Ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro 2003 στη Lousa της Πορτογαλίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιστορικός καθώς:
- Επετράπη για πρώτη φορά η εξωτερική βοήθεια στα service.
- Εισήχθη η έννοια της extreme ειδικής.
- Ο αναβάτης θρύλος Giovanni Sala πήρε μία ακόμη εντυπωσιακή νίκη.
- Έγινα σημαντικές αλλαγές για περιβαλλοντολογικούς αλλά και τηλεοπτικούς λόγους.
- Επεβλήθη ποινή σε κορυφαίο αναβάτη επειδή η συνοδός του μετακίνησε πέτρες σε ειδική!
Το 2003 έγιναν σημαντικές αλλαγές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro με στόχο την καλύτερη παρακολούθησή του από τους θεατές, την ευκολότερη τηλεοπτική κάλυψη και την απλοποίηση της διοργάνωσής του κόντρα στους ολοένα αυξανόμενους περιορισμούς από τις “οικολογικές” οργανώσεις. Οι νέοι τότε κανονισμοί περιόρισαν τον κάθε κύκλο της διαδρομής σε περίπου 40km (x4 φορές), οι ειδικές σε κάθε γύρο ήταν τέσσερις και για πρώτη φορά η μία από αυτές ήταν extreme. O μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων περιορίστηκε στους 130 και πλέον πρώτοι ξεκινούσαν οι κορυφαίοι αναβάτες της προηγούμενης χρονιάς (βάσει της γενικής κατάταξης της προηγούμενης χρονιάς). Επίσης, για πρώτη φορά εκείνη τη χρονιά επετράπη η εξωτερική βοήθεια από μηχανικούς στο service των μοτοσυκλετών, τόσο στα service πριν τα ΣΕΧ, όσο και στα paddocks μετά τον τερματισμό της πρώτης ημέρας. Το μόνο που παρέμεινε αποκλειστική “αρμοδιότητα” των αναβατών (μέχρι και σήμερα) ήταν η αλλαγή των ελαστικών.


Στον αγωνιστικό τομέα αυτό που ίσως έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι η ιστορική νίκη του αναβάτη θρύλου Giovanni Sala1. Στα 40 του χρόνια τότε και έχοντας προηγουμένως πάρει μέρος στο Rally Dakar, ο Ιταλός αναβάτης κατάφερε να πάρει μια σχεδόν ανέλπιστη νίκη. Στη σέλα του τετράχρονου KTM 250cc2 που υστερούσε σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού (Yamaha) κατάφερε να πάρει μία 1η και μία 2η θέση και να φύγει από την Πορτογαλία ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες ξεχώρισαν οι Petri Pohjamo (Gas Gas 125 2T), Stefan Merriman (Honda CR 250 2T), Anders Eriksson (Husqvarna 450) Juha Salminen (KTM 525).
Αξίζει να αναφερθεί πως ο Merriman έχασε τη νίκη την πρώτη μέρα καθώς του επεβλήθη ποινή ενός λεπτού επειδή η κοπέλα του που τον συνόδευε στην αναγνώριση της ειδικής διαδρομής μετακίνησε με τα χέρια της πέτρες από την ειδική Xtreme!
Δες video από τον αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος Enduro 2003 στη Lousa εδώ
Αποτελέσματα (Lousa 2003)
1η μέρα
| Κατάταξη | Αρ. Συμμ. | Ονοματεπώνυμο | Κατηγορία | Μοτοσυκλέτα | Τελικός Χρόνος |
| 1 | 2 | ARO SAMULI | 250cc 2 Stroke | KTM | 40:44.941 |
| 2 | 1 | SALMINEN JUHA | +500cc 4 Stroke | KTM | 40:58.292 |
| 3 | 5 | AHOLA MIKA | +500cc 4 Stroke | VOR | 41:21.833 |
| 4 | 6 | KNIGHT DAVID | +500cc 4 Stroke | YAMAHA | 41:25.264 |
| 5 | 3 | MERRIMAN STEFAN | 250cc 2 Stroke | HONDA | 41:27.955 |
| 6 | 7 | RODRIGUES HELDER | 250cc 2 Stroke | KTM | 41:57.686 |
| 7 | 100 | ERIKSSON ANDERS | 450cc 4 Stroke | HUSQVARNA | 42:05.117 |
| 8 | 15 | MICHALIK ROMAN | 450cc 4 Stroke | VOR | 42:05.678 |
| 9 | 11 | SILVAN PETTERI | 125cc 2 Stroke | KTM | 42:08.579 |
| 10 | 9 | POHJAMO PETRI | 125cc 2 Stroke | GAS GAS | 42:20.341 |
2η μέρα
| Κατάταξη | Αρ. Συμμ. | Ονοματεπώνυμο | Κατηγορία | Μοτοσυκλέτα | Τελικός Χρόνος |
| 1 | 1 | SALMINEN JUHA | +500cc 4 Stroke | KTM | 43:04.771 |
| 2 | 3 | MERRIMAN STEFAN | 250cc 2 Stroke | HONDA | 43:13.492 |
| 3 | 6 | KNIGHT DAVID | +500cc 4 Stroke | YAMAHA | 43:13.743 |
| 4 | 2 | ARO SAMULI | 250cc 2 Stroke | KTM | 43:54.414 |
| 5 | 30 | CERVANTES IVAN | +500cc 4 Stroke | KTM | 44:02.735 |
| 6 | 9 | POHJAMO PETRI | 125cc 2 Stroke | GAS GAS | 44:08.536 |
| 7 | 100 | ERIKSSON ANDERS | 450cc 4 Stroke | HUSQVARNA | 44:15.747 |
| 8 | 12 | CARLSSON BJÖRNE | +500cc 4 Stroke | HUSABERG | 44:16.098 |
| 9 | 8 | LAAKSONEN JANI | 250cc 2 Stroke | GAS GAS | 44:18.959 |
| 10 | 7 | RODRIGUES HELDER | 250cc 2 Stroke | KTM | 44:19.001 |
Υποσημειώσεις:
Αυτές τις μέρες (2025) ο Sala, ένας από τους πιο αγαπημένους αναβάτες των Ελλήνων φίλων του Enduro, αναρρώνει από έναν από τους πιο σοβαρούς τραυματισμούς της πολυετής καριέρας του καθώς συγκρούστηκε μετωπικά με άλλον αναβάτη (Maurizio Sanna) κατά τη διάρκεια μαθημάτων enduro. Ευχόμαστε και στους δύο ταχεία ανάρρωση. ↩︎
H KTM το 2003 αγωνιζόταν στην κατηγορία 250 4Τ ακόμα με τον κινητήρα του ενός εκκεντροφόρου που υπολειπόταν σημαντικά σε δύναμη έναντι των Yamaha WR 250F (πενταβάλβιδη κεφαλή δύο εκκεντροφόρων). ↩︎

