Τα εντελώς νέα 390 ENDURO R και KTM 125 ENDURO R του 2025 παρουσίασε η ΚΤΜ προσθέτοντας ταυτόχρονα μια νέα κατηγορία μοτοσυκλετών στην γκάμα της, την Dual Sport. Χρησιμοποιώντας αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και ακτινωτούς τροχούς 21/18”, η αυστριακή εταιρεία κάνει σαφή την πρόθεσή της να δώσει στα νέα μοντέλα αυξημένες δυνατότητες για εκτός δρόμου οδηγική…. απόλαυση.
Μάλιστα για να τονίσει ακόμα περισσότερο αυτά τα χαρακτηριστικά επιστράτευσε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή EnduroGP Josep Garcia ο οποίος στη σέλα των δύο μοντέλων και ειδικά σε αυτή του 390 (video), μπορούμε να πούμε πως έδωσε ρεσιτάλ!
Παράλληλα, η KTM ανακοινώνει για τα νέα αυτά μοντέλα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα νούμερα κατανάλωσης και διαστημάτων service που θα κάνουν όσους ψάχνουν για την απόλυτη 2 σε 1 μοτοσυκλέτα να τα δουν πολύ ζεστά. Ας δούμε τι πληροφορίες μας δίνει η KTM για τα νέα 125 ENDURO R και KTM 390 ENDURO R του 2025:
Πλαίσιο
Το νέο πλαίσιο βασίζεται στην πλατφόρμα Gen 3 που χρησιμοποιείται στα μοντέλα DUKE, αλλά διαθέτει διαφορετικό λαιμό, διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας , άλλες πλάκες πιρουνιού και διαφορετική έδραση για το υποπλαίσιο. Όλα αυτά έχουν επανασχεδιαστεί με γνώμονα την ακρίβεια στο χειρισμό και τη σταθερότητα σε off-road συνθήκες. Φυσικά το νέο πλαίσιο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος και δίνει τον απαραίτητο έξτρα χώρο για να τοποθετηθούν μπροστινός τροχός 21ιντσών και αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών.
Το υποπλαίσιο
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί πως το νέο υποπλαίσιο είναι αφαιρούμενο (άρα και εύκολα αντικαταστήσιμα σε περίπτωση στραβής…) και συνδυάζεται με νέα ενιαία σέλα.
Αναρτήσεις
Το KTM 390 ENDURO R διαθέτει open cartridge πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm και δυνατότητα ρύθμισης των αποσβέσεων συμπίεσης και επαναφοράς. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται και στο 125 ENDURO R χωρίς όμως τη δυνατότητα ρύθμισης.
Τροχοί και ελαστικά
Τα KTM 390 ENDURO R και KTM 125 ENDURO R χρησιμοποιούν τροχούς 21″ μπροστά και 18″ πίσω που αποτελούν και τον ιδανικό συνδυασμό για εκτός δρόμου κίνηση. Θα έρχονται εφοδιασμένοι με ελαστικά Metzeler Karoo 4, διαστάσεων 90/90-21 και 140/80-18 αντίστοιχα.
Φρένα
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν φρένα Bybre με 285 mm μπροστινό πλευστό δίσκο και 240 mm πίσω καθώς και με δαγκάνες δύο εμβόλων.
ABS με λειτουργία εκτός δρόμου
Τα νέα μοντέλα ENDURO R διαθέτουν λειτουργία ABS εκτός δρόμου που παραμένει ενεργή ακόμα και μετά την απενεργοποίηση και εκ νέου ενεργοποίηση του κινητήρα. Επιπλέον, υπάρχει διακόπτης για πλήρη απενεργοποίηση του ABS.
Κινητήρας
Και τα δύο μοντέλα κινούνται από τους νέους μονοκύλινδρους κινητήρες LC4c οι οποίοι προέρχονται από τη σειρά Duke. Αξίζει να αναφέρουμε πως ο κινητήρας του 390 ENDURO R διαφοροποιείται από αυτόν του 390 Adventure (2024) καθώς, εκτός των άλλων, διαθέτει μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου και κατ’ επέκταση αυξημένο κυβισμό (398,7cc έναντι 373,2) που υπόσχεται περισσότερη απόδοση αλλά και αυξημένη ροπή στις χαμηλομεσαίες rpm. Φυσικά και οι δύο κινητήρες είναι σχεδιασμένοι ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές EURO 5+.
Θέση οδήγησης-διαστάσεις
Τα KTM 390 ENDURO R και KTM 125 ENDURO R διαθέτουν μεταλλικό ρεζερβουάρ σχετικά μικρής χωρητικότητας (9 λίτρα) και σύμφωνα με την KTM βοηθούν στη διατήρηση του πλάτους σε χαμηλό επίπεδο βοηθώντας στη δημιουργία μίας ιδανικής θέσης οδήγησης. Το μεταξόνιο είναι μικρότερο από τα καθαρόαιμα enduro αλλά λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας των μοτοσυκλετών διπλής χρήσης σε αυτούς τους κυβισμούς ενώ στο βάρος θα περιμέναμε λίγο χαμηλότερα νούμερα.
Εξάτμιση
Ο λαιμός της εξάτμιση κατευθύνεται αμέσως κάτω από τον κινητήρα (όχι στο πλάι του, όπως στις καθαρόαιμες enduro) όπου βρίσκεται τοποθετημένο το σύστημα του διπλού καταλύτη και σιγαστήρα (Euro 5+). Αυτό δημιουργεί ένα ακόμα πιο λεπτό σύνολο (δεν εξέχει το τελικό της εξάτμισης) ωστόσο αφήνει ένα ερωτηματικό για το πόσο καλά είναι προστατευμένη από την μεταλλική ποδιά. Η KTM αναφέρει πως η εξάτμιση διαθέτει σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας της ώστε η ECU να προσαρμόζει κατάλληλα το μείγμα διατηρώντας τη στο επιθυμητό επίπεδο. Στις action φωτό βλέπουμε να έχει τοποθετηθεί aftermarket τελικό εξάτμισης από τη Remus, το οποίο βγαίνει στη δεξιά πλευρά. Λίγο πιο “στριτάδικη” εικόνα μπορούμε να πούμε πως μας φάνηκε αυτή, σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο, αλλά μάλλον απαραίτητη βελτίωση για χωμάτινη οδήγηση.
Συντήρηση
Τα νέα μοντέλα διαθέτουν εκτεταμένα διαστήματα service. Συγκεκριμένα μετά το πρώτο service στα 1.000km, τα επόμενα πρέπει να γίνονται κάθε 10.000km ενώ ο έλεγχος βαλβίδων πρέπει να πραγματοποιείται κάθε 20.000km.
Τεχνολογα
Οι νέες οθόνες TFT 4,2 ιντσών αποτρέπουν τις αντανακλάσεις καθώς διαθέτουν ειδική πολωτική επίστρωση και περιλαμβάνουν θύρα USB-C και νέες φωτιζόμενες διατάξεις χειριστηρίων. Η συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth επιτρέπει λειτουργίες όπως πλοήγηση, μουσική και τηλεφωνικές κλήσεις. Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν δικάναλο ABS (με διακόπτη απενεργοποίησης), traction control, δυνατότητα επιλογής mode οδήγησης ενώ τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Κατασκευή στην Ινδία
Όπως οι περισσότερες μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού της ΚΤΜ (εκτός από τα off-road), τα νέα KTM 125 ENDURO R and KTM 390 ENDURO R κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Bajaj, στην Ινδία.
KTM POWERPARTS & POWERWEAR
Μια πλήρης γκάμα εξαρτημάτων KTM PowerParts θα είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση των δύο μοντέλων ενώ διαθέσιμη θα είναι και σχετική σειρά ρουχισμού στα KTM PowerWear.
Οι νέες 2025 KTM 125 ENDURO R και KTM 390 ENDURO R θα φτάσουν στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της ΚΤΜ το πρώτο τρίμηνο του 2025.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KTM 125-390 ENDURO R 2025
125 ENDURO R | 390 ENDURO R | |
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος. 1EEK, 4 βαλβίδες | Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος. 2EEK, 4 βαλβίδες |
Χωρητικότητα | 124,99cm³ | 398,7 cm³ |
Διάμετρος x διαδρομή | 58×47,3 | 89Χ64mm |
Συμπίεση | 12,6 | 12,6:1 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch με σώμα γκαζιού Ø33mm | Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch με σώμα γκαζιού Ø 46mm |
Συμπλέκτης | Μηχανικός, μονόδρομος | |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων | |
Εκκίνηση | Μίζα | |
Κατανάλωση | 2,4l / 100km | 3,4l / 100km |
Εκπομπές CO2 | 57g CO2/km | 79g CO2/km |
Πλαίσιο | Ατσάλινο με ατσάλινο αφαιρούμενο υποπλαίσιο | |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 9lt | |
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω) | 90/90 -21 / 140/80-18 | |
Ανάρτηση μπροστά | WP APEX open cartridge Ø43mm, διαδρομή 230mm | WP APEX open cartridge Ø43mm, διαδρομή 230mm, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς |
Ανάρτηση πίσω | WP APEX Split Piston με διαδρομή 230mm | WP APEX Split Piston με διαδρομή 230mm, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου |
Φρένο μπροστά | Πλευστός δίσκος Ø 285mm, δαγκάνα Bybre 2 εμβόλων | |
Φρένο πίσω | Δίσκος Ø 240mm, δαγκάνα Bybre 1 εμβόλου | |
ABS | Δύο καναλιών Bosch | |
Ύψος σέλας | 890mm | |
Μεταξόνιο | 1.475mm | |
Βάρος (γεμάτα βενζίνη): | 152kg | 159kg |