Πέντε μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της, η σουηδική Stark Future (με έδρα στη Βαρκελώνη) σημείωσε ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο καθώς ο Απρίλιος του 2025 κατεγράφη ως ο πιο κερδοφόρος μήνας στην ιστορία της.
Τι έγραψαν οι λογιστικοί δείκτες;
- Πωλήσεις (τζίρος) 18,3 εκατομμυρίων ευρώ
- Κέρδη (προ φόρων) 2,8 εκατομμυρίων ευρώ1
Το φαινόμενο “Stark”
Από εμπορικής άποψης, σχεδόν όλες οι προσπάθειες κατασκευής ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχουν οδηγηθεί είτε σε παταγώδη αποτυχία είτε, στην καλύτερη των περιπτώσεων, σε αδιάφορες επενδυτικά προσπάθειες. Πολλές εταιρείες, που ξεκίνησαν ως κατασκευαστές αποκλειστικά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, έκλεισαν ενώ τα περισσότερα project εξέλιξης ηλεκτρικών μοτοσυκλετών από “παραδοσιακούς” κατασκευαστές δύσκολα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν κερδοφόρα, και συνήθως απολαμβάνουν “ευνοϊκή χρηματοδότηση εκ των έσω” για λόγους κύρους, εξέλιξης ή και διερευνητικών κινήσεων στην αγορά.
Αντίθετα η Stark Future, η οποία κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικές μοτοσικλέτες με εργοστάσιο στη Βαρκελώνη, γνωρίζει μεγάλη επιτυχία ακολουθώντας ένα τελείως διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο που συνοψίζεται στα εξής τρία χαρακτηριστικά:
- Πρωτοποριακή τεχνολογία και πλήρως ανταγωνιστικές (ή και ανώτερες) επιδόσεις σε σχέση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες.
- Ανταγωνιστικό κόστος (όχι μόνο προς τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό αλλά και προς τις συμβατικές μοτοσυκλέτες).
- Παραγωγή στην Ευρώπη.
«Πλησιάζαμε με σταθερό ρυθμό την επίτευξη της κερδοφορίας, λόγω της μεγάλης δημοτικότητας του MX μοντέλου μας, αλλά η εκπληκτική υποδοχή του αγοραστικού κοινού στο νέο μας μοντέλο Enduro έφερε την επίτευξη αυτού του ορόσημου αρκετά πιο νωρίς” δήλωσε ο CEO της Stark Future, Anton Wass.


Τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της Stark Future
2020 | Ίδρυση της Stark Future |
2021 | Παρουσίαση της Stark VARG (μοντέλο motocross) |
Δεκέμβριος 2021 | Άνοιγμα παραγγελιών για τη Stark Varg. Η Stark Future λαμβάνει 850 παραγγελίες σε μόλις 24 ώρες, χωρίς καμία διαφημιστική δαπάνη. |
2022 | Κατασκευή υπερσύγχρονου εργοστασίου 20.000 m² έξω από τη Βαρκελώνη. |
2022 | Επένδυση 50 εκατομμυρίων από τη Eicher Motors Ltd (μητρική της Royal Enfield) |
2023 | Έναρξη παραγωγής και παραδόσεων |
2024 | Η Stark γίνεται η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοσυκλετών παγκοσμίως2 |
Απρίλιος 2024 | Επένδυση της Big Bets, αξίας 25 εκατομμυρίων ευρώ. |
Ιούνιος 2024 | Πρώτος μήνας κερδοφορίας – Παρουσίαση του Stark Varg από το Enduro24 |
2025 | Λανσάρισμα του enduro μοντέλου VARG EX |
Απρίλιος 2025 | Νέο ρεκόρ εσόδων & λειτουργικής κερδοφορίας |
H Stark Future στην Ελλάδα
Η πώληση των πρώτων μοντέλων Enduro (Stark Varg EX) στη χώρα μας είναι γεγονός και ήρθαν να προστεθούν σε αυτές των MX μοντέλων. “Ταυτόχρονα με την αύξηση του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για την Stark παρατηρούμε και αντίστοιχη αύξηση από το ελληνικό κοινό. Για το τελευταίο μάλιστα, μπορούμε να πούμε πως, αν και αρκετά επιφυλακτικό στην αρχή, δείχνει τελικά μεγάλο ενδιαφέρον για τις μοτοσυκλέτες της Stark και ειδικά για το Enduro, το οποίο εκτός από κορυφαίες επιδόσεις μπορεί να κυκλοφορεί και νόμιμα στον δρόμο” ήταν το σχόλιο του εκπροσώπου της Special Parts (αποκλειστικού διανομέα των μοτοσυκλετών της Stark Future στην Ελλάδα) Κώστα Δέδερη σχετικά με την ανάπτυξη της Stark Future.
Το μεγάλο στοίχημα για το μέλλον
Φυσικά, η κερδοφορία ενός μήνα δεν είναι από μόνη της αρκετή για να καταστήσει επιτυχημένη μία σχετικά νέα εταιρεία στον χώρο των μοτοσυκλετών, δείχνει όμως σίγουρα πως βρίσκεται στον σωστό δρόμο. Για να παραμείνει σε αυτόν και να αντέξει στον χρόνο η Stark Future θα πρέπει μεταξύ άλλων να διατηρήσει τον ενθουσιασμό των πελατών της αλλά και να προσελκύσει νέους πελάτες από τον πυρήνα των “petrolhead”. Ένα ακόμα στοίχημα θα είναι να αντισταθεί στην πίεση που θεωρούμε σίγουρο πως θα ασκηθεί σύντομα από Κινέζους ανταγωνιστές ενώ σημαντικό θα είναι να επεκτείνει τη γκάμα της ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερο εύρος δυνητικών πελατών. “Θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε και σε μεγαλύτερη γκάμα μοντέλων, ώστε οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σε όλες τις κατηγορίες να μπορούν να ξεπεράσουν τις παραδοσιακές, σε όλους τους τομείς” δηλώνει σχετικά ο Anton Wass κάνοντας ξεκάθαρες τις προθέσεις του για το μέλλον της εταιρείας.

- Τα κέρδη που αναφέρονται στο άρθρο έχουν υπολογιστεί προ φόρων, τόκων και απόσβεσης (Earnings Before Interest, Tax, Depreciation, and Amortization) ↩︎