Κερδίζοντας τον πρόλογο και τέσσερις ακόμα ειδικές διαδρομές, ο Daniel Sanders κατάφερε, στη σέλα της KTM 450 Rally Factory να ελέγξει το Rally Dakar 2025 με απίστευτη μαεστρία. Παρέμεινε στην πρώτη θέση της Γενικής κατάταξης όλες τις μέρες του αγώνα και κατάφερε να αντισταθεί σε όλες τις επιθέσεις των αντιπάλων του κατακτώντας την πρώτη νίκη σε αυτόν τον αγώνα. Δες εδώ πώς ξεκίνησε η καριέρα του και πώς από τους αγώνες Enduro πέρασε στα Rally.
O Daniel Sanders παιδί
Μεγάλωσε στη Βικτώρια της Αυστραλίας, στην οικογενειακή φάρμα μήλων, όπου περνούσε τον περισσότερο χρόνο του οδηγώντας και κατασκευάζοντας αυτοσχέδιες πίστες. Απέκτησε το παρατσούκλι ‘Chucky‘1 πολύ νωρίς, από τους εμετούς (!) που συχνά έκανε λόγω της παιδικής του συνήθειας να πίνει υπερβολικά πολύ γάλα.
2014 – Τα πρώτα αγωνιστικά βήματα
Λίγο πριν κλείσει τα 20 του χρόνια αρχίζει να γίνεται γνωστός στην Αυστραλία. Ως ιδιώτης αναβάτης με τον πατέρα του για μηχανικό, κέρδισε την κατηγορία U19 (μέχρι 19 ετών) του Australian Off-Road Championship (AORC) και τερμάτισε 6ος γενικής. Αυτή η επίδοση του εξασφάλισε τη θέση του στην ομάδα Junior της Αυστραλίας για το ISDE (Αργεντινή). Εκεί, ως ομάδα, κατέκτησαν την τρίτη θέση, με τον Sanders να είναι ο ταχύτερος από τους τέσσερις αναβάτες και ο οποίος κατέκτησε την έβδομη θέση, συνολικά στην κατηγορία Ε3.
Μάλιστα η μοίρα έπαιξε ένα όμορφο παιχνίδι καθώς σε εκείνο τον εξαήμερο αγώνα έδωσε σκληρές μάχες με έναν άγνωστό του αναβάτη από την Αργεντινή, με τον οποίο δέκα χρόνια αργότερα θα μοιραζόντουσαν τις θέσεις στην εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ. Ήταν ο Kevin Benavides ο οποίος αγωνιζόμενος με την Εθνική ομάδα της Αργεντινής τερμάτισε μόλις 20” μπροστά από την Sanders, στην πρώτη τους πολυήμερη μάχη!
2015 – Για πρώτη φορά σε ISDE
Ήταν η πρώτη του χρονιά στην επίσημη ομάδα της KTM Αυστραλίας και τερμάτισε 2ος στο AORC και 4ος στο Hattah Desert Race το οποίο ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς πρόκειται για έναν πολύ γρήγορο αγώνα στον οποίο ο Sanders συμμετείχε με το δίχρονο KTM 300 του. Εκείνη τη χρονιά συμμετέχει και πάλι με την Εθνική ομάδα Junior της Αυστραλίας, στο ISDE (Σλοβακία) με την οποία κατακτά την πρώτη θέση ενώ ο ίδιος κερδίζει και τον τίτλου του ταχύτερου αναβάτη στην Ε3 κάνοντας σαφές πως η συνέχεια του τότε 21 ετών Αυστραλού έπεται λαμπρή.
2016 – Απόλυτη επικράτηση
Κατακτά τον πρώτο του τίτλο στο Αυστραλιανό πρωτάθλημα Enduro (AORC) κερδίζοντας τους 10 από τους 12 γύρους. Συμμετέχει και πάλι στο ISDE (Ισπανία) και αυτή τη φορά κατακτά τη νίκη στην κατηγορία Ε3 ενώ δίνει οριακές μάχες με τους Taylor Robert και Josep Garcia τερματίζοντας τελικά δεύτερος μόλις 18” πίσω από τον Αμερικάνο.
2017- Η πρώτη αποτυχία
Η ώρα για να κοντραριστεί με τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο έχει φτάσει και ο 23 ετών τότε Sanders μετακομίζει στην Ευρώπη και στη RedBull KTM Factory Team προκειμένου να πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro. Η χρονιά δεν θα κυλίσει όπως όλοι περίμεναν και ο Daniel δυσκολεύεται πολύ να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Τερματίζει τη χρονιά μόλις στην 8η θέση της Εnduro2 ενώ περνάει και από την Ελλάδα (Γρεβενά) παίρνοντας την 9η θέση στην κατηγορία (E2) την 1η μέρα και την 8η τη δεύτερη. Ακόμα και στο ISDE εκείνης της χρονιάς (Γαλλία) η απόδοσή του δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες χρονιές και σημειώνει την 7η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία Ε3 (μακριά από την 20αδα Γενικής) ενώ τις 3 από τις 6 ημέρες είναι ο πιο αργός αναβάτης της Εθνικής του Ομάδας. Αποφασίζουν από κοινού με την εργοστασιακή ομάδα της KTM να διακόψουν το διετές συμβόλαιο και επιστρέφει στην Αυστραλία.
2018 – Ανάκαμψη ηθικού
Υπογράφει συμβόλαιο με την ομάδα της Husqvarna και κερδίζει και πάλι τον τίτλο στο Αυστραλιανό ενώ κερδίζει για πρώτη φορά το Hattah Desert Race. Παράλληλα επιστρέφει στο ISDE (Χιλή) με την Εθνική ομάδα της Αυστραλίας, με την οποία κερδίζουν τον αγώνα ενώ ο ίδιος τερματίζει 3ος γενικής. Ήταν σίγουρα ένα αποτέλεσμα που χρειαζόταν μετά την δύσκολη χρονιά του 2017.
2019 – Στην κορυφή του κόσμου
Στη δεύτερη χρονιά του με την ομάδα της Husqvarna κάνει την μεγάλη αλλαγή και μεταβαίνει στα τετράχρονα. Στη σέλα της FE501 κερδίζει το Αυστραλιανό Πρωτάθλημα ενώ στη συνέχεια ακολουθεί μια από τις μεγαλύτερες αγωνιστικές του επιτυχίες: αναδεικνύεται ο ταχύτερος αναβάτης του ISDE (Πορτογαλία) επικρατώντας του Josep Garcia για σχεδόν ένα λεπτό στην τελική κατάταξη.
2020-Ο Covid τον “σπρώχνει” στα Rally
Η χρονιά ξεκινάει πολύ δυνατά, με νίκες στο Αυστραλιανό πρωτάθλημα. Στη συνέχεια ακολουθεί το lock down2 λόγω Covid που παγώνει τις αγωνιστικές εξελίξεις. O Sanders αρχίζει να ψάχνει εναλλακτικές (εκτός Αυστραλίας) ώστε να συνεχίσει να αγωνίζεται. Στις συζητήσεις με τα κεντρικά της KTM του προτείνονται οι ιδέες για αγώνες στις Η.Π.Α ή σε Rally.
“Οι αγώνες ISDE ήταν ο προσωπικός μου στόχος αλλά μου αρέσει πολύ η όψη της ερήμου και η ταχύτητα καθώς και οι μεγάλοι αγώνες που απαιτούν αντοχή.”
Daniel Sanders (2020)
Λόγω του πάθος του με την έρημο αποφασίζει να δοκιμάσει τα Rally. Μετακομίζει στην Ισπανία και παρακολουθεί μαθήματα από τον Jordi Villadoms. Στη συνέχεια παίρνει μέρος στον πρώτο του αγώνα Rally, στην Ανδαλουσία, τερματίζοντας 11ος αλλά κερδίζοντας την τελευταία μέρα και αποδεικνύοντας έτσι πως… μπορεί.
2021
Κανει την πρώτη του εμφάνιση στο Rally Dakar με την εργοστασιακή ομάδα της KTM και κατακτά την εντυπωσιακή τέταρτη θέση μαζί με τον τίτλο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου αναβάτη. Εκείνη τη χρονιά συμμετέχει σε αρκετά ακόμα Rally και κερδίζει την πρώτη του ειδική στο Silkway ενώ ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο στον Rally του Μαρόκο (3ος).
2022
Ο Sanders ξεκινάει ιδανικά το Rally Dakar κερδίζοντας τον πρόλογο και τα τρία από τα έξι πρώτα Stage. Δυστυχώς όμως έχει ένα ατύχημα3 στην απλή διαδρομή της έβδομης μέρας που τον οδηγεί στην εγκατάλειψη και στα χειρουργία. Τον Ιούλιο συμμετείχε στον τετράωρο αγώνα Hattah Desert Race τον οποίο και κέρδισε ωστόσο στη συνέχεια νέες ακτινογραφίες έδειξαν πως είχε ξανασπάσει τον αγκώνα του με αποτέλεσμα να χρειαστεί δύο ακόμα επεμβάσεις.
2023
Καταφέρνει να πάρει και πάλι μέρος στο Rally Dakar και να κερδίσει την πρώτη του ειδική. Τερματίζει τον αγώνα στην 7η θέση αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα μεταξύ των οποίων και τροφική δηλητηρίαση.
2024
Στην προετοιμασία για το Rally Dakar σπάει το μηριαίο οστό του ποδιού του (οχτώ μήνες πριν τον αγώνα) με αποτέλεσμα να μην φτάσει στη Σαουδική Αραβία στην καλύτερη του κατάσταση (μόλις με έναν μήνα οδήγησης). Τερματίζει τον αγώνα στην 8η θέση αλλά αρκετούς μήνες αργότερα κερδίζει το Rally του Μαρόκου και κάνει σαφές πως θα είναι ένας από τους βασικούς διεκδικητές της νίκης στο Rally Dakar του 2025.
Υποσημειώσεις:
- Ο Daniel λάτρευε να πίνει γάλα όταν ήταν μωρό, σε τέτοιο βαθμό που έπινε υπερβολικά και έκανε εμετό, εξ ου και το διάσημο παρατσούκλι “Chucky”. Στα αγγλικά το “to chuck” χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει το ότι κάποιος κάνει εμετό. ↩︎
- Στη Μελβούρνη, το 2020, τα lockdown (δύο βασικοί περίοδοι) διήρκεσαν συνολικά 168 ημέρες και ήταν από τα μεγαλύτερα σε διάρκεια σε όλον τον κόσμο. ↩︎
3. Στο Rally Dakar του 2020, πριν το ξημέρωμα της 7η μέρας (04:30), στον δρόμο προς την ειδική, ο Sanders χτύπησε ένα κράσπεδο με 110km/h, . Το αποτέλεσμα ήταν ραγισμένα πλευρά, σπασμένος αγκώνας και εσωτερική αιμορραγία. Στους μήνες της ανάρρωσης ο Daniel χρειάστηκε 3 χειρουργικές επεμβάσεις.