παρατεταμένη ανηφόρα.
Φυσικά, δεν χρειάζεται να είσαι pro αναβάτης για να εκτιμήσεις αυτό το ποδήλατο, η τεχνολογία που έχει πάνω του γίνεται αμέσως αισθητή ακόμα και από αναβάτες χωρίς κάποιο ιδιαίτερο αγωνιστικό υπόβαθρο. Για τους προερχόμενους δε από τον χώρο των μοτοσυκλετών, το ECC 6 θα φανεί όχι απλά ότι πιο κοντινό σε μοτοσυκλέτα enduro αλλά πολλές φορές θα σε κάνει να αναρωτιέσαι πότε η τεχνολογία που διαθέτει θα περάσει και στις μοτοσυκλέτες.
Η e-mtb σειρά ECC της GASGAS
Στην σειρά ECC περιλαμβάνονται τρία μοντέλα, το 4, το 5 και το 6. Και τα τρία χρησιμοποιούν τα ίδια πλαίσια (διαθέσιμα σε Small, Medium και Large), τον ίδιο κινητήρα (SRAM Eagle Powertrain) και την ίδια μπαταρία (630 Wh). Οι διαφορές τους βρίσκονται στα περιφερειακά (αναρτήσεις, φρένα, μετάδοση, seat post, τροχοί κλπ) τα οποία διαμορφόνουν και την τελική τιμή. Έτσι το πιο οικονομικό μοντέλο της σειράς, το ECC 4 κοστίζει στην Ελλάδα 7.500€ ενώ το ποδήλατο της δοκιμής μας (ECC 6) φτάνει τα 10.500€. Ολόκληρη τη σειρά ποδηλάτων της GASGAS θα τη βρείτε στην Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, την επίσημη εισαγωγική εταιρεία και των μοτοσυκλετών KTM, GASGAS και Husqvarna.
Ευχαριστούμε τον Σπύρο Κεφαλωνίτη για την πολύτιμη βοήθειά του στην πραγματοποίηση του test.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ GASGAS ECC 6
Πλαίσιο | Ανθρακονημάτινο (S, M, L), τροχοί 29 ιντσών |
Πιρούνι | DVO Onyx D1CV OTT, Air, 170 mm, tapered |
Αμορτισέρ | DVO JadeX CV Coil, Coil, 205×65 mm |
Κινητήρας | SRAM Eagle Powertrain Drive Unit, 250 W, 90 Nm |
Μπαταρία | SRAM Eagle Powertrain, 630 Wh |
Φρένο μπροστά | SRAM Code RSC, 4 εμβόλων |
Φρένο πίσω | SRAM Code RSC, 4 εμβόλων |
Μετάδοση | 12 ταχυτήτων, SRAM X0 Eagle |
Βάρος | 24,1kg |
Δες εδώ αναλυτικά όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του GASGAS ECC 6