Ο Μαραγκός έκανε την έκπληξη στο Geraneia Xtreme Enduro

Ένας αναβάτης που δεν προπονείται σε διαδρομές Hard Enduro, με μια μοτοσυκλέτα που στο μυαλό των περισσότερων δεν είναι η ιδανικότερη για Hard Enduro, και χωρίς να σημειώσει ταχύτερο γύρο, κέρδισε τον εντυπωσιακό αγώνα των Αγίων Θεοδώρων.

Πολύ θέαμα και πολλές εκπλήξεις επιφύλαξε η σημερινή (δεύτερη) μέρα στο Geraneia Xtreme Enduro 2024. Η φετινή διαδρομή του Hard Enduro που σχεδίασε η ΛΕΜΑΘ είχε σημαντικά αυξημένο, σε σχέση με πέρυσι, βαθμό δυσκολίας για τους αναβάτες της κατηγορίας Pro, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά απαιτητικός αγώνας, όχι μόνο σε φυσική κατάσταση και τεχνική, αλλά και σε επίπεδο ικανοτήτων διαχείρισης ενός τέτοιου γεγονότος. Με τη συνολική “καθαρή” διάρκεια να πλησιάζει ή και να ξεπερνάει τις 3 ώρες και με μόλις 20 λεπτά διάλειμμα για service (ενδιάμεσα των δύο χρονομετρημένων κύκλων της διαδρομής) το λάθος λόγω κούρασης ή έλλειψης ψυχραιμίας παραμόνευε σε κάθε λίγα μέτρα. Και φυσικά δεν ήταν λίγοι οι αναβάτες που υπέπεσαν σε λάθη τα οποία στοίχησαν από λίγα λεπτά μέχρι και αρκετές θέσεις στην τελική κατάταξη.

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Ο νικητής

“Κινούμενος κάτω από τα ραντάρ” ο Ζαφείρης Μαραγκός κατάφερε να κάνει την έκπληξη. Χωρίς να κλέψει την παράσταση στον Πρόλογο (7ος), κερδίζοντας έδαφος αλλά χωρίς να απειλήσει στον πρώτο γύρο (3ος), και με σημαντική βελτίωση στον δεύτερο (κατέβασε σχεδόν 15 λεπτά), ήταν αυτός που πήρε τη νίκη. Ο 27 ετών αθλητής του Α.Σ.ΜΟ.Λ.Π που αγωνίζεται στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro, είχε τη φυσική κατάσταση που χρειαζόταν ώστε να μη μείνει από δυνάμεις και απέφυγε τα μεγάλα λάθη. Μάλιστα ήταν ο μόνος αναβάτης της πρώτης δεκάδας που αγωνίστηκε με τετράχρονη μοτοσυκλέτα (KTM 350 EXC-F) κάτι που έκανε ακόμα πιο εντυπωσιακή την έκπληξη του αγώνα. Και όταν, μετά τον τερματισμό, τον ρωτήσαμε ποια ήταν η προετοιμασία του για τον συγκεκριμένο αγώνα μάς απάντησε: “Όχι κάτι το ιδιαίτερο, για προπόνηση προτιμώ τα πιστάκια και το motocross”!

Στο βάθρο

Μεγάλη μάχη έδωσαν ο Αντώνης Μακρής (Beta RR 300) και ο Γιώργος Νταλιμπίρας (Sherco SE 300) για τις θέσεις 2-3. Οι δύο αναβάτες έκαναν μεγάλο μέρος του αγώνα ρόδα-ρόδα με αρκετές αλληλοπροσπεράσεις ενώ με το πιο αέρινο στυλ τους έδειχναν πως είναι και οι βασικοί υποψήφιοι για τη νίκη. Ο Νταλιμπίρας ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο με ελαφρύ προβάδισμα στη γενική κατάταξη ωστόσο στον δεύτερο γύρο κατάστρεψε το πεντάλ του φρένου του και στη συνέχεια έμεινε τελείως από πίσω φρένο, λίγο πριν την ολοκλήρωση του αγώνα. Μάλιστα είδε τον Μακρή (που με τη σειρά του ταλαιπωρήθηκε από κράμπες) να τον περνάει λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό της χρονομετρημένης διαδρομής αλλά ακόμα και έτσι εξασφάλισε την τρίτη θέση, δείχνοντας να απολαμβάνει τον αγώνα.

Φοβερό θέαμα

Πολλοί ήταν οι αναβάτες που τα έδωσαν όλα και προσέφεραν άφθονο θέαμα στους θεατές που είχαν συγκεντρωθεί σε πολλά σημεία της διαδρομής. Παρά την υψηλή θερμοκρασία και τη σχετικά μεγάλη διάρκεια του αγώνα, οι διαφορές ήταν πολύ μικρές και κρίθηκαν στις λεπτομέρειες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την άκρως θεαματική προσπάθεια του Ανδρέα Παραγιού (Beta RR 300) στο Stage 4 και την ανηφόρα του “Δικαστηρίου” στον πρώτο γύρο. Ο Καβαλιώτης αναβάτης έφτασε στο επίμαχο σημείο έχοντας καταφέρει να “μαζέψει” τους πρώτους (ξεκίναγε 6ος) οι οποίοι είχαν “κλείσει” τα πιθανά περάσματα. Ο Παραγιός δοκίμασε μια ασύλληπτη εναλλακτική γραμμή (σε εκείνο το σημείο η διαδρομή είχε πολύ σωστά μεγάλο πλάτος) και παραλίγο να ανέβει σχεδόν 15 μέτρα τρελής ανηφόρας. Δυστυχώς λίγο πριν φτάσει σε ασφαλές σημείο, έχασε τη φόρα, έπεσε, και η μοτοσυκλέτα του -αυτόνομη πια- πήρε τον δρόμο της… επιστροφής. Εντυπωσιακή ήταν και η προσπάθεια του Νταλιμπίρα να ανέβει το τελευταίο δύσκολο κομμάτι της διαδρομής χωρίς πίσω φρένο. Η μοτοσυκλέτα του έκανε επιτόπια στροφή 180 μοιρών και γύρισε και αυτή προς τα πίσω. Και οι δύο κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα χωρίς μεγάλες απώλειες.

Κατηγορίες Amateur – Veteran – Junior

Αν και διαφορετική στα περισσότερα σημεία, απαιτητική ήταν η διαδρομή και για τις υπόλοιπες κατηγορίες Στην Amateur επικράτησε ο περσινός νικητής της Junior, o τοπικός Γιάννης Μανέτας που συμμετείχε με την μικρότερη κυβισμού μοτοσυκλέτα (ΚΤΜ 150 EXC), στην Veteran o Απόστολος Μυρογιάννης (Beta RR 300) από τη Μυτιλήνη ενώ στη Junior, o Νικόλαος Μακρυγεώργιος (Husqvarna -ΛΕΜΟΤ) προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδρομή.

Μείνετε συντονισμένοι στη Facebook σελίδα της ΛΕΜΑΘ και στο Enduro24 καθώς θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερες φωτογραφίες και video από αυτόν τον άκρως εντυπωσιακό αγώνα.

Αποτελέσματα Geraneia Xtreme Enduro 2024

Κατηγορία Pro
  1. ΜΑΡΑΓΚΟΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ 2:54:58.9
  2. ΜΑΚΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 2:55:57.8
  3. ΝΤΑΛΙΜΠΙΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 2:58:30.7
  4. ΠΑΡΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ 3:07:44.9
  5. ΠΑΠΑΗΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 3:10:42.5
  6. ΟΚΑΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 3:13:14.9
  7. ΚΑΓΙΑΝΗ ΧΑΛΙΛ 3:19:09.8
  8. ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ 3:19:43.7
  9. ΖΙΑΓΚΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 3:24:29.8
  10. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 3:30:15.6
Amateur
  1. ΜΑΝΕΤΑΣ ΙΩΆΝΝΗΣ 3:01:51.2
  2. ΔΗΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 3:19:39.1
  3. ΑΥΓΕΤΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 3:32:18.2
  4. ΓΚΟΓΚΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ 3:53:56.1
Veteran
  1. ΜΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 2:01:48.1

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Ηλεκτρικές off-road μοτοσυκλέτες αγωνίστηκαν στο κέντρο του Όσλο

Ο δεύτερος γύρος του FIM E-Xplorer World Cup πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Νορβηγικής πρωτεύουσας και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη είδηση από το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.