Οι πρώτες πληροφορίες για τον 24ωρο αγώνα Rally 2025 – Ιτέα (25-26 Οκτωβρίου)

Ανακοινώθηκε η ημερομηνία και όλες οι βασικές πληροφορίες για το πολυαναμενόμενο 24ωρο Rally που φέτος θα έχει βάση στην Ιτέα.

Με εκκίνηση το πρωί του Σαββάτου (25 Οκτωβρίου) στις 10:00 και τερματισμό την Κυριακή (26 Οκτωβρίου) στις 17:30, το Hellas 24Hours Rally ή αλλιώς ο γνωστός μας ως “24ωρος” αναμένεται να χαρίσει για μία ακόμη χρονιά άφθονες συγκινήσεις.

Ο χώρος του Bivouac στην Ιτέα

Κέντρο του αγώνα φέτος θα είναι η γνωστή μαρίνα της Ιτέας που έχει φιλοξενήσει και το Hellas Rally ενώ τη διοργάνωση έχει αναλάβει η ομάδα που βρίσκεται πίσω από το ίδιο Rally.

Βασικές ημερομηνίες

Περίοδος έκπτωσης στη συμμετοχή:ως 1/10/2025
Τεχνικός έλεγχος και shakedown:22-24/10/2025
1η αγωνιστική ημέρα:25/10/25
2η αγωνιστική ημέρα:26/10/25

Κατηγορίες

Θα υπάρχουν ξεχωριστές κατηγορίες για συμμετοχή με Roadbook ή GPS ενώ εκτός από μοτοσυκλέτες θα μπορούν να συμμετέχουν και αναβάτες και οδηγοί Quad και SSV. Όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες θα δοθούν ξεχωριστά έπαθλα για όσους συμμετέχουν με: Enduro (ως 650cc), Adventure (δικύλινδρα πάνω από 650cc) καθώς και στις γυναίκες που θα πάρουν μέρος στον αγώνα.

Μαζί και ο αγώνας του Κυπέλλου

Παράλληλα με τον 24ωρο αγώνα θα διεξαχθεί και ο δεύτερος γύρος του Κυπέλλου Trail Ride που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 6-7 Σεπτεμβρίου. Όσοι επιθυμούν μπορούν να λάβουν μέρος και στις δύο διοργανώσεις ή και μόνο στον αγώνα του Κυπέλλου εκκινώντας το πρόγραμμα τους το πρωί της Κυριακής.

Δες περισσότερα στο επίσημο site του αγώνα: https://hellasrally.org/hellas-24h



Κύπελλο Trail Ride 2025: Οδηγίες προς ναυτιλλομένους

Τι είναι Trail Ride;

Trail Ride είναι μια μορφή αγώνων ή βόλτας (ανάλογα την εκδήλωση) στην οποία κάθε συμμετέχων καλείται να βρει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει, μέσω Road Book. Δηλαδή δεν υπάρχει σηματοδότηση ή κάπως αλλιώς σαφώς ορισμένη διαδρομή. Επίσης είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να τονίσουμε πως πρόκειται για διαδρομή ανοιχτή στην κυκλοφορία, με ότι αυτό συνεπάγεται (τήρηση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, προσοχή στους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων κλπ). Για τη συμμετοχή στον αγώνα, όπως και σε κάθε αγώνα εγκεκριμένο από την ΑΜΟΤΟΕ, απαιτείται από τον αναβάτη να διαθέτει:

  • αθλητικό δελτίο σε ισχύ
  • κάρτα υγείας σε ισχύ

Μοτοσυκλέτα για Trail Ride

Καθώς μιλάμε για χωμάτινες διαδρομές είναι αυτονόητο πως για τη συμμετοχή σε ένα Trail Ride απαιτείται και χωμάτινη μοτοσυκλέτα. Αυτή μπορεί να είναι είτε τύπου on-off / Adventure είτε καθαρόαιμη αγωνιστική enduro.

Τι είναι το Road Book

Είναι το σύνολο των απαραίτητων πληροφοριών που δίνονται από την οργάνωση σε κάθε αναβάτη ώστε να τον καθοδηγήσουν στη διαδρομή. Αυτό το σύνολο πληροφοριών περιλαμβάνει κυρίως μια σειρά γραφικών απεικονίσεων για τα κρίσιμα σημεία της διαδρομής (πχ διασταυρώσεις) και οι οποίες συνοδεύονται από μια σειρά πληροφοριών όπως η απόσταση από την εκκίνηση καθώς επίσης και διάφορες προειδοποιήσεις/επισημάνσεις.


Μία κλασική τουλίπα σε road book. Στο μεσαίο κελί βλέπουμε μια γραφική αναπαράσταση ενός κρίσημου σημείου της διαδρομής, στο αριστερό την χιλιομετρική απόσταση από την εκκίνηση και από την προηγούμενη τουλίπα, και στο δεξί κελί επιπλέον πληροφίες με κείμενο.

Η βασική δομή του Road Book

Θα μπορούσαμε να πούμε πως το Road Book μιας διαδρομής αποτελείται από έναν πίνακα με τρεις στήλες και εκατοντάδες γραμμές. Κάθε γραμμή λοιπόν περιλαμβάνει τρία κελιά και ονομάζεται τουλίπα. Στο μεσαίο κελί βρίσκεται ένας πρόχειρος χάρτης που μας δείχνει την πορεία που πρέπει να ακολουθήσουμε, στο αριστερό κελί βρίσκονται πληροφορίες για το που θα συναντήσουμε το μέρος που απεικονίζεται στον (πρόχειρο) χάρτη, και στο δεξί κελί πρόσθετες πληροφορίες σε μορφή κειμένου.

Πού θα βρω το Road Book;

Το δίνει η οργάνωση στους συμμετέχοντες, συνήθως μία μέρα πριν τον αγώνα. Μπορεί να βρίσκεται σε δύο μορφές: έντυπη (σε ρολό χαρτιού) ή ηλεκτρονική.

Πού θα το βάλω;

Πριν τον αγώνα θα πρέπει να έχετε αποφασίσει με ποιον από τους δύο παραπάνω τρόπους θα θέλετε να έχετε το Road Book και να έχετε προνοήσει να έχετε τον κατάλληλο εξοπλισμό. Στην περίπτωση  που επιλέξετε έντυπο Road Book θα πρέπει να τοποθετήσετε το απαραίτητο roadbook holder ενώ σε περίπτωση που επιλέξετε ψηφιακό roadbook θα πρέπει να έχετε εξασφαλίσει τον τρόπο με τον οποίο θα στηρίξετε το tablet στο οποίο θα προβάλλεται το roadbook.

Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος

Ο σωστός εξοπλισμός για έναν αγώνα μπορούμε να πούμε πως είναι ολόκληρη… επιστήμη και δεν θα εντρυφήσουμε σε αυτό το άρθρο. Αντίθετα, θα σας πούμε πως μετά την έρευνά μας καταλήξαμε, πως αν συντρέχουν λόγοι οικονομίας χρόνου και χρήματος (αλλά και για να είναι μια μετατροπή που μπαίνει και βγαίνει εύκολα από τη μοτοσυκλέτα) η λύση του ψηφιακού tablet με στήριξη στα καβαλέτα του τιμονιού μοιάζει ιδανική καθώς έχει τα εξής πλεονεκτήματα:

  • Δεν απαιτεί πύργο στήριξης
  • Μπαίνει και βγαίνει πολύ εύκολα ώστε να μπορεί η μοτοσυκλέτα να επιστρέψει στην αρχική της μορφή
  • Μπορείς να χρησιμοποιείς το tablet και οπουδήποτε αλλού θες εκτός από τα trail ride

αλλά και τα εξής μειονεκτήματα:

  • βρίσκεται πιο χαμηλά από την ιδανική θέση και σχεδόν εκτός του οπτικού πεδίου
  • είναι πιο δυσανάγνωστο από το χαρτί σε συνθήκες ηλιοφάνειας
  • πιο επίφοβο σε πτώσεις και σκληρή χρήση
  • όπως κάθε ηλεκτρική συσκευή, μπορεί να κρασάρει…

Ποιο tablet;

Το tablet που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο ώστε να αντέχει τις κακουχίες. Να δηλαδή σίγουρα αδιαβροχοποίηση και ανθεκτική κάσα ώστε να μην… διαλυθεί. Στην αγορά υπάρχουν τέτοια από αρκετές εταιρείες ενώ υπάρχουν και κάποια σχεδιασμένα για χρήση πάνω σε μοτοσυκλέτα όπως το Carpe Iter ή το Thork DMD T865X. Φυσικά θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις την εφαρμογή ανάγνωσης του αρχείου roadbook όπως την Piste Roadbook.

Δες το άρθρο του Enduro24: Ψηφιακό vs αναλογικό roadbook στο Rally Dakar

Τι θα χρειαστείς μαζί με το ψηφιακό tablet:

Εκτός από το ίδιο το tablet θα χρειαστείς ακόμα:

  • τη βάση στήριξης του tablet (πλάτη)
  • το μπράτσο που θα συνδέσει τη βάση στήριξης με το σημείο στήριξης (καβαλέτα ή μπαράκι)
  • παροχή 12v
  • χειριστήριο

Δες το πακέτο που μπορείς να διαμορφώσεις μέσω του site της Aurora για όλα τα παραπάνω εδώ:

Για πιο απαιτητικούς

Όπως είπαμε και πιο πάνω, το θέμα του εξοπλισμού γύρω από τα roadbook είναι μια ολόκληρη επιστήμη καθώς έχουν γραφτεί αμέτρητα κείμενα γύρω από:

  • την ακρίβεια των ενδείξεων που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης (δορυφορικοί και αναλογικοί χιλιομετρητές)
  • την ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων για βλάβες (συνδεσμολογίες, βάσεις στήριξης, πύργοι κλπ) και την ύπαρξη εφεδρειών (δεύτερος χιλιομετρητής, εφεδρική παροχή ρεύματος, δεύτερη συσκευή)
  • την αύξηση της αντοχής των κατασκευών σε περιπτώσεις πτώσεων-συγκρούσεων-καταιγίδας κλπ

Έτσι, όποιος θέλει να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τη μοτοσυκλέτα του για αγώνες Rally / Trail Ride θα πρέπει να απευθυνθεί στους ειδικούς (ενδεικτικά αναφέρουμε το Off Road Team, την Aurora Rally Equipment και την Enduro Greece).

Τι να έχεις μαζί σου

Ό,τι (πρέπει να) έχεις και σε κάθε χωμάτινη βόλτα (εργαλεία, μανέτες, ζιπάκια κλπ) και επιπλέον εξοπλισμό που θα σε βοηθήσει να επισκευάσεις κάποιο πιθανό πρόβλημα ή να αντιμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις όπως:

  • έξτρα ζιπάκια
  • καλώδια (τροφοδοσίας και χιλιομετρητών)
  • σελοτέιπ (για επιδιορθώσεις σε χάρτινα roadbook)
  • σακουλάκια αδιαβροχοποίησης (ειδικά για περίπτωση καταιγίδας)

Δες το άρθρο του Enduro24: Τι να βάλω στο εντουράδικο τσαντάκι μου;

Μη αγωνιστική κατηγορία

Για όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν τη διαδρομή του αγώνα χωρίς να προμηθευτούν τον εξοπλισμό που προαναφέραμε και χωρίς να χρειαστεί να αποκτήσουν αθλητικό δελτίο, θα μπορούν να το κάνουν συμμετέχοντας στην κατηγορία GPS (χωρίς κατάταξη) όπου η διαδρομή δίνεται σε ίχνος (συνεχόμενη γραμμή πάνω σε ψηφιακό χάρτη) και μπορεί να προβληθεί μέσω κινητού χωρίς να απαιτεί επιπλέον εξοπλισμό.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα