Triumph TF 250-X motocross: Τι λένε τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Δες δύο πράγματα που ξεχωρίσαμε από τη νέα motocross της Triumph και η οποία θα αποτελέσει τη βάση για την αντίστοιχη Enduro.

Το 2021 η Triumph ανακοίνωσε πως εξελίσσει νέα αγωνιστική “χωμάτινη” μοτοσυκλέτα σε συνεργασία με τους αναβάτες θρύλους του Ricky Carmichael (Motocross) και Iván Cervantes (Enduro). Δύο χρόνια αργότερα (Νοέμβριο του 2023) παρουσίασε τη νέα της μοτοσυκλέτα με την ονομασία TF 250-X δίνοντας ως χρόνο άφιξης στις εκθέσεις των καταστημάτων την άνοιξη του 2024. Παράλληλα ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross (ΜΧ2) και πως σύντομα θα ακολουθήσει και νέα μοτοσυκλέτα από την Triumph, στην ΜΧ1 (450) καθώς και πλήρης σειρά enduro. Βλέποντας για πρώτη φορά το TF 250-X μπορούμε να πούμε πως δεν ξαφνιαστήκαμε. Όλα βρίσκονται στη θέση που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και στον ανταγωνισμό κι αν εξαιρέσεις τα λογότυπα και τα χρώματα δεν υπάρχει κάτι που θα σου τραβήξει αμέσως το μάτι.

Τι ξεχωρίσαμε από την TF 250-X

  • μικρής διαμέτρου έμβολο και υψηλή ονομαστική συμπίεση.
  • μεγάλη γωνία κάστερ με μακρύ μεταξόνιο.

Αναλύοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά της TF 250-X αυτό που βλέπεις είναι πως η Triumph πουθενά δεν κάνει την υπερβολή. Σε όλα τα χαρακτηριστικά κινείται στα πλαίσια που έχει ορίσει ο ανταγωνισμός χωρίς να ξεφεύγει κάπου σε απόλυτες τιμές. Δύο πράγματα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον είναι:

  1. Οι μηχανικοί της Triumph στον σχεδιασμό του κινητήρα έχουν επιλέξει σχετικά μικρής διαμέτρου έμβολο, στα 78mm (το KTM 250 SX-F φοράει 81mm) αναφέροντας παράλληλα υψηλό λόγο συμπίεσης (14,4:1). Για παράδειγμα η Kawasaki με ίδιες διαστάσεις σε διάμετρο x διαδρομή, στο KX250 δίνει συμπίεση 14,1:1.
  2. Η σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ (27,4°) του αλουμινένιου πλαισίου σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο (1.492mm). Κι αυτό γιατί συνήθως στην κατηγορία οι κατασκευαστές (με εξαίρεση την Kawasaki και τη Suzuki) προσπαθούν να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ σταθερότητας και ευελιξίας, επιλέγοντας είτε μικρή γωνία κάστερ με μεγάλο μεταξόνιο (ΚΤΜ) ή το ανάποδο (Honda).

Αν και η απόδοση ενός κινητήρα και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετικά σύνθετα θέματα, τα πρώτα στοιχεία ίσως μάς δίνουν μια ένδειξη για τις βλέψεις των μηχανικών. Ένας κινητήρας με πιο γεμάτη (από ότι έχουμε συνηθίσει στην κατηγορία) καμπύλη απόδοσης και ένα σύνολο με βασικό χαρακτηριστικό περισσότερο τη σταθερότητα και λιγότερο την ευελιξία θα ήταν η πρόβλεψη που θα κάναμε ανυπομονώντας φυσικά να δοκιμάσουμε την αντίστοιχη enduro έκδοση.

Δες πλάνα από την πρώτη αγωνιστική εμφάνιση του Triumph TF 250-X στο AMA Supercross (Detroit):

Δες το video από την παρουσίαση της TF 250-X (Νοέμβριος 2023).

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα