Πρώτη βόλτα με το GASGAS EC 125 MY2025

Βρεθήκαμε στο οροπέδιο της Ζήρειας για την πρώτη στάση των Off-Road test ride που διοργάνωσε η ομάδα της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και δεν χάσαμε την ευκαιρία να ανέβουμε στη σέλα του EC 125 που σηματοδοτεί την επιστροφή της GASGAS και του group KTM στην κατηγορία των δίχρονων enduro 125cc.

Κάθε γενιά έχει τους δικούς της ήρωες. Έτσι κι εγώ, όταν ξεκινούσα, παρακολουθούσα αδιάκοπα τους τότε πρωταθλητές των 125cc (Α1 κατηγορία) του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro και ήταν πηγή έμπνευσης! Στη συνέχεια ήρθε μια μοναδική στιγμή στην αγωνιστική μου καριέρα, όταν βρέθηκα στο Bergamo με GASGAS 125, το 2006. Είναι αλήθεια πως αυτή η κατηγορία αποτελεί το καλύτερο σχολείο και δεν είναι τυχαίο πως στο Motocross βλέπουμε ότι υπάρχει ξεχωριστή κατηγορία 125 ενώ σε χώρες όπου το enduro είναι πιο αναπτυγμένο, όλοι οι νέοι αγωνίζονται με τα μικρά δίχρονα. Χάρη στη GASGAS λοιπόν και τα OFFROAD DAYS 2024 στη Ζήρεια είχα την ευκαιρία να γυρίσω τον χρόνο πίσω. Και επειδή τέτοιες ευκαιρίες στη ζωή είναι λίγες, δεν τις αφήνω!

Σχεδιασμός και πρώτη επαφή

H μοτοσυκλέτα είναι βασισμένη στο motocross μοντέλο MC 125 με τις απαραίτητες τροποποιήσεις: Πίσω τροχός 18’’ (αντί 19”), μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (+1,1lt), φώτα, πλάγιο σταντ, διαφορετική διπλή χαρτογράφηση, σασμάν με διαφορετική κλιμάκωση και διαφορετικό πιρούνι (WP XPLOR Open Cartridge αντί του XACT αέρος). Ξεκινώντας την οδήγηση με το μικρό EC ήμουν ζεστός από δοκιμή άλλης μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας και άρχισα να οδηγώ επιθετικά κρατώντας τον κινητήρα ψηλά με τον φόβο να μην κρεμάσει. Κάνοντας τα πρώτα λάθη και χάνοντας μερικές αλλαγές ταχυτήτων κατάλαβα ότι έχει απόθεμα ισχύς και στις χαμηλές στροφές πράγμα που δεν είχα συνάντησει σε 125 προηγούμενων ετών. Εδώ, σίγουρα ρόλο παίζει ο ψεκασμός και πολύ περισσότερο η ηλεκτρονική βαλβίδα εξαγωγής που δεν αφήνει τα θάλαμο καύσης κενό, έτσι με την χρήση του συμπλέκτη φυσικά, ξυπνάει πολύ γρήγορα. Αμέσως καταλαβαίνεις ότι έχει γίνει δουλειά και είναι ένα 125 καινούργιας γενιάς που πάει να εξάλειψη το κενό ισχύος του κινητήρα στης χαμηλές στροφές. Το δυνατό του σημείο όμως είναι οι υψηλές στροφές, εκεί είναι πραγματικά απολαυστικό! Ο κινητήρας έχει μεγάλη διάρκεια και δεν κρεμάει, σε αντίθεση με τα 150ρια που είναι μεν ζωντανά στην αρχή αλλά με τίποτα δεν έχουν το στροφάρισμα και τη διάρκεια ενός 125!

Μία κατηγορία μόνο του

Το πλαίσιο και γενικότερα η θέση οδηγήσης είναι άνετη, με ωραία σχεδιασμένα πλαϊνά που κάνουν την κινήση του αναβάτη πολύ εύκολη. Πανάλαφρη αίσθηση, μάλλον όχι απλά “αίσθηση”, είναι πολύ ελαφριά στην πραγματικότητα! Αυτό σου δίνει το πλεονέκτημα να μπορείς να να φρενάρεις πολύ αργά πριν τη στροφή, χωρίς κανένα πρόβλημα, και κρατώντας το γκάζι τέρμα ανοιχτό να έχεις μια γρήγορη έξοδο. Στις μεγάλες ταχύτητες φαίνεται η motocross ταυτότητα του, με το καινούργιο πίσω αμορτισέρ και το μοχλικο που δανείζεται από το MC, να το κάνουν πολύ σταθερό! Μπροστά θα προτιμούσα να είχε το καινούργιας γενιάς πιρούνι WP XACT για να συμπλήρωνε το πολύ καλό σύνολο, αντί του XPLOR που για μένα είναι ένα μπροστινό σύστημα κατώτερο του ανταγωνισμού, με κύριο χαρακτηριστικό πως δεν “ακούει” στις ρυθμίσεις, που ήταν το πρόβλημα και στα προηγούμενης γενιάς enduro της KTM.

Από τα πιο όμορφα τελικά εξατμίσεων!
Πίσω ανάρτηση με μοχλικό στο EC 125.

Εν κατακλείδι

Έχουμε ένα 125 πολύ δυνατό ως σύνολο, με ισχυρό κινητήρα και καλή εργονομία. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπούμε στη σύγκριση με ένα 250 4T όπως αυτό γινόταν στο παρελθόν. Απλά είναι μια άλλη κατηγορία. για μένα είναι η πιο διασκεδαστική. Και φυσικά για να πας γρήγορα…η πιο δύσκολη. Χαίρομαι όταν εταιρίες έχουν τέτοια προσέγγιση για να εμπνεύσουν νέους αναβάτες και να υπάρχει ακόμη αυτή η 2 STROKE μυρωδιά! Αιτούμαστε να επιστρέψει η κατηγορία A1!

  • Κινητήρας
  • Εργονομία- Άνεση
  • Τιμόνι
  • Πιρούνι
  • Ασημί στεφάνια τροχών
  • Γραφικά
Back to the roots

Για πολλά χρόνια (και πολλά χρόνια πριν) οι δίχρονες enduro των 125cc ήταν σχεδόν μονόδρομος κατά την επιλογή “πρώτης αγωνιστικής enduro”. Τότε που δεν υπήρχαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά 250 4Τ ενώ οι μεγαλύτεροι κυβισμοί (2Τ και 4Τ) απαιτούσαν σεβαστή εμπειρία ή τουλάχιστον σωματοδομή βορειοευρωπαίου. Έτσι και εγώ, ανήκω στη γενιά των αναβατών που ξεκίνησαν την καριέρα τους στη σέλα ενός δίχρονου 125 και έμεινα σε αυτή την κατηγορία για αρκετά χρόνια μέχρι τελικά να μεταπηδήσω σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Πλέον έχω “κλειδώσει” στις τετράχρονες για περισσότερα από 15 χρόνια απολαμβάνοντας την ευκολία που προσφέρουν στις περισσότερες συνθήκες. Με κάθε ευκαιρία ανεβαίνω σε σέλες δίχρονων, τις οδηγώ και ενθουσιάζομαι σε συγκεκριμένες συνθήκες αλλά γρήγορα επιστρέφω στη… “θαλπωρή” των 4Τ… Και ήρθε η στιγμή να δοκιμάσω το GASGAS EC 125, τη μοτοσυκλέτα με την οποία ο όμιλος της ΚΤΜ επέστρεψε στην κατηγορία των 125. Πραγματικά παρανόησα! Βγήκε από μέσα μου ο πιτσιρικάς που μοναδικός του σκοπός ήταν να κρατήσει όσο το δυνατόν περισσότερο το γκάζι κολλημένο στο στοπ, αλλάζοντας ταχύτητες σαν μανιακός, αδιαφορώντας για εμπόδια, γραμμές ή άλλα δευτερευούσης σημασίας πράγματα. Έτσι μπήκα στο πιστάκι και διαπίστωσα πως μπορούσα να φρενάρω πολύ πιο αργά από ότι έκανα στα προηγούμενα session (με τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες), να ανοίξω το γκάζι πιο νωρίς, και να νιώσω για λίγους γύρους την ηχητική πανδαισία που προσφέρει ένα δίχρονο 125. Ήταν η μοναδική μοτοσυκλέτα με την οποία ξαναμπήκα και δεύτερη φορά και αυτή που ακόμα σκέφτομαι περισσότερο από όλες. Πλέον αναρωτιέμαι αν θα μπορούσα να βγάλω μία ολόκληρη εντουράδα σε αυτό τον ρυθμό ή γιατί όχι και έναν αγώνα. Για να μην τρέφουμε αυταπάτες, δεν πιστεύω πως σε καμία περίπτωση θα μπορούσα να “γυρίσω” στον ίδιο χρόνο ή πιο γρήγορα από ότι θα έκανα με ένα 350 4Τ αλλά όλα αυτά λίγη σημασία έχουν όταν τον πρώτο λόγο έχει η απόλαυση.

Θοδωρής Ερμήλιος

ΤοGASGAS EC 125 ΜΥ2025 προορίζεται αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση και δεν διαθέτει έγκριση τύπου για έκδοση αριθμού κυκλοφορίας (πινακίδας).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ GASGAS EC125 MY2025

Τιμή
9.700€
ΚινητήραςΔίχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος,
Χωρητικότητα124,8
Διάμετρος x διαδρομή54 x 54,5mm
ΤροφοδοσίαKeihin, σώμα ψεκασμού 39mm
ΛίπανσηPremix
ΣυμπλέκτηςΥδραυλικός, Braktec
Κιβώτιο6 σχέσεις
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο με αλουμινένιο υποπλαίσιο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ9 lt
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)90/90-21 / 140/80-18
Ανάρτηση μπροστάWP XPLOR (Open Cartridge) Ø 48mm, διαδρομή 300mm, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς
Ανάρτηση πίσωWP XACT με μοχλικό, διαδρομή 300mm, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης (αργή & γρήγορη), επανοφοράς και προφόρτισης ελατηρίου.
Φρένο μπροστάΔίσκος Ø 260mm, δαγκάνα Braktec 2 εμβόλων
Φρένο πίσωΔίσκος Ø 220mm, δαγκάνα Braktec 1 εμβόλου
Απόσταση από το έδαφος354mm
Ύψος σέλας956mm
Μεταξόνιο1.489mm
Βάρος (χωρίς βενζίνη):99,5kg

EICMA: Οι δίχρονες μοτοσυκλέτες enduro είναι ακόμα εδώ! #2stroke4ever

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα