Στα μέσα του προηγούμενου αιώνα η ιδέα των χωμάτινων Rally αυτοκινήτων αρχίζει να εξελίσσεται με γρήγορο ρυθμό και σύντομα “συναντήθηκε” με τη δίψα για περιπέτεια πολλών αναβατών μοτοσυκλέτας. Τα Rally σε τοπικό επίπεδο είναι πολλά και το το 1969 ένας νεαρός μεταφορέας μπανανών στην Αφρική ονειρεύεται κάτι πολύ πιο μεγάλο, έναν αγώνα που να διασχίζει περισσότερες από μία χώρες και να συγκεντρώνει τους καλύτερους αναβάτες του κόσμου! Είναι ο γεννημένος στη Γαλλία και με εθνικότητα Ακτής Ελεφανταστού Jean-Claude Bertrand.
Οι πρώτοι αγώνες του Jean-Claude Bertrand (1969-1974)
Έχοντας μεγάλο δίκτυο επαφών, ο Bertrand καταφέρνει το 1969 να οργανώσει το πρώτο “International Bandama Rally” (6-7 Δεκεμβρίου1969) με συμμετοχές από όλο τον κόσμο. Ακολούθησαν δύο ακόμα εκδόσεις (‘70, ‘71) και στην τέταρτη (‘72) συμβαίνει το εξής απίθανο: δεν τερματίζει κανείς! Οι τεράστιες αποστάσεις, ο ελάχιστος διαθέσιμος χρόνος και τα στοιχεία της φύσης (τροπική καταιγίδα) απαιτούσαν οδήγηση “τέρμα γκάζι” ωστόσο κανείς δεν κατάφερε να μείνει εντός χρονοδιαγράμματος…
Σε αντίθεση με ότι θα περίμενε κανείς, στον επόμενο αγώνα (1973) όλοι οι συμμετέχοντες (του προηγούμενου αγώνα) είναι και πάλι παρόντες αποδεικνύοντας την πίστη τους στις διοργανώσεις του Bertrand και αυτή τη φορά τερματίζουν 7 πληρώματα.
Η γέννηση της ιδέας για το πρώτο μεγάλο Rally
Μετά τον τερματισμό του αγώνα Bandama Rally του 1974 μερικοί οδηγοί ζητάνε από τον Bertrand να επιστρέψει μαζί τους στην Ευρώπη με τα οχήματά τους. Μάλιστα ένα από τα πληρώματα ετοιμαζόταν να πάρει εκκίνηση στο Monte-Carlo Rally το οποίο εκείνη τη χρονιά ακυρώθηκε Επικοινωνούν με το Club του Μονακό και οργανώνουν μία περιπέτεια όπου ο πρώτος κάθε ημέρας ξεκινάει τελευταίος την επόμενη και αντίστοιχα ο τελευταίος “ανοίγει” τη διαδρομή της επόμενη και κάπως έτσι γεννιέται η ιδέα του “coast to coast” rally ή αλλιώς “από ακτή σε ακτή”.
“Abidjan – Nice 1976” Το πρώτο μεγάλο Rally
Λόγω του ενθουσιασμού που προκάλεσε η περιπέτεια της προηγούμενης παραγράφου, ο Bertrand αποφάσισε το 1975 να διοργανώσει τον πρώτο διηπειρωτικό αγώνα, ξεκινώντας από την Ακτή Ελεφαντοστού και τερματίζοντας στην Κυανή ακτή της Γαλλικής Ριβιέρας! Έναν αγώνα “ανοιχτό σε οποιονδήποτε και με… οτιδήποτε!” Μια μεγάλη περιπέτεια, περίπου 8.500 χιλιομέτρων, χωρίς άσφαλτο, GPS και ελικόπτερα της οποίας ο τερματισμός και μόνο θα ήταν ένα τεράστιο επίτευγμα ενώ θα χάριζε υπέροχες αναμνήσεις σε όλους τους συμμετέχοντες. Η εκκίνηση δόθηκε Σαν Σήμερα στις 25 Δεκεμβρίου του 1975 και ο τερματισμός έγινε στη Νίκαια στις 7 Ιανουαρίου 1976.
Η δεύτερη εκδοχή
Το Abidjan-Nice του 1977 θα μείνει στην ιστορία περισσότερο λόγω μιας αποτυχίας. Είναι αυτή του του Thierry Sabine που πήρε μέρος για πρώτη φορά στον αγώνα αλλά χάθηκε με την μοτοσυκλέτα του στη διαδρομή και αναγκάστηκε να διανυκτερεύσει στην έρημο της Λιβύης για τρεις μέρες πριν επιστρέψει στον πολιτισμό. Ναι, είναι η γνωστή ιστορία του δημιουργού αργότερα του Rally Dakar.
Η διάσωση και η “προδοσία”
Ο Jean-Claude Bertrand, μετά τη διάσωση του Sabine, του προσέφερε δουλειά στην εταιρεία του. Του ανέθεσε την αναζήτηση και σχεδίαση της διαδρομής του Αφρικάνικου Ραλλι που θα αποτελούσε έναν από τους πέντε γύρους ενός νέου θεσμού που ήθελε να διοργανώσει. Έναν θεσμό με έναν αγώνα “coast to coast” σε κάθε ήπειρο. Λίγoυς μήνες αργότερα, ο Thierry Sabine θα ανακοινώσει τη διοργάνωση (από τον εαυτό του) του πρώτου Rally Dakar….