Η φρεσκοτραβηγμένη φωτογραφία του Jérémy Rouanet να πραγματοποιεί backflip πάνω σε μια Tenere 700 έχει κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου και εμείς αναρωτιόμαστε: “υπάρχει όριο στο marketing”; Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα άκρως εντυπωσιακό εγχείρημα που όμως κατά τη γνώμη μας ξεπερνάει τη λογική (μας).
Adventure: Ουσία ή μόδα;
Με ένα δικύλινδρο μεσαίο Adventure μπορείς να συνδυάσεις πολλά πλεονεκτήματα από τον χώρο τόσο των καθορόαιμων enduro μοτοσυκλετών όσο και των μεγαλύτερων “ταξιδιάρικων” μοτοσυκλετών. Μπορείς να νιώσεις τη χαρά της off-road οδήγησης (που δύσκολα το κάνει ένας κοινός θνητός αναβάτης με μοτοσυκλέτα 1.000+cc) και ταυτόχρονα να ταξιδέψεις χωρίς κανέναν περιορισμό (όπως συμβαίνει με τις καθαρόαιμες enduro).
Η προτίμηση του κοινού σε αυτή την κατηγορία αποτυπώνεται στις πωλήσεις και τα εργοστάσια έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό μία ανελέητη κόντρα για το ποια Adventure μοτοσυκλέτα είναι η πιο ικανή, όχι μόνο σε “συνήθεις” off-road συνθήκες αλλά και σε extreme καταστάσεις… Μόνο που σε αυτή τους την προσπάθεια έχουν επιστρατεύσει την αφρόκρεμα των αναβατών, οι δυνατότητες των οποίων (και συνήθως και τα αναστήματά τους) δεν έχουν καμία επαφή με αυτό που θα λέγαμε “μέσος χρήστης”.
<< Όταν βλέπουμε δικύλινδρες μοτοσυκλέτες να μπαίνουν “στα χωράφια” των μονοκύλινδρων (αγώνες extreme enduro, fmx κλπ) αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε: “μήπως κάπου έχει χαθεί το νόημα”;>>
Ενάντια στη λογική της εξέλιξης
Για κάθε off-road αναβάτη που έχει ζήσει τη λογική “όσο ελαφρύτερο, τόσο καλύτερα” είναι μάλλον δύσκολο να αποδεχθεί τη νέα μόδα. Αν μάλιστα έχει “βασανιστεί” με τη διαφορά ελάχιστων κιλών μεταξύ ενός δίχρονου και ενός τετράχρονου, είναι μάλλον ακόμα πιο δύσκολο να αποδεχθεί τα 70+kg με τα οποία είναι “φορτωμένες” οι δικύλινδρες adventure μοτοσυκλέτες. Φυσικά είναι διατεθειμένος να κάνει μερικές παραχωρήσεις (όπως το βάρος και η μειωμένη ευελιξία) αρκεί να έχει κάτι να κερδίσει (πχ το ίδιο το ταξίδι). Όταν όμως βλέπουμε δικύλινδρες μοτοσυκλέτες να μπαίνουν “στα χωράφια” των μονοκύλινδρων (αγώνες extreme enduro, fmx κλπ) αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε: “μήπως κάπου έχει χαθεί το νόημα”;
Ο “μέσος αναβάτης”
Για τον μέσο χρήστη, το ζητούμενο φυσικά δεν είναι να κάνει backflip. Θα λέγαμε πως ούτε να διασχίσει αμμόλοφους ή “pro” μονοπάτια. Είναι να απολαμβάνει τη διαδρομή του, να ανακαλύπτει νέα μέρη και να συνδυάζει την περιπέτεια του με στοιχειώδη άνεση και αυτονομία. Οι κατασκευαστές (ή καλύτερα: το κάθε τμήμα marketing) μπορούν να πιέζουν προς όποια κατεύθυνση θέλουν αλλά είναι σημαντικό να μην ξεχάσουμε τι πραγματικά σημαίνει “Adventure”. Για μας τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο από “εξερεύνηση, απόλαυση και ελευθερία”.
Αφήνουμε λοιπόν τα backflip και τις υπόλοιπες “εξτριμιές” για τους επαγγελματίες αναβάτες και τα social media, και κρατάμε τις μεγάλες δικύλινδρες Adventure για αυτό που πραγματικά είναι: μοτοσυκλέτες που μας συνδέουν με τη φύση και το ταξίδι.
O Jey Rouanet
Ο αναβάτης που πραγματοποίησε το εντυπωσιακό backflip με την Yamaha Ténéré 700 είναι ο 44ετών Γάλλος Jey Rouanet. Πρόκειται για πρώην αθλητή του freestyle motocross με συμμετοχή σε X Games, Red Bull X-Fighters και διεθνείς αγώνες FMX. Σύμφωνα με τη Yamaha, κατάφερε να πραγματοποιήσει το back-flip με το Ténéré “μετά από μερικές εβδομάδες προπόνησης”.
Η Tenere 700 “backflip”
Για το εγχείρημα επιλέχθηκε μία Ténéré 700 Rally Edition στην οποία προστέθηκαν αξεσουάρ από τη σειρά GYTR όπως το πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 48mm και μερικά ακόμα από ανεξάρτητους κατασκευαστές όπως αμορτισέρ της TracTive.