Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally: Στο Μαρόκο όλοι με ψηφιακό roadbook

Το Rallye du Maroc θα αποτελέσει τον πέμπτο και τελευταίο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος και θα πραγματοποιηθεί 6-11 Οκτωβρίου.

Τέσσερις μήνες έχουν περάσει από τον προηγούμενο γύρο (Αργεντινή) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally-Raid 2024 (ή αλλιώς W2RC) και οι ομάδες που συμμετέχουν σε αυτό βρίσκονται ήδη στο Μαρόκο για την τελευταία αναμέτρηση της σεζόν, Στη λίστα εκκίνησης βρίσκονται αναβάτες, οδηγοί και συνοδηγοί 270 οχημάτων εκ των οποίων οι 132 είναι μοτοσυκλέτες. Ανάμεσά τους θα βρίσκονται 12 αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας GP οι οποίοι για πρώτη φορά θα είναι όλοι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό road book που εξελίσσεται εδώ και έξι χρόνια.

  • 2.468km
  • 6 ημέρες
  • Μόνο ψηφιακά road book
  • Η ώρα του τίτλου

Ο αγώνας του Μαρόκου

Ο Πρόλογος και πέντε αγωνιστικές ημέρες με συνολικό μήκος 2.468 θα δοκιμάσουν τις ικανότητες των συμμετεχόντων. Η αρχή θα γίνει στο Μαρακές για τον πρόλογο των 83km και στη συνέχεια οι αναβάτες θα μεταφερθούν στη Zagora η οποία θα αποτελεί το κέντρο του αγώνα για τις μέρες 1 και 2. Στη συνέχεια ακολουθεί η τρίτη και μεγαλύτερη μέρα του αγώνα (676km) κατά την οποία οι αγωνιζόμενοι θα μεταφερθούν στην Mengoub που με τη σειρά της θα αποτελεί το δεύτερο bivouac του αγώνα.

Video από τον αγώνα Rallye du Maroc 2023

Μόνο ψηφιακά road book

Αν και την είδηση για το πρώτο 100% ψηφιακό Rally (χωρίς χαρτί για τα road book) την είχαμε διαβάσει πριν ενάμιση χρόνο (και αφορούσε το Rally Dakar του 2024) εν τέλει η απόφαση αυτή δεν υλοποιήθηκε και πήρε παράταση για έναν (τουλάχιστον) χρόνο. Αυτό συνέβη γιατί ενώ στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά η “ψηφιακή” μετάβαση ήταν εύκολη, στις μοτοσυκλέτες έφερε πολλή γκρίνια (λόγω των αντανακλάσεων στο γυαλί της οθόνης από τον ήλιο) και οδήγησε σε μια σχεδόν σιωπηλή αναβολή για το Dakar του 2025 που θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες. Το φετινό Rally του Μαρόκο θα είναι το πρώτο όπου όλοι οι αναβάτες μοτοσυκλετών θα είναι υποχρεωμένοι να έχουν ψηφιακό road book και αυτό στη συνέχεια θα εφαρμοστεί (ή τουλάχιστον έτσι έχει ανακοινωθεί) και στο Dakar 2025. Όπως καταλαβαίνετε κρατάμε τις επιφυλάξεις μας καθώς πιστεύουμε πως οι εξελίξεις στο Μαρόκο θα κρίνουν εν πολλοίς και τη συνέχεια στο Dakar. Σύμφωνα με την έρευνα που κάναμε δεν φαίνεται να έχει σημειωθεί αναβάθμιση του εξοπλισμού που δημιούργησε τις αντιδράσεις από πλευράς αναβατών αλλά αντίθετα πρόκειται για το ίδιο μοντέλο ( Unik4 ) της γαλλικής ERTF που χρησιμοποιείται και στο χώρο των τεσσάρων τροχών εδώ και μερικά χρόνια.

Δες πώς δουλεύει το Unik4 της ERTF

Η ώρα του τίτλου

Αν και δεύτερος στη βαθμολογία, ο Ricky Brabec είναι μάλλον το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Ο αναβάτης της Honda έχει κερδίσει φέτος και τους δύο αγώνες του πρωταθλήματος στους οποίους έλαβε μέρος (Dakar και Αργεντινή) και έχει μειώσει τη διαφορά του στους εννιά βαθμούς από τον Ross Branch (Hero) ο οποίος όμως έχει λάβει μέρος όλους τους αγώνες μέχρι στιγμής. Μάλιστα, στην Αργεντινή ο Brabec είχε και τη “βοήθεια” των team mate του, Adrien Van Beveren, Tosha Schareina και Skyler Howes, με τους οποίους έκανε το 1-2-3-4 φέρνοντας παράλληλα και τη Honda ένα βήμα πριν την κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών.

Η ιστορία του Rallye du Maroc

Το Μαρόκο ήταν διαχρονικά μια περιοχή συνυφασμένη με τα ράλι. Ως τόπος διεξαγωγής, η ιστορία του ξεκίνησε το 1982 με την άφιξη του Rally Paris-Agadir, του πρώτου ράλι στη χώρα. Την επόμενη χρονιά, το ράλι πήρε το όνομα “Atlas Rally” και έγινε το εμβληματικό ράλι στο ημερολόγιο των Rally Raids. Το Atlas Rally, αφού άλλαξε χέρια από την εταιρεία Larivière στην ASO (διοργανώτρια του Rally Dakar) εξαφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Στη συνέχεια ξαναγεννήθηκε το 2000 ως «Rallye du Maroc», υπό την ηγεσία του Cyril Neveu και του Jean Christophe Pelletier. Το ράλι έγινε αμέσως το σημαντικό ράλι του Μαρόκου και καλωσόρισε ξανά την ελίτ των Rally. Το 2007, η εταιρεία NPO, διοργανωτής του Rallye du Maroc, πουλήθηκε στην Emma και τον Stéphane Clair και έγινε γύρος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIM (και στο Παγκόσμιο Κύπελλο της FIA για τα αυτοκίνητα). Μετά από 10 χρόνια η NPO πούλησε το Rallye du Maroc στην εταιρεία ODC που έχει ως επικεφαλής τον David Castera. Ο Γαλλος ήταν γνωστός αγωνιζόμενος enduro στη δεκαετία του ‘90 και αναβάτης με παρουσία στο βάθρο του Rally Dakar το 1997. Για δέκα χρόνια ήταν Sports Director στο Rally Dakar και είχε μετακομίσει μόνιμα στην Αργεντινή όσο το Rally Dakar διεξαγόταν στην αμερικάνικη ήπειρο.

Σχετικά άρθρα