Με ανακοίνωση από την Prime Stadium Eventos, promoter του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος EnduroGP, έγινε γνωστό πως ο αγώνας της Γαλλίας, που είχε προγραμματιστεί για τις 12-14 Σεπτεμβρίου, δεν θα πραγματοποιηθεί αλλά ούτε και θα αντικατασταθεί. Στην επίσημη ανακοίνωση δεν γίνεται αναφορά στους λόγους που οδήγησαν στη δεύτερη φετινή ακύρωση αγώνα (έχει προηγηθεί η ακύρωση και του Ρουμάνικου GP) παρά μόνο αναφορά στο νέο πρόγραμμα που μεταβάλλεται ως εξής:
Ημερολόγιο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP 2025
- 1ος γύρος: GP Πορτογαλίας – Fafe – 4-6 Απριλίου
- 2ος γύρος: GP Ισπανίας – Oliana – 2-4 Μαΐου
- 3ος γύρος: GP Σουηδίας – Skövde – 23-25 Μαΐου
- 4ος γύρος: GP Ουαλίας – Rhayader – 1-3 Αυγούστου
- 5ος γύρος: GP Ιταλίας – Darfo Boario Terme – 26-28 Σεπτεμβρίου
- 6ος γύρος: GP Γερμανίας – Zschopau – 17-19 Οκτωβρίου
update 19 Ιουνίου: Προστέθηκε ένας ακόμα γύρος, στην Πορτογαλία (Vila de Rei), στις 12-14 Σεπτεμβρίου που θα αποτελέσει τελικά τον πέμπτο γύρο του πρωταθλήματος ενώ το σύνολο των αγώνων γίνεται 7.
Οι πληροφορίες για την ακύρωση του αγώνα
Σύμφωνα με τον γαλλικό τύπο, οι προειδοποιήσεις από το club Réquista Moto Sport που είχε αναλάβει τη διοργάνωση του αγώνα (όπως το 2015-2020) είχαν έρθει πολύ νωρίτερα… Σύμφωνα με αυτές το κόστος διοργάνωσης του αγώνα έχει γίνει δυσβάσταχτο για το club (γίνεται αναφορά για μέγεθος της τάξης άνω των 200.000€) καθώς υπάρχει μεγάλη αύξηση στις τιμές των εξόδων (security, ασθενοφόρα, ηχητική κάλυψη κ.λπ.) και αντίστοιχα μεγάλη μείωση στο ποσό που θα μπορούσε να εξασφαλιστεί από τις χορηγίες. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, κανένα άλλο Club της Γαλλίας δεν μπόρεσε να αναλάβει τη διεξαγωγή του αγώνα ενώ η Γαλλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας μαζί με τη FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας) κατάφεραν να βρουν εναλλακτική λύση.

Δύσκολη χρονιά για το Enduro
Αυτή τη στιγμή το αγωνιστικό Enduro περνάει μία πολλαπλή κρίση σε οικονομικό, διοικητικό αλλά και οργανωτικό επίπεδο. Η ακύρωση δύο γύρων (Ρουμανία, Γαλλία) στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση (εξαιρουμένης φυσικά της Covid περιόδου) που γεννά πολλά ερωτηματικά. Αν μάλιστα σε αυτά προστεθεί η διάσπαση στον χώρο του Hard Enduro αλλά και η κρούση του κώδωνα κινδύνου σχετικά με τους περιβαλλοντολογικούς περιορισμούς που γίνονται όλο και πιο ασφυκτικοί, γίνεται σαφές πως πρέπει να παρθούν σημαντικές αποφάσεις σε επίπεδο FIM η οποία προς το παρόν δεν φαίνεται ικανή να αντιμετωπίσει τα σοβαρά ζητήματα που έχουν προκύψει.