Σαν σήμερα: 19 Νοεμβρίου

Eyvind Boyesen (1972-2010)

Υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες στον χώρο του Motocross και έγινε ευρέως γνωστός όταν το 1972 ίδρυσε την ομώνυμη εταιρία. Κύριο αντικείμενο της Boyesen Engineering ήταν η κατασκευή ειδικών reed (λειτουργούν σαν βαλβίδα εισαγωγής) για δίχρονους κινητήρες, μιας εφεύρεσης που ο ίδιος ο Boyesen είχε επινοήσει και κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Το “θαυματουργό” αυτό εξάρτημα αντικαθιστούσε τα νορμάλ reed και βελτίωνε τη ροή μείγματος από τον κύλινδρο προς το καρμπυρατέρ (αυξάνοντας την απόδοση), σταματούσε πιο άμεσα την ανάποδη ροή του μείγματος (από τον κύλινδρο προς το καρμπυρατέρ) κατά τη διάρκεια ανόδου του εμβόλου και βελτίωνε θεαματικά την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Αμέσως έγινε η πρώτη βελτίωση που έκανε κάθε αγωνιζόμενος στη μοτοσυκλέτα του, γρήγορα πέρασε και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής ενώ χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα σε δίχρονους κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας όπως σε αυτούς που διαθέτουν ηλεκτρονικό ψεκασμό.

“Κάθε εργαλειοθήκη στα paddock εκείνη την εποχή είχε ένα αυτοκόλλητο της Boyesen στο καπάκι της.”

Douglas Strange – διευθυντής AMA Motorcycle Hall of Fame
  1. Κάθε πρόταση βελτίωσης της απόδοσης ξεκίναγε με reed της Boyesen (Motocross Action Magazine – 1988).
  2. Διαφήμιση της Boyesen το 1985.

Eyvind Boyesen (1972-2010)

Ο Boyesen γεννήθηκε στη Νορβηγία το 1942 και σύντομα (λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και των επιπτώσεων του) μετακόμισε με την οικογένεια του στις Η.Π.Α. Εργάστηκε σε μία εταιρία που συνεργαζόταν με τη NASA για την ανάπτυξη διαστημικών προγραμμάτων ενώ ταυτόχρονα δοκίμαζε αμέτρητες πατέντες στις προσωπικές του μοτοσυκλέτες motocross. Η εφεύρεση των reed και η δημιουργία της Boyesen Engineering το 1972 ήταν μόνο η αρχή καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα κατωχύρωνε 40 πατέντες και θα παρείχε κορυφαία εξαρτήματα, κυρίως στην εισαγωγή της τροφοδοσίας, για κινητήρες snowmobile, ταχύπλοων και φυσικά μοτοσυκλετών.

Αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από εφευρέτης και επιχειρηματίας, ο Eyvind Boyesen ήταν και αγνός λάτρης των αγώνων motocross στους οποίους συμμετείχε μέχρι πολύ μεγάλη ηλικία. Ενδεικτικό είναι πως το 2002 κέρδισε τον τίτλο στο αμερικάνικο πρωτάθλημα στην κατηγορία αναβατών άνω των 60 ετών και το 2004 τερμάτισε δεύτερος στο αντίστοιχο πρωτάθλημα Βετεράνων.

Σαν σήμερα, στις 19 Νοεμβρίου του 2010 εισήχθη στο Hall of Fame της αμερικάνικης ομοσπονδίας (AMA) για την αφοσίωσή του στο Motocross και την επιρροή που είχαν οι εφευρέσεις του. Λίγες μέρες πριν, όταν ο Boyesen έμαθε πως προτάθηκε για αυτή την τιμητική διάκριση δήλωσε:

Για να είμαι ειλικρινής, έμεινα έκπληκτος. Σκέφτηκα αμέσως «ποιος θα μπορούσε να με έχει προτείνει;» Θα πω ότι η καριέρα μου βρισκόταν πάντα σε ισορροπία λόγω της δυνατότητάς μου να κάνω αυτό που πραγματικά αγαπώ. Μέχρι σήμερα θα θυμάμαι πάντα την πρώτη φορά που είδα μοτοσυκλέτα. Ήταν μαγικό. Είμαι πολύ τυχερός που μπόρεσα να συνεισφέρω σε αυτό το άθλημα και τη βιομηχανία.”

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Σαν σήμερα: 27 Αυγούστου

2008: Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση των νέων μοντέλων Husaberg στις Σέρρες Για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία, μία εταιρεία επέλεξε τη χώρα μας για την παγκόσμια παρουσίαση των νέων της χωμάτινων μοντέλων. Ήταν τα FE 450 και FE 570 ΜΥ2009 με τον κινητήρα των 70 μοιρών της Husabarg. Λίγο πριν το ISDE Εκείνη τη χρονιά (2008) […]