Με έναν από τους πιο θεαματικούς αγώνες enduro των τελευταίων ετών άνοιξε η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro 2025 στον Αυλώνα. Αφού πήρες μια πρώτη γεύση για τις οριακές μάχες που δόθηκαν και είδες τις μοναδικές εικόνες από τα λασπώδη περάσματα στην enduro test, εδώ θα βρεις όλα τα στοιχεία που ξεχωρίσαμε από τον πρώτη μάχη της φετινής χρονιάς:
- Ρεκόρ συμμετοχών
- Full επίθεση από τον Παναγιώτη Κουζή
- Πρώτη νίκη της TM στη Γενική μετά από 8 χρόνια
- Νίκη της Suzuki στην Ε1 μετά από 15 χρόνια
- Οι “comebackers”
- Το “καταραμένο” τελευταίο πέρασμα
- 15αδα γενικής με 125 2Τ!
- Η εκδίκηση της μανιβέλας
- Οι νικητές του Κυπέλλου

Ρεκόρ συμμετοχών
Με 58 αναβάτες να παίρνουν εκκίνηση για τον αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, είχαμε νέο ρεκόρ στην “μετά-covid” εποχή. Μάλιστα αν προσθέσουμε και τους 62 αναβάτες που συμμετείχαν στον αγώνα του Κυπέλλου έχουμε σύνολο 120 αναβάτες. Για να δούμε περισσότερες συμμετοχές σε αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος θα πρέπει να ανατρέξουμε πίσω στο 2017 και τον αγώνα των Μεγάρων όπου πήραν εκκίνηση 60 αναβάτες.


Απαιτητικός αγώνας
Ήδη πριν την εκκίνηση ξέραμε πως ο αγώνας που σχεδίασε το αθλητικό σωματείο ΕΔΟ θα ήταν “μακρύς”. Η διάρκεια 8 ωρών (με βάση τους ιδανικούς χρόνους) και τα 220km ήταν πολύ περισσότερα από τον μέσο όρο των αγώνων στο ελληνικό πρωτάθλημα και παραπέμπουν πιο πολύ σε αγώνα Παγκοσμίου. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα λασπώδη τμήματα της enduro test που δοκίμασαν και έφτασαν στο όριο πολλούς αναβάτες, τότε μιλάμε για ένα απαιτητικό ξεκίνημα του Πρωταθλήματος.
Full επίθεση από τον Παναγιώτη Κουζή


Δε θα ήταν άδικο να πούμε πως ο Παναγιώτης Κουζής (ΤΜ 450 ΕΝ – ΣΜΑΔ) ήταν, σε απόλυτους χρόνους ειδικών διαδρομών, ο ταχύτερος αναβάτης του περσινού Πρωταθλήματος. Ωστόσο κάποια λάθη και ατυχίες “έβγαλαν” τον πολυπρωταθλητή Motocross από τη μάχη της διεκδίκησης του τίτλου για το 2024. Φέτος δείχνει πιο αποφασισμένος από ποτέ, ξεκίνησε πολύ δυνατά και ο τρόπος που οδήγησε κάνουν σαφές ποιος είναι ο στόχος του… Χωρίς να κλείσει το γκάζι πουθενά κέρδισε τις 7 από τις 9 ειδικές και ήδη έχει πάρει ένα σημαντικό προβάδισμα στην κούρσα του φετινού πρωταθλήματος. Ο ίδιος εμφανίστηκε λίγο πιο συγκρατημένος στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, δηλώνοντας:
“Ήταν και θέμα τύχης να καταφέρεις να επιβιώσεις, ήταν πολύ δύσκολη η enduro test.”
Παναγιώτης Κουζής -1ος νικητής EnduroGP
Πρώτη νίκη της TM στη Γενική μετά από 8 χρόνια
Στην πρώτη του εμφάνιση με την (σχεδόν) νέα του ομάδα (TheFamily MotorSport), o Κουζής, στη σέλα της TM EN 450 πήρε τη νίκη στην κατηγορία E2 και στην EnduroGP χαρίζοντας έτσι νίκη Γενικής στην ΤΜ μετά από σχεδόν 8 χρόνια. Τότε ήταν ο Γιάννης Παυλίδης που είχε κερδίσει την πρώτη θέση στον αγώνα των Μεγάρων (2017) με TM EN 250 4T.
Νίκη της Suzuki στην Ε1 μετά από 15 χρόνια


Ήδη ξέρεις πως ο Παναγιώτης Κακολύρης (ΑΣΜΟΛΠ), στην πρώτη του εμφάνιση με τη νέα του ομάδα (για το enduro) Suzuki Moto Greece (RM-Z 250) κέρδισε την Ε1 (2ος γενικής). Αυτό που ίσως δεν ήξερες είναι πως αυτή είναι η πρώτη νίκη της Suzuki στην κατηγορία Ε1 του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro μετά από 15 χρόνια. Την προηγούμενη την είχε πάρει ο Γιάννης Τρίγκας (νικητής της Ε3 στον αγώνα του Αυλώνα) επίσης με RM-Z 250. Fun fact: Επικεφαλής και μηχανικός τόσο του Κακολύρη (2025) όσο και του Τρίγκα (2010) ήταν ο Τάσος Μπακταλιάς!

Οι “comebackers”
Επιστροφή στη δράση είχαμε στον Αυλώνα για πολλά μεγάλα ονόματα του ελληνικού enduro. Την παράσταση εδώ σίγουρα έκλεψαν τα αδέρφια Τρίγκα (ΜΟΛΕΤ) που πήραν εκκίνηση ξανά μετά από 5 χρόνια και κατάφεραν να είναι πλήρως ανταγωνιστικοί ανεβαίνοντας στο βάθρο της μεγάλης κατηγορίας. Ο Γιάννης Τρίγκας (Beta RR 480, Beta Chachagias Racing Team), 20 χρόνια μετά την πρώτη του νίκη (Ε1, 2005) κέρδισε ξανά, αυτή τη φορά στην κατηγορία Ε3 ενώ ο Νάσος Τρίγκας (Beta RR 300, Beta Chachagias Racing Team) ανέβηκε στο βάθρο της Ε3, 16 χρόνια μετά την πρώτη του πρωταθληματική νίκη (Junior).


Στη δράση επέστρεψε και ο Μιχάλης Ντουζένης που κατάφερε να παλέψει μέσα στην πρώτη 10αδα της Γενικής κατάταξης μέχρι που εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα (έκτη ειδική).


Επιστροφή και για τον Βετεράνο Νίκο Ζουρνατζή (ΑΜΟ Καστοριάς) μετά από εννέα χρόνια που δεν ήθελε με τίποτα να χάσει έναν αγώνα δίπλα στην πρωτεύουσα, κάτι που του θύμισε τον πρώτου του αγώνα, πίσω στο 1997 (Χαλάνδρι). Μάλιστα επέλεξε τη συμμετοχή του στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και λίγο έλλειψε, στη σέλα της δίχρονης ΚΤΜ 300, να ανέβει στο βάθρο της ES (Senior). Διάβασε οπωσδήποτε τη δική του ιστορική αναδρομή εδώ
Νέος “κυνηγός” ειδικών
Το να καταφέρει κάποιος αναβάτης τον καλύτερο χρόνο έστω και σε μία μόνο ειδική του Πανελληνίου Πρωταθλήματος είναι σπουδαίο κατόρθωμα. Την περσινή χρονιά (2024) το πέτυχαν μόλις έξι αναβάτες και φέτος έχουμε ήδη ένα νέο όνομα: είναι ο προερχόμενος από τον χώρο του Motocross (πρωταθλητής ΜΧ2) Ανδρέας Ανδρέου. Ο Χαλκιδαίος αναβάτης πήρε μέρος για πρώτη φορά σε αγώνα enduro στον Αυλώνα, με την ομάδα της MIMIKOS MOTORCORE (GASGAS EC 350F), κέρδισε την τέταρτη ειδική (cross) και ήταν δεύτερος στη γενική κατάταξη μέχρι και την προτελευταία ειδική. Ωστόσο, ένα κόλλημα στις λάσπες της τελευταίας ειδικής (enduro test) τον έριξε στην 25η θέση της Γενικής. Είναι σίγουρο πως θα είναι από τους βασικούς πρωταγωνιστές των επόμενων γύρων του φετινού πρωταθλήματος.
Πρόλαβαν να εντυπωσιασουν
Μπορεί να αντιμετώπισαν πρόβλημα στην παχιά λάσπη και τελικά να “έπεσαν” στη γενική κατάταξη αλλά πρόλαβαν να εντυπωσιάσουν:
- Ο Γιάννης Ντεβετζής (2ος στη Γενική κατάταξη μετά και την δεύτερη ειδική, μόλις 0,1sec πίσω από τον πρώτο!).
- Ο Κωνσταντίνος Γεροντάκης (Beta) που πάλευε για τη Γενική αλλά στάθηκε άτυχος καθώς μπήκε πρώτος στην Enduro Test του δεύτερου γύρου και ήταν αυτός που κόλλησε πρώτος αποτελώντας άθελα του το “σήμα κινδύνου” για τους επερχόμενους αναβάτες.
- Ο Christopher Nash (Beta) που βρέθηκε μέσα στη δεκάδα γενικής (στον πρώτο του πρωταθληματικό αγώνα!) αλλά ένα λάθος και το χάσιμο στην απλή διαδρομή τον “φόρτωσε” με 12’ καπέλο.
- Και φυσικά ο Ανδρέας Ανδρέου (GASGAS) όπως αναφέραμε πιο πάνω.
Το “καταραμένο” τελευταίο πέρασμα
Πολλοί αναβάτες είδαν τον αγώνα τους να χαλάει στην τελευταία ειδική. Τι και αν είχαν περάσει ήδη τέσσερις φορές από εκεί… Οι παγίδες ήταν πολλές. Ο μέχρι και εκείνη τη στιγμή 2ος (EnduroGP) Ανδρέας Ανδρέου κόλλησε και κατρακύλησε στην 25η θέση, ο περσινός πρωταθλητής Αλέξης Ζώρας έπεσε, κόλλησε και έχασε μία θέση στη Γενική (ασυνήθιστο να κάνει λάθος σε τελευταία ειδική), το ίδιο και ο Νάσος Τρίγκας, ενώ ο Νικιάς Κωνσταντίνος υπερέβαλε στο τελευταίο πέρασμα από τα νερά και είδε τη μοτοσυκλέτα του να σβήνει λίγο πριν τον τερματισμό του αγώνα οδηγώντας τον στην εγκατάλειψη.


Νέοι αναβάτες
Πολύ δυνατή επίδοση πραγματοποίησε ο περσινός πρωταθλητής της EN (Νέων) Νίκος Μιχαηλίδης ανεβαίνοντας στη 12η θέση της EnduroGP και στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ε1. Στην κατηγορία ΕΝ δυνατές μάχες έδωσαν δύο αναβάτες από τους Άγιους Θεόδωρου (ΛΕΜΑΘ), ο Χρήστος Παπαηλίας και ο Γιάννης Μανέτας κάνοντας το 1-2 στην κατάταξη.


Οι παλιοί
Στον αγώνα συμμετείχαν και δύο “παλιές καραβάνες” του endduro. Ο 67ετών Πέτρος Δραμαλιώτης που δούλεψε για στο στήσιμο της διαδρομής και στη συνέχεια πήρε μέρος στη CV του Κυπέλλου τερματίζοντας στην έκτη θέση. Και ο 66ετών Πάρις Κόντης που έχει αναλάβει το αγωνιστικό κομμάτι της ΛΕΜΟΤ βοηθώντας πολλούς αναβάτες στα “γραφειοκρατικά” και τερμάτισε επίσης στην έκτη θέση της Open του Κυπέλλου.


15αδα γενικής με 125 2Τ

Άλλος ένας αναβάτης από τα “παλιά”, ο Δημήτρης Πρέππας έκανε την πρώτη εμφάνιση του με τη νέα του μοτοσυκλέτα (Fantic 125) και μοίρασε θέαμα στις ειδικές. Μάλιστα κατάφερε να μπει στην 15αδα της EnduroGP (4ος Ε1) και να πάρει βαθμούς με δίχρονο 125, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2017 (Δημήτρης Μπάκας – Husqvarna 125).
Πολλές εγκαταλείψεις
Επτά αναβάτες από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro και τρεις από το Κύπελλο δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα. Ίσως είναι ενδεικτικό της πείρας που απαιτούσε ο αγώνας πως κανείς δεν εγκατέλειψε από τις κατηγορίες των Βετεράνων (ES και CV).
Η εκδίκηση της μανιβέλας

Τα πλεονεκτήματα της μίζας είναι αδιαμφισβήτητα αλλά υπό συνθήκες, η ύπαρξη μανιβέλας είναι κατά τη γνώμη μας απαραίτητη. Με τις μοτοσυκλέτες των αγωνιζομένων να έχουν “διανυκτερεύσει” υποχρεωτικά στο parc ferme, με τη θερμοκρασία να πέφτει ακόμα και κάτω από το μηδέν, αρκετές μπαταρίες φάνηκαν να φτάνουν στα όρια τους καταφέρνοντας με μεγάλη δυσκολία να θέσουν τους κινητήρες σε λειτουργία στην εκκίνηση του αγώνα. Αντίθετα, ο Παναγιώτης Κακολύρης (έχοντας κάνει και πρωινό ζέσταμα σε στατικό ποδήλατο) δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα στο να βάλει μπροστά το RM-Z 250 το οποίο έχει δεχθεί πληθώρα επικριτικών σχολίων για την απουσία μίζας!
10 μάρκες
Χρωματική πανδαισία στα Paddock (χρειαζόμαστε περισσότερο χώρο!) καθώς δέκα μάρκες μοτοσυκλετών εκπροσωπήθηκαν με αγωνιστικές ομάδες ή και τις ίδιες τις ελληνικές αντιπροσωπείες. Αυτές ήταν με αλφαβητική σειρά: Beta, Fantic, GASGAS, Honda, Husqvarna, KTM, Sherco, Suzuki, TM και Yamaha.
Οι πρώτοι βαθμοί στην EnduroGP
Η είσοδος στην 15αδα της Γενικής μοιάζει πλέον πολύ δύσκολη και όσοι τα κατάφεραν να μπουν σε αυτή αξίζουν σίγουρα ξεχωριστή αναφορά:
Ονοματεπώνυμο | Κατηγορία | Μοτοσυκλέτα | Συνολικός Χρόνος |
Κουζής Παναγιώτης | E2 | TM | 43:00.646 |
Κακολύρης Παναγιώτης | E1 | Suzuki | 44:45.970 |
Τρίγκας Γιάννης | E3 | Beta | 45:04.952 |
Βαρσάμης ∆ημήτρης | E3 | Honda | 45:30.375 |
Ζώρας Αλέξιος | E1 | Ktm | 45:53.611 |
Τρίγκας Νάσος | E3 | Beta | 46:01.931 |
Παπαθεοδώρου Χρίστος | E2 | Ktm | 46:15.981 |
Παπίλας Παναγιώτης | E3 | Beta | 46:24.114 |
Χασάπης Ιωάννης | E3 | Fantic | 46:28.663 |
Πισιμάνης Γεώργιος | E2 | Sherco | 46:48.206 |
Μανωλίδης Γεώργιος | E2 | Beta | 46:54.328 |
Μιχαηλιδης Νικόλαος | E1 | Yamaha | 47:07.122 |
Μαραγκός Ζαφείρης | E2 | Sherco | 47:24.871 |
Πρέππας ∆ημήτρης | E1 | Fantic | 47:58.874 |
Θερριός Παναγιώτης | ES | Fantic | 48:03.659 |
Οι νικητές του Κυπέλλου
62 αναβάτες πήραν μέρος στον πρώτο αγώνα του Κυπέλλου με τον Παναγιώτη Μπελίτση (Yamaha WR 250F) να σημειώνει τους ταχύτερους χρόνους και να παίρνει τη νίκη στη C1. Στις υπόλοιπες κατηγορίες ξεχώρισαν οι Νίκος Φλώρος (C2 – Beta RR 350), Κωνσταντίνος Σαπαντζής (C3 -Beta RR 480), Αλέξανδρος Γρούτσος (CEJ Yamaha), Γιάννης Σύρκος (CN, Beta), Χριστόφορος Αποστολόπουλος (CS, Beta), Στράτος Καλενδέρης (CV, Beta) και Γιώργος Διώτης (Open).


Αναλυτικά τα αποτελέσματα στον Αυλώνα- 1ος Γύρος Πανελληνίου Πρωταθλήματος και Κυπέλλου Enduro 2025
Επόμενος γύρος για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro o διήμερος αγώνας στην Αιδηψό Ευβοίας (2ος και 3ος γύρος) από το Α.Σ. ΑΛΑΜΜ, στις 5-6 Απριλίου.