Οδηγούμε το νέο, ψεκαστό δίχρονο Rieju MR 300i MY2026

Δες όσα ξεχωρίσαμε σχετικά με το νέο, 2026 μοντέλο της ισπανικής εταιρείας που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στις καταπληκτικές διαδρομές γύρω από την Καρυά Ολύμπου.

Δέκα περίπου μήνες μετά την παρουσίαση του νέου ψεκαστού δίχρονου enduro της Rieju στην EICMA του Μιλάνου, έφτασε επιτέλους η ώρα να το οδηγήσουμε! Το ολοκαίνουργιο MR300i είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα του 2026, και μετά την στατική παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας, σειρά είχε και η δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες από το Enduro24. Το ραντεβού δόθηκε στην εξαιρετικά απαιτητική διαδρομή της εντουροβόλτας στην Καρυά Ολύμπου όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι όλα τα προτερήματα και τις ιδιαιτερότητες του νέου μοντέλου.

Δες το video με τη δοκιμή του νέου Rieju MR Racing 300i στην Καρυά Ολύμπου

Μέσα από τους αγώνες

Με την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα να έχει δοκιμαστεί και να έχει εξελιχθεί μέσα στους αγώνες Hard Enduro, SuperEnduro αλλά και στο EnduroGP, η αίσθηση που αποπνέει η μοτοσυκλέτα παραγωγής είναι πολύ κοντά σε αυτή μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Αξίζει να σημειωθεί πως στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Racing, ενώ η Rieju δίνει και μία ακόμα επιλογή, αυτή της Pro , με ακόμα περισσότερα special parts (δες τον σχετικό πίνακα).

Κύριο γνώρισμα της μοτοσυκλέτας είναι το έντονο κόκκινο χρώμα που συνδυάζεται με πολλές μαύρες λεπτομέρειες (πλαίσιο, ψαλίδι, τροχοί, τελικό εξάτμισης) αλλά και το διάφανο ρεζερβουάρ, ενώ οι αναρτήσεις της KYB αποτελούν σημαντική αγωνιστική πινελιά. Η θέση οδήγησης δείχνει αρκετά γνώριμη ενώ το μόνο που θελήσαμε να ρυθμίσουμε ήταν η μανέτα του συμπλέκτη (Magura) ώστε να τον φέρουμε στα μέτρα μας.

Ο νέος κινητήρας με ψεκασμό καυσίμου

Το νέο σύστημα ψεκασμού, που αντικαθιστά το καρμπυρατέρ, αναπτύχθηκε από τη Rieju σε συνεργασία με την ιταλική Εmoticom, και χρησιμοποιεί δύο μπεκ της Bosch τοποθετημένα στο σώμα ψεκασμού. Όσον αφορά τις διαστάσεις του κυλίνδρου, έχει παραμείνει η κλασική διάσταση των 72 x 72.52mm (διάμετρος x διαδρομή εμβόλου) ενώ η λίπανση γίνεται με πρόμιξη στο ρεζερβουάρ (δεν υπάρχει αντλία λαδιού).

Η πρώτη εντύπωση

Από τα πρώτα μέτρα αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι η πολύ καλή ρύθμιση του συστήματος ψεκασμού. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση ενώ μετά από πολλή ώρα οδήγησης με χαμηλές στροφές δεν εμφανίστηκε το φαινόμενο μπουκώματος που παρατηρείται συχνά στους παραδοσιακούς δίχρονους κινητήρες (με καρμπυρατέρ). Γενικά η δύναμη υπάρχει παντού, σε όλο το εύρος των στροφών, από τις πολύ χαμηλές μέχρι… όσο αντέχεις!

3 χάρτες απόδοσης

Καθώς η διαδρομή ήταν πολύ γλιστερή και απαιτητική, επιλέξαμε να κινηθούμε στο μεγαλύτερο μέρος της με τον χάρτη “Wet” που έχει χαμηλότερη απόδοση και πιο αργό “στροφάρισμα”. Πραγματικά είναι “σωτήριο”σε τέτοιες καταστάσεις καθώς κάνει τον κινητήρα εξαιρετικά προβλέψιμο και γραμμικό επιτρέποντας σου να ανοίγεις το γκάζι χωρίς τον φόβο της απώλειας της πρόσφυσης.
Είναι σημαντικό είναι πως η επιλογή χάρτη από τον διακόπτη στο τιμόνι, δεν ελέγχεται μόνο η χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής αλλά επηρεάζεται και ο τρόπος ανοίγματος της ηλεκτρονικής βαλβίδας εξαγωγής (power valve) που ελέγχεται από την κεντρική μονάδα. Στα λίγα γρήγορα κομμάτια της διαδρομής επιλέξαμε τον χάρτη “Race” (μέγιστη ισχύς) που όμως μας φάνηκε πως χρειάζεται περισσότερη εξοικείωση για να τον εκμεταλλευτείς ή να τον συνηθίσεις.

Μέσω του πράσινου διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών διαφορετικών χαρτών με εμφανώς διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσης. Το μπλε φωτάκι βοηθάει στην αναγνώριση του χάρτη που έχει επιλεχθεί.

Βελούδινη λειτουργία

Τόσο στο ρελαντί όσο και στις υψηλότερες rpm, o νέος κινητήρας της Rieju, σε κερδίζει με την απαλή λειτουργία του. Η ύπαρξη αντικραδασμικού άξονα σε συνδυασμό με τον νέο διαφραγματικό συμπλέκτη χαρίζουν μία πολύ φιλική αίσθηση που όμως δεν στερείται καθόλου ακρίβειας. Μεταπηδήσαμε στο νέο MR 300i από τη σέλα τετράχρονης μοτοσυκλέτας και νιώσαμε “σαν το σπίτι μας” χωρίς κάτι να μας ξενίσει και χωρίς να χρειαστεί να συνηθίσουμε κάτι.

Αναρτήσεις

Οι αναρτήσεις της KYB δείχνουν λίγο περισσότερο… “racing” από ότι θα θέλαμε, στις συνθήκες στις οποίες οδηγήσαμε τη μοτοσυκλέτα. Το μπροστινό έχει κλειστό cartridge, είναι αρκετά σφιχτό σε αίσθηση και αυτό θα εκτιμηθεί δεόντως σε μία ειδική, αλλά σε αργές τεχνικές διαδρομές θα κουράσει πιο γρήγορα τον αναβάτη καθώς δεν είναι όσο ενδοτικό θα επιθυμούσαμε. Αντίθετα το αμορτισέρ λειτουργεί ιδανικά σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών και δεν μας προβλημάτισε καθόλου στις συνθήκες που οδηγήσαμε. Πρέπει ωστόσο να αναφέρουμε πως οδηγήσαμε τη μοτοσυκλέτα με σαμπρέλα στον μπροστινό τροχό και mousse μόνο στον πίσω κάτι που έχει επίδραση στην ομοιογένεια της μοτοσυκλέτας.

Κατευθείαν στο επίκεντρο

Ο συνδυασμός υψηλής τεχνολογίας (ψεκασμός καυσίμου) με την εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, θέτουν το νέο Rieju MR 300i στο επίκεντρο της κατηγορίας των δίχρονων enduro 300cc. Στα 10.800€ προσφέρει κορυφαίο περιφερειακό εξοπλισμό ενώ η τιμή του είναι σημαντικά χαμηλότερη από τους περισσότερους ανταγωνιστές. Και φυσικά, για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η έκδοση Pro (11.800) με εξοπλισμό κατευθείαν από τα paddock των Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Enduro.

Πραγματικό βάρος Rieju MR Racing 300i 2026

Ζυγίσαμε το νέο δίχρονο MR 300i στα 120,7kg με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 9,8lt, κάτι που σημαίνει 113,5kg άδειο. Πρέπει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα της δοκιμής φορούσε “heavy duty” προστατευτική ποδιά της AXP (1,5kg), έξτρα βεντιλατέρ, προστατευτικό εξάτμισης, mousse στον πίσω τροχό και χοντρή σαμπρέλα μπροστά, κάτι που αυξάνει συνολικά το βάρος τουλάχιστον κατά 3kg. Ακόμα και έτσι όμως το νούμερο απέχει αρκετά από αυτό που δηλώνει το ισπανικό εργοστάσιο (102,6kg χωρίς βενζίνη).

Διαφορές στον εξοπλισμό της έκδοσης PRO

Η ακριβή έκδοση PRO διαθέτει κορυφαίο εξοπλισμο και ακόμα περισσότερα αξεσουάρ όπως:

  • Καλάμια με αντιτριβική επίστρωση DLC
  • Τιμόνι Renthal Fatbar
  • Γκριπ Renthal
  • Χούφτες Polisport Bullit
  • Τιμονόπλακες X-Trig
  • Κέντρα τροχών κατεργασμένα σε CNC
  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας
  • Ελαστικά Michelin Enduro Medium
  • Βεντιλατέρ
  • Αυτοκόλλητα σε καλαμίδες, φτερά, στεφάνια τροχών και ψαλίδι.
  • +1.000€

Τεχνικά χαρακτηριστικά Rieju MR RACING 300i MY26

Τιμή (€)10.800
Κινητήρας2Τ, TFI (Throttle-Body Fuel Injection)
Χωρητικότητα (cc)298
Διάμετρος x διαδρομή (mm)72 x 72.52
ΤροφοδοσίαΗλεκτρονικός ψεκασμός (2 μπεκ)
ΛίπανσηPremix
ΣυμπλέκτηςΔιαφραγματικός
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)9,8
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90-21 / 140/80-18
Ανάρτηση μπροστά48 mm KYB Closed Cartridge, 300mm
Ανάρτηση πίσωΑμορτιισέρ KYB, μοχλικό, 310mm
Φρένο μπροστάNissin με δίσκο 260mm
Φρένο πίσωNissin με δίσκο 220mm
Απόσταση από το έδαφος (mm)320
Ύψος σέλας(mm)949
Μεταξόνιο(mm)1.475
Ανακοινώσιμο βάρος (kg-χωρίς βενζίνη):102,6
Πραγματικό βάρος (kg – γεμάτο βενζίνη):120,7*

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα