Αν, όπως λέμε, “η αναμονή αυξάνει την προσμονή” τότε στην περίπτωση του ψεκαστού δίχρονου enduro της Rieju η ανυπομονησία του κοινού φαίνεται να έχει χτυπήσει “κόκκινα”. Καθώς έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια από όταν επιβεβαιώθηκαν οι φήμες για την εξέλιξη ενός νέου κινητήρα από την ισπανική εταιρεία και αρκετοί μήνες από την επίσημη παρουσίαση του στην EICMA του Μιλάνου, έφτασε η ώρα επιτέλους να δούμε την ολοκληρωμένη μορφή και όλα τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου MR300i της Rieju.


Δοκιμασμένο στους αγώνες
“Η αληθινή δοκιμασία (για μία μοτοσυκλέτα) δεν φαίνεται στα νούμερα αλλά στις πίστες, όπου κάθε δευτερόλεπτο μετράει” λέει η Rieju και φρόντισε, στη φάση εξέλιξής του νέου MR300i, να το κάνει πράξη δοκιμάζοντάς το σε κάθε πιθανό πεδίο: από τους αγώνες Hard Enduro με τον Afredo Gomez, στις πίστες SuperEnduro με τον Dominik Olszowy μέχρι στον πρόσφατο αγώνα EnduroGP στην Πορτογαλία. Πλέον, το νέο MR300i είναι 100% έτοιμο και η Rieju προχώρησε στην επίσημη παρουσίασή του.
Δύο μοντέλα 2026
Το MR300i θα είναι διαθέσιμο από τη Rieju σε δύο εκδόσεις, τη Racing και την Pro, με τις μεταξύ τους διαφορές να αφορούν τον περιφερειακό εξοπλισμό ενώ πρόκειται για δύο από τα πρώτα μοντέλα Enduro που βλέπουμε στην αγορά ως MY26 (model year ‘26).


Δες ακόμα: Rieju: παρατείνεται το περιθώριο προπαραγγελίας με σημαντική έκπτωση
Νέος κινητήρας TFI
Ο νέος κινητήρας της Rieju, “αφήνει στην άκρη” το καρμπυρατέρ και χρησιμοποιεί νέο σύστημα ψεκασμού που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ιταλική Εmoticom, και χρησιμοποιεί δύο μπεκ της Bosch στο σώμα ψεκασμού. Σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία ο σχεδιασμός τους νέου συστήματος έχει γίνει με σκοπό την αμεσότητα και την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, και φέρει την κωδική ονομασία TFI (Throttle-body Fuel Injection).

3 χάρτες απόδοσης
Μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών χαρτών που σύμφωνα με τη Rieju έχουν εμφανώς διαφορετικές λειτουργίες:
- Race Mode (μέγιστη ισχύς)
- Forest (μεσαία απόδοση για μεικτές συνθήκες)
- Wet Mode (χαμηλότερη απόδοση για τερέν με χαμηλή πρόσφυση)

Ηλεκτρονική βαλβίδα εξαγωγής
Η νέα βαλβίδα εξαγωγής (power valve) ελέγχεται ηλεκτρονικά από την κεντρική μονάδα η οποία αξιοποιεί δεδομένα από το ποσοστό ανοίγματος του γκαζιού και τις στροφές του κινητήρα για να προσφέρει άμεση απόκριση και ομαλή απόδοση ανά πάσα στιγμή.
Αντικραδασμικός άξονας
Ο νέος κινητήρας διαθέτει αντικραδασμικό άξονα ο οποίος περιστρέφεται με αντίθετη φορά από αυτή του στροφαλοφόρου άξονα. Έτσι βοηθάει στην πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα αλλά και στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας.
Διαφραγματικός συμπλέκτης
Ο νέος συμπλέκτης χαρίζει περισσότερη ακρίβεια, καλύτερο έλεγχο και εξαιρετική ευαισθησία. Είναι ελαφρύτερος από τους συμβατικούς (με ελατήρια) και απαιτεί λιγότερη δύναμη μειώνοντας σημαντικά την κούραση του αναβάτη.


Αναρτήσεις
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν αναρτήσεις KYB. Μπροστά συναντάμε ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 48mm, κλειστό cartridge και σύστημα AOS (διαχωρισμός αέρα λαδιού ) ενώ στην έκδοση Pro τα καλάμια έχουν αντιτριβική επεξεργασία DLC. Πίσω συναντάμε αμορτισέρ πλήρως ρυθμιζόμενο (ξεχωριστή ρύθμιση για γρήγορη και αργή ταχύτητα) και μοχλικό.


Τροχοί
Και στα δύο μοντέλα χρησιμοποιούνται στεφάνια EXCEL ενώ στην έκδοση PRO τα κέντρα είναι κατεργασμένα σε CNC ανοδιωμένα σε κόκκινο χρόμα και τα ελαστικά της Michelin (Mitas Terraforce στην έκδοση Racing).
Διαφορές στον εξοπλισμό της έκδοσης PRO




- Καλάμια με αντιτριβική επίστρωση DLC
- Τιμόνι Renthal Fatbar
- Γκριπ Renthal
- Χούφτες Polisport Bullit
- Τιμονόπλακες X-Trig
- Κέντρα τροχών κατεργασμένα σε CNC
- Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας
- Ελαστικά Michelin Enduro Medium
- Βεντιλατέρ
- Αυτοκόλλητα σε καλαμίδες, φτερά, στεφάνια τροχών και ψαλίδι.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Rieju MR300ι MY26
MR PRO 300i | MR RACING 300i | |
Τιμή (€) | 11.800 | 10.800 |
Κινητήρας | 2Τ, TFI(Throttle-Body Fuel Injection) | 2Τ, TFI(Throttle-Body Fuel Injection) |
Χωρητικότητα (cc) | 298 | 298 |
Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 72 x 72.52 | 72 x 72.52 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός (2 μπεκ) | Ηλεκτρονικός ψεκασμός (2 μπεκ) |
Λίπανση | Premix | Premix |
Συμπλέκτης | Διαφραγματικός | Διαφραγματικός |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων | 6 σχέσεων |
Εκκίνηση | Μίζα | Μίζα |
Πλαίσιο | Ατσάλινο | Ατσάλινο |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 9,8 | 9,8 |
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω) | 90/90-21 / 140/80-18 | 90/90-21 / 140/80-18 |
Ανάρτηση μπροστά | 48 mm KYB Closed Cartridge με αντιτριβική επίστρωση, 300mm | 48 mm KYB Closed Cartridge, 300mm |
Ανάρτηση πίσω | Αμορτιισέρ KYB, μοχλικό, 310mm | Αμορτιισέρ KYB, μοχλικό, 310mm |
Φρένο μπροστά | Nissin με πλευστό δίσκο 260mm | Nissin με δίσκο 260mm |
Φρένο πίσω | Nissin με δίσκο 220mm | Nissin με δίσκο 220mm |
Απόσταση από το έδαφος (mm) | 320 | 320 |
Ύψος σέλας(mm) | 949 | 949 |
Μεταξόνιο(mm) | 1.475 | 1.475 |
Βάρος (kg-χωρίς βενζίνη): | 103,5 | 102,6 |