Το νέο ηλεκτρικό KTM FREERIDE E 2025

99% ανανεωμένο είναι το νέο ηλεκτρικό enduro της KTM ωστόσο τα νούμερα που ανακοινώνει δεν εντυπωσιάζουν.

Δέκα χρόνια πριν, η ΚΤΜ παρουσίασε το πρωτοποριακό Freeride EX-C, και τώρα ήρθε η ώρα για την πρώτη εκ βάθρων ανανέωσή του. Το νέο Freeride E αποτελεί τη νέα πρόταση του αυστριακού εργοστασίου για ηλεκτροκίνηση στον χώρο του enduro ωστόσο τα νούμερα που ανακοίνωσε δεν είναι όσο εντυπωσιακά θα περιμέναμε μετά από μία δεκαετία κατά την οποία στο χώρο της αυτοκίνησης έχουν γίνει τεράστια άλματα.

Κινητήρας

Η ΚΤΜ λέει πως το τμήμα R&D χρειάστηκε πολλή δουλειά για να φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο νέο FREERIDE E. Αυτό που βλέπουμε κατευθείαν είναι πως ο νέος κινητήρας απαιτεί πολύ λιγότερα volt (50 από 260) παρουσιάζοντας ελαφρώς αυξημένη ιπποδύναμη. Πλέον η μέγιστη απόδοση φτάνει τους 25 ίππους (από 21,5) χωρίς να μπορούμε να πούμε πως αυτό είναι ένα νούμερο που εντυπωσιάζει. Επίσης, σύμφωνα με την ΚΤΜ, ο νέος κινητήρας είναι πιο ήσυχος, θερμαίνεται αρκετά λιγότερο και είναι ανθεκτικός στο νερό και τη σκόνη. Να τονίσουμε εδώ πως η μειωμένη ονομαστική τάση του κινητήρα αναμένεται να κάνει πιο εύκολη την υπόθεση “service” καθώς δεν απαιτούνται τόσο εξειδικευμένα μέτρα προστασίας και εγκαταστάσεις όπως στην περίπτωση του πρώτου Freeride Ε που λειτουργούσε στα 260-300 volt.

Δες το video της KTM με τον Manuel Lettenbichler στη σέλα του νέου Freeride Ε

Πλαίσιο

Νέας σχεδίασης είναι το ατσάλινο πλαίσιο, στο οποίο η σημαντικότερη ίσως αλλαγή είναι πως επέτρεψε στο μεταξόνιο να αυξηθεί περισσότερο από 4cm σε σχέση με το πρώτο Freeride (2014). Έτσι αναμένεται να βοηθήσει στην βελτίωση της σταθερότητας ενώ παράλληλα παραμείνει μαζεμένο σε διαστάσεις και εξακολουθεί να χρησιμοποίει τον κινητήρα ως μέρος του. Το συνολικό βάρος ανακοινώνεται στα 112kg (από 108 που ήταν το πρώτο Freeride E ενώ το ύψος σέλας παραμένει στα 910 mm.

Μπαταρία

Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου MX50 ζυγίζει 29 kg και μπορεί να αλλαχτεί με άλλη (έξτρα) σε λιγότερο από δέκα λεπτά. Η χωρητικότητα της είναι 5,5 kWh και αυτή είναι η μεγαλύτερη βελτίωση που συναντάμε σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Freeride E (το 2014 η μπαταρία είχε χωρητικότητα μόλις 2,6 kWh και το 2016 αυξήθηκε σε 3,6 kWh). Σύμφωνα με την ΚΤΜ, η χωρητικότητά της αρκεί για οδήγηση 2-3 ωρών ενώ μπορεί να αντέξει περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης πριν η χωρητικότητας της μειωθεί στο 80% της αρχικής. Όσο για τη φόρτισή της, μαζί με την αγορά του FREERIDE E, ο ιδιοκτήτης θα παραλαμβάνει και έναν φορτιστή ισχύος 660 W που σε οικιακό δίκτυο ρεύματος θα μπορεί να φορτίσει πλήρως την μπαταρία (από 0%) σε 8 ώρες ενώ με τον “super-φορτιστή” (έξτρα) των 3,3kW ο χρόνος φόρτισης πεφτει στη μιάμιση ώρα.

Εξοπλισμός

Η παραγωγή του νέου μοντέλου θα ξεκινήσει από τη γραμμή παραγωγής της Αυστρίας τον Δεκέμβριο και θα είναι διαθέσιμο σε εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους KTM τον Ιανουάριο του 2025.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KTM FREERIDE E 2025

Τύπος κινητήραΗλεκτροκινητήρας PMSM1 50.4 V
Μέγιστη απόδοση19.2 kW (25,7 hp)
Μέγιστη ροπή37.6 Nm
Μέγιστος ρυθμός περιστροφής12,000 rpm
Πρωτεύουσα μετάδοση3.577
Τελική μετάδοση:13:50
Σύστημα ψύξης:υγρόψυξη κινητήρα / αερόψυξη στη μονάδα
Μπαταρία:KTM POWERPACK MX50 ιόντων λιθίου
Απόδοση / Χωρητικότητα:110 Ah / 5.54kWh
Χρόνος φόρτισης 100%:9ώρες (φορτιστής 660 W)
Χρόνος φόρτισης 80%:7 ώρες(φορτιστής 660 W)
Πλαίσιο:Ατσάλινο
Υποπλαίσιο:συνδυασμός αλουμινίου και συνθετικών υλικών (πολυαμίδιο με ίνες γυαλιού)
Μεταξόνιο:1.455mm
Απόσταση από το έδαφος:345mm
Ύψος σέλας:910mm
Βάρος:112kg
Πιρούνι:WP XACT USD με διαδρομή 250mm
Αμορτισέρ:WP XPLOR PDS με διαδρομή 240 mm
Μπροστινό φρένο:Δίσκος Ø 260mm, δαγκάνα 2 εμβόλων BRAKETEC
Πίσω φρένο:Δίσκος Ø 220mm, δαγκάνα 1 εμβόλου BRAKETEC
Τροχός μπροστά:1.60 x 21″, ελαστικό Michelin Enduro Medium 90/90-21
Τροχός πίσω:2.15 x 18″, ελαστικό Michelin Enduro Medium 120/90-18
  1. Σύγχρονος Κινητήρας Μόνιμου Μαγνήτη ↩︎

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα