“Χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια” προσπαθώντας να βάλουμε σε σειρά τις διαθέσιμες επιλογές στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών για το 2024. Πάνω από 20 εταιρείες διαθέτουν στη γκάμα τους μοντέλα Adventure σε πολλούς διαφορετικούς κυβισμούς και προσανατολισμούς. Βάλαμε τον πήχη στις 12.000€ και “φίλτρο” την ύπαρξη μπροστινού τροχού 21 ιντσών (χωματερό site είμαστε εξάλλου) και καταλήξαμε σε 10 διαφορετικές μοτοσυκλέτες.
Γιατί 21 ίντσες;
Αναρωτιέστε γιατί έχει καθιερωθεί η χρήση μπροστινού τροχού 21 ιντσών στις μοτοσυκλέτες που προορίζονται για χωμάτινη χρήση; Ο κυριότερος λόγος είναι πως όσο μεγαλύτερος είναι ο μπροστινός τροχός, τόσο πιο εύκολα αυτός περνάει τις ανωμαλίες τους εδάφους. Αυτό κάνει πιο άνετη την οδήγηση καθώς μειώνεται η ένταση των χτυπημάτων που φτάνουν στα χέρια του αναβάτη ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η πιθανότητα να “κολλήσει” σε κάποιο κάθετο εμπόδιο. Παράλληλα, σε αυτή τη διάσταση (που χρησιμοποιείται και στις καθαρόαιμες enduro μοτοσυκλέτες) υπάρχουν πολλές επιλογές χωματερών ελαστικών για όλα τα εδάφη (λάσπη, ξερό χώμα και όλα τα ενδιάμεσα). Επίσης ένας τροχός μεγαλύτερης διαμέτρου είναι σε γενικές γραμμές πιο “αργός” σε αλλαγές κατεύθυνσης αλλά ταυτόχρονα πιο σταθερός, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στη χωμάτινη χρήση. Τέλος, με την αύξηση της διαμέτρου του τροχού αυξάνεται και η επιφάνεια της επαφής του με το έδαφος κάτι που στην περίπτωσή μας μεταφράζεται σε περισσότερα τακούνια καρφωμένα στο χώμα άρα σαφώς καλύτερη πρόσφυση.
Οι επιλογές
- VOGE 300Rally
- Royal Enfield Himalayan 450
- CFMOTO 450MT
- Honda CRF 300Rally
- KOVE 450 Rally
- KOVE 800X PRO
- VOGE DS900X
- Honda XL 750 Transalp
- Yamaha Ténéré 700
- KTM 790 Adventure
VOGE 300Rally – 4.295€
Η πιο οικονομική μοτοσυκλέτα της λίστας μας. Κατασκευάζεται από το εργοστάσιο της Loncin Industries Ltd στην Κίνα, διαθέτει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 292cc που αποδίδει 29hp, αναρτήσεις με διαδρομές 240mm, ύψος σέλας 915mm, ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης και ακτινωτούς τροχούς 21-18. Διαθέτει ρεζερβουάρ 11lt και το ονομαστικό τηβάρος (χωρίς βενζίνη) είναι στα 158kg.
Royal Enfield Himalayan 450 – 5.890€
Το χαρακτηριστικό λιτό design της ινδικής εταιρείας συνδυάζεται με υγρόψυκτο κινητήρα 452cc που αποδίδει 40hp και είναι σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με τον προκάτοχό του. Με βάρος στα 181kg (χωρίς βενζίνη) είναι η πιο βαριά μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας ενώ διαθέτει αναρτήσεις της Showa με διαδρομές 200mm, ρεζερβουάρ 17λίτρων και εντυπωσιακή κυκλική οθόνη με ενσωματωμένο πρόγραμμα πλοήγησης (Google Maps).
CFMOTO 450MT – 5.990€
Σχεδιασμένη από τον οίκο KISKA, κατασκευάζεται στην Κίνα και συνδυάζει ιδανικά το εντυπωσιακό design με το χαμηλό κόστος. Διαθέτει δικύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 449cc που αποδίδει 43.4 hp και το βάρος της φτάνει στα 175kg (χωρίς βενζίνη). Οι αναρτήσεις της έχουν διαδρομές 200mm, το ύψος σέλας φτάνει τα 820mm και το ρεζερβουάρ της έχει χωρητικότητα 17,5lt.
HONDA CRF 300Rally – 7.670€
Με κατανάλωση μόλις 3,1lt/100km και ρεζερβουάρ 12,8lt υπόσχεται αυτονομία μεγαλύτερη των 400km. Διαθέτει μονοκύλινδρο κινητήρα 286cc που αποδίδει 27,3hp και το συνολικό της βάρος ανέρχεται στα 153kg με το ρεζερβούαρ γεμάτο. Οι αναρτήσεις του έχουν πληθωρικές διαδρομές 260mm και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Ταϊλάνδη.
KOVE 450 Rally – 8.990€
Χάρη στον σχεδιασμό της και τα ρεζερβουάρ των συνολικά 30 λίτρων έχει ένα από τα πιο πιο “καθαρόαιμα” look της κατηγορίας. Διαθέτει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα 449cc που αποδίδει 42hp ενώ από την αντιπροσωπεία διατίθεται κιτ αύξησης της ιπποδύναμης κατά 9,5hp (κόστος 1.040€). Χρησιμοποιεί αναρτήσεις με διαδρομές 240mm, έχει ύψος σέλας 91cm (υπάρχει και “ψηλή έκδοση” με 96cm) ενώ το βάρος της ανέρχεται στα 145kg χωρίς βενζίνη. Κατασκευάζεται στην Κίνα.
KOVE 800X PRO – 9.290€
Με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και χωρητικότητα 799cc, ο κινητήρας του αποδίδει 95hp και αποτελεί μία από τις πιο εντυπωσιακές προστάσεις της κατηγορίας. Η κατανάλωσή του παραμένει κάτω από 5lt/100km που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 19lt η ονομαστική του αυτονομία ανέρχεται σχεδόν στα 400km. Διαθέτει αναρτήσεις KYB με διαδρομές 240mm, τροχούς 21-18 και συνολικό βάρος 177kg (χωρίς βενζίνη). Κατασκευάζεται στην Κίνα.
VOGE DS900X – 9.995€
Η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα από τη σειρά Adventure της VOGE, χρησιμοποιεί δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 895cc που αποδίδει 95hp. Χρησιμοποιεί αναρτήσεις της KYB με διαδρομές 207 (μπροστά) και 198mm (πίσω), τροχούς 21-17” και διαθέτει εντυπωσιακά μεγάλη λίστα εξοπλισμού που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει Cruise Control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, συνδεσημότητα με Bluetooth, προβολείς ομίχλης και θερμαινόμενα γκριπ. Όπως και η 300 Rally, κατασκευάζεται από το εργοστάσιο της Loncin Industries Ltd στην Κίνα.
Honda XL 750 TRANSALP – 11.500€
Η “made in Japan” Adventure της Honda χρησιμοποιεί δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 755cc που αποδίδει 92hp καταναλώνοντας μόλις 4,3lt/100km. Έτσι σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ 16,9lt υπόσχεται αυτονομία σχεδόν 400km. Χρησιμοποιεί αναρτήσεις της Showa με διαδρομές 200mm (μπροστά) και 190mm (πίσω), “χωματερούς” τροχούς 21-18″, φρένα με διπλούς δίσκους μπροστά (Ø 310mm)και έχει ύψος σέλας στα 85cm. Το βάρος της ανέρχεται στα 208kg ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό της συμπεριλαμβάνεται οθόνη αφής TFT 5” με εφαρμογή Android Auto (μη διαθέσιμη προσωρινά στη χώρα μας).
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 – 11.600€
Η “made in France” (για την ευρωπαϊκή αγορά) adventure της Ιαπωνικής εταιρείας χρησιμοποιεί δικύλινδρο κινητήρα 689cc με απόδοση 73 ίππων και κατανάλωση μόλις 4,3lt/100km. Έτσι, με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 16lt η ονομαστική αυτονομία ξεπερνάει τα 370km για απροβλημάτιστες εξερευνήσεις σε κάθε είδους τερέν. Οι αναρτήσεις του διαθέτουν διαδρομές 210-200mm (μπροστά-πίσω αντίστοιχα) ενώ είναι εξοπλισμένο με φρένο δύο δίσκων (Ø 282mm) μπροστά και “χωμάτινους” τροχούς 21-18”. Το ύψος σέλας της ανέρχεται στα 87,5cm ενώ το συνολικό βάρος στα 205kg (γεμάτη).
KTM 790 Adventure – 11.750€
H μικρότερη δικύλινδρη Adventure της πορτοκαλί οικογένειας έρχεται εξοπλισμένη με κινητήρα 799cc που αποδίδει 95hp, αναρτήσεις της WP με διαδρομές 200mm, κορυφαία φρένα της Brembo με δίσκους διαμέτρου 320mm μπροστά, καθώς και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων όπως Offroad ABS, traction control. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της CFMOTO στην Κίνα, διαθέτει ρεζερβουάρ 20lt, τροχούς 21-18 (με ελαστικά Pirelli Scorpion STR) ενώ το βάρος της ανέρχεται στα 203kg.
Οριακά εκτός
Τρεις ακόμα ενδιαφέρουσες προτάσεις μένουν οριακά εκτός της λίστας μας, λόγω του ορίου των 12.000€, ωστόσο τις αναφέρουμε εδώ επιγραμματικά: είναι η Suzuki V-Strom 800 DE (12.195€), η Aprilia Tuareg 660 (12.290€) και η AJP PR7 650 Adventure (12.500€).