Η απάντηση στην ερώτηση σχετικά με το περιεχόμενο που πρέπει να έχει το εντουράδικο τσαντάκι δεν είναι πάντα η ίδια. Σίγουρα μέσα θα βάλουμε εργαλεία και κάποια μικρά, πλην χρήσιμα ανταλλακτικά όμως υπάρχουν τρεις βασικές κατηγορίες ανάλογα με το πού πάμε και πού θα βρισκόμαστε. Διαφορετικές ανάγκες έχουμε σε έναν αγώνα enduro όπου ο χρόνος είναι λιγοστός και το βάρος σημαντικό και διαφορετικές όταν πάμε μια κοντινή βόλτα ή μία εκδρομή περνώντας από τη “μέση του πουθενά” όπου η εξωτερική βοήθεια είναι από δύσκολη ως…. απίθανη.
Σε αγώνα enduro
Πρόκειται για το πιο λιτό setup καθώς το πιθανότερο είναι να χρειαστούμε το τσαντάκι μας στις περιπτώσεις που:
- θέλουμε να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας μας
- να αλλάξουμε κάποιο σπασμένο εξάρτημα
- να κόψουμε κάποιο σύρμα ή σκοινί που μπλέχτηκε στη μοτοσυκλέτα
- να επισκευάσουμε κάποια ζημιά ή διαρροή
Για αυτές τις περιπτώσεις συνήθως είναι αρκετά τα εξής εργαλεία και εξαρτήματα:
- Γερμανοπολύγωνο 8 (απλό ή και με καστάνια για γρήγορη αφαίρεση-τοποθέτηση λεβιέ ταχυτήτων).
- Γερμανοπολύγωνο 10 και 13
- Πένσα με ενσωματωμένο καλό κόφτη (για να μπορείτε να κόψετε σύρμα, καλώδια ή σκοινί).
- Κλειδί για τέσσερα μεγέθη παξιμαδιών (17,21,27,32) για μπουζί και παξιμάδια αξόνων τροχών.
- Allen 4,5,6
- Κατσαβίδι 2 σε 1 (για ρύθμιση αναρτήσεων ή αντικατάσταση εξαρτημάτων).
- Ταφ με μύτες 6mm, 8mm, 10mm, torx 45mm.
- Μπουζί (προστατευμένο σε θήκη).
- Μανέτες (φρένου και συμπλέκτη).
- Λεβιέ ταχυτήτων.
- Σύρμα.
- Δεματικά (tire up).
- Ένα κομμάτι ύφασμα. Θα μας βοηθήσει να μη χάσουμε εξαρτήματα στη λάσπη ή να σκουπίσουμε ότι χρειαστεί.
Σε κοντινή βόλτα ή εκδρομή enduro
Σε αυτές τις περιπτώσεις κινούμαστε συνήθως λίγο ή πολύ μακριά από τον πολιτισμό και προσπαθούμε να είμαστε προετοιμασμένοι ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε αναποδιά που θα μας τύχει. Ιδανικά θα θέλαμε ένα φορτηγό πράγματα αλλά καθώς το βάρος και ο όγκος πραγμάτων που μπορούμε να έχουμε μαζί μας είναι περιορισμένος, παίρνουμε συνήθως τα εξής:
- Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω (αγώνα enduro).
- Κόφτη αλυσίδας (για μακρινές βόλτες).
- Ασφάλεια αλυσίδας ή έναν έξτρα κρίκο από την αλυσίδα που χρησιμοποιείτε.
- Μετρητά. Μην το αγνοείτε, πολλοί το ξεχνάμε καθώς επαναπαυόμαστε στο ψηφιακό πορτοφόλι μας αλλά αυτό δεν έχει αντίκρισμα σε δύσκολες καταστάσεις,
- Μπάρες ενέργειας.
- Κόλλα δύο συστατικών. Μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια σε διαρροή λαδιού (συνήθως μετά από χτύπημα του κινητήρα σε βράχια).
- Σετ πρώτων βοηθειών για τσιμπήματα ή μικροτραυματισμούς.
Δες επίσης την πρόταση του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Enduro Brad Freeman για το τι να βάλεις μέσα στο εντουράδικο τσαντάκι μέσης. Ο Βρετανός αναβάτης προτείνει να έχουμε πάντα ένα έτοιμο προς χρήση φίλτρο αέρα (απαραίτητο όταν η διαδρομή έχει περάσματα από νερά και υπάρχει πιθανότητα να περάσουν νερά στο φιλτροκούτι) καθώς και τακάκια φρένων που σε μερικές περιπτώσεις φθείρονται αρκετά γρήγορα (πχ σε πολλή λάσπη).