Δοκιμή Husqvarna Norden 901 Expedition MY 2024: “Εξόρμηση” με γεύση περιπέτειας και τιμή προσφοράς

Περάσαμε μία εβδομάδα στη σέλα της “ψηλής” Norden, διασχίζοντας βουνά και λαγκάδια ώστε να κυνηγήσουμε λίγη από τη δράση του Hellas Rally.

Η κάλυψη ενός αγώνα Rally είναι ίσως από τις πιο απαιτητικές αποστολές ενός φωτογράφου δράσης. Από τη μία έχεις ένα τεράστιο “γήπεδο” στο οποίο εξελίσσεται και από την άλλη, μία και μοναδική ευκαιρία λήψης καθώς δύσκολα θα μπορέσεις να ξαναδείς τον ίδιο αναβάτη δεύτερη φορά. Εκτός… αν είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος! Για αυτό το λόγο, όταν έφτασε η ώρα της εκκίνησης του μεγαλύτερου αγώνα Rally στην Ευρώπη, φρόντισα να έχω στη διάθεσή μου μία μοτοσυκλέτα ικανή να καλύψει άνετα μεγάλες αποστάσεις αλλά και ταυτόχρονα να μπορεί “να πατήσει χώμα” και να κινηθεί σε διαδρομές που αποτελούν ή μοιάζουν με “ειδικές”. Ένα adventure ταιριάζει στις παραπάνω απαιτήσεις και το Norden 901 Expedition μοιάζει η ιδανική περίπτωση ώστε να φτάσουμε εγκαίρως όπου χρειαζόταν χωρίς να αποχωριστούμε τίποτα από τον απαραίτητο φωτογραφικό εξοπλισμό μας.

Φωτογραφίες: ©Enduro24
Συνεργάστηκε: Γιάννης Τρίγκας

Όρεξη για ταξίδι

Σε τρεις ώρες πρέπει να βρίσκομαι από την Αθήνα στο Πευκί Ευβοίας, ενώ οι υποχρεώσεις τρέχουν ανελέητα. Με τα πολλά, καταφέρνω να αποφασίσω τι θα πρωτοπάρω μαζί μου, τα μοιράζω στις πλαϊνές βαλίτσες του Norden 901 Expedition και στην τσάντα πλάτης, κουμπώνω τη RAM βάση στο τιμόνι και είμαι έτοιμος να εκκινήσω την εφαρμογή πλοήγησης.
ΟΧΙ, αυτό το ταξίδι είναι δικό μου” ακούστηκε μια φωνή μέσα μου, “δεν θα μου το χαλάσει καμία ειδοποίηση, καμία κλήση και καμία οδηγία από κανένα έξυπνο τηλέφωνο”.

Είχα καιρό να ταξιδέψω χωρίς “πλοήγηση” και -δεν ξέρω γιατί αλλά- το Expedition μου έβγαλε αυτή την επιθυμία: τίποτα να μη μου χαλάσει το ταξίδι. Πριν το καταλάβω έφτασα Χαλκίδα, έστριψα προς Αρτάκη, πέρασα τα Ψαχνά και το Προκόπι και συνέχισα προς Αγία Άννα. Ευτυχώς είχα βγάλει την οθόνη του κινητού από το οπτικό μου πεδίο και έτσι δεν το άφησα να με στείλει προς Λίμνη, χαρίζοντάς μου έτσι μια έξτρα δόση απόλαυσης στα στροφιλίκια της διαδρομής Παππάδες-Βασιλικά-Ελληνικά, πριν φτάσω στο Πευκί.

Πρώτες εντυπώσεις

Το πρώτο πράγμα που σίγουρα θα σου κάνει εντύπωση μόλις βρεθείς δίπλα στην “Expedition” είναι οι διαστάσεις της. Καθώς η συγκεκριμένη έκδοση είναι εξοπλισμένη με αναρτήσεις της WP (XPLOR) μεγάλων διαδρομών (240mm), το ύψος σέλας έχει ανέβει στα 875 mm και μπορεί να ανέβει και 20 mm ακόμα αν επιλέξεις την ψηλή θέση οδήγησης (η εναλλαγή μεταξύ των δύο θέσεων γίνεται εύκολα, χωρίς εργαλεία, επιλέγοντας απλά σε ποια θέση θα κουμπώσεις το σελάκι του οδηγού). Από τη θέση οδήγησης, το μπροστινό μέρος δείχνει ογκώδες, ειδικά για όσους είχαμε συνηθίσει, τα πρώτα adventure της αυστριακής εταιρείας. Κατά τα άλλα, οι γωνίες που σχηματίζουν τη θέση οδήγησης είναι ιδανικές τόσο για καθιστή όσο και όρθια στάση, με τα γόνατα να ανοίγουν λίγο περισσότερο από το ιδανικό όταν κάθεσαι. Συνήθεια θα χρειαστεί φυσικά και ο αυξημένος (λόγω βαλιτσών) όγκος στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, ειδικά σε συνθήκες κίνησης (κυκλοφοριακής).

Από αισθητικής άποψης, ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου μοντέλου (MY24) είναι ο αγαπημός μου τόσο από πλευράς χρωματισμού όσο και γραφικών και αυτός θα ήταν ο πρώτος λόγος να το επιλέξω ακόμα και έναντι του νέου μοντέλου (MY25). Ο δεύτερος είναι φυσικά η τιμή του (1.000ευρώ χαμηλότερη σε σχέση με το MY25 για όσο υπάρχει διαθεσιμότητα).

Ο εξοπλισμός του Expedition

Κινητήρας

Ο δικύλινδος σε σειρά κινητήρας των 889cc έχει όση δύναμη και ροπή θα χρειαστείς στο χώμα, και ακόμα περισσότερη. Οι 104 ίπποι είναι σίγουρα αρκετοί παραπάνω από όσους θα αξιοποιήσει ένας νορμάλ αναβάτης σε χωμάτινη χρήση ωστόσο αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα όσο τα ηλεκτρονικά βρίσκονται σε λειτουργία. Στα ξερά χώματα όπου η πρόσφυση χάνεται πολύ εύκολα και χωρίς τα κατάλληλα ελαστικά η απόδοση των τριψήφιων ίππων μοιάζει με υπερβολή ωστόσο μόλις τα Pirelli Scorpion Rally STR πατήσουν ξανά άσφαλτο τα ξεχνάς όλα. Ίσως σε πιο βαριά χώματα και με τα κατάλληλα ελαστικά, η απόδοση του Norden να μπορεί να γίνει εξίσου ενδιαφέρουσα και σε offroad συνθήκες.

Εκπληκτική αυτονομία

Έχοντας ζήσει τον “εφιάλτη” της υψηλής κατανάλωσης στα πρώτης γενιάς Adventure του group KTM, η εμπειρία συμβίωσης με τις σύγχρονες αντίστοιχες μοτοσυκλέτες του ίδιου group είναι πάντα σοκαριστικά ευχάριστη, σε αυτόν τον τομέα. Από τα σχεδόν 10 lt / 100km (με τέρμα γκάζι) του περελθόντος, η κατανάλωση έχει πέσει κάτω από το μισό, κάνοντας σημαντικά πιο οικονομική κάθε “εξόρμηση” (μτφ Expedition) αλλά και αυξάνοντας σημαντικά την αυτονομία του ρεζερβουάρ. Πλέον στα 180-200km η ένδειξη στάθμης καυσίμου ίσα που έχει φτάσει στη μέση ενώ η ένδειξη “ρεζέρβας” ανάβει μετά τα 350km! Και όλα αυτά με ρεζερβουάρ 19lt και απόδοση που φτάνει τους 104 ίππους!

Στο χώμα

Τις φορές που επιλέξαμε να πατήσουμε εκτός δρόμου, το πρώτο πράγμα που χρειάστηκε να κάνουμε ήταν απλώς να αφήσουμε τη μοτοσυκλέτα να “δουλέψει”. Συνηθισμένοι από τις ελαφριές μονοκύλινδες enduro, η μετάβαση σε μία adventure δημιουργεί συνήθως ένα άγχος για τη διαχείριση των επιπλέον κιλών αλλά και των αυξημένων διαστάσεων. Ωστόσο, αν η διαδρομή δεν περιλαμβάνει σφικτά κομμάτια με ανάγκη για έντονες αλλαγές κατεύθυνσης, το Norden καταφέρνει να ξεπεράσει κάθε ανωμαλία με εντυπωσιακή άνεση. Το μόνο που σου ζητάει είναι να σηκωθείς όρθιος, να κρατήσεις το γκάζι (ελαφρώς) ανοιχτό και να σημαδέψεις εκεί που θέλεις να πας.

“Το μόνο που σου ζητάει είναι να σηκωθείς όρθιος, να κρατήσεις το γκάζι (ελαφρώς) ανοιχτό και να σημαδέψεις εκεί που θέλεις να πας.”

Οι φαρδιοί ξεροπόταμοι της βόρειας Εύβοιας, λίγα χιλιόμετρα πριν την απόληξή τους στη θάλασσα, είναι μερικά τέτοια χαρακτηριστικά κομμάτια, Στο δρόμο για το Πευκί θα συναντήσετε αρκετούς τέτοιους και αξίζει να δοκιμάσετε μία διάσχιση. Οι αναρτήσεις καταπίνουν κάθε μορφής ανωμαλία που μπορεί να συναντήσεις και ακόμα και με τα ελάχιστα χωμάτινα Pirelli Scorpion Rally STR δύσκολα θα βρεθεί κάτι να σου δημιουργήσει προβλήματα. Σίγουρα σε λασπώδεις συνθήκες τα πράγματα αλλάζουν σημαντικά ωστόσο, εν μέσω καλοκαιριού, δεν συναντήσαμε τέτοιες συνθήκες.

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Κάθε φορά που ανεβαίνουμε στη σέλα ενός adventure από το group της KTM μένουμε έκπληκτοι από τη λειτουργία του traction control. Είναι δύσκολο να εμπιστευτείς 100% ένα τέτοιο σύστημα αλλά όταν αφήνεσαι, έστω και για λίγο, “στην αγκαλιά του” συνειδητοποιείς την τεράστια εξέλιξη των τελευταίων ετών σε αυτό το κομμάτι. Ανάλογα τη ρύθμιση που έχεις επιλέξει, η επέμβαση μπορεί να είναι από “ευνουχισμός του κινητήρα” μέχρι “εκτόξευση των δυνατοτήτων ενός μέτριου αναβάτη”. Λαμβάνοντας δεδομένα από πολλούς αισθητήρες και εκτελώντας αμέτρητες πράξεις κάθε στιγμή, το σύστημα είναι ικανό να επέμβει -από τελείως διακριτικά έως πολύ έντονα- περιορίζοντας ακούσια γλιστρήματα ή γλυκαίνοντας παρατεταμένες πλαγιολισθήσεις. (δες εδώ αναλυτικό άρθρο για τους διαφορετικούς τύπους συστημάτων traction control).

Μία εβδομάδα μετά

Για μία εβδομάδα το Norden ήταν σύντροφός μας στις καθημερινές αποστολές μας. Ξεκινώντας από τις “εντός πόλεως” υποχρεώσεις μας και φτάνοντας μέχρι τα ορεινά της βόρειας Εύβοιας, δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή κατά την οποία θα θέλαμε κάτι άλλο ή κάτι καλύτερο. Ταξιδέψαμε, έστω και για λίγο, στην εθνική οδό, στρίψαμε σε κάθε είδους στροφιλίκι, πατήσαμε σε πολλών ειδών χωματόδρομους και βγήκαμε τελείως έξω από το χαρτογραφημένο δίκτυο, χαράσσοντας διαδρομές κατά βούληση ώστε να συναντήσουμε τη διαδρομή του Hellas Rally χωρίς όμως να χρειαστεί να μπούμε μέσα σε αυτή.
Ο συνδυασμός της ευκολίας με τον οποίο αλλάζεις νομούς, μέσω του ασφάλτινου οδικού δικτύου, και της απόλαυσης στις εκτός δρόμου διαδρομές είναι σίγουρα μοναδικός και βάζει το Norden ψηλά στη λίστα επιλογών όσων θέλουν εξορμήσεις που να περιέχουν όλα τα παραπάνω. Η συγκεκριμένη έκδοση (MY24) έχει το πλεονέκτημα της προνομιακής τιμής που την κάνει πιο προσιτή για όσους είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν μερικές, ήσσονος κατά τη γνώμη μας, βελτιώσεις του νέου μοντέλου.

  • Το προσωνύμιο “Expedition” μεταφράζεται σε εξόρμηση και επιλέχθηκε από τους ανθρώπους της Husqvarna ώστε να τονίσει τις βελτιωμένες δυνατότητές του συγκεκριμένου μοντέλου για οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις.
  • Τα φρένα προέρχονται από την J. Juan (θυγατρική της Brembo) και η απόδοσή τους δεν προβληματίζει καθόλου.
  • Οι μαλακές βαλίτσες του Expedition είναι όσο μίνιμαλ χρειάζεται, μπαίνουν και βγαίνουν πανεύκολα και χωράνε αρκετά πράγματα ενώ τα κάγκελα διευκολύνουν το δέσιμο λίγων ακόμα αντικειμένων στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Η έκδοση MY2025

Μετά την έκδοση MY24 που είναι η μοτοσυκλέτα της συγκεκριμένης δοκιμής. παρουσιάστηκε η νέα έκδοση Norden 901 Expedition MY25 η οποία κοστίζει σήμερα 18.901€ και εκτός από τις αισθητικές αλλαγές (νέα γραφικά) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, έχει δεχθεί ακόμα:

  • Νέα εξάτμιση (EURO 5+).
  • Νέα θύρα USB-C στην αριστερή μεριά των οργάνων.
  • Traction Control με ρυθμιζόμενη ευαισθησία σε κλίμακα από 1 έως 10 για την ολίσθηση του πίσω τροχού κατά την έξοδο από στροφή.
  • Νέο σύστημα προειδοποίησης κινδύνου (αλάρμ) με διακόπτη στο τιμόνι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ NORDEN 901 EXPEDITION (MY24)

Τιμή17.901
Κινητήρας2-κύλινδρος, 4χρονος εν σειρά, 2ΕΕΚ, υγρόψυκτος
Χωρητικότητα (cc)889
Διάμετρος x διαδρομή (mm)90.7 x 68.8
Συμπίεση (:1)13,5
Ιπποδύναμη77 kW (104ps)
Ροπή100 Nm
ΤροφοδοσίαΨεκασμός DDK Dellorto με σώμα ψεκασμού ⌀46mm
ΛίπανσηΥπό πίεση με 2 τροχοειδείς αντλίες
ΣυμπλέκτηςΥγρός πολύδισκος, μηχανικά ενεργοποιούμενος, μονόδρομος
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο, με τον κινητήρα ως ενεργό μέρος
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)19
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά/πίσω)Tubeless 90/90-21 / 150/70-18
Ανάρτηση μπροστάUSD WP XPLOR OC με διαδρομή 240mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφορά και προφόρτισης ελατηρίου.
Ανάρτηση πίσωΑμορτισέρ WP XPLOR PDS με διαδρομή 240mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφορά και προφόρτισης ελατηρίου.
Φρένο μπροστάΔύο δίσκοι ⌀320mm, ακτινικές δαγκάνες J, Juan 4 εμβόλων
Φρένο πίσωΔίσκος ⌀260mm, δαγκάνα J, Juan 2 εμβόλων

Απόσταση από το έδαφος (mm)270
Ύψος σέλας(mm)875/895 (δύο θέσεις)
Μεταξόνιο(mm)1529
Βάρος (kg-χωρίς βενζίνη):214,5

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Νέα μοντέλα TM ΜΥ 2025 με δύο εκδόσεις Enduro

Η σειρά “ΤΜ Moto” είναι η standard με βελτιώσεις για το 2025 και η “TM Corse” η αγωνιστική σειρά με ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό. Και οι δύο “με προσωπικότητα και χωρίς να φοβούνται την ταχύτητα” όπως λένε οι Ιταλοί.