- Θεαματικές ειδικές
- Ιδανική σχεδίαση αγώνα για service και θεατές
- Ζωντανή περιγραφή αγώνα
- Παρούσα η τοπική κοινωνία
Φωτογραφίες: ©Enduro24
Δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει με καλύτερο τρόπο το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro καθώς ο κόσμος έδειξε να διψάει για έναν αγώνα στην περιοχή των Τρικάλων. Είχαν περάσει 18 χρόνια από την τελευταία φόρα που οι αγωνιζόμενοι του Πανελληνίου Πρωταθλήματος είχαν επισκεφτεί την ευρύτερη περιοχή και η ΜΟΛΕΤ φρόντισε να κάνει δυναμική επιστροφή στον διοργανωτικό τομέα. Σε αυτή την προσπάθεια πρωτοστάτησαν τα αδέρφια Τρίγκα, ο Γιάννης και ο Νάσος, δύο αγωνιζόμενοι με μεγάλη εμπειρία σε ελληνικούς και διεθνείς αγώνες που φρόντισαν και την παραμικρή λεπτομέρεια με στάνταρ παγκοσμίου πρωταθλήματος. 119 αθλητές δήλωσαν συμμετοχή σε αυτόν τον αγώνα (48 για το Πρωτάθλημα και 71 για το Κύπελλο) δημιουργώντας νέο ρεκόρ στην μετά-Covid περίοδο.
Θεαματικές ειδικές διαδρομές
Δύο ειδικές διαδρομές σε πολύ κοντινή μεταξύ τους απόσταση φρόντισαν να κρατήσουν στα ύψη το ενδιαφέρον των θεατών κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά και να αναγκάσουν του αθλητές να τις περπατήσουν ξανά και ξανά κατά τη διάρκεια της αναγνώρισης. Η πρώτη (enduro test) είχε πολύ τεχνικά περάσματα με συνδυασμό γρασιδιού, περάσματα από βράχια και ξερά τερέν. Το πλάτος της σε πολλά σημεία ήταν πρωτόγνωρα μεγάλο για το Ελληνικό Enduro, κάνοντας την επιλογή γραμμών καθοριστική στη μάχη απέναντι στο χρονόμετρο. Η δεύτερη (cross test) χρησιμοποιούσε μέρος της πίστα Motocross της περιοχής και είχε άλματα και γρήγορες ανοιχτές στροφές όπου οι κορυφαίοι αναβάτες πραγματοποίησαν ταχύτατα περάσματα. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 9 περάσματα από τους αναβάτες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος (ταχύτερος συνολικός χρόνος 1 ώρα και 1 λεπτό) και 6 από τους αναβάτες του Κυπέλλου (44’34” ο ταχύτερος χρόνος).
Ιδανική σχεδίαση αγώνα
Ίσως ένα από τα δυσκολότερα πράγματα σε έναν αγώνα Enduro είναι η ίδια η σχεδίαση του. Το να βρεις μέρος που να μπορεί να φιλοξενήσει ειδικές διαδρομές, το service του αγώνα, να έχει εύκολη πρόσβαση και να έχει μέρη με φυσική σκιά είναι δύσκολο αλλά ακόμα και όταν αυτό βρεθεί θέλει μεγάλη εμπειρία για να το εκμεταλλευτείς σωστά. Η περιοχή της πίστας Motocross έξω από το Ρίζωμα Τρικάλων είναι ιδανική περιοχή και η σχεδίαση της ΜΟΛΕΤ ανέβασε κατακόρυφα τον οργανωτικό πήχη. Ως θεατής, μπορούσες να φτάσεις στην περιοχή αυτή την ώρα έναρξης του αγώνα και να μείνεις με ευχαρίστηση μέχρι και το τελευταίο πέρασμα (ή και ακόμα περισσότερο) καθώς μπορούσες να παρακολουθήσεις με τα πόδια και τις δύο ειδικές διαδρομές, να ξαποστάσεις κάτω από τη σκιά των δέντρων, να βρεις καντίνα για φαγητό, νερό, αναψυκτικά ή καφέ, περνώντας μια υπέροχη μέρα στην εξοχή. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε και η ύπαρξη ανθρώπου που έκανε ζωντανή περιγραφή του αγώνα κρατώντας ενήμερους τους θεατές. Τίποτα δεν έμεινε στην τύχη! Φυσικά την οργάνωση απόλαυσαν και οι άμεσα εμπλεκόμενοι (μηχανικοί και λοιπά μέλη των ομάδων) του αγώνα καθώς μπορούσαν να παρακολουθούν πολύ εύκολα την εξέλιξη και την προσπάθεια των αναβατών που (παρ)ακολουθούσαν.
Συγκλονιστικές μάχες στην κορυφή -EnduroGP
Μετά από τις τέσσερις πρώτες ειδικές, μόλις ένα δέκατο (!) του δευτερολέπτου χώριζε τον Αλέξη Ζώρα (GASGAS EC 350F) και τον Παναγιώτη Κουζή (Fantic XEF 450) ενώ σε απόσταση βολής βρισκόταν και ο Παναγιώτης Κακολύρης (Beta RR 350) που σταδιακά ανέβαζε ρυθμό. Δυστυχώς μια μηχανική βλάβη δεν άφησε τον Κουζή να ολοκληρώσει την πέμπτη ειδική αφήνοντάς τον εκτός αγώνα και στερώντας από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα τον κορυφαίο αναβάτη στη σύγχρονη ιστορία του ελληνικού Motocross. Πραγματικά κρίμα…
Όπως και να ‘χει ο αγώνας συνεχίστηκε με τον Ζώρα να έχει εντυπωσιακό ρυθμό και να φτάνει στη νίκη (κατηγορία Ε2 και EnduroGP). Δεύτερος στη Γενική τερμάτισε ο Κακολύρης ενώ για πρώτη φορά στο βάθρο της EnduroGP ανέβηκε ο Κωνσταντίνος Γεροντάκης (Beta RR 300), που όχι μόνο πήρε και τη νίκη στην Ε3 αλλά σημείωσε και το ταχύτερο πέρασμα στην τελευταία enduro test κερδίζοντας την πρώτη ειδική στην καριέρα του.
Κατηγορίες Ε1-Ε2-Ε3-EN-ES
Στην Ε1 μεγάλη νίκη πήρε ο τοπικός Γιάννης Ντεβετζής (ΚΤΜ) ενώ το αγωνιστικό comeback του Δημήτρη Βαρσάμη (Honda) δεν πέρασε απαρατήρητο. Ο Λαρισαίος αναβάτης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και έχασε την ευκαιρία να παλέψει για τη νίκη ενώ προηγούταν στην κατηγορία.
Στην Ε2, πίσω από τους Ζώρα-Κακολύρη, ήταν ο Νίκος Μουτσόπουλος (GASGAS) που έκλεισε την τριάδα και κατάφερε να ανέβει στο βάθρο ενώ εντυπωσιακή εξέλιξη είχε κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Παναγιώτης Παπίλας (Beta). Ο γνωστός από το Motocross, αναβάτης είχε συντηρητικό ξεκίνημα και σε κάθε γύρο φάνηκε να εξοικειώνεται όλο και περισσότερο με τις νέες για αυτόν συνθήκες παίρνοντας τελικά την τέταρτη θέση στην Ε2.
Στην Ε3, πίσω από τον Γεροντάκη τερμάτισαν ο Κίμων Καράμπελας (ΚΤΜ) και ο Χρήστος Παπαθεοδώρου (ΚΤΜ), στην ΕΝ (Νέων αναβατών) ο Θεμιστοκλής Σαριδάκης (ΚΤΜ) ήταν ο μοναδικός εκπρόσωπος και πραγματοποίησε τις πέντε από τις εννιά ειδικές ενώ στην ES ταχύτερος όλων ήταν ο περσινός πρωταθλητής Σάκης Γκαγκανάτσιος (Beta) ανεβαίνοντας παράλληλα και στην όγδοη θέση της Γενικής.
Κύπελλο Enduro
Πολλοί αναβάτες του Κυπέλλου σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους στις ειδικές διαδρομές, με τέσσερις από αυτούς να καταφέρουν στις πρώτες ειδικές να “μπουν σφήνα” ακόμα και στην 30αδα του Πρωταθλήματος. Στη C1 ξεχώρισαν οι μάχες του Μιχάλη Τράντζα (1ος – Honda) με τον Δημήτρη Καρπούζη (2ος- ΚΤΜ), με τους δύο αναβάτες να είναι και οι ταχύτεροι στην άτυπη γενική του Κυπέλλου. Στη C2 τη νίκη πήρε o Στέφανος Ζελεστσής (Beta), στη C3 o Κωνσταντίνος Σαπαντζής (Beta) ενώ από τις υπόλοιπες κατηγορίες ξεχώρισαν ο Αλέξανδρος Γρούτσος που κέρδισε στην κατηγορία Junior Sprint, ο Νίκος Αναστασόπουλος που ήταν ο μόνος που κατάφερε να τερματίσει στην CN, o Μίνως Κονίδης (ΤΜ) που κέρδισε την κατηγορία Senior και ο Στράτος Καλενδέρης (Beta) στη Veteran.
Επόμενος αγώνας για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα (διήμερος) και Κύπελλο Enduro στις 27-28 Απριλίου.