Το νέο Honda Monkey 125 για το 2025

H Honda παρουσίασε το νέο Monkey και εδώ θα βρεις όλες τις πληροφορίες για την ιστορία του θρυλικού μοντέλου από το 1961 μέχρι σήμερα.

Περισσότερα από 60χρόνια έχουν περάσει από την παρουσίαση του πρώτου Honda Monkey και το θρυλικό “Ζετάκι” όχι μόνο συνεχίζει να καίει καρδιές αλλά ανανεώνεται και πάλι. Μια νέα έκδοση είναι πλέον διαθέσιμη για το 2025, με νέους συνδυασμούς χρωμάτων και αυτή η ανακοίνωση από τη Honda ήταν η καλύτερη ευκαιρία για να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο.

Σχεδιασμός και Εμφάνιση

Το νέο Monkey 125 διατηρεί τον κλασικό συμπαγή σχεδιασμό, με στρογγυλό προβολέα, χρωμιωμένα φτερά που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο. Λεπτομέρειες όπως το ανάγλυφο λογότυπο στο ρεζερβουάρ και η ενιαία σέλα με τις χαρακτηριστικές ραφές του χαρίζουν έναν ξεχωριστό συνδυασμό fun bike με ξεχωριστή φινέτσα.

Κινητήρας και Απόδοση

Στην καρδιά του Monkey 125 συνεχίζει να βρίσκεται ο ίδιος αερόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας 124cc του προηγούμενου μοντέλου, ο οποίος αποδίδει ισχύ 9,4hp και 11 Nm ροπής. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραμένει όπως και η απίθανη κατανάλωση 1.5 L/100km.

Πλαίσιο και Αναρτήσεις

Το πλαίσιο του Monkey 125 είναι ατσάλινο και συνδυάζεται με USD μπροστινό πιρούνι (καλάμια διαμέτρου 31mm και διαδρομή 100mm) και διπλά πίσω αμορτισέρ.

Φρένα και Τροχοί

Η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με δισκόφρενα εμπρός και πίσω ενώ οι τροχοί είναι 12 ιντσών έρχονται εφοδιασμένοι με ελαστικά διπλής χρήσης της Vee Rubber.

Τεχνολογία και Εξοπλισμός

Η νέα Monkey 125 διαθέτει ψηφιακή οθόνη LCD που παρέχει πληροφορίες για την ταχύτητα, τη στάθμη καυσίμου και οδόμετρο. Επιπλέον, το σύστημα φωτισμού LED εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Χρώματα

Το νέο Honda Monkey 125 είναι διαθέσιμο σε τρεις νέους χρωματικούς συνδυασμούς:

  • Γυαλιστερό μεταλλικό ασημί και μαύρο (Black Pearl Shining)
  • Κόκκινο (Millenium Red) και λευκή πέρλα (Pearl Himalayas White)
  • Κίτρινο (Turmeric) και ασημί (Knight Silver Metallic)

Επιπλέον, η Honda προσφέρει μια σειρά από αξεσουάρ για περαιτέρω εξατομίκευση, όπως σχάρες αποσκευών, προστατευτικά και ειδικές σέλες.

Η ιστορία του Monkey

Πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Honda και για πολλούς αναβάτες ήταν το πρώτο δίτροχο με “τρακτερωτά” ελαστικά και “ψηλό φτερό”. Η ιστορίας του ξεκινάει τη δεκαετία του 1960 με το πρώτο Monkey (1961) να δημιοργείται ως όχημα αναψυχής για ένα πάρκο διασκέδασης (Tama Tech) στην Ιαπωνία. Ο ενθουσιασμός του κοινού οδήγησε τη Honda στην μαζική παραγωγή δύο χρόνια αργότερα, το 1963 και από τότε απέκτησε φανατικό κοινό τα χαρακτηριστικά του οποίου περιελάμβαναν ένα απίστευτα μεγάλο εύρος: από αρχάριος αναβάτες μέχρι έμπειρους αγωνιζόμενους και από συλλέκτες μοτοσυκλετών μέχρι απλούς λάτρεις της ρετρό αισθητικής. Με περισσότερες από έξι δεκαετίες ιστορίας, το Honda Monkey παραμένει ένα μοντέλο-σύμβολο που συνεχίζει να γοητεύει μέχρι και σήμερα.

1961-2025: Τα ορόσημα του Honda Monkey

1961

Δημιουργείται το Z100 η πρώτη Honda Monkey, για το πάρκο διασκέδασης Tama Tech της Honda στην Ιαπωνία. Είχε τροχούς 5 ιντσών, αναδιπλούμενο τιμόνι, κινητήρα 49cc με απόδοση 4hp (από το C50) και τριγωνικό ρεζερβουάρ.


1963

Παρουσιάζεται το CZ100, το πρώτο Monkey διαθέσιμο για το κοινό.Εξάγεται διεθνώς, καθιερώνοντας το Honda Monkey ως ένα μοντέλο διασκέδασης και εύκολης οδήγησης.


1967

Κυκλοφορεί το Z50M, το πρώτη Monkey με δυνατότητα αναδίπλωσης τιμονιού και γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής λόγω της ευκολίας μεταφοράς σε αυτοκίνητα.


1969

Παρουσιάζεται το Z50A, το οποίο διαθέτει για πρώτη φορά μπροστινή ανάρτηση ενώ οι τροχοί του μεγαλώνουν (8 ίντσες).


1974

Παρουσιάζεται το Z50J και το Monkey γίνεται σαφώς πιο μοντέρνο και χωμάτινο, αποκτώντας πίσω ανάρτηση ψαλίδι αλλά και “τακούνια” στα μασίφ (χωρίς αέρα) ελαστικά του.


1978

  • Παρουσιάζεται το Z50J που έγινε μία από τις πιο γνωστές εκδόσεις του Monkey καθώς παρέμεινε σε αυτή τη μορφή για 30 χρόνια με ελάχιστες αλλαγές. Αυτό το μοντέλο απέκτησε και 4η σχέση στο κιβώτιο (διατηρείται ο αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης) καθώς και νέο ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 5 λίτρων.
  • Παρουσιάζεται επίσης η έκδοση Gorilla που διέθεται μεγαλύτερο ρεζερβούαρ (9 λίτρα), πιο άνετη σέλα, βάση φόρτωσης πάνω από το εμπρός φανάρι και τεσσάρι κιβώτιο ταχυτήτων με χειροκίνητο συμπλέκτη.

1985

Το Monkey αποκτάει νέο κινητήρα με βελτιωμένη απόδοση (3,1 έναντι 2,6hp) και νέο κιβώτιο ταχυτήτων με χειροκίνητο συμπλέκτη.


1991

Κυκλοφορεί το Monkey Baja, μια ειδική έκδοση με διπλούς προβολείς και σχεδιασμό που θυμίζει μοτοσυκλέτες αγώνων Baja.


1987

Κάνει την εμφάνισή του το Monkey R με σχεδίαση εμπνευσμένη από τους αγώνες ταχύτητας. Διέθετε αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και κινητήρα με απόδοση ανεβασμένη στους 4,5hp.


2000

Σταματά η παραγωγή του Monkey στην Ευρώπη (συνεχίζεται η κυκλοφορία του σε περιορισμένες αγορές). Τα υπάρχοντα μοντέλα αποκτούν συλλεκτική αξία.


2006

Παράγεται η τελευταία “καρμπυρατεράτη” έκδοση (40th Anniversary edition).


2009

Παρουσιάζεται το πρώτο πλήρως ανανεωμένο Monkey 50, με ψεκασμό και καταλύτη ώστε να περνάει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων.


2018

Η Honda αναβιώνει το Monkey με την παρουσίαση του Monkey 125. Το νέο μοντέλο διατηρεί τη ρετρό αισθητική, αλλά και σύγρονη τεχνολογία όπως LED φώτα, ψηφιακή οθόνη και νέο κινητήρα 125 κ.εκ.


2022

Παρουσιάζεται η ανανεωμένη έκδοση του Monkey 125, με αναβαθμισμένο κινητήρα προδιαγραφών Euro 5 και πεντατάχυτο κιβώτιο.

2025

Η Honda παρουσιάζει μια νέα έκδοση με κινητήρα προδιαγραφών Euro 5+, βελτιώσεις σε αναρτήσεις, απόδοση και εξοπλισμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Monkey 125 (2025)

Τύπος κινητήραΜονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2 βαλβίδες, 1ΕΕΚ
Κυβισμός124 cc
Διάμετρος x Διαδρομή50.0 mm x 63.1 mm
Σχέση συμπίεσης10.0:1
Μέγιστη Ισχύς9,4hp @ 6,750 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή10.7 Nm @ 5,500 σ.α.λ.
Επίπεδο θορύβου σε ακινησία79 dB
Μέγιστη Ταχύτητα91 km/h
Χωρητικότητα Λαδιού1.1 L
ΕκκίνησηΜίζα
Σύστημα Καυσίμου
ΤροφοδοσίαPGM-FI (Ψεκασμός Καυσίμου)
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ5.6 L
Εκπομπές CO2 (WMTC)35 g/km
Κατανάλωση Καυσίμου1.5 L/100km
Ηλεκτρικό Σύστημα
Τύπος ΜπαταρίαςAGM
Χωρητικότητα Μπαταρίας12V 3.7 Ah (20HR)
Μετάδοση Κίνησης
Τύπος ΣυμπλέκτηΥγρός πολύδισκος
Τύπος Κιβωτίου5-τάχυτο
Πλαίσιο
Τύπος ΠλαισίουΑτσάλινο μονοκόκ
Διαστάσεις & Πλαίσιο
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)1,710 mm x 755 mm x 1,030 mm
Μεταξόνιο1,145 mm
Γωνία κάστερ25°
Ίχνος82 mm
Ύψος Σέλας776 mm
Απόσταση από το έδαφος175 mm
Βάρος105 kg
Ακτίνα στροφής1.9 m
Αναρτήσεις
Μπροστινή ΑνάρτησηUSD πιρούνι, διαδρομή 100 mm
Πίσω ΑνάρτησηΔιπλά αμορτισέρ, διαδρομή 102 mm
Τροχοί & Ελαστικά
Μπροστινός Τροχός12 X 2.75
Πίσω Τροχός12 X 3.50
Μπροστινό Ελαστικό120/80-12 65J
Πίσω Ελαστικό130/80-12 69J
Φρένα
Σύστημα ABSABS εμπρός
Μπροστινό ΦρένοΔίσκος 220mm, δαγκάνα Nissin 2 εμβόλων
Πίσω ΦρένοΔίσκος 190mm, δαγκάνα Nissin 1 εμβόλου

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

EICMA: Οι δίχρονες μοτοσυκλέτες enduro είναι ακόμα εδώ! #2stroke4ever

Πώς από τον φόβο για την παραλίγο εξαφάνιση των δίχρονων κινητήρων στη δεκαετία των ‘00s φτάσαμε στη Διεθνή Έκθεση του Μιλάνου 2024 να υπάρχει πληθώρα επιλογών για μοτοσυκλέτες enduro και περισσότερες special edition από ποτέ.