Διαβάζοντας τον τίτλο από το νέο video της KTM η αλήθεια είναι πως οι προσδοκίες μας δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλές. Συνήθως τέτοιου είδος παραγωγές έχουν βαρύγδουπους τίτλους αλλά στην πραγματικότητα καταλήγουν να έχουν απλώς μερικά εντυπωσιακά πλάνα και καμία πραγματική “αναμέτρηση”. Το ίδιο συμβαίνει και σε αυτή την περίπτωση μόνο που οι “εξομολογήσεις” των δύο κορυφαίων αναβατών απογειώνουν την αξία του συγκεκριμένου video.
To concept
Δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, ο Josep Garcia ( EnduroGP) και ο Pol Espargaro (Moto2 το 2013) φεύγουν από τα κεντρικά της ΚΤΜ Ισπανίας με δύο KTM 990 Duke και κατευθύνονται στις εγκαταστάσεις της Kini Motor Park όπου θα αναμετρηθούν στην ασφάλτινη διαδρομή και στη συνέχεια στην πίστα Motocross με δύο KTM 450SX-F. Το γιατί όχι σε μια διαδρομή enduro δεν το καταλάβαμε αλλά υποθέτουμε πως βόλευε την παραγωγή… Όπως είναι λογικό, ο Espargaro είναι ταχύτερος στην άσφαλτο και ο Garcia στο χώμα χωρίς να εμφανίζονται οι διαφορές τους σε κάθε πεδίο, κάτι που θα είχε ίσως ένα ενδιαφέρον.
Τα ενδιαφέροντα στοιχεία
Αφήνοντας τους αναβάτες να μιλήσουν ασυνήθιστα (για τέτοιου είδους video) πολύ, βγαίνουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Όπως λέει ο Pol Espargaro, o εντουράς της παρέας (Garcia) είναι μακράν ταχύτερος από τον μέσο όρο αναβατών. Όταν έχει φρενάρει και κρεμιέται έξω από τη μοτοσυκλέτα είναι ήδη πολύ γρήγορος μέσα στις στροφές. Τότε ο Garcia θυμάται το παρελθόν του από το Red Bull Rookies Cup του 2011 όπου αγωνίστηκε με δίχρονο 125cc κόντρα σε αναβάτες όπως ο σημερινός εργοστασιακός αναβάτης MotoGP™ της KTM Brad Binder. Όπως ο ίδιος ο Garcia λέει, αυτή η εμπειρία, αν και κράτησε μόλις έναν χρόνο, τον βοήθησε πάρα πολύ στη συνέχεια στο Enduro και ειδικά σε γρήγορες ειδικές διαδρομές όπου η εμπειρία του στην επιλογή γραμμών πιστεύει πως τον βοήθησε αρκετά.
Το χωμάτινο παρελθόν του Espargaro
O Pol Espargaro αποκαλύπτει πως ξεκίνησε από το Enduro, μαζί με τον αδερφό του (Aleix) και την οικογένεια του και πως παραμένει ακόμα λάτρης της off-road οδήγησης. Μάλιστα την ώρα του video δεν παραλείπει να τονίσει πόσο πιο άνετος νιώθει με την off-road περιβολή του σε σχέση με την δερμάτινη φόρμα του. Ωστόσο, μετά τη δοκιμασία αλλάζει γνώμη και εκφράζει τη συμπόνια του για τους αναβάτες enduro και motocross που έχουν επιλέξει ένα τόσο σκληρό άθλημά σε σχέση με τους αγώνες ταχύτητας. Σχετικά με τη μοτοσυκλέτα, λέει πως προτιμάει να κάνει προπόνηση με 350 γιατί το 450 είναι πολύ δυνατό για τον ίδιο. “Καταλαβαίνω όμως πως πολλοί το προτιμούν γιατί ακόμα και αν καθυστερήσεις στα λούκια, προλαβαίνεις να επιταχύνεις και να βγάλεις κάθε άλμα.”
Οι αλλαγές συνθηκών στο Enduro είναι σαν να οδηγάς στο MotoGP™ τον πρώτο γύρο στεγνό και με το που περάσεις τη γραμμή τερματισμού, ο δεύτερος γύρος να είναι με βροχή και ο τρίτος με πάγο!
Gosep Garcia
Χώμα vs άσφαλτο: οι μεγάλες διαφορές
Ο Pol Espargaro σημειώνει πως ο έλεγχος που έχεις στη μοτοσυκλέτα είναι μικρός (στερείται ακρίβειας). Στην ασφάλτινη πίστα πιάνεις τα φρένα πάντα στο ίδιο σημείο ενώ στο χώμα μπορείς να αλλάζεις πολύ εύκολα γραμμές για αρκετά μέτρα. Κάπου εκεί ο Garcia παίρνει τον λόγο και διηγείται ένα περιστατικό που αφήνει τον Espargaro άφωνο: “Στη Enduro test στη Σλοβακία, η οποία είχε διάρκεια 11 λεπτών, την πρώτη φορά που πέρασα ήταν απάτητη και διάλεξα τις γραμμές (εύκολα). Τη δεύτερη φορά (στον δεύτερο γύρο) είχαν περάσει ήδη 300 ακόμα αναβάτες και η διαδρομή είχε “καταστραφεί”, ήταν τελείως διαφορετική υπόθεση. Είναι σαν να οδηγάς στο MotoGP™ τον πρώτο γύρο στεγνό και με το που περάσεις τη γραμμή τερματισμού, ο δεύτερος γύρος να είναι με βροχή και ο τρίτος με πάγο!
Δες ολόκληρο το video: