Έστω και με καθυστέρηση, η KTM άκουσε τις “απαιτήσεις του κοινού” και παρουσίασε νέα Adventure μοντέλα, με όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για σοβαρή χωμάτινη χρήση, στη λεγόμενη μεσαία κατηγορία. Έτσι μετά το 390 Enduro R, ήρθε η ώρα για την επίσημη παρουσίαση του 390 Adventure R 2025 που είδαμε για πρώτη φορά πριν λίγους μήνες στην EICMA (Μιλάνο). Με αυτόν τον τρόπο φαίνεται να καλύπτεται το τεράστιο κενό που υπήρχε στη γκάμα της KTM ανάμεσα στη σαφώς λιγότερο χωμάτινη περσινή σειρά 390 (≤ 2024) και στα δικύλινδρα travel με τροχούς 21-18 και μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων.
Η νέα σειρά adventure της KTM για το 2025 περιλαμβάνει τα εξής δύο μοντέλα:
- KTM 390 Adventure R ( τιμή: 7.990€)
- KTM 390 Adventure X (τιμή¨6.190€)
Το “Χ” διαθέτει χυτούς τροχούς 19”/17 (μπροστά/πίσω αντίστοιχα) και μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων.
Το “R” όπως κάθε adventure “R” της KTM, έχει περισσότερο χωμάτινο προσανατολισμό, με τροχούς και αναρτήσεις που δεν θα πουν όχι πουθενά, και είναι αυτό με το οποίο θα ασχοληθούμε στο παρόν άρθρο.
Τα σημεία κλειδιά του 390 Adventure R
1) Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ο νέος LC4c που χρησιμοποιείται και στο 390 Enduro R (πρωτοεμφανίστηκε στη σειρά 390 Duke) και διαφοροποιείται πλήρως με αυτόν της προηγούμενης σειράς 390 Adventure. Έχει αυξημένο κυβισμό, στα 398,7cc (αντί 373,2 του 390 Adventure 2024) που προήλθε από αύξηση της διαδρομής (νέος στρόφαλος) και πλέον όχι μόνο περνάει τις νέες προδιαγραφές Euro 5+ αλλά προσφέρει και ελαφρώς καλύτερη απόδοση με την ίδια κατανάλωση καυσίμου. Έτσι η ιπποδύναμη ανέβηκε στους 45 ίππους (+2 από πέρυσι) και η ροπή στα 39Nm (επίσης +2) ενώ η κατανάλωση μένει στα 3,4l/100km. Κάνοντας και τον σχετικό υπολογισμό βλέπουμε ονομαστική αυτονομία 411km (ρεζερβουάρ 14 λίτρων). Πολύ καλά χαρακτηριστικά για έναν μονοκύλινδρο κινητήρα καθημερινής χρήσης με προτεινόμενο διάστημα service στα 10.000km.
Κινητήρας
- Euro 5+
- Μονοκύλινδρος 398,7cc
- 45hp@8.500
- Συμπίεση 12,6:1
- Ροπή 39Nm@7.000rpm
- 3,4l/100
- Μηχανικός συμπλέκτης
2) Τροχοί-ελαστικά
Συνήθως, στις λεγόμενες καθημερινές μοτοσυκλέτες, ο πρώτος περιορισμός για εκτός δρόμου κίνηση έρχεται από τις ζάντες. Αυτό δεν θα συμβεί στην περίπτωση του 390 Adventure R καθώς είναι εφοδιασμένο με τον ιδανικό συνδυασμό 21/18” και “κέντρα/ακτίνες/στεφάνια” (όχι χυτές ζάντες δηλαδή) που προσφέρουν αυξημένη αντοχή στα χτυπήματα σε πέτρες ενώ ακόμα και στην ακραία περίπτωση “στραβώματος” επισκευάζονται πιο εύκολα. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης φυσικά είναι μικτής χρήσης με περισσότερο “on” χαρακτήρα (Mitas Enduro Trail) και για σοβαρή χωμάτινη χρήση θα πρέπει να αλλαχτούν με κάτι πιο χωμάτινο, όπως άλλωστε έκαναν και οι άνθρωποι της KTM για το video και τη φωτογράφηση του νέου μοντέλου, όπου βλέπουμε αντίστοιχα τα Enduro Trail+ και Enduro Trail XT+ της ίδιας μάρκας (ελαστικών).
3) Αναρτήσεις
Επιτέλους βλέπουμε αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και στη σειρά 390. Πρόκειται για τη σειρά WP Apex που έχει ανεβάσει τις διαδρομές των τροχών στα 230mm (από 170/177 που είχε το περσινό 390 Adventure. Μπροστά το πιρούνι είναι open cartridge με καλάμια διαμέτρου 43mm και δυνατότητα πλήρους ρύθμισης (ρύθμιση απόσβεση συμπίεσης αριστερά και επαναφοράς δεξιά) ενώ πίσω πίσω συναντάμε το αμορτισέρ WP APEX Split Piston που επίσης είναι πλήρως ρυθμιζόμενο.
Αναρτήσεις
- WP Apex (πιρούνι open cartridge & αμορτισέρ Split Piston)
- Διαδρομές 230mm
- Πλήρως ρυθμιζόμενες
4) Εξάτμιση
Η εξάτμιση βρίσκεται σε ασυνήθιστη θέση για χωμάτινη μοτοσυκλέτα, κάτω από τον κινητήρα. Αυτό δημιουργεί κάποια ανησυχία για την προστασία από χτυπήματα καθώς ένα μεγάλο κομμάτι της φαίνεται να είναι απροστάτευτο από την ποδιά που βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό και σίγουρα θα πρέπει να εξετασθεί η προσθήκη μεγαλύτερης after market (ποδιάς), όπως αυτής της αλουμινένιας που έχει τοποθετηθεί στη φωτογράφηση του “R”. Το παράξενο είναι, πως στο site της KTM, υπάρχει ως επιλογή η τοποθέτηση after market εξάτμισης (κωδικός: 96005979500 ) η οποία όμως διαθέτε ι επιπλεόν προέκταση (τελικό) το οποίο βρσκεται ακόμα πιο εκτεθειμένο, χαμηλά στο πλαι, και δείχνει να ταιριάζει περισσότερο σε street εφαρμογές παρά σε χωμάτινες.
5) Off-Road Mode
Η υποχρεωτική τοποθέτηση ABS δημιουργεί σε πολλές μοτοσυκλέτες (κυρίως της μεσαίας κατηγορίας όπου απουσιάζουν τα προηγμένα συστήματα ελέγχου) το εκνευριστικό φαινόμενο της αυτόματης ενεργοποίησης του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος και της πρόωρης επέμβασης του traction control. Στο R υπάρχει διαθέσιμη επιλογή “Off-Road mode” που επιτρέπει το σπινάρισμα του πίσω τροχού στο άνοιγμα του γκαζιού (άκρως απαραίτητο σε λάσπη και άμμο αλλά και για την οδηγική απόλαυση του αναβάτη) καθώς και το μπλοκάρισμά (του πίσω τροχού) στο φρενάρισμα (επίσης επιθυμητό για την οδηγική απόλαυση αλλά και άκρως απαραίτητο σε σαθρές κατηφόρες).
6) Μεταξόνιο
Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί σημαντικά και πλέον φτάνει τα 1.481mm (από 1.430 στο 390 Adventure 2024) νούμερο που βρίσκεται πολύ κοντά στα off-road μοντέλα όπως τα EXC. Μαζί με όλα τα παραπάνω, δείχνει πως πλέον μιλάμε για “κανονική” adventure μοτοσυκλέτα και όχι για ένα μοντέλο καθημερινής χρήσης που θέλει να συνδυάσει λίγο από όλα.
7) Διαστάσεις
Από τις διαστάσεις που ανακοινώνει η KTM εστιάζουμε α) στο ύψος σέλας των 870mm το οποίο, με βάση τους τροχούς και τις διαδρομές των αναρτήσεων θα λέγαμε πως έχει κρατηθεί εντυπωσιακά χαμηλά β) στο νέο μεταλλικό ρεζερβουάρ των 14lt (είπαμε, ονομαστική αυτονομία 411km!) σε αντίθεση με αυτό των 9lt στο 390 Enduro R, και γ) στο βάρος, το οποίο στα 165kg (από 161 στο 390 Adventure 2024) θα λέγαμε πως δεν είναι μικρό και θα θέλαμε να το δούμε στην προηγούμενη δεκάδα. Σε αυτό πιθανότατα οφείλεται η βαρύτερη εξάτμιση (νέες προδιαγραφές) ενώ ήδη ψάχνουμε ποια περιττά εξαρτήματα (για χωμάτινη χρήση) μπορούν να αφαιρεθούν. Σίγουρα το “ξεφόρτωμα” της προέκταση του λασπωτήρα, των μαρσπιέ συνεπιβάτη και των καθρεφτών καθώς και η αντικατάσταση του τελικού της εξάτμισης (στην πραγματικότηα πρόκειται για το κύριο μέρος της εξάτμισης που φιλοξενεί και τον καταλύτη) θα βοηθήσουν ώστε να φτάσει η ένδειξη της ζυγαριάς στα επιθυμητά επίπεδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά KTM 390 Adventure R 2025
Τιμή (€) | 7.990 |
Κινητήρας | Μονοκύλινδρος, 4-χρονος, υγρόψυκτος. 2EEK, 4 βαλβίδες |
Χωρητικότητα | 398,7 cm³ |
Διάμετρος x διαδρομή | 89x64mm |
Συμπίεση | 12,6:1 |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch με σώμα γκαζιού Ø 46mm, Ride-by-wire |
Συμπλέκτης | Μηχανικός, μονόδρομος |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
Εκκίνηση | Μίζα |
Κατανάλωση | 3,4l / 100km |
Εκπομπές CO2 | 79g CO2/km |
Πλαίσιο | Ατσάλινο χωροδικτύωμα με αφαιρούμενο ατσάλινο υποπλαίσιο |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 14lt |
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω) | 90/90 -21 / 140/80-18 |
Ανάρτηση μπροστά | WP APEX open cartridge Ø43mm, διαδρομή 230mm, ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς |
Ανάρτηση πίσω | WP APEX Split Piston με διαδρομή 230mm, ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου |
Φρένο μπροστά | Πλευστός δίσκος Ø320mm, δαγκάνα Bybre 2 εμβόλων |
Φρένο πίσω | Δίσκος Ø 240mm, δαγκάνα Bybre 1 εμβόλου |
ABS | Δύο καναλιών Bosch |
Ύψος σέλας | 870 |
Μεταξόνιο | 1.481mm |
Βάρος (γεμάτα βενζίνη): | 165kg |
Site | https://www.ktm.com/en-gr/models/travel/2025-ktm-390-adventurer.html |
Δες ακόμα:
Πόσο “off” θα είναι το BMW F 450 GS;
Σκανάρουμε το πρωτότυπο μοντέλο που παρουσίασε η BMW και κάνουμε μια πρώτη εκτίμηση για τις δυνατότητες που φαίνεται να έχει σε off-road καταστάσεις.