Έναν χρόνο μετά την παρουσίαση της Tuareg Rally στην έκθεση του Μιλάνου (EICMA 2024) ήρθε η ώρα να βρεθούμε στη σέλα της, να την οδηγήσουμε, να την ζυγίσουμε και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από τις εμπειρίες που ζήσαμε μαζί της.

Πρώτες εντυπώσεις
Δύο πράγματα μου έκαναν κατευθείαν εντύπωση μόλις ανέβηκα για πρώτη φορά στη σέλα της Tuareg Rally. Το πρώτο είναι η θέση οδήγησης καθώς είναι αρκετά πιο “μέσα” και όχι όσο “πάνω” θα περίμενα. Αυτό έχει το καλό ότι οι κοντοί αναβάτες (1,75m) μπορούμε να πατάμε άνετα στο έδαφος και με τα δύο πόδια (πολύ σημαντικό όταν βρίσκεσαι σε κακοτράχαλα τερέν), αλλά στερεί λίγο από τον “μάχιμο χαρακτήρα” για τον οποίο σε προδιαθέτει η πολεμική εμφάνιση. Αντίθετα το τιμόνι μου ταίριαξε γάντι, τόσο σε καθιστή όσο και όρθια θέση, θυμίζοντάς μου μοτοσυκλέτες enduro.


Το δεύτερο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι ο ήχος του δικύλινδρου κινητήρα ήδη από το ρελαντί και τα πρώτα χαλαρά ανοίγματα του γκαζιού. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση και το στροφάρισμα μού θύμισε σπορ μοτοσυκλέτα πίστας ενώ ο ήχος είναι απλά μαγικός! Το τελικό της SC Project αφήνει έναν μπάσο ήχο να ξεφύγει διακριτικά θυμίζοντας περισσότερο μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού.



Κινητήρας για κάθε τερέν
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη νέα Tuareg Rally σε πολλές διαφορετικές off-road συνθήκες, τόσο σε σκληρά χώματα και πέτρες, όσο και λάσπη (που άφησε πίσω του ο Byron). Αυτό που μας άρεσε περισσότερο από όλα ήταν η λειτουργία του δικύλινδρου κινητήρα, η δύναμη του οποίου έρχεται άμεσα από τις πολύ χαμηλές rpm. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να τον δουλεύεις χαμηλά χωρίς φόβο να μείνεις από ροπή και χωρίς το άγχος κάποιου ξεσπάσματος. Στεκόμαστε σε αυτό το σημείο γιατί είναι κάτι που μας είχε λείψει στις μικρότερες μονοκύλινδρες (πολιτικές) μοτοσυκλέτες μετά την “επέλαση” των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Έτσι υπάρχουν φορές που το 660 δείχνει πιο φιλικό ακόμα και από μικρότερες μοτοσυκλέτες, όσο τουλάχιστον δεν το παρακάνεις με το γκάζι! Γιατί είπαμε “ομαλό” και “προοδευτικό” αλλά όταν το τσιγκλήσεις θα σε “κεράσει” 70Nm ροπής και 80 άλογα που δεν αστειεύονται!

“Με το γκάζι στο τέρμα”
Θα ήταν υπερβολή να χρησιμοποιήσουμε αυτή την έκφραση καθώς αυτό συνέβη ελάχιστες φορές στα χωμάτινα χιλιόμετρα που διανύσαμε. Τα 80 άλογα είναι σίγουρα πολλά περισσότερα από όσα μπορούμε να διαχειριστούμε αλλά και από όσα θα θέλαμε να έχουμε στη διάθεσή μας. Μπορεί να το κάνεις εύκολα με την πρώτη σχέση στο κιβώτιο, με πολύ ζόρι με τη δεύτερη αλλά από εκεί και πάνω τα πράγματα ξεφεύγουν και θέλει πολλή προσοχή. Ευτυχώς την κατάσταση σώζουν πολλές φορές τα ηλεκτρονικά τα οποία αξίζουν μια ξεχωριστή παράγραφο (και πολύ περισσότερο!).

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι φίλοι σου
Είναι δύσκολο, ειδικά για τους χωμάτινους αναβάτες, να παραδεχθούμε πως νιώσαμε ωραία με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα σε λειτουργία. Προσωπικά δεν μου συμβαίνει συχνά, κυρίως γιατί αυτά τα συστήματα δεν είναι σε όλες τις μοτοσυκλέτες το ίδιο αποδοτικά, ωστόσο όταν το βιώνω θέλω να το μοιραστώ και το Tuareg Rally είναι σίγουρα μία από αυτές τις περιπτώσεις.
Το σύστημα a-PRC της Aprilia περιλαμβάνει πέντε υποσυστήματα:
- AEM: Aprilia Engine Map
- AEB: Aprilia Engine Brake
- ABS: Anti-locking system
- ATC: Aprilia Traction Control
- AQS: Aprilia Quick Shift (προαιρετικά)
Μέσω αυτών μπορείς να προσαρμόσεις τη λειτουργία του κινητήρα και των φρένων μέσω κρίσιμων παραμέτρων. Εστιάσαμε περισσότερο την προσοχή μας στο ρυθμιζόμενο Traction Control το οποίο μπορεί να είναι από αρκετά παρεμβατικό (θέση 4) μέχρι “τόσο όσο” (1) ή φυσικά και τελείως απενεργοποιημένο.


Ξεκινήσαμε με τελείως απενεργοποιημένο για τις ανάγκες της φωτογράφισης, ωστόσο στη συνέχεια δώσαμε την ευκαιρία στο TC να μας δείξει τι μπορεί να κάνει και αυτό ήταν μία ευχάριστη έκπληξη. Στη θέση 1 είναι εκεί για να περιορίσει τα περιττά γλιστρήματα του πίσω τροχού χωρίς όμως να διακόψει απότομα την παροχή ισχύος από τον κινητήρα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς βοηθάει στη διατήρηση της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας, χωρίς απότομη μεταφορά βάρους μπροστά-πίσω. Είναι σαν κάποιο αόρατο πόδι να “τσιμπάει” ελαφρώς το πίσω φρένο, ενώ εσύ κρατάς το γκάζι ανοιχτό.
Η δυνατότητα που σου δίνει να συγκεντρωθείς στην οδήγηση, τις επιλογές γραμμών ή ακόμα και την πλοήγηση είναι μοναδική. Πραγματικά πιστεύω πως οι περισσότεροι θα κινηθούμε πιο γρήγορα και κυρίως πιο ξεκούραστα σε πολύωρη οδήγηση ενώ σημαντικά μειωμένη είναι και η φθορά του πίσω ελαστικού. Για τους pro, υπάρχει φυσικά πάντα η δυνατότητα απενεργοποίησης.
Πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα
Δεν χρειάζεται να αξιολογήσουμε εμείς τις δυνατότητες του πλαισίου της νέας Tuareg. Το έχει κάνει για μας, ο Jacopo Cerutti κερδίζοντας αγώνες όπως το Africa Eco Race αλλά και το Hellas Rally. Το σίγουρο είναι πως πουθενά δεν νιώσαμε να μας προβληματίζει, αν και η αίσθηση βάρους της μοτοσυκλέτας δεν είναι αμελητέα. Όσον αφορά τις αναρτήσεις, αυτές διαθέτουν όλες τις δυνατότητες ρυθμίσεων, όπως εξωτερική προφόρτιση ελατηρίων και απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς και είναι εύκολο να τις φέρεις στα μέτρα σου.


Για τα φρένα προτιμήσαμε την πλήρη απενεργοποίηση του ABS αν και όταν δοκιμάσαμε να κρατήσουμε ενεργοποιημένο μόνο το μπροστά, δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα.
Ο ανταγωνισμός πιέζει από όλες τις μεριές
Απολαύσαμε κάθε χιλιόμετρο που κάναμε με την Tuareg. Μας άρεσε τόσο η οδηγική της συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες όσο και η αίσθηση πως πρόκειται για μία ξεχωριστή μοτοσυκλέτα. Ειδικά με τα χωμάτινα ελαστικά, νιώθαμε πως δεν μας σταματάει τίποτα και ανυπομονούσαμε για την επόμενη εξόρμησή μας. Όταν έρχεται όμως η ώρα του λογαριασμού και το οικονομικό μπει σφήνα στα συναισθήματα, τότε τα πράγματα γίνονται ζόρικα για την έκδοση Rally. Όχι μόνο γιατί ο ανταγωνισμός από Ασία μεριά (Κίνα και Ιαπωνία) έχει πιο οικονομικές προτάσεις αλλά και γιατί ο ίδιος ο οικογενειακός ανταγωνισμός είναι σκληρός. Η απλή έκδοση της Tuareg στοιχίζει αυτή τη στιγμή 2.500€ λιγότερα (δες τη σχετική προσφορά) και κάνει την έκδοση Rally να δείχνει ακόμα περισσότερο… εξωτική!






Άπειρες λειτουργίες μέσω του ψηφιακού πολυοργάνου, το οποίο πλέον δείχνει μικρό. Το μενού δεν είναι και το πιο εύχρηστο αλλά με λίγη εξάσκηση το συνηθίζεις.
Η αλουμινένια ποδιά παρέχει πλήρη προστασία.
Ο διακόπτης επιλογής mode βρίσκεται σε εύκολα προσβάσιμη θέση για εν κινήσει εναλλαγές. Προσοχή, γιατί μερικές φορές το πατήσαμε κατά λάθος αντί της μίζας και βρεθήκαμε με ενεργοποιημένο το ABS εκεί που δεν έπρεπε.
54 Παγκόσμιοι τίτλοι είναι αυτοί! Η τάπα του ρεζερβουάρ αφαιρείται ολόκληρη κατά τον ανεφοδιασμό.
Το σημείο του πεντάλ του φρένου στο οποίο πατάει το πόδι, μπορεί να γυρίσει ανάποδα λύνοντας δύο αλενόβιδες.
Διαφορές της έκδοσης Rally σε σχέση με την “απλή” Tuareg
Οι αλλαγές που έχει δεχθεί η έκδοση Rally είναι πολλές περισσότερες από αυτές που θα ήθελε να κάνει ακόμα και ένας απαιτητικός αναβάτης με βλέψεις για οδήγηση σε ακραίες διαδρομές και εκδηλώσεις. Από τις πολλές διαφορές εστιάζουμε σε αυτή των τροχών καθώς αυτοί που φοράει η έκδοση Rally είναι εμφανώς πιο ανθεκτικοί στη σκληρή χρήση, με τις ακτίνες να πατάνε στο κέντρο του στεφανιού (και όχι στις άκρες όπως στα tubeless). Επίσης το πίσω είναι στενότερο (4 ιντσών αντί 4,25) κάτι που δίνει σημαντικά μεγαλύτερο εύρος επιλογής χωμάτινων ελαστικών. Μοναδικό μειονέκτημα είναι η ανάγκη για σαμπρέλες, κάτι που κάνει πιο πολύπλοκη την επισκευή ενός κλαταρίσματος.
Επιγραμματικά οι διαφορές της έκδοσης Rally:

Aprilia Tuareg Rally
- Ανθεκτικότεροι τροχοί (με σαμπρέλες – όχι tubeless)
- Αναρτήσεις με γραμμικά ελατήρια και πιο σφιχτά setting αποσβέσεων
- Εξάτμιση της SC Project με τελικό από τιτάνιο
- Ψηλό φτερό
- Ποδιά αλουμινίου
- Ενισχυμένες χούφτες με αλουμινένιο στέλεχος.
- Οδηγός αλυσίδας
- Ψηλότερη σέλα (ύψος σέλας στα 913mm έναντι 860)
- Διαφορετικό τιμόνι
- Σταντ με αυξημένη επιφάνεια επαφής με το έδαφος
- Νέα χαρτογράφηση κινητήρα (και στην απλή έκδοση για το 2025)
- Ανοδίωση σε χρυσό χρώμα στο πιρούνι, τους τροχούς και το τιμόνι
- Χρωματισμός “race replica”
- Ονομαστικό βάρος στα 199kg (έναντι 204)

Το πραγματικό βάρος της Aprilia Tuareg Rally

Ζυγίσαμε την Tuareg Rally στα 206,6kg με γεμάτο ρεζερβουάρ, νούμερο αρκετά υψηλότερο από τα 199kg που ανακοινώνει η Aprilia. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την σχεδόν τέλεια κατανομή (49,6% μπροστά, 50,4% πίσω) που είναι ότι πιο κοντινό στην απόλυτη ισορροπία έχουμε μετρήσει στο Enduro24.
Δοκιμή με Bridgestone AX41


Οδηγήσαμε τη νέα Tuareg Rally τόσο με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Scorpion Rally STR) εμφανώς ταλαιπωρημένα όσο και με ολοκαίνουργια Bridgestone Battlax Adventurecross AX41 που προμηθευτήκαμε από το γνωστό κατάστημα ελαστικών Wheel City. Η διαφορά στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι εντυπωσιακή ενώ το τίμημα στην άσφαλτο είναι μικρότερο απ’ ό,τι περιμέναμε βλέποντας την άγρια διάταξη των τακουνιών των AX41. Σύντομα, σε ξεχωριστό άρθρο, θα σας μεταφέρουμε όλες τις εντυπώσεις μας από τα Adventurecross, τα οποία αυτή την περίοδο βρίσκονται σε προσφορά (315€) κάτι που τα κάνει εξαιρετική επιλογή για πραγματικά adventure καταστάσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Aprilia Tuareg 660 Rally
| Τιμή (€) | 14.290 |
| Κινητήρας | Δικύλινδρος σε σειρά, 4βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2ΕΕΚ |
| Χωρητικότητα (cc) | 659 |
| Διάμετρος x διαδρομή (mm) | 81 x 63,9 |
| Συμπίεση (:1) | 13,5 |
| Ιπποδύναμη (ανακοινώσιμη) | 80 HP (59 kW) / 9.250 rpm |
| Ροπή (ανακοινώσιμη) | 70 Nm / 6.500 rpm |
| Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός, σύστημα “ride by wire”, σώματα ψεκασμού ⌀52mm |
| Συμπλέκτης | Υγρός πολύδισκος μηχανικός |
| Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
| Εκκίνηση | Μίζα |
| Πλαίσιο | Ατσάλινο διπλής ραχοκοκαλιάς |
| Τελική μετάδοση (δόντια) | 15/42 |
| Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 18 |
| Τροχοί -ελαστικά (μπροστά | πίσω) | 90/90 – 21 | 150/70 – 18 |
| Ανάρτηση μπροστά | Πιρούνι Kayaba USD ⌀43mm πλήρως ρυθμιζόμενο με διαδρομή 240mm |
| Ανάρτηση πίσω | Αμορτισέρ Kayaba με δυνατότητα ρύθμισης προφ. Ελατηρίου, απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, και διαδρομή 240mm |
| Φρένο μπροστά | 2 x δίσκοι ⌀300, δαγκάνες 2 εμβόλων |
| Φρένο πίσω | Δίσκος ⌀260, δαγκάνα 1 εμβόλου |
| Ύψος σέλας(mm) | 913 |
| Μεταξόνιο(mm) | 1525 |
| Γωνία κάστερ (°) | 26,7 |
| Ανακοινώσιμο Βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη) | 199 |
| Πραγματικό βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη) | 206,6 |


