Πρώτη βόλτα με την ηλεκτροκίνητη motocross Stark Varg

Δυόμιση χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση ως “project” ο “Δυνατός Λύκος*” έχει πάρει σάρκα και οστά και μας ανοίγει μια νέα διάσταση στον χώρο του off-road.

Ήταν Δεκέμβριος του 2021 όταν η νεοφυής Stark Future ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο, αυτό της ανάπτυξης μια μοτοσυκλέτας που θα έφερνε τα πάνω κάτω στον χώρο του Motocross και όχι μόνο. Τα υποσχόμενα νούμερα ήταν τόσο καλά και τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό που γέμισε ταυτόχρονα με ενθουσιασμό αλλά και δυσπιστία όλους όσους είχαμε την περιέργεια να μελετήσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Φυσικά υπήρχαν (και υπάρχουν ακόμα) και οι πιο δύσπιστοι… Αυτοί που βγάζουν σπυριά στο άκουσμα της λέξης “ηλεκτρικό” και η ιστορία για αυτούς τελειώνει κάπου ανάμεσα στο “αυτονομία μπαταρίας” και “χρόνος φόρτισης”. Δύο χρόνια αργότερα η SpecialParts άρπαξε την ευκαιρία, έγινε το μοναδικό “κατάστημα” (όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Stark Varg”) στην Ελλάδα και λίγο αργότερα εμπιστεύτηκε την πρώτη μοτοσυκλέτα που φόρτισε, στα χέρια μας.

Πρώτη επαφή με το Stark Varg

Kάναμε την πρώτη σύντομη αναγνωριστική βόλτα στην άσφαλτο. Το ότι αυτή η μοτοσυκλέτα έχει πολύ γκάζι είναι δεδομένο. Και ας μιλάμε για την έκδοση με τα 60 άλογα (βγαίνει και με 80!). Οπότε η περιέργειά μας ήταν να δούμε τι κάνει στο χώμα… Αφού περιεργαστήκαμε τους χάρτες, το οδηγήσαμε αρχικά με την απόδοση περιορισμένη στους 40hp και στη συνέχεια με τους 60.

Λοιπόν, οι εντυπώσεις μας είναι απίστευτες. Προσωπικά δεν το περίμενα… Δεν περίμενα αυτή η δύναμη να είναι εκμεταλλεύσιμη στο χώμα. Πραγματικά είναι εντυπωσιακό πώς εκκινεί και πώς διαχειρίζεται όλη αυτή τη δύναμη, ειδικά στις συνθήκες που το οδηγήσαμε, με το χώμα να είναι τελείως ξερό. Σε συνθήκες δηλαδή που οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα θα σπίναρε συνεχώς τον πίσω τροχό της, το Stark Varg έβρισκε πρόσφυση και πεταγόταν μπροστά. Αλλά ας σκεφτούμε κάτι: πάντα όταν οδηγούσαμε μια μοτοσυκλέτα με “γεμάτο” και καλορυθμισμένο κινητήρα λέγαμε πως η απόδοσή του είναι “ηλεκτρική”. Ορίστε λοιπόν, φτάσαμε σε αυτόν τον κινητήρα που ο τρόπος που αποδίδει δεν γίνεται πιο ηλεκτρικός! Μου άρεσε πολύ!


“πάντα όταν οδηγούσαμε μια μοτοσυκλέτα με γεμάτο και καλορυθμισμένο κινητήρα λέγαμε πως η απόδοσή του είναι.. ηλεκτρική”

Γιάννης Τρίγκας

Οι αναρτήσεις είναι της KΥΒ και είναι γνώριμες στους περισσότερους χωματερούς. Είναι ένα πάρα πολύ καλό σύνολο για όλες τις μοτοσυκλέτες. Τα κιλά του όταν το έπιανα να το βάλω στο σταντ, τα καταλάβαινα. Ένιωθα ότι σηκώνω κάτι πιο βαρύ από ό,τι έχω συνηθίσει, πχ ένα motocross 450 ή και ένα enduro. Στην οδήγηση όμως δεν με ενοχλούσαν, δεν τα καταλαβαίνεις. Υπόψιν πως το οδηγήσαμε σε enduro κομμάτια, μέσα σε μονοπάτια. Σε αλλαγή κατεύθυνσης, στα φρένα ή στην επιτάχυνση δεν είχα την αίσθηση ότι έχω κάτι πιο βαρύ στα πόδια μου. Μόνο όταν πήγαινα να πηδήξω κάποια εμπόδια (πεσμένους κορμούς ή πέτρες) είχα την αίσθηση πως έχω λίγο πιο πολύ βάρος στον πίσω τροχό, πως αργεί δηλαδή ο πίσω τροχός να σηκωθεί και να περάσει το εμπόδιο. Βέβαια δεν ψαχτήκαμε καθόλου με ρυθμίσεις ή με το ζύγισμα γενικότερα. Να ρυθμίσουμε sag, αναρτήσεις, κλπ

Κατά την άποψή μου δεν μπορούμε να συγκρίνουμε αυτή τη μοτοσυκλέτα με καμία συμβατική (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) . Για μένα είναι μία άλλη φιλοσοφία ένας καινούριος εντελώς δρόμος. Πιστεύω ότι θα έχει διάρκεια γιατί είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό, είναι ένα καινούριο πράγμα… Δεν νομίζω να το καβαλήσει κάποιος και να έχει αρνητικές εντυπώσεις από όλο το σύνολο. Είμαι καταενθουσιασμένος! Περιμένω πότε θα ξαναβρεθώ πάνω της και για περισσότερο χρόνο και σε διαφορετικό τερέν. Δηλαδή θα ήθελα να την έχω στα δικά μου πιστάκια και στο τερέν που οδηγώ συνήθως ώστε να κάνω τα πράγματα που κάνω πολλά χρόνια με τις άλλες μοτοσυκλέτες.


  1. Η μοτοσυκλέτα παραδίδεται στον ιδιοκτήτη της με ποιοτική εργαλειοθήκη που περιλαμβάνει και ροπόκλειδο.
  2. Ποιοτικό αλουμινένιο σταντ μέσα στο οποίο βρίσκεται ο φορτιστής,

Δεύτερη Γνώμη

Ο Θοδωρής Ερμήλιος μας διηγείται τη δική του εμπειρία με το Stark Varg:

“Αφού τα περισσότερα τα είπε και τα έγραψε ο Γιάννης πολύ ωραία, θα σταθώ μόνο στα τρία (+1) πράγματα μου έκαναν την περισσότερη εντύπωση:

1) Η επιτάχυνση από το μηδέν

Είναι πραγματικά απίστευτο να επιταχύνεις από το μηδέν και να προλαβαίνεις να τρομάξεις με μία μόνο περιστροφή του δεξιού χεριού. Και όταν λέω “μηδέν” δεν εννοώ μόνο “0 km/h”. Εννοώ μηδέν κραδασμούς, μηδέν θόρυβο, όλα μηδέν. Καθίστε πάνω σε μία σβηστή μοτοσυκλέτα και ανοίξτε τέρμα το γκάζι. Πως θα σας φαινόταν αν σε ελάχιστα δευτερόλεπτα είχατε πιάσει τόση ταχύτητα που θα αναγκαζόσασταν να κλείσετε το γκάζι γιατί φοβηθήκατε; Σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα, οι κραδασμοί του κινητήρα σε προϊδεάζουν για όσα έρχονται ενώ στη συνέχεια θα χρειαστεί να χειριστείς τον συμπλέκτη, να αλλάξεις ταχύτητες, να “βοηθήσεις” γενικά τον κινητήρα να πετύχει το έργο του. Στο Stark Varg απλά του δίνεις την εντολή και όλα τα άλλα έρχονται μόνα τους. Μια σταθερή και αδιάκοπη (συγχωρέστε μας τον πλεονασμό αλλά πρέπει να το τονίσουμε) επιτάχυνση μέχρι να ακυρώσεις την εντολή. Αυτό κάνει την μοτοσυκλέτα εξαιρετικά εύκολη στην οδήγηση αλλά και ταυτόχρονα επικίνδυνη αν πέσει σε λάθος χέρι… Θα πει κάποιος αυτό (το να είναι μια μοτοσυκλέτα επικίνδυνη σε λάθος χέρι) ισχύει με όλες τις μοτοσυκλέτες αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα, ένας αδέξιος χειρισμός μπορεί να καταλήξει σε σβήσιμο του κινητήρα ή σε παρατεταμένη επέμβαση του κόφτη. Εδώ δεν υπάρχουν αυτά…

2) Ασυνήθιστοι ήχοι

Όσο περίμενα τη σειρά μου για να οδηγήσω το Stark Varg αυτό που μου έκανε περισσότερη εντύπωση (όσο οδηγούσε ο Γιάννης) ήταν οι ασυνήθιστοι ήχοι που έφταναν στα αυτιά μου. Το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου του ηλεκτροκινητήρα, αφήνει να “εμφανιστούν” συχνότητες που στις συμβατικές μοτοσυκλέτες “καπελώνονται”. Έτσι ακούς τα συρσίματα των τροχών, τις πέτρες που εκσφενδονίζονται και διάφορους μεταλλικούς ήχους όπως αυτός της αλυσίδας που παλεύει με τα γρανάζια. Αν τύχει μάλιστα και τα ακούσεις όλα αυτά σε κάποιο ακραίο στρίψιμο ή φρενάρισμα, ο ήχος παραπέμπει ανησυχητικά σε πτώση μοτοσυκλέτας με μεγάλη ταχύτητα όπου σέρνεται ακανόνιστα με τον κινητήρα να έχει σβήσει ή να υπολειτουργεί κοντά στο ρελαντι.

3) Δεν σβήνει

Δοκιμάζοντας μερικά αργά τεχνικά κομμάτια με αρνητική κλίση, η απουσία θορύβου από τον κινητήρα μου έφερνε ασυναίσθητα στο μυαλό τον φόβο του σβησίματος. Εκεί δηλαδή που με το τιμόνι τέρμα στριμμένο θες ένα απειροελάχιστο τίναγμα από το μοτέρ ώστε να μη χρειαστεί να πατήσεις το πόδι κάτω, προλάβαινα λίγο να τρομάξω νομίζοντας πως ο κινητήρας θα μπερδέψει, θα μπουκώσει ή θα στολάρει… Καμία σχέση φυσικά. Έχεις όση δύναμη θες και ακόμα παραπάνω!

4) Πίσω φρένο στο τιμόνι

Η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε είχε το πίσω φρένο στο τιμόνι (αριστερά). Νομίζεις πως είναι κάτι που συνηθίζεται… Σε μερικές περιπτώσεις θα το βρεις τέλειο (πχ σε μεγάλες κλίσεις με το δεξί πόδι στο έδαφος) αλλά όταν έρθει η στιγμή που θα το χρειαστείς άμεσα και το μυαλό θα δουλέψει με ενστικτώδεις αντιδράσεις που έχουν καταχωρηθεί στον “σκληρό δίσκο” με χρόνιες εμπειρίες, τότε θα πιάσεις το πόδι σου να ψάχνει το δεξί πεντάλ. Ευτυχώς η Stark Varg δίνει τη δυνατότητα να παραγγείλεις τη μοτοσυκλέτα είτε με μανέτα πίσω φρένου στο τιμόνι είτε με πεντάλ στην κλασική δεξιά μεριά την οποία προσωπικά συστήνω ανεπιφύλακτα (υπόψιν πως αυτό το λέει κάποιος που οδηγεί πολύ συχνά ποδήλατο MTB με πίσω φρένο στην αριστερή μανέτα…)

*Stark Varg σημαίνει στα σουηδικά “Δυνατός Λύκος”

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ STARK VARG (Standard έκδοση)

Τιμή12.900
Απόδοση ηλεκτροκινητήρα60hp
Βάρος118kg
Ροπή6,1 kgm
Μέγιστη ταχύτητα110km/h
Τάση μπαταρίας420V
Χωρητικότητα μπαταρίας6.5kWh
Αυτονομία μπαταρίαςΜέχρι 6 ώρες
Ισχύς φορτιστή3,3 kW
Χρόνος φόρτισης<2 ώρες
ΠιρούνιΚΥΒ closed cartridge με διαδρομή 310mm
ΑμορτισέρΚΥΒ με διαδρομή 310mm
Φρένo μπροστάBrembo με δίσκο 260mm
Φρένο πίσωBrembo με δίσκο 220mm
Τροχοί-Ελαστικά80/100-21 και 110/90-19 (δυνατότητα επιλογής με πίσω τροχό 18”)
Έξτρα
  • Έκδοση με 80hp (Alpha) +1.000€
  • Πλαινό σταντ +100€
  • Ποδόφρενο +200€

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα