Πρώτη βόλτα με 2025 KTM 250 EXC-F Champion Edition

Το μικρό τετράχρονο enduro της ΚΤΜ ήρθε με βελτιωμένες αναρτήσεις και πλούσιο εξοπλισμό που το κάνουν πιο “ready to race” από ποτέ.

Χτυπάμε με φόρα το αμμουδερό μπερμ το οποίο περιμένει το λάθος για να ρουφήξει τον μπροστινό τροχό. Ανοίγοντας τέρμα το γκάζι όχι μόνο δεν του αφήνουμε κανένα περιθώριο αλλά πετυχαίνουμε μία εντυπωσιακή έξοδο χωρίς κανέναν φόβο, και συνεχίζουμε ακάθεκτοι αλλάζοντας ταχύτητες στον κόφτη! Στα χέρια μας έχουμε το ολόφρεσκο μοντέλο KTM 250 EXC-F και μάλιστα στην επετειακή “Champion Edition” που ξεχωρίζει αμέσως από το factory look με τα γραφικά της Red Bull.

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγεωργάκης, Θοδωρής Ερμήλιος

Ιστορική αναδρομή

Αν ρίξουμε μια ματιά στο παρελθόν και παρατηρήσουμε τις τάσεις κάθε εποχής, θα δούμε ότι ο κυβισμός είναι περισσότερο θέμα marketing και όχι τόσο τι πραγματικά έχει ανάγκη ο κόσμος. Και ποια είναι η ανάγκη του κόσμου θα μου πείτε; Να έχει μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει διασκέδαση; Ή αυτή που θα κυνηγά το χρονόμετρο σε ειδικές διαδρομές;

Από το 2007, τότε που παρουσίασε τον κινητήρα των 250cc με τους δύο εκκεντροφόρους πάνω σε μία enduro μοτοσυκλέτα, η KTM έχει τη συνταγή και για τα δύο! Έχω την αίσθηση ότι όσες πωλήσεις έχουν κάνει από τότε όλες οι άλλες εταιρίες μαζί σε 250 4T enduro, έχει κάνει το EXC-F μόνο του. Αυτό οφείλεται στην κορυφαία απόδοση και την αξιοπιστία που έχει δείξει όλα αυτά τα χρόνια, θέτοντάς το στην κορυφή της κατηγορίας του.

Ready to Race

Τα KTM είναι από τα μηχανάκια που μου ταιριάζουν και προσαρμόζομαι αμέσως λόγω του ύψους τους. Έτσι και το 250 EXC-F έχει πολύ άνετη θέση οδήγησης (σημαντικό για μια πολύωρη διαδρομή στο βουνό ή έναν αγώνα να έχεις χώρο πάνω στη μοτοσυκλέτα) που βέβαια για αναβάτες πιο χαμηλού αναστήματος αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα.

Στην οδήγηση είναι εξαιρετικά συναρπαστικό με τον κινητήρα να είναι το επίκεντρο χάρη στην εντυπωσιακή απόδοσή του. Η συμπίεση του φτάνει 14,4:1 νούμερο που στο παρελθόν δεν το βλέπαμε πουθενά, οπότε καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα racing 250αρι που έχει τρελό στροφάρισμα και δύναμη που θυμίζει 350! Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα στις χαμηλές στροφές και η ροπή είναι αρκετή για να κάτσουν στη σέλα του και αναβάτες με περισσότερα κιλά χωρίς να χρειάζεται να μαλώνεις με το συμπλέκτη σε κάθε έξοδο στροφής.

Πλευστός δίσκος για το μπροστινό φρένο
Πίσω γρανάζι Supersprox

Εξοπλισμός

Διαθέτει εξαρτήματα και εξοπλισμό που του επιτρέπουν να ανέβει κατευθείαν σε ράμπα εκκίνησης. Από προστατευτικά δεν του λείπει τίποτα, έχει προστεθεί βεντιλατέρ ενώ έχουν επιλεχθεί πολύ προσεκτικά κρίσιμα εξαρτήματα όπως το πίσω γρανάζι, η σέλα και πολλές ακόμα λεπτομέρειες. Διαθέτει επίσης διπλή χαρτογράφηση για τον κινητήρα που αλλάζει πολύ εύκολα ενώ οδηγείς. Η διαφορά που αμέσως καταλάβαμε στους χάρτες είναι ότι στον “γρήγορο” το μοτέρ έχει περισσότερη διάρκεια στις ψηλές στροφές, και πραγματικά φτάνει πολύ ψηλά! Η παρουσία quick shifter (αλλαγή ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη) δεν γίνεται άμεσα αισθητή. Όσες φορές προσπάθησα να ανεβάσω ταχύτητα με τέρμα γκάζι αυτό δεν λειτουργούσε όπως έχουμε συνηθίσει σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Μάλλον χρειάζεται λίγη βελτίωση ακόμη γιατί σαν ιδέα είναι πολύ καλή για ένα αγωνιστικό enduro!

  • Κινητήρας Απίστευτη απόδοση και ροπή.
  • Φρένα: Αξιόπιστα και προοδευτικά.
  • Γραφικά: Εντυπωσιακή εμφάνιση.
  • Τιμή: Υψηλότερη από τον ανταγωνισμό.
  • Quick Shifter: Χρειάζεται βελτίωση.

Απόλαυση στην πίστα

Ένα πολύ δυνατό σημείο του 250 EXC-F είναι η ευκολία στην αλλαγή κατεύθυνσης. Ακόμα και όταν έχεις πολλή φόρα δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να “μπεις” σε ένα λούκι ή να στρίψεις στο φλατ. Έτσι γυρίζεις πολύ γρήγορα και ξεκούραστα σε οποιοδήποτε πιστάκι και αν βρεθείς. Και μάλιστα όσο πιο σφιχτό τόσο αυτό θα σου δείξει τα πλεονεκτήματά του. Σε αυτό παίζει σίγουρα ρόλο ο ελαφρύς στρόφαλος και η πολύ μικρή διαδρομή του εμβόλου που είναι μόλις 57.5mm (η διάμετρος είναι του είναι στα 88mm).

Φρένα-αναρτήσεις

Τα φρένα της Brembo που χρησιμοποιεί η KTM δεν χρειάζονται συστάσεις και όχι μόνο δεν θα προβληματίσουν κανέναν αλλά θα καλύψουν και τους πιο απαιτητικούς αναβάτες. Μάλιστα, η “Champion Edition” διαθέτει εμπρός πλευστό δίσκο που διατηρεί την προοδευτικότητα του μπροστινού φρένου ανεξαρτήτως συνθηκών και σκληρής χρήσης. Όλο το σύνολο είναι πολύ αρμονικό, με τις αναρτήσεις να έχουν βελτιωθεί κατά πολύ από τα προηγούμενα μοντέλα, τόσο στο θέμα απορρόφησης των ανωμαλιών όσο και στη σταθερότητα που παρέχουν. Για μένα (βάρος 90kg) ήταν αρκετά μαλακές (από θέμα ελατηρίων) αλλά πάντα κρίνουμε μια στοκ μοτοσυκλέτα για την λειτουργία της με γνώμονα πως έχει σχεδιαστεί για αναβάτες βάρους 70-80kg.

Σίγουρα διακρίνουμε στο 250 EXC-F τον αγωνιστικό προσανατολισμό που διαθέτει, και με λίγο στήσιμο στα μέτρα του κάθε οδηγού είναι πανέτοιμο για την εκκίνηση του επόμενου αγώνα. Ακόμα όμως και για έναν χομπίστα που δεν ενδιαφέρεται για αγώνες αλλά του αρέσει να παίζει με το χρονόμετρο την Κυριακή, το μικρό KTM είναι μια εξαιρετική επιλογή που θα προσφέρει αμέτρητες ώρες διασκέδασης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KTM 250 EXC-F Champion Edition

Τιμή13.600 €
ΚινητήραςΜονοκύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος. 2EEK, 4 βαλβίδες
Χωρητικότητα249.9 cm³
Διάμετρος x διαδρομή81×48,5mm
Συμπίεση14.4:1
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός Keihin με σώμα γκαζιού Ø 42mm
Λίπανση2 αντλίες λαδιού
ΣυμπλέκτηςΠολύδισκος, υδραυλικός
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο με κεντρική δοκό, αφαιρούμενο υποπλαίσιο δύο υλικών (συνθετικό πλαστικό και αλουμίνιο)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ8,5lt
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90 -21 / 140/80-18
Ανάρτηση μπροστάWP XACT Closed Cartridge Ø48mm, διαδρομή 300mm
Ανάρτηση πίσωWP XPLOR με PDS (χωρίς μοχλικό) με διαδρομή 310mm
Φρένο μπροστάΔίσκος Ø 260mm, δαγκάνα Brembo 2 εμβόλων
Φρένο πίσωΔίσκος Ø 220mm, δαγκάνα Brembo 1 εμβόλου
Απόσταση από το έδαφος347mm
Ύψος σέλας963mm
Μεταξόνιο1.489mm
Βάρος (χωρίς βενζίνη):106.5 kg

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα