Το νέο Motocross Ducati Desmo450 MX

Τι ξεχωρίσαμε από την πρώτη παρουσίαση της πρωτότυπης αγωνιστικής μοτοσυκλέτας Motocross της Ducati.

Η εκδήλωση “Campioni in Pista” είναι ο παραδοσιακός τρόπος για να παρουσιάζει η Ducati τις αγωνιστικές της ομάδες και φέτος αυτή περιείχε και Motocross! Δίπλα στις μοτοσυκλέτες MotoGP™ και SBK, στην εκδήλωση υπήρχαν για πρώτη φορά δύο χωμάτινες μοτοσυκλέτες. Ήταν η πρωτότυπη Desmo450 MX η οποία αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη των enduro και rally μοντέλων της εταιρίας. Την αποκάλυψη έκανε ο γενικός διευθυντής του νέου χωμάτινου τμήματος της Ducati ( Ducati Corse Off-Road) Paolo Cabatii ο οποίος στο τέλος του 2023 αποχώρησε (μετά από έντεκα χρόνια) από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Ducati Corse προκειμένου να αναλάβει το νέα του καθήκοντα

  • Αγωνιστικό ντεμπούτο στις 16-17 Μαρτίου 2024
  • Έναρξη παραγωγής β’ εξάμηνο 2025

100% Ιταλικό Project

Έτσι αποκάλεσε το Desmo450 MX ο Cabatii όταν καλωσόρισε στη σκηνή τον εννιά φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Antonio “DucaTony” Cairoli και τον οχτώ φορές Ιταλό Πρωταθλητή Alessandro Lupino. Βέβαια ξέρουμε πως στα πρώτα στάδια εξέλιξης της μοτοσυκλέτας είχε εμπλακεί και ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro Antoine Meo αλλά ας μη σταθούμε σε λεπτομέρειες. Πρόκειται για ένα project που ξεκίνησε να δουλεύεται αρκετούς μήνες πριν και από τον Δεκέμβριο του 2023 η Ducati Corse Off-Road εξασφάλισε την πολύτιμη εμπειρία των δύο Ιταλών αναβατών.

Η πρώτη δοκιμή της μοτοσυκλέτας από τον Cairoli και τον Lupino έγινε στη Σικελία τον Δεκέμβριο (’23) ενώ για το ’24 η Ducati Corse Off-Road θα λάβει μέρος στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Motocross με τη βοήθεια της Maddii Racing (συνεργαζόταν με τη Fantic τα τελευταία χρόνια) με σκοπό τη συνέχιση της εξέλιξης της Desmo450 MX (μόνο ο Lupino).

Τι είδαμε:

Αν και η Ducati δεν ανακοίνωσε τεχνικές λεπτομέρειες και χαρακτηριστικά, το όνομα Desmo προδίδει πως προφανώς θα υπάρχει δεσμοδρομικό σύστημα για τον έλεγχο των βαλβίδων του κινητήρα ενώ είναι εμφανής η ύπαρξη μίζας. Μπορούμε επίσης να δούμε μερικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά όπως:

  • Αλουμινένιο πλαίσιο
  • Αναρτήσεις Showa
  • Φρένα Brembo (μπροστά τρόμπα AMC-MX και δαγκάνα MX-2GPR με έμβολα τιτανίου)
  • Αλουμινένιο ρεζερβουάρ
  • Υδραυλικός συμπλέκτης Brembo
  • Εξάτμιση τιτανίου Akrapovic
  • Στροφόμετρο της GET

Ο σχεδιασμός

Προσπαθώντας να κάνει τα πρώτα της βήματα σε μία κατηγορία όπου οι μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού έχουν εξελιχθεί εντυπωσιακά (κι έχουν ελαφρύνει δραματικά) είναι σίγουρο πως η Ducati δε θα μπορούσε να ξεκινήσει από λευκό χαρτί το project της. Τα βασικά στοιχεία φαίνεται να τα έχει “δανειστεί” και να έχει δουλέψει περισσότερο στον κινητήρα που θα είναι εξάλλου ο μοναδικός στην κατηγορία με δεσμοδρομικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων. Αυτό (desmo) φαίνεται να ευθύνεται για τον σχετικά μεγάλο όγκο του κινητήρα (πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας) που αναπόφευκτα “σηκώνει” πιο ψηλά το ρεζερβουάρ και κάνει λιγότερο επίπεδη τη θέση οδήγησης. Αν και μιλάμε για πρωτότυπο μοντέλο που θα έχει αρκετές διαφορές με το μοντέλο παραγωγής, αξίζει να δούμε μερικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες: Το πρώτο που ίσως κάνει κάνει εντύπωση είναι οι ασυνήθιστες γωνίες στα πλαστικά στο μπροστινό κομμάτι (φτερό και πλαϊνά πλαστικά του ρεζερβουάρ) και το πιο “αεροδυναμικό” πίσω τμήμα με τα μίνιμαλ number plates που αφήνουν εκτεθειμένο το όμορφο τελικό της εξάτμισης. Το πλαίσιο θα μπορούσε να πει κανείς πως θυμίζει Honda CRF, το αλουμινένιο ψαλίδι μοιάζει με αυτό της ΚΤΜ ενώ κάποιες λεπτομέρειες όπως τα ανοδιωμένα καλάμια του πιρουνιού και το αλουμινένιο ρεζερβουάρ τονίζουν το “factory look” της μοτοσυκλέτας.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Πόσο εύκολο είναι να αλλάξω θέση στα χειριστήρια των φρένων μου;

Ρίχνουμε λίγο φως στα άδυτα του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος προκειμένου να απαντήσουμε σε μία ερώτηση που έχει χιλιοσυζητηθεί μεταξύ των αναβατών ποδηλάτων και που (ξανα)έρχεται στο προσκήνιο για τους αναβάτες μοτοσυκλετών enduro χάρη στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα χωρίς συμπλέκτη.