QJMOTOR COV 500 X: Αναλύουμε σε βάθος το νέο κινέζικο enduro

Δες μια προσεκτική ανάλυση με βάση όσα φαίνονται στις πρώτες φωτογραφίες, μέσα από τη ματιά του Enduro24.

Η κινέζικη QJMOTOR παρουσίασε στην EICMA και πρόσφατα έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες από το νέο της μοντέλο Enduro και (η αλήθεια είναι) ελάχιστες πληροφορίες για αυτό. Αυτές αφορούν τις διαστάσεις του τετράχρονου κινητήρα των 449,4cc, την ονομαστική απόδοση των 47,6 ίππων και κάποιες ακόμα διαστάσεις όπως το βάρος, το ύψος σέλας και άλλα που μπορείς να δεις στο τέλος αυτού του άρθρου.

Διαθεσιμότητα

Η παραγωγή του QJMOTOR COV 500 X αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι και τα πρώτα μοντέλα υπολογίζεται πως θα φτάσουν στη χώρα μας στο τέλος του 2026. Αυτό σημαίνει πως το μοντέλο της φωτογραφίας είναι ακόμα “προ-παραγωγής” και η τελική του μορφή εικάζουμε πως θα διαφέρει και σίγουρα πως θα έχει διορθωμένες κάποιες μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες που επισημαίνουμε παρακάτω. Φυσικά περιμένουμε να μάθουμε μέσα στους επόμενους μήνες περισσότερες πληροφορίες για την τιμή που αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα.

Euro 5+

Το COV 500 X θα πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για νόμιμη κυκλοφορία στον δρόμο (Euro 5+) και έκδοση πινακίδας χωρίς ωστόσο να διαθέτει ABS ή δυνατότητα μεταφοράς συνεπιβάτη, όπως ακριβώς ισχύει με τις περισσότερες enduro μοτοσυκλέτες.

Πλαίσιο

Το νέο enduro της QJMOTOR είναι “χτισμένο” σε ένα ατσάλινο πλαίσιο με -όπως φαίνεται- σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ. Ακόμα και από τις φωτογραφίες διακρίνεται πως είναι μεγαλύτερη από ότι έχουμε συνηθίσει στις περισσότερες enduro μοτοσυκλέτες κάτι που εικάζουμε πως θα “μεταφραστεί” σε αυξημένη σταθερότητα και μειωμένη ευελιξία, όσον αφορά την επίδραση στην οδηγική συμπεριφορά. Φυσικά διαθέτει αφαιρούμενο υποπλαίσιο από το οποίο (επίσης φυσικά) λείπουν τα μαρσπιέ συνεπιβάτη.

Τροχοί

Οι διαστάσεις των τροχών είναι οι αναμενόμενες 21”-18” αλλά αυτό που κάνει εντύπωση είναι η επιλογή ελαστικών μεικτής χρήσης (CST) για ένα μοντέλο που προορίζεται ξεκάθαρα για χωμάτινη χρήση. Επίσης λείπουν οι κόντρες των ελαστικών (άκρως απαραίτητες για χαμηλές πιέσεις) ενώ εντύπωση προκαλεί η λάθος τοποθέτηση της λαβής ταχείας αφαίρεσης (αντιγραφή χρώματος και σχεδίασης KTM) του μπροστινού άξονα!

Φρένα

Τα φρένα μοιάζουν πολύ με Brembo και πιστεύουμε πως αν ήταν όντως της ιταλικής εταιρείας θα γινόταν η σχετική αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα λείπει το χαρακτηριστικό logo στην πίσω δαγκάνα (η οποία φαίνεται καθαρά) και έτσι εικάζουμε πως ίσως είναι αντιγραφή της ιταλικής εταιρείας. Όπως σε όλες τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, απουσιάζει το ABS (για αυτό εξάλλου γράφουμε πως προορίζεται ξεκάθαρα για χωμάτινη χρήση). Προσοχή θα χρειαστεί η τρόμπα του πίσω φρένου που είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη και ελπίζουμε να καλυφθεί από νέο πλαστικό προστατευτικό.

Αναρτήσεις

Οι αναρτήσεις είναι μεγάλων διαδρομών και σίγουρα κοντά σε ότι βλέπουμε στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας (δεν ανακοινώνονται οι ακριβείς διαδρομές τους ωστόσο είναι ξεκάθαρα > 260mm), με την πίσω να χρησιμοποιεί μοχλικό και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Το πιρούνι θυμίζει αρκετά Marzocchi, και στο πάνω μέρος του μοιάζει να διακρίνονται αμυδρά ρυθμιστές για τις αποσβέσεις. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το μικρό μέγεθος των καλαμίδων που φαίνονται να προέρχονται από το μικρότερο μέλος της οικογένειας (COV 125 X) και πιστεύουμε πως θα αντικατασταθούν με νέες μεγαλύτερες διαφορετικά μπορούν να γίνουν ακόμα και επικίνδυνες (μετά από πλήρη έκταση του πιρουνιού μπορούν να σφηνώσουν και να εμποδίσουν τη συμπίεση του).

Κινητήρας

450 ή 500; To όνομα παραπέμπει σε κάτι μεγαλύτερο όμως ο κυβισμός είναι ξεκάθαρα στην κατηγορία των 450. Όπως και έχει ο ο τετραβάλβιδος κινητήρας ακολουθεί την “πεπατημένη” της κατηγορίας χωρίς ιδιαίτερες καινοτομίες, τουλάχιστον όχι με την πρώτη ματιά. Η επιλογή εμβόλου διαμέτρου 95mm (όπως τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας), η τυπική χωροταξική διάταξη (αντλιών, μίζας κλπ), οι δύο εκκεντροφόροι, η χρήση ψεκασμού και η απουσία μανιβέλας είναι ότι ακριβώς θα περίμενε κανείς. Στην εξάτμιση παρατηρούμε την ύπαρξη αισθητήρα “λ” ενώ σημαντικό είναι πως διακρίνεται η ύπαρξη βεντιλατέρ που θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους τους χρήστες.

Εξοπλισμός

Μετά την ύπαρξη βεντιλατέρ, ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του εξοπλισμού είναι η χρήση LED στο μπροστινό φως και τα φλας. Τα δίχρωμα grip (αλά Beta), η light προστατευτική ποδιά του κινητήρα (θα χρειαστεί κάτι πιο ανθεκτικό όπως φαίνεται) και η εύκολα αφαιρούμενη βάση πινακίδας (κάτω μέρος) είναι καλοδεχούμενα, το αλουμινένιο τελικό της εξάτμισης είναι σίγουρα μεγαλύτερο από τον ανταγωνισμό ενώ “γοτθικού” ρυθμού είναι το αλουμινένιο ψαλίδι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά QJMOTOR COV 500 X

ΚινητήραςΜονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος 2ΕΕΚ
Χωρητικότητα (cc)449,4
Διάμετρος x διαδρομή (mm)95 x 63,4
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός
Κιβώτιο6 σχέσεις
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο με αφαιρούμενο υποπλαίσιο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ10 lt
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90-21 / 140/80-18
Ανάρτηση μπροστάUSD
Ανάρτηση πίσωΜονό, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με μοχλικό
Φρένο μπροστάΔίσκος Ø 260mm, δαγκάνα 2 εμβόλων
Φρένο πίσωΔίσκος Ø 220mm, δαγκάνα 1 εμβόλου
Απόσταση από το έδαφος (mm)325
Ύψος σέλας(mm)960
Μεταξόνιο(mm)1.495
Βάρος (γεμάτο):134

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα