Το ακούμε χρόνια τώρα αλλά πλέον ήρθε η ώρα για την επιστροφή της Vertemati. Στην EICMA ήταν παρόντες τόσο ο Guido Vertemati, ο ένας από τους δύο ιδρυτές (ο Alvaro πέθανε πριν δύο χρόνια) της θρυλικής εταιρείας αλλά και οι δύο γιοι του, ο Josef Vertemati (επικεφαλής του τμήματος Marketing) και ο Michael Vertemati που αγωνίζεται με την πρωτότυπη supermoto στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supermoto (κατηγορία S1GP).

Η συνεργασία με τη Nicot
Κομβικό ρόλο για την “επιστροφή” της Vertemati έπαιξε η νέα συνεργασία της Vertemati με την κινέζικη Nicot Moto. Προσοχή, μιλάμε για στρατηγική συνεργασία και ΟΧΙ για εξαγορά.
Η Vertemati παραμένει 100% ιταλική εταιρεία (Vertemati Motorcyles Srl) με ανεξάρτητη διοίκηση. Σκοπός της συνεργασίας για τους Ιταλούς ήταν η εξασφάλιση της γραμμής παραγωγής για τον νέο τους κινητήρα (δικής τους σχεδίασης). Έτσι ο νέος μονοκύλινδρος κινητήρας θα παράγεται και θα συναρμολογείται στο κινέζικο εργοστάσιο ενώ ως αντάλλαγμα παραχώρησαν το δικαίωμα χρήσης (του κινητήρα) σε μοτοσυκλέτες της Nicot Moto.

Ο νέος κινητήρας
Πρόκειται για έναν νέο κινητήρα 100% ιταλικής σχεδίασης που διακρίνεται για την “ανάποδη” κεφαλή (εισαγωγή μπροστά, εξαγωγή πίσω). Σε αντίθεση με αυτόν της Yamaha που έχει την ίδια φιλοσοφία, ο κινητήρας της Vertemati έχει μικρότερου μεγέθους κεφαλή (ενός εκκεντροφόρου) και ελαφρώς μικρότερη διαδρομή εμβόλου. Έτσι έχει συνολικά μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις στο πάνω μέρος που επιτρέπουν την μεγαλύτερη κλίση του κυλίνδρου προς τα πίσω, για καλύτερη συγκέντρωση των περιστρεφόμενων μαζών όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο βάρους.

Αντίο γρανάζια
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές σχεδιαστικές “πινελιές” των κινητήρων της Vertemati ήταν η κίνηση του εκκεντροφόρου με γρανάζια (αντί αλυσίδας). Αυτό έδινε εξαιρετική ακρίβεια στον έλεγχο της περιστροφής των εκκεντροφόρων (ειδικά σε υψηλό ρυθμό περιστροφής) αλλά δημιουργούσε προβλήματα στη μαζική παραγωγή, τη συντήρηση και φυσικά εκτόξευε το κόστος. Πλέον η Vertemati “βάζει νερό στο κρασί της” και υιοθετεί την καθιερωμένη λύση της αλυσίδας προς όφελος της μαζικής παραγωγής.


Σχεδίαση της νέας motocross NV450
Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας εποχής Vertemati, θα είναι η motocross NV450. Ξεχωρίζει φυσικά από το χαρακτηριστικό γκρι χρώμα, τον κινητήρας της αλλά και τη γενική σχεδίαση, με το ρεζερβουάρ καλά κρυμμένο κάτω από το πίσω μέρος της σέλας (χρειάζεται να αφαιρεθεί η σέλα για τον ανεφοδιασμό της μοτοσυκλέτας) και το φιλτροκούτι στο μπροστινό μέρος. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, οι αναρτήσεις της KYB (αμορτισέρ με μοχλικό), και τα φρένα της Braktec.




