Περισσότερες από τις μισές ομάδες που θα λάβουν μέρος στο Hellas Rally 2024 βρίσκονται ήδη στην Ιτέα και ας απομένουν τρεις μέρες για την εκκίνηση του αγώνα. Οι προετοιμασίες από την οργάνωση με “στρατηγό” τον Σταμάτη Μελέτη έχουν ολοκληρωθεί και ήδη έχει ξεκινήσει ο τεχνικός έλεγχος των πρώτων μοτοσυκλετών.
Όσα έχουμε δει μέχρι στιγμής
Αν και η περιοχή της μαρίνας έμοιαζε χαοτική μέχρι χθες, σήμερα (Παρασκευή) έχει αρχίσει να δείχνει μικρή μπροστά στην έκταση αυτού του αγώνα. Μιλάμε βέβαια για το μεγαλύτερο Rally που γίνεται στην Ευρώπη και τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη, τόσο από τις ομάδες όσο και από την οργάνωση. Περισσότερα από δέκα τριαξονικά φορτηγά και αμέτρητα van έχουν ξεφορτώσει πληθώρα εξοπλισμού και οχήματα που θα μπουν σε δράση την Δευτέρα 27 Μαίου.
Η Aprilia στο Hellas Rally
Η ομάδα της Aprilia στο Hellas Rally είναι ένα κεφάλαιο από μόνη της και μάλιστα με άρωμα… MotoGP™! Και αυτό γιατί manager της ομάδας είναι ο Vittoriano Guareschi. Ο Ιταλός με τις χαρακτηριστικές φαβορίτες υπήρξε αγωνιζόμενος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike αλλά έγινε περισσότερο γνωστός αρχικά ως αναβάτης εξέλιξης της Ducati στο MotoGP™ και στη συνέχεια ως team manager της εργοστασιακής ομάδας. Πλέον η εταιρεία του έχει αναλάβει το επίσημο αγωνιστικό κομμάτι της Tuareg 660 και η κατάκτηση της νίκης στο Africa Eco Race ήταν σίγουρα μια εξαιρετική επιτυχία. Μελετώντας το εντυπωσιακό δικύλινδρο rally το μάτι μας έπεσε στο ψυγείο λαδιού που βρίσκεται ασυνήθιστα ψηλά, κάτω και μπροστά από τον πύργο του road book, και ο Guareschi μάς εξήγησε πως είναι μία λύση που χρησιμοποιείται μόνο σε αγώνες με πολλή ζέστη, όπως αναμένεται να είναι και το φετινό Hellas Rally. Μάς εξήγησε ακόμα πως καθώς δεν υπάρχουν ανάγκες αυξημένης αυτονομίας έχουν αφαιρέσει το πίσω ρεζερβουάρ καθώς το νορμάλ αρκεί για τα περίπου 200km που απαιτείται στο ελληνικό rally. Φυσικά έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές αλλαγές όπως στις αναρτήσεις που προέρχονται από την Ohlins ενώ έχει αλλαχτεί και το ψυγείο νερού με άλλο μεγαλύτερο.
Τεχνολογία MotoGP
Άρωμα MotoGP™ είχαν και τρεις ακόμα μοτοσυκλέτες ιδιωτών καθώς, αν δεν κάνουμε κάποιο λάθος, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε “mass damper” σε χωμάτινη αγωνιστική μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία τεχνολογία που όσον αφορά τους δύο τροχούς εξελίχθηκε στα MotoGP™ και σκοπό της είναι η απορρόφηση των ταλαντώσεων που προκαλούνται στους τροχούς, το γνωστό και ως chattering, μέσω ενός εξαρτήματος που τοποθετείται στο πίσω μέρος του ψαλιδιού, κοντά στον άξονα. Φυσικά δεν πρόκειται για νέα τεχνολογία καθώς το “mass damper” εξελίχθηκε για την αντισεισμική προστασία των ψηλών κτηρίων αλλά έχει αρκετό ενδιαφέρον να ακούσουμε τις πρώτες εντυπώσεις των αναβατών.
Ελληνικές συμμετοχές
Από τις ελληνικές συμμετοχές, ήδη έτοιμες και στημένες σε περίοπτες θέσεις είναι οι μοτοσυκλέτες της Suzuki (V-Strom 800DE) με την οποία θα πάρει μέρος ο πρωταθλητής enduro Παναγιώτης Κακολύρης και της Voge (300 Rally) την οποία εξελίσσει η ομάδα Pissaridis Graphics με αναβάτη τον Πέτρο Πισσαρίδη.