Δοκιμή KTM 350 EXC-F SIX DAYS 2025

Οδηγούμε την “φορτωμένη” επετειακή έκδοση και ξαναθυμόμαστε γιατί τα 350cc αποτελούν την ιδανική επιλογή κυβισμού για τους περισσότερους αναβάτες enduro.

Τo 2025 μπορεί να μην ήταν η χρονιά “ριζικής ανανέωσης” για τη σειρά EXC-F της KTM, ωστόσο βρίσκει τα τετράχρονα αυστριακά enduro στην καλύτερη στιγμή της ιστορίας τους. Έχοντας δεχθεί σημαντικές αλλαγές την προηγούμενη χρονιά (νέο πλαίσιο και αναρτήσεις, αλλαγές στη γεωμετρία κλπ) φέτος δεν χρειάστηκαν παρά μόνο μερικές τοπικές “πινελιές” (νέα settings στο αμορτισέρ και εμφανισιακά αλλαγές) ώστε να διεκδικούν και πάλι τον τίτλο της καλύτερης μοτοσυκλέτας, όχι μόνο στην αγωνιστική κατηγορία E2 αλλά και γενικότερα.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την KTM 350 EXC-F, και μάλιστα στην έκδοση “Six Days” μαζί με πολλές ακόμα μοτοσυκλέτες enduro του group KTM, στην “ειδική διαδρομή” των OFFROAD DAYS στη Ζήρεια. Αρχικά, πραγματοποιώντας μια άτυπη, μεταξύ τους σύγκριση, και στη συνέχεια “κλέβοντας” την για λίγα εντουράδικα χιλιόμετρα σε σχετικά δύσκολη διαδρομή.

Ο ιδανικός κυβισμός

Μπορεί στο motocross (κυρίως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα) οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες των 350cc να μην ευδοκίμησαν (η πρώτη εμφανίστηκε από την KTM ως μοντέλο 2011) όμως στο enduro έχουμε τελείως διαφορετικό σκηνικό. Από το 2012 που πρωτοεμφανίστηκαν τα 350, είναι ίσως ο πιο καλοπουλημένος κυβισμός στις τετράχρονες enduro ενώ τις βλέπουμε να πρωταγωνιστούν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP αλλά και σε πολλά εθνικά πρωταθλήματα. Είναι απλά μια “μόδα” ή όντως έχουμε τον “τέλειο” κυβισμό;

Η γνώμη μας είναι πως μάλλον προς το δεύτερο κινείται η απάντηση. Και αυτό γιατί στο motocross οι αναβάτες μπορεί να έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τη δύναμη ενός 450 (ειδικά στις ανοιχτές πίστες) στο Enduro όμως αυτό είναι κάτι εξαιρετικά σπάνιο. Μια μοτοσυκλέτα 350 είναι πιο ελαφριά σε βάρος (τόσο σε απόλυτα νούμερα όσο και σε αίσθηση) και αυτό είναι κάτι που το νιώθεις συνέχεια, σε αντίθεση με τη διαφορά ιπποδύναμης.

Το KTM 350 EXC-F Six Days στην πράξη

Θέση οδήγησης

Ανεβαίνοντας στη σέλα του KTM 350 EXC-F το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι η θέση οδήγησης. Διαθέτει πολύ καλές γωνίες, και ειδικά για ψηλούς αναβάτες θα έλεγα πως είναι ιδανική καθώς επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση με χαρακτηριστική ευκολία. Αμέσως νιώθεις πως είναι “το δικό σου μηχανάκι” και ξεκινάς την επίθεση.

Κινητήρας

Ο κινητήρας είναι το επόμενο στοιχείο, πάνω στο 350 EXC-F, που κλέβει την παράσταση. Μπορεί να διαφοροποιείται σε χαρακτηριστικά από το αντίστοιχο 250 και 450 (διαφορετική διάμετρος αλλά και διαδρομή εμβόλου) ωστόσο διατηρεί την ίδια αναλογία (διάμετρος προς διαδρομή με λόγο 1,5:1) που δείχνει να αποτελεί την ιδανική συνταγή μεταξύ ροπής στις χαμηλ rpm και ευστροφίας σε όλο το φάσμα των στροφών.

Η δύναμη δεν του λείπει πουθενά, στροφάρει απίστευτα γρήγορα, δεν έχει καθόλου ενοχλητικό φρένο στο κλείσιμο του γκαζιού (ακόμα και στα κατεβάσματα) και νομίζω πως είναι ο καλύτερος κινητήρας στα 350cc. Σίγουρα πάντως ο πιο δυνατός! Παρά το βάρος μου, δεν στερήθηκα πουθενά τη δύναμη και νομίζω αυτό δεν θα το πάθει κανείς, αν το βάρος του με πλήρη εξοπλισμό δεν ξεπερνάει τα 90kg. Ακόμα και στις εντουράδικες ανηφόρες που δοκιμάσαμε, ανέβηκε με χαρακτηριστική ευκολία χωρίς να απαιτεί “τόνωση” από τον συμπλέκτη. Σε αυτό φυσικά βοηθάει και η πολύ σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου που δεν προβληματίζει ούτε σε συνθήκες ειδικής διαδρομής αλλά ούτε σε συνήθεις εντουράδικες καταστάσεις. Για πιο extreme καταστάσεις λίγο “κόντυμα” της τελικής μετάδοσης σίγουρα θα βοηθούσε αλλά μιλάμε για ακραίες καταστάσεις. Εδώ να τονίσουμε πως η έκδοση Six Days έρχεται με βεντιλατέρ, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για οδήγηση του καλοκαιρινούς μήνες στην Ελλάδα.

Αναρτήσεις

Ήδη από το περσινό μοντέλο, οι αναρτήσεις δεν είχαν καμία σχέση με αυτές των προηγούμενων μοντέλων της ΚΤΜ και πλέον μιλάμε για μία πολύ καλά στημένη μοτοσυκλέτα. Διατηρεί την ευκολία στις αλλαγές κατεύθυνσης που πάντα χαρακτήριζαν τις KTM αλλά τώρα αυτό το χαρακτηριστικό συνδυάζεται και με πολύ καλή σταθερότητα. Η ειδική διαδρομή που είχαν στήσει οι άνθρωποι της ΚΤΜ είχε μεγάλη ποικιλία αργών και γρήγορων στροφών, με μαλακά και σκληρά χώματα και πραγματικά απολαύσαμε την 350 EXC-F. Στις κλειστές στροφές έστριβε πανεύκολα ενώ στις δύο γρήγορες ευθείες έμενε ακλόνητη χωρίς να προκαλεί ίχνος ανησυχίας. Αν θα ζητάγαμε κάτι παραπάνω (κυρίως λόγω της υψηλής τιμής αγοράς) θα ήταν λίγη καλύτερη διαχείριση των συνεχόμενων ανωμαλιών στα πολύ γρήγορα κομμάτια που θα επέτρεπαν ακόμη καλύτερη επιτάχυνση αλλά και πιο ακαριαία επιβράδυνση.

Φρένα

Εδώ έχουμε την κορυφαία συνταγή της Brembo. Δύναμη, αίσθηση και ακρίβεια που δύσκολα θα βρουν αντίπαλο. Ειδικά στην έκδοση Six Days με τον πλευστό μπροστινό δίσκο και τον πίσω χωρίς τρύπες, το σύνολο γίνεται κορυφαίο και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση ή βελτίωση.

Συμπέρασμα

Πραγματικά μου άρεσε πάρα πολύ το νέο KTM 350 EXC-F. Αποτελεί μία κορυφαία all around μοτοσυκλέτα enduro και ίσως το μόνο που θα άλλαζα πάνω του θα ήταν τα γραφικά στα πλαστικά καθώς αυτά των άλλων δύο εκδόσεων (Champion Edition και Standard έκδοση) μου αρέσουν πολύ περισσότερο. Ίσως το μεγαλύτερο δίλημμα για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα μπορεί να προκύψει λόγω της υψηλής τιμής της (14.600€) που εν μέρει δικαιολογείται από τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει αλλά σε αυτή την τιμή θα θέλαμε και ένα κορυφαίο πακέτο αναρτήσεων.

  • Κινητήρας
  • Θέση οδήγησης- Εργονομία
  • Φρένα
  • Τιμή
  • Γραφικά

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KTM 350 EXC-F SIX DAYS MY2025

Τιμή
14.600€
ΚινητήραςΤετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ
Χωρητικότητα (cc)349,7
Διάμετρος x διαδρομή (mm)88 x 57,5mm
ΤροφοδοσίαKeihin, σώμα ψεκασμού 42mm
ΛίπανσηΔύο αντλίες λαδιού
ΣυμπλέκτηςΥδραυλικός, Brembo
Κιβώτιο6 σχέσεις
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο με υποπλαίσιο από αλουμίνιο και συνθετικό υλικό
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ8,5 lt
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90-21 / 140/80-18
Ανάρτηση μπροστάWP XACT-USD (closed cartridge), Ø 48mm, διαδρομή 300mm, πλήρως ρυθμιζόμενο.
Ανάρτηση πίσωWP XPLOR αμορτισέρ με PDS, διαδρομή 310mm, πλήρως ρυθμιζόμενο.
Φρένο μπροστάΔίσκος Ø 260mm, δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων
Φρένο πίσωΔίσκος Ø 220mm, δαγκάνα Brembo 1 εμβόλου
Απόσταση από το έδαφος (mm)347
Ύψος σέλας(mm)963
Γωνία κάστερ63.5°
Μεταξόνιο(mm)1489
Βάρος (χωρίς βενζίνη):107,3kg

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Δες ποιος είναι ο Daniel Sanders που κέρδισε το Rally Dakar 2025

Η εντουράδικη ιστορία, η μετάβασή του στα Rally, οι αναποδιές και οι τραυματισμοί που δεν έκαμψαν τον 31 ετών Αυστραλό στον δρόμο για την κατάκτηση της κορυφής του μεγαλύτερου αγώνα Rally στον κόσμο.