Ο Steve Holcombe μιλάει στο Enduro24

Ο Βρετανός αναβάτης μάς αναλύει τον τρόπο που δουλεύουν στη Honda, πού υστερεί έναντι του Josep Garcia αλλά και για τις σημαντικότερες αλλαγές που έχουν συμβεί στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια.

Η μεγαλύτερη μεταγραφή των τελευταίων ετών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εnduro είναι αναμφίβολα αυτή του Steve Holcombe. O 30 ετών Βρετανός αναβάτης, μετά από εννέα τίτλους με την Beta, μετακόμισε για το 2024 στην ομάδα της Honda Racing Red Moto. Ήδη από τους πρώτους αγώνες φρόντισε να αποδείξει πως και φέτος θα είναι ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές στην Γενική κατάταξη (EnduroGP) όπου, μετά από δύο γύρους, ισοβαθμεί στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με τον Josep Garcia (KTM). Επικοινωνήσαμε μαζί του την ώρα που ταξίδευε προς την Ιταλία και μας μετέφερε μερικές ενδιαφέρουσες πληροφορίες:

Ποια ήταν η διαδικασία για την εξέλιξη της νέας σου μοτοσυκλέτας; Χρησιμοποιήσατε ως βάση το περσινό αγωνιστικό μοντέλο ή ξεκινήσατε με ένα καινούργιο από «λευκό χαρτί»;

Όταν οδήγησα για πρώτη φορά για τη Honda, μπόρεσα να οδηγήσω όλες τις περσινές μοτοσυκλέτες της ομάδας και να δω ποια χαρακτηριστικά μου άρεσαν από κάθε μοντέλο. Επέλεξα να οδηγήσω το 250 και, από τα σχόλιά μου, μου έδωσαν μία μοτοσυκλέτα που πίστευαν ότι θα μου ταίριαζε. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά θέτοντας τη βάση για να ξεκινήσουμε και μετά συνεχίσαμε τη βελτίωση από αυτό το σημείο. Βρήκαμε κάποιες καλές βελτιώσεις στον κινητήρα και οι αλλαγές στην ανάρτηση ήρθαν καθώς άρχισα να ανεβάζω την ταχύτητά μου φτάνοντας σε ρυθμό αγώνα.

Έχετε ως ομάδα υποστήριξη από την Honda Ιαπωνίας και το HRC ή όλη η εξέλιξη γίνεται στην ευρώπη;

Δεν έχουμε καθόλου υποστήριξη από το HRC. Μας βοηθάει η Honda Ευρώπης και μας δίνει πρόσβαση σε κάποιες πληροφορίες αλλά όχι εξαρτήματα ή ανταλλακτικά. Όλα τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούμε προέρχονται από τους χορηγούς της ομάδας ή από τις βελτιώσεις που έχει κάνει η ομάδα τα προηγούμενα χρόνια.

Ποια ήταν η πιο σημαντική αλλαγή που κάνατε για να φέρεις τη μοτοσυκλέτα όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προτιμήσεις σου;

Η μεγαλύτερη βελτίωση που βρήκαμε ήταν μόνο λίγες μέρες πριν τον πρώτο γύρο του Ιταλικού Πρωταθλήματος. Ο μηχανικός μου, ο Diego, βρήκε μια καλή βελτίωση που αύξησε τη ροπή διατηρώντας την γραμμική απόδοση της δύναμης οπότε την περάσαμε αμέσως στην αγωνιστική μου μοτοσυκλέτα.

Σε σχέση με τον ταχύτερό σου αντίπαλο μέχρι στιγμής φέτος, τον Garcia, που πιστεύεις πως υστερείς και που πιστεύεις πως βρίσκεται το πλεονέκτημά σου;

Θα έλεγα ότι το πλεονέκτημά μου βρίσκεται στην στρατηγική μου, στην ικανότητά μου να διαχειρίζομαι σωστά μια μέρα αλλά και ολόκληρη τη σεζόν. Δεν υπάρχει αμφιβολία για την ταχύτητά του, μόνο για την ικανότητά του να τη διατηρεί, αλώβητος για ένα Σαββατοκύριακο ή μια σεζόν, χωρίς πτώσεις. Ήταν τυχερός που σηκώθηκε ατσαλάκωτος από τις πτώσεις που είχε ήδη μέσα στη φετινή σεζόν, οπότε είναι ξεκάθαρο πως τον βλέπουμε να ξεπερνά τα όριά του. Το μειονέκτημα που έχω θα έλεγα ότι είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς, από άποψη κινητήρα, το Factory KTM. Μάλλον έχει ένα καλό πλεονέκτημα ιπποδύναμης 6 ή και παραπάνω ίππων σε σχέση με εμένα αλλά και χαμηλότερο βάρος οπότε υστερούμε. Αλλά φυσικά (το enduro) δεν έχει να κάνει μόνο με τη δύναμη, είναι το πώς τη χρησιμοποιείς και μέχρι στιγμής έχουμε καταφέρει να έρθουμε κοντά σε αυτό που έχει.

Πού πιστεύεις πως έχουν βελτιωθεί περισσότερο οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες την τελευταία δεκαετία; Στους κινητήρες, στις αναρτήσεις, τα λάστιχα ή κάπου αλλού;

Κατά τη διάρκεια της καριέρας μου, οι αναρτήσεις είναι η μεγαλύτερη βελτίωση. Δεν είναι μυστικό πως μέχρι πέρυσι χρησιμοποιούσαμε με τη Beta κάτι που ήταν αδύνατον να βρεις στην αγορά. Φέτος χρησιμοποιούμε πιρούνι αέρος και αυτή είναι μία ενδιαφέρουσα προσαρμογή όπως και το γεγονός πως χρησιμοποιώ factory αναρτήσεις της Showa για πρώτη φορά. Είμαι πραγματικά εντυπωσιασμένος με τη σταθερότητα που επιδεικνύουν στις ρυθμίσεις μου και στην αίσθηση που μου δίνει το πιρούνι αέρα. Τα ελαστικά είναι επίσης ενδιαφέροντα. Αν κοιτάξω πίσω, ακόμη και πριν από 4 χρόνια, είχαμε μόνο μία πίσω γόμα για να διαλέξουμε. Τώρα έχουμε τρεις, οπότε η στρατηγική ελαστικών είναι πλέον ένα σημαντικό μέρος του αγώνα.

Ποιο είναι το πλάνο σου μέχρι τον επόμενο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (Ρουμανία, 10-12 Μαίου); Περισσότερη οδήγηση με τη μοτοσυκλέτα ή βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης;

Θα τρέξω σε δύο αγώνες, έναν για το Ιταλικό Πρωτάθλημα (Σικελία, 27-28 Απριλίου) και έναν για το Πρωτάθλημα Ουαλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο (5 Μαΐου) εκεί όπου θα γίνει και ο Βρετανικός γύρος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (2-4 Αυγούστου). Θα φτάσω στην Ιταλία λίγες μέρες νωρίτερα ώστε να οδηγήσω μία μέρα πριν πετάξουμε για Σικελία. Είναι δύσκολο να βάλεις πολλές προπονήσεις μεταξύ των αγώνων αλλά έτσι κι αλλιώς είμαι χαρούμενος με την φυσική μου κατάσταση μετά τους πρώτους αγώνες οπότε βασικός μου στόχος είναι να τη διατηρήσω.

Φωτογραφίες: © Pole Position Communication, @future7media

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα