- Τροχοί tubeless 19”-17”
- Μικρές διαδρομές αναρτήσεων
- Μικρή απόσταση από το έδαφος
- Δικύλινδρος κινητήρας
- Θέση οδήγησης
- Ανθεκτικότητα σε πτώσεις
- Τεχνικά χαρακτηριστικά
Παρουσιάστηκε ως “concept” (δηλαδή ως πρωτότυπο που μπορεί να απέχει από την τελική του μορφή) λίγο πριν τη Διεθνή Έκθεση του Μιλάνου (EICMA) και αμέσως κατάφερε να γίνει ένα από τα hot θέματα στον δημοφιλή χώρο των Adventure μοτοσυκλετών. Στόχος της BMW είναι να παρουσιάσει το F 450 GS ως μοντέλο παραγωγής μέσα στο 2025, ως μία “entry-level” Α2 μοτοσυκλέτα, με δυνατότητες για off-road χρήση και η οποία θα γεφυρώσει το υπάρχον κενό της γκάμας μεταξύ G 310 και F 800. Ως Enduro24 δεν θα μπορούσαμε παρά να αναλύσουμε όλες τις διαθέσιμες (και μη) πληροφορίες, και να κάνουμε τις δικές μας υποθέσεις για τις δυνατότητες και τους περιορισμούς που θέτει ο σχεδιασμός του νέου GS για χρήση στο χώμα.
Τροχοί
Η επιλογή του μεγέθους των τροχών αποτελεί ίσως την πιο κρίσιμη παράμετρο που καθορίζει προς ποια μεριά του διπόλου “εντός ή εκτός” θα γείρει ένα μοντέλο. Η BMW έχει καταλήξει στη χρήση τροχών διαμέτρου 19 ιντσών (μπροστά) και 17 ιντσών (πίσω) και εδώ δημιουργούνται οι πρώτοι περιορισμοί για χρήση εκτός δρόμου, προς όφελος της καλύτερης συμπεριφοράς στην άσφαλτο και του μικρότερου ύψους σέλας. Ιδανική επιλογή για περισσότερο “off-road” χαρακτήρα θα ήταν φυσικά η επιλογή τροχών 21”-18” όπως στην περίπτωση του best seller της κατηγορίας (CFMoto 450MT). Ιδιαίτερα θετικό (για off-road χρήση) κρίνεται το γεγονός πως έχουν επιλεχθεί ακτινωτοί τροχοί (tubeless) ενώ θεωρούμαι απίθανο να δούμε το τελικό μοντέλο παραγωγής με ελαστικά σαν τα TKC 80 του Concept.
Αναρτήσεις
Άλλος ένας καθοριστικός παράγοντας είναι το μήκος των διαδρομών στις αναρτήσεις. Το πιρούνι του concept φαίνεται να έχει σχετικά μικρή διαδρομή (θα λέγαμε κάτι κοντά στα 200mm) που με τη σειρά του δημιουργεί περαιτέρω περιορισμούς. Πλέον, για μας (λόγω και των “19-17” τροχών) είναι ξεκάθαρο πως περισσότερη σημασία στον σχεδιασμό της νέας GS δόθηκε στη διατήρηση του χαμηλού ύψους σέλας που αναπόφευκτα δημιούργησε σημαντικούς συμβιβασμούς ως προς τις off-road δυνατότητες. Στην παρουσίαση του concept, η BMW έκανε λόγο για “πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι” ωστόσο όσο μπορούμε να κρίνουμε από τις φωτογραφίες δεν φαίνεται να ισχύει κάτι τέτοιο στην περίπτωση του USD πιρουνιού (πιθανότατα το μοντέλο παραγωγής να είναι εφοδιασμένο με διαφορετικές αναρτήσεις).
Απόσταση από το έδαφος
Το κάρτερ λαδιού του κινητήρα κατεβαίνει πολύ χαμηλά και με τον λαιμό της εξάτμισης να περνάει κάτω από αυτό, η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος φαίνεται ανησυχητικά μικρή για οτιδήποτε περισσότερο από απλή διάσχιση χωματόδρομων. Παράλληλα η προστασία από την πλαστική ποδιά δεν φαίνεται επαρκής σε περίπτωση χτυπήματος σε κάποιο εμπόδιο.
Κινητήρας
Η επιλογή χρήσης δικύλινδρου κινητήρα (αντί μονοκύλινδρου) αυξάνει τις δυνατότητες του F 450 GS σε ασφάλτινη χρήση (μεγαλύτερη μέγιστη απόδοση, περισσότερη ευκολία στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, λιγότεροι κραδασμοί) αλλά δημιουργεί ερωτηματικά για την απόδοση στις χαμηλομεσαίες rpm όπου παραδοσιακά υπερτερούν οι μονοκύλινδροι κινητήρες (απόκριση, ροπή, μηχανική πρόσφυση) αλλά και την επίδραση που θα έχει στο συνολικό βάρος (και την κατανομή του).
Καθώς ο κινητήρας είναι εντελώς νέος, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις δυνατότητες του σε συνθήκες εκτός δρόμου. Εδώ αξίζει να πούμε πως για να ενταχθεί η μοτοσυκλέτα στην κατηγορία Α2 (μέγιστη επιτρεπόμενη απόδοση 48hp) το βάρος της δεν θα μπορούσε να είναι κάτω από 175kg (λόγω περιορισμού στην αναλογία βάρους/ισχύος) οπότε το πλεονέκτημα βάρους ενός μονοκύλινδρου κινητήρα δε θα μπορούσε να ήταν άμεσα εκμεταλλεύσιμο στον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας.
Θέση οδήγησης
Όπως και στις περισσότερες δικύλινδρες adventure , το μεγάλο ρεζερβουάρ και ο σχετικά ογκώδης κινητήρας δεν αφήνουν πολύ διαθέσιμο χώρο στον αναβάτη περιορίζοντας την ελευθερία μετατόπισης του σώματος προς τα μπροστά. Μεγάλο πλεονέκτημα για τους πιο κοντούς ή και τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες αποτελεί τα ύψος σέλας που φαίνεται να έχει διατηρηθεί σχετικά χαμηλά. Στην περίπτωση του Concept βλέπουμε και την ενδιαφέρουσα επιλογή μονής σέλας για τον αναβάτη που αφήνει το περιθώριο επιλογής μεταξύ εύκολου φορτώματος αποσκευών στη θέση του συνεπιβάτη ή πιθανότατα την προσθήκη δεύτερης σέλας (για συνεπιβάτη).
“Θα εφαρμόσουμε την πολύ σπορ off-road σχεδίαση του Concept F 450 GS όσο το δυνατόν περισσότερο και στη μοτοσυκλέτα παραγωγής.”
Johann Simon (F 450GS project manager)
Ανθεκτικότητα σε πτώσεις
Ο πανέμορφος σχεδιασμός της F 450 GS περιλαμβάνει έντονες γωνίες σε όλα τα πλαστικά κάτι που όμως τα κάνει πιο εκτεθειμένα σε περίπτωση πτώσεις. Θα πρέπει να περιμένουμε το τελικό μοντέλο παραγωγής για να δούμε την προστασία που θα διαθέτει σε αυτόν τον τομέα.
“”To Concept F 450 GS φέρει το χαρακτηριστικό DNA της οικογένειας GS”
Alexander Buckan – Head of BMW Motorrad Design
Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW F 450 GS
Τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα χαρακτηριστικά βάσει των στοιχείων που δημοσίευσε η BMW και αυτών που διακρίνονται από τις φωτογραφίες είναι τα εξής:
Κινητήρας | Δικύλινδρος εν σειρά (νέος σύμφωνα με τη BMW) |
Συμπλέκτης | Μηχανικός |
Απόδοση | 48hp |
Βάρος | ≈175kg |
Φρένα | Δίσκος με δαγκάνα Brembo δύο εμβόλων μπροστά / Δίσκος με δαγκάνα ByBre (“By-Brembo”) ενός εμβόλου πίσω. * |
Εξοπλισμός: | ABS Pro (με αισθητήρα κλίσης), Traction Control, οθόνη TFT 6.5” (BMW Connectivity) |
Αναρτήσεις: | USD πιρούνι, πίσω ανάρτηση με αμορτισέρ προσαρμογής στο βάρος |
*ενδέχεται να αλλάξουν στο μοντέλο παραγωγής