Όσα μας άρεσαν και όσα όχι από την EICMA 2024

Σημαντικά στοιχεία και μικρές λεπτομέρειες που τράβηξαν το βλέμμα μας στην έκθεση του Μιλάνου.

Καλύπτοντας δεκάδες χιλιόμετρα μέσα στο τεράστιο εκθεσιακό κέντρο Fiera Milano όπου φιλοξενήθηκε η 81η Διεθνής Έκθεση Μοτοσυκλέτας του Μιλάνου (EICMA 2024) ήταν φυσικό να παρατηρήσουμε σημαντικά στοιχεία και αμέτρητες λεπτομέρειες που κέντρισαν το ενδιαφέρον μας, είτε με θετικό είτε με… όχι και τόσο θετικό τρόπο. Ας δούμε ποια ήταν αυτά:

Η AJP PR7 Gold Edition ήταν χάρμα οφθαλμόν. Αμέτρητες προσεγμένες λεπτομέρειες όπως οι τροχοί (κέντρα, στεφάνια, ακτίνες), ο “ντακαρίσιος” πύργος και ο υπόλοιπος περιφερειακός εξοπλισμός όπου οι χρυσές αναρτήσεις της Ohlins “βγάζουν μάτια” και τις οποίες όλο και πιο σπάνια συναντάμε σε χωμάτινες μοτοσυκλέτες παραγωγής (έστω και περιορισμένης).

Μπορεί οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες Rally να έχουν πανάκριβο και σπάνιο εξοπλισμό όμως ποτέ δεν τους λείπουν τα… ζιπάκια! Η Hero του Ross Branch ήρθε κατευθείαν όπως κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally 2024 στο Μαρόκο, και φυσικά καμιά 20αριά ζιπάκια σε εύκολα προσβάσιμη θέση δεν έλλειπαν από τον απαραίτητο εξοπλισμό. Νιώσουμε έτσι πως κατά ένα (μικρό) ποσοστό μοιραζόμαστε κοινά πράγματα με έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Για τους πιστούς φίλους της Kawasaki που θέλουν Enduro φροντίζει η ιταλική αντιπροσωπεία KL Service και προσφέρει τρεις προτάσεις σε τετράχρονους κυβισμούς 250, 300 και 450cc

Τα CNC καπάκια με ανοδίωση στο χρώμα του χαλκού στα νέα “special” TM Corse είναι η πρώτη από μια σειρά λεπτομερειών που σου τραβούν το μάτι και κάνουν τις νέες ιταλικές enduro να δείχνουν πιο κοντά από κάθε άλλη, σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα.

Όπως γράψαμε τα δίχρονα μοντέλα είναι ακόμη εδώ και οι εταιρείες που επενδύουν σε αυτά μόνο χαμένες δεν δείχνουν να βγαίνουν. Στο Μιλάνο είδαμε δύο νέες εντυπωσιακές προτάσεις: τον νέο ψεκαστό κινητήρα της Rieju για το MR 300i του 2025 και το ακραίο Flat Track RX 350 της Beta που προετοιμάστηκε για τον αναβάτη θρύλο των MotoGP™, Casey Stoner, και το οποίο όπως μάθαμε θα βρει τον δρόμο προς την παραγωγή ως Motocross (ναί, δίχρονο 350cc και όποιος αντέξει).

Δύο μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ που δεν μας είχαν γεμίσει το μάτι με τις πρώτες διαδικτυακές εικόνες, έδειξαν πολύ πιο όμορφες από κοντά. Στο Freeride E ο εργονομικός σχεδιασμός και ειδικά το συνεχές και ενιαίο επίπεδο σέλας- πλαϊνών προστατευτικών (ψυγείου όπως θα λέγαμε σε κάποια συμβατική μοτοσυκλέτα) κάνει την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα να δείχνει “διαστημική” με τα σημερινά δεδομένα, ενώ το 390 Adventure R μοιάζει πλέον περισσότερο με μοτοσυκλέτα Rally και λιγότερο με μοτοσυκλέτα πόλης που έχει φορέσει ογκώδη πλαστικά και ψηλό φτερό, και φυσικά αυτό μας άρεσε. Όσο για το πολυσυζητημένο τελικό της εξάτμισης… μια χαρά προστατευμένο μας φάνηκε.

Εικόνες από το μέλλον στο περίπτερο της Aurora όπου πήραμε μια γεύση για το πώς η τεχνολογία, και συγκεκριμένα οι εφαρμογές της επαυξημένης πραγματικότητας, αλλάζουν το τοπίο στον βιομηχανικό σχεδιασμό και επιταχύνουν απίστευτα τις διαδικασίες.

Η νέα Kove 450 Rally δείχνει πολύ πιο προσεγμένη σε ποιότητα κατασκευή και μας άρεσε πάρα πολύ η διάφανη γραμμή στο ρεζερβουάρ που χρησιμεύει ως ένδειξη στάθμης καυσίμου και ο εύκολος τρόπος με τον οποίο μπορείς να επιλέξεις ποιο ρεζερβουάρ θα χρησιμοποιήσεις (μπροστά ή πίσω) ακόμα και εν κινήσει.

Τρεις ακόμα ενδιαφέρουσες προτάσεις έρχονται στον χώρο των ηλεκτροκίνητων MX και μετά την εμπειρία μας με το Stark Varg (έλαμψε δια της απουσία της η Stark Future) δεν λέμε όχι σε αυτές. Το Kove E-MX εντυπωσιάζει με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και αναμένουμε την τιμή του, το CF ήταν σχεδιαστικά αλλού (πανέμορφο!) ενώ το Honda έδειχνε μηχανουργικό κομψοτέχνημα και θα θέλαμε πολύ να το περιεργαστούμε από κοντά.

Η Suzuki επιμένει στη μανιβέλα και αυτό της δίνει μια ξεχωριστή ταυτότητα. Το βάζουμε και στα θετικά για… ιστορικούς λόγους.

  • Ηλεκτρικό Adventure; Θα τρελαθούμε τελείως; “φορτίζει σε μόλις 30 λεπτά στο 80%” μας διαβεβαίωνε ο υπεύθυνος της CAN-AM αλλά ούτε που θέλουμε να φανταστούμε μία διάσχιση στα Άγραφα με αυτό…
  • Εντυπωσιακό το design του BMW F 450 GS αλλά αυτή η ποδιά και το κάρτερ στο κάτω μέρος του κινητήρα… Ευτυχώς είναι concept ακόμα και ελπίζουμε να αλλάξει.
  • Ποιος χρησιμοποιεί αποσυμπιεστή ακόμα; Τον βρήκαμε πάνω στο ΤΜ 450 και δεν πήραμε πειστική απάντηση για τον λόγο ύπαρξής του.
  • Factory μοτοσυκλέτα Rally στην οποία μπορείς να μείνεις από πίσω φρένο (σε περίπτωση πτώσης) επειδή το (ατσάλινο) μαρσπιέ βρίσκει στο (αλουμινένιο) πεντάλ; Αν και η μοναδική εξωτερική ατέλεια που καταφέραμε να βρούμε δεν παύει να είναι ατέλεια που δεν επιτρέπεται σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα.
  • Στον σχεδιασμό των trial μοντέλων τους οι Ιταλοί της Beta τα υπολόγισαν σχεδόν όλα με ακρίβεια και έφτιαξαν μία μοτοσυκλέτα κόσμημα. Όμως φαίνεται πως ξέχασαν να υπολογίσουν που θα στριμώξουν την ηλεκτρονική οπότε όταν ήρθε η ώρα της συναρμολόγησης την έβαλαν στην πιο “άκυρη” θέση που έχουμε δει, πάνω από το δεξί καπάκι του κινητήρα…
  • Μανιβέλα σε τετράχρονο μοντέλο motocross 2025; Και όμως η Suzuki επιμένει και παραμένει αμετακίνητη. Το ίδιο μας φάνηκε πως συνέβη και με το DR-Z 400. Μια μοτοσυκλέτα που έχει αποσπάσει πολλά κολακευτικά σχόλια, την οποία όμως όταν είδαμε από κοντά, δίπλα σε αμέτρητα μοντέλα 2025, μας έμοιασε εντελώς ξεπερασμένου σχεδιασμού.
  • Εντυπωσιακά τα χαρακτηριστικά του νέου Voge DS 800 Rally αλλά τα γκριπ είναι τελείως πλαστικά και η σέλα απαράδεκτη για χωμάτινη χρήση καθώς εκεί που ενώνονται τα δύο κομμάτια (οδηγού-συνοδηγού) είναι σκληρό πλαστικό.
  • Μπορεί να ήταν εκθεσιακό και μοντέλο προπαραγωγής αλλά όχι και να μαδάει πράσινη μπογιά από τα πλαστικά του KOVE E-MX!

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα