Δοκιμή enduro Triumph TF 250-E MY2026: “Πέρνα στην επίθεση”

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο τετράχρονο enduro της βρετανικής εταιρείας που ήρθε να ταράξει τα νερά της μικρής κατηγορίας.

Λίγη ιστορία

Η ανακοίνωση της Triumph (2021) για την εμπλοκή της στο Motocross και το Enduro δεν ήρθε από το πουθενά. Μπορεί για πολλούς, το βρετανικό εργοστάσιο να έχει ένα κάπως… συντηρητικό στυλ, ωστόσο μιλάμε για μία εταιρεία με πλούσιο αγωνιστικό παρελθόν (και παρόν), με την πρώτη της αγωνιστική επιτυχία πίσω στο 1908 (νίκη στο Isle of Man!). Ακολούθησαν ρεκόρ ταχύτητας, νίκες σε αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος και η αποκλειστική προμήθευση των κινητήρων στην κατηγορία Moto2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας (MotoGP™) που συνδέθηκε με αναρίθμητα ρεκόρ σε όλη την υφήλιο. Πλέον βλέπουμε τις μοτοσυκλέτες της και στα κορυφαία off-road πρωταθλήματα, με τις πρώτες χωμάτινες επιτυχίες να αποτελούν γεγονός, όπως η πρώτη νίκη στο AMA Supercross και τα βάθρα στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Superenduro και EnduroGP.

Το νέο TF 250-E

Βασιζόμενο στο αντίστοιχο μοντέλο Motocross (TF 250-X) της Triumph, το νέο TF 250-E χρησιμοποιεί το ίδιο αλουμινένιο πλαίσιο και τον κινητήρα δύο εκκεντροφόρων, έχοντας φυσικά δεχθεί πληθώρα επεμβάσεων για την ομαλοποίηση της απόδοσης και τον “εξευγενισμό” της συμπεριφοράς που απαιτείται στο enduro.

Από αυτές ξεχωρίζουμε τις εξής:

  • Τοποθέτηση νέου μακρύτερου ψαλιδιού (+10mm)
  • Νέα κλιμάκωση του κιβωτίου (με προσθήκη 6ης ταχύτητας)
  • Κόντεμα της τελικής μετάδοσης (τρία δόντια μεγαλύτερο γρανάζι πίσω)
  • Βαρύτερος στρόφαλος, πιο ήπιοι εκκεντροφόροι, νέοι χάρτες για την διαχείριση του κινητήρα και φυσικά διαφορετική εξάτμιση.
  • Μεγαλύτερο (και διάφανο) ρεζερβουάρ (8,3 λίτρα)
  • Προσθήκη του απαραίτητου εξοπλισμού (πολυόργανο, σταντ, φώτα, κλειδαριά λαιμού)
  • Βεντιλατέρ ψυγείου
  • Προστασία για τον κινητήρα (ποδιά) και τα χέρια (χούφτες)
  • Και φυσικά πίσω τροχός 18 ιντσών καθώς και ελαστικά Michelin Enduro Medium 2.

Πρώτη επαφή

Η αίσθηση που σου δίνει “με το καλημέρα” το TF 250-E είναι πως έχει πολύ μαζεμένες διαστάσεις. Αρκεί να παρατηρήσεις τη σχεδίαση του ψαλιδιού και το πόσο πολύ αυτό ανοίγει, από τη μέση του και προς τα πίσω ώστε να χωρέσει τον τροχό, για να καταλάβεις το πόσο στενή είναι η μοτοσυκλέτα στην περιοχή γύρω από τον κινητήρα. Από τη θέση οδήγησης δεν σε ενοχλεί τίποτα και σίγουρα η σχεδίαση του ρεζερβουάρ είναι όσο το δυνατόν καλύτερη θα μπορούσε, ώστε να μην ενοχλεί η αυξημένη χωρητικότητα σε σχέση με το MX μοντέλο.

Παρά την προσπάθεια “φίμωσης” (λόγω προδιαγραφών της FIM για τους αγώνες enduro), ο κινητήρας του TF 250-E ακούγεται πολύ ζωντανός και ανταποκρίνεται ταχύτατα σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, ενώ μόλις φέρεις τα χειριστήρια στα μέτρα σου νιώθεις σαν το σπίτι σου.

Πρώτες ρυθμίσεις

Πολύ προσοχή χρειάστηκε να δώσουμε στο σετάρισμα της μοτοσυκλέτας. Στις αρχικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων ήταν αρκετά νευρική, και δεδομένου των συνθηκών στις οποίες την οδηγήσαμε (ξερό τερέν χωρίς καθόλου πρόσφυση) χρειάστηκε να ψαχτούμε λίγο περισσότερο από όσο συνηθίζουμε. Μαλακώνοντας σημαντικά τις αποσβέσεις συμπίεσης, κάνοντας πιο γρήγορες τις επαναφορές (σε πιρούνι και αμορτισέρ) και δίνοντας λίγο περισσότερο sag στο αμορτισέρ (στο στατικό sag φτάσαμε μέχρι 45-46mm1 ενώ αρχικά είχε 40mm), η κατάσταση βελτιώθηκε δραματικά.
Αυτό μάς έδειξε δύο πράγματα:
α) πως οι αναρτήσεις “ακούνε” (ακόμα και στατικά βλέπεις διαφορά με μόλις δύο κλικ)
β) και πως η γρήγορη γεωμετρία και η ακαμψία του πλαισίου θέλουν σωστό στήσιμο για να μην γυρίσουν “μπούμερανγκ” στον αναβάτη.

“Πέρνα στην επίθεση”

Αν ήθελα να συνοψίσω την αίσθηση που αποκόμισα στη σέλα του Triumph TF 250-E MY2026, αυτή θα ήταν η φράση που θα επέλεγα. Το “πέρνα στην επίθεση” είναι το πρόσταγμα που “άκουγα” να μου λέει το “τραϊομφάκι” κάθε φορά που κάτι μου έφταιγε, κάθε φορά που οδηγούσα νωχελικά και ένιωθα να χάνω την εμπιστοσύνη μου στο σύνολο, και κυρίως, στο μπροστινό.
Μόλις γύρναγα τον διακόπτη (μου) σε full-attack mode, όλα γινόντουσαν πιο εύκολα: οι τροχοί πατούσαν πιο σταθερά, το μπροστινό βίδωνε στο έδαφος σε κάθε στροφή, οι κλίσεις στις στροφές μεγάλωναν και οι έξοδοι γινόντουσαν με όλο και περισσότερη ακρίβεια. Το σύνολο μου θύμισε κάτι από τα εντουροποιημένα ιαπωνικά motocross που απαιτούν ύψιστη ακρίβεια, χάρη στην οποία μπορείς να σημειώσεις εντυπωσιακούς χρόνους μεν, αλλά όχι με την ίδια ευκολία και άνεση που έχουμε συνηθίσει (τώρα πια…) με τα περισσότερα, πιο φιλικά, ευρωπαϊκά μοντέλα.

Φιλικό ή απαιτητικό;

Οι δυνατότητες του νέου TF 250-E είναι αδιαμφισβήτητες και τις βλέπουμε πλέον καθαρά στις ειδικές διαδρομές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αλλά και στις Hard Enduro διαδρομές. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι το πόσο εύκολα αυτές (οι επιδόσεις) έρχονται στους θνητούς αναβάτες.
Η πρώτη μας εντύπωση είναι πως η Triumph δεν θα “κλέψει” τον τίτλο της πιο φιλικής μοτοσυκλέτας. Δεν δείχνει να μπορεί να κερδίσει, σε αυτόν τον τομέα, τις περισσότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, καθώς απαιτεί περισσότερη προσπάθεια και κυρίως περισσότερη ακρίβεια από τον αναβάτη. Κρατάμε μια μικρή επιφύλαξη καθώς θα θέλαμε να το οδηγήσουμε και σε πιο απολαυστικές συνθήκες (πότε θα βρέξει επιτέλους;), αλλά και με mousse (αντί για σαμπρέλες) ωστόσο δεν νομίζουμε πως, ακόμα κι έτσι, θα έρθουν “τα πάνω-κάτω”.

Με το γκάζι στο τέρμα

Στα (μικρά, η αλήθεια είναι) διαστήματα κατά τα οποία καταφέρναμε να οδηγήσουμε όπως θα θέλαμε (από τεχνική άποψη), αυτό που είδαμε στη σέλα του νέου TF 250-E είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Η ευελιξία της μοτοσυκλέτας είναι εκπληκτική και χάρη σε αυτή μπορεί να ακολουθήσει με φοβερή άνεση ακόμα και τα πιο σφιχτά λούκια ή να στρίψει στο φλατ, πλασάροντας τον πίσω τροχό με χαρακτηριστική ακρίβεια.
Οι αναρτήσεις της KYB καταπίνουν κάθε ανωμαλία, και το ακλόνητο πλαίσιο “ισιώνει” ότι ξεφύγει από αυτές, βοηθώντας στην επίτευξη αυτού που λέμε “κοφτερή συμπεριφορά”. Με σύμμαχο την γεμάτη απόδοση του μοτέρ σε όλο το φάσμα είναι έτοιμη να διεκδικήσει ακόμα και την πρώτη θέση σε μια ειδική, χωρίς την παραμικρή αλλαγή από την εργοστασιακή της μορφή.

Όταν ο ήλιος φεύγει

Για τους περισσότερους, μόλις πέσει το σκοτάδι έρχεται και η ώρα για τον απολογισμό της ημέρας. Στη σέλα του TF 250-E όμως έχεις αρκετό χρόνο ακόμα οδήγησης καθώς το πολύ δυνατό μπροστινό LED φως “κάνει τη νύχτα μέρα” και σου επιτρέπει να συνεχίσεις για ακόμα περισσότερη ώρα τη βόλτα σου ή ακόμα και την προπόνησή σου. Τότε συνειδητοποιείς πως η κίνηση της Triumph δεν είναι ένα απλό “πυροτέχνημα”. Έχει μελετηθεί σωστά, και με το “καλημέρα” έχει να προτείνει κάτι πολύ δυνατό και ιδιαίτερο, που σίγουρα θα τύχει θερμής υποδοχής.
Συνδυάζοντας στοιχεία από διαφορετικούς κόσμους όπως το αλουμινένιο πλαίσιο, με κορυφαίο κινητήρα δύο εκκεντροφόρων, αναρτήσεις της KYB και φρένα από την Brembo αλλά και πολλές ακόμα μικρές ψαγμένες λεπτομέρειες, το νέο Triumph αποτελεί μια πολύ δυνατή πρόταση και μάλιστα σε τιμή (11.490€) που κρίνεται άκρως ανταγωνιστική (δες εδώ όλες τις τιμές των enduro μοτοσυκλετών).
Το μεγάλο στοίχημα φυσικά, τόσο για την ίδια την Triumph όσο και για το δίκτυο της, είναι να καταφέρει “να μπει στη συνείδηση” των εντουράδων ως μία επιπλεόν επιλογή. Το πρώτο βήμα, η κατασκευή δηλαδή μίας ανταγωνιστικής μοτοσυκλέτας έχει ήδη γίνει.


Λεπτομέρειες

  1. Ο κινητήρας των 249,9cc της Triumph θυμίζει αυτόν που χρησιμοποιούσε η KTM μέχρι το 2023. Διαθέτει πλούσια ροπή από τις χαμηλές rpm και μεγάλη διάρκεια ψηλά και σίγουρα δεν του λείπει καθόλου δύναμη.
  2. Τη νύχτα μέρα κάνει ο προβολέας led που χρησιμοποιεί η Triumph!
  3. Εντυπωσιακός ο διακόπτης με τα ξεχωριστά φωτιζόμενα κουμπιά για Launch control (κόκκινο), Quickshifter (πορτοκαλί), Traction control (πράσινο) και ένδειξη της επιλεγμένης χαρτογράφησης (μπλε).

Με την εξτρα Wi-Fi μονάδα της Triumph, ο αναβάτης μπορεί να συνδεθεί μέσω της εφαμογής MX Tune Pro και να τροποποιήσει πολλές παραμέτρους.

  1. Το καπάκι του φίλτρου αέρα αφαιρείται και ξανακουμπώνει εύκολα με το χέρι.
  2. Θα θέλαμε πιο μεγάλο το κουμπί της μίζας και το “σβηστήρι” πιο μακριά για να μην μπερδεύονται σε περίπτωση ανάγκης (βρεθήκαμε να πατάμε το σβηστήρι αντί για τη μίζα, μετά από σβήσιμο σε ανηφόρα).
  3. Στον στάνταρ εξοπλισμό το πολύ χρήσιμο (ειδικά στη χώρα μας) βεντιλατέρ του ψυγείου.
  1. Πλήρως ρυθμιζόμενο, με ξεχωριστή ρύθμιση για αργή (με ίσιο κατσαβίδι) και γρήγορη (με καρυδάκι) απόσβεση συμπίεσης, το αμορτισέρ της ΚΥΒ.
  2. Πίσω δίσκος χωρίς τρύπες από την Galfer.
  3. Σημαντική προστασία προσφέρει το πλαστικό έξτρα καπάκι στη δεξιά μεριά του κινητήρα ωστόσο αυξάνει ελάχιστα το πλάτος και “κλέβει” λίγο από το πλάτος του πεντάλ του φρένου στο σημείο που πατάει το πόδι.
  1. Λιτό, με τις απαραίτητες πληροφορίες το όργανο. Πολύ λεπτό και δύσκολο στην επανατοποθέτηση το πλαστικό κάλυμμα από το μαξιλαράκι τιμονιού.
  2. Βασική προστασία στον σκελετό και στο κάτω μέρος του κινητήρα από την στάνταρ πλαστική ποδιά η αφαίρεση της οποίας όμως είναι ελαφρώς χρονοβόρα καθώς στηρίζεται με τέσσερις βίδες στο πλαίσιο.
  3. Πανέμορφο το αλουμινένιο σταντ αλλά χρειάζεται πάντα δέσιμο καθώς το ελατήριο επαναφοράς είναι αδύναμο και δεν το συγκρατεί τόσο γερά ώστε να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Βάρος μοτοσυκλέτας

Οι ζυγαριές έδειξαν 115,4kg για τη νέα Triumph TF 250-E MY2026 με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 8,3lt, κάτι που σημαίνει 109,3kg χωρίς καθόλου βενζίνη, “έτοιμη για χρήση”.
Σημείωση: η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα φορούσε τις νορμάλ σαμπρέλες με τις οποίες βγαίνει από το εργοστάσιο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Triumph TF 250-E MY2026

Τιμή (€)11490
Κινητήρας4T, 1K, 2EEK
Χωρητικότητα (cc)249,9
Διάμετρος x διαδρομή (mm)78 x 52,3
Συμπίεση (:1)14,4
Ιπποδύναμη (ανακοινώσιμη)42,3 PS
Ροπή (ανακοινώσιμη)27,8 Nm
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός Dellorto με σώμα γκαζιού ⌀ 44mm
ΣυμπλέκτηςΥγρός πολύδισκος υδραυλικό Brembo
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑλουμινένιο
Τελική μετάδοση13/52
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)8,3
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά | πίσω)90/90 – 21 | 140/80 -18
Ανάρτηση μπροστάΚΥΒ USD ⌀ 48 mm Closed Cartridge, διαδρομή τροχού 300mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφορά.
Ανάρτηση πίσωΑμορτισέρ KYB, διαδρομή τροχού 313 mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης (αργής & γρήγορης), επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου.
Φρένο μπροστάBrembo με δαγκάνα 2 εμβόλων και δίσκο ⌀260 mm
Φρένο πίσωBrembo με δαγκάνα 1 εμβόλου και δίσκο ⌀220 mm
Ύψος σέλας(mm)955
Μεταξόνιο(mm)1488
Γωνία κάστερ (°)26,8
Ανακοινώσιμο Βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη)114,2
Πραγματικό βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη)115,4

  1. Στο manual η Triumph συστήνει 44mm στατικό sag και 102mm δυναμικό (με αναβάτη). ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα