Rally Africa Eco Race: Μεγάλη νίκη της Aprilia

Το ιταλικο διδυμο, Jacopo Cerutti και Aprilia Tuareg, θριαμβευει στο ντεμπουτο του στην αφικάνικη ερημο, στο Africa Eco Race 2024.

  • Ο Jacopo Cerutti με την Aprilia Tuareg έμεινε στην κορυφή της κατάταξης από την πρώτη ως την τελευταία ειδική διαδρομή, για περισσότερα από 6.000km.
  • Ο rookie Francesco Montanari με Aprilia Tuareg τερμάτισε στην όγδοη θέση.

Ντακάρ (Σενεγάλη), 14 Ιανουαρίου 2024 – Το ιταλικό δίδυμο Jacopo Cerutti και Aprilia Tuareg παρέμεινε στην πρώτη θέση από το πρώτο έως το τελευταίο των έξι και πλέον χιλιάδων χιλιομέτρων, σε δρόμους, μονοπάτια, άμμο και εντυπωσιακούς αμμόλοφους. Από το Μονακό στη μαγική ροζ λίμνη του Ντακάρ, ο Jacopo Cerutti και η Aprilia Tuareg του επέλεξαν τον πιο συναρπαστικό τρόπο για να κερδίσουν την έκδοση 2024 του Africa Eco Race, κυριαρχώντας και γράφοντας μια από τις πιο επικές σελίδες στην πρόσφατη ιστορία των μεγάλων αφρικανικών rally raid.

Το ιταλικό ζευγάρι έκανε το ντεμπούτο του, αντιμετωπίζοντας πολύ δυνατούς αντιπάλους και, κυρίως, εξαιρετικά έμπειρους στη θρυλική διαδρομή που οδηγεί από την Ευρώπη στο Ντακάρ μέσω Μαρόκου και Μαυριτανίας.

Η Aprilia Tuareg, που εξελίχθηκε από την Aprilia Racing με την συνεργασία της GCorse των αδελφών Guareschi, αντιμετώπισε για πρώτη φορά τις αφρικανικές διαδρομές και την έρημο. Φυσικά, το 2023 η μοτοσυκλέτα είχε δώσει μεγάλη απόδειξη του εαυτού της, κερδίζοντας, πάλι στο ντεμπούτο της, τον ιταλικό τίτλο στο Motorally και κατακτώντας ένα ηχηρό βάθρο στο ράλι Transanatolia στην Τουρκία, την πρώτη της γεύση από ένα μεγάλο raid. Όμως η πρώτη αντιμετώπιση της αφρικανικής ερήμου, σε μια διαδρομή που έχει γράψει ιστορία στα off-road, αναμενόταν πολύ πιο δύσκολη.

Οι αναβάτες της Aprilia Jacopo Cerutti και Francesco Montanari προσέγγισαν τον αγώνα με αυτοπεποίθηση από την αρχή, με τη δύναμη μιας μοτοσυκλέτας που αποδείχθηκε ένα τρομερό όπλο χάρη στην ποιότητα του αρχικού πρότζεκτ.

Η νίκη στις ειδικές διαδρομές των δύο πρώτων ημερών επέτρεψε στον Cerutti να συγκεντρωθεί και στη συνέχεια να διαχειριστεί το πλεονέκτημα απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους όπως οι Botturi και Tarres, αμφότεροι με Yamaha, οι οποίοι επιτίθονταν συνεχώς, επιδιώκοντας την αντεπίθεση.

Η ταχύτητα, η τέλεια στρατηγική και η αξιοπιστία της Tuareg ήταν οι αξίες που οδήγησαν την Aprilia και τον Cerutti στον θρίαμβο του Ντακάρ.

Για τον Francesco Montanari, έναν απόλυτο “πρωτάρη”, ο τερματισμός στο Ντακάρ ήταν το πιο όμορφο αποτέλεσμα. Σε αυτό προσέθεσε δύο βάθρα σε ειδικές διαδρομές, μια σταθερή παρουσία στην κορυφή της κατάταξης των ειδικών διαδρομών και μια σπουδαία όγδοη θέση.

Massimo Rivola – Διευθύνων Σύμβουλος Aprilia Racing: “Αυτό που έκανε ο Jacopo, κερδίζοντας στο Ντακάρ, είναι πρωτοφανές. Είναι ένα πραγματικό, τεράστιο αθλητικό κατόρθωμα που εξυψώνει έναν μεγάλο πρωταθλητή, μια εξαιρετική ιταλική μοτοσικλέτα, που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και παράχθηκε εδώ στο Noale, και μια απίστευτη δουλειά που έγινε από την Aprilia Racing και την οικογένεια Guareschi, στην οποία απευθύνω τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μου. Το να ηγείσαι από την πρώτη μέρα σε έναν από τους πιο δύσκολους αγώνες στον κόσμο, μπροστά σε πολύ ισχυρούς αντιπάλους, είναι μια εξαιρετική επίδειξη δύναμης που ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες μας“.

Vittoriano Guareschi – GCorse: “Φανταστικό! Ο Jacopo ήταν εξαιρετικός καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, υπαγορεύοντας πάντα τον ρυθμό. Το δεύτερο στάδιο ήταν το κλειδί, με το άλμα μπροστά στη βαθμολογία που του επέτρεψε στη συνέχεια να διαχειριστεί τον αγώνα σαν μεγάλος πρωταθλητής. Επίσης σπουδαίος ήταν ο Francesco, ο οποίος οδήγησε τη μοτοσικλέτα μέχρι το Ντακάρ στο ντεμπούτο του, παίρνοντας περισσότερες από μία διακρίσεις στις ειδικές διαδρομές. Αυτό που έκανε όλη η ομάδα ήταν απίστευτο, ήταν η πρώτη μας εμπειρία απέναντι σε πολύ δυνατούς αντιπάλους, όπως η ομάδα της Yamaha, που έχουν μεγάλη εμπειρία, ειδικά στο κομμάτι της ερήμου στη Μαυριτανία.

Jacopo Cerutti: “Όλα είναι υπέροχα, ήταν τιμή μου να μπορέσω να συνεργαστώ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας με την Aprilia Racing και την GCorse. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα πετύχαμε απίστευτα πράγματα και ειλικρινά δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να φτάσουμε τόσο έτοιμοι σε αυτό το ραντεβού. Ήξερα, ωστόσο, ότι η Tuareg παραγωγής μας παρείχε ήδη ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης, και στη συνέχεια τα υπόλοιπα έγιναν από τη σπουδαία δουλειά που έκανε όλη η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Σίγουρα δεν περίμενα να κερδίσω, οπότε ίσως ήταν καλό ότι ξεκινήσαμε χωρίς την πίεση του φαβορί, ενώ μας βοήθησε και λίγη τύχη, η οποία ποτέ δεν βλάπτει, διότι σε ένα αφρικανικό raid το απροσδόκητο είναι πάντα στη γωνία, όμως όλα τελικά κύλησαν ομαλά. Μια φανταστική εμπειρία και ένα φανταστικό συναίσθημα, τώρα μπορούμε να απολαύσουμε τους πανηγυρισμούς.”

Francesco Montanari: “Είμαι πανευτυχής που έφτασα στο Ντακάρ και κατάφερα να βελτιώνομαι στάδιο με το στάδιο, τερματίζοντας στις πρώτες θέσεις σε αρκετές περιπτώσεις. Όλα αυτά έγιναν δυνατά επειδή βρέθηκα στις ιδανικές συνθήκες για να εκφράσω τις δυνατότητές μου: η μοτοσυκλέτα είναι φανταστική για οδήγηση και όλη η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά, τόσο κατά την προετοιμασία για τον αγώνα όσο και κατά τη διάρκεια αυτών των δύο εβδομάδων στην Αφρική. Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω την Aprilia για αυτή την ευκαιρία και όλα τα μέλη της ομάδας GCorse για τη συνεχή υποστήριξή τους. Φυσικά είμαι επίσης χαρούμενος για την υπέροχη νίκη του Jacopo, τα πήγε εξαιρετικά καλά και του αξίζει. Ελπίζω ότι αυτό θα αποτελέσει ένα σημείο εκκίνησης για μένα. Θέλω να συνεχίσω να βελτιώνομαι γιατί νομίζω ότι έχω δείξει ότι μπορώ να παίξω με τους καλύτερους.”

Aprilia Racing, ένας θρύλος που γεννήθηκε με τους off-road αγώνες

Οι αγώνες εκτός δρόμου ήταν το ντεμπούτο της Aprilia στον αγωνιστικό κόσμο. Καθόλου παράξενο για μια μάρκα που είχε αποκαλύψει την off-road ψυχή της από τα πρώτα μοντέλα της δεκαετίας του 1970, όπως το Scarabeo. Το 1974, η πρώτη αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Noale ήταν μια 125 cross. Ήδη το 1977 ήρθαν οι πρώτοι ιταλικοί τίτλοι στις κατηγορίες 125 και 250. Το 1978 ήρθαν τα πρώτα βάθρα και τα φώτα της δημοσιότητας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cross.

Το 1985 η Aprilia Racing ξεκίνησε την περιπέτειά της στους αγώνες ταχύτητας αλλά ο πρώτος παγκόσμιος τίτλος ήρθε από τα trial το 1992. Άλλοι επτά παγκόσμιοι τίτλοι ήρθαν από τον κόσμο των off-road αγώνων, ενώ από το 2004 έως το 2011 οι δικύλινδρες SXV 450 και 550 ήταν τα αστέρια του πρωταθλήματος Supermoto, κατακτώντας τρεις τίτλους αναβάτη και τέσσερις τίτλους κατασκευαστή.

Μετά από μια επική πρώτη εμφάνιση στο Παρίσι-Ντακάρ με την Tuareg το 1989, η Aprilia επέστρεψε στον μεγάλο αγώνα στην έρημο το 2010 με την επαναστατική δικύλινδρη RXV Rally 450, η οποία συμμετείχε σε τρεις συνεχόμενες εκδόσεις του Ντακάρ, μέχρι το 2012. Η εντυπωσιακή Rally κέρδισε αμέσως τρεις νίκες σε ειδικές διαδρομές και την τρίτη θέση στη γενική κατάταξη το 2010, πλησιάζοντας το συγκλονιστικό κατόρθωμα του θριάμβου στο ντεμπούτο της.

Η Aprilia εξακολουθεί να είναι ο τελευταίος Ιταλός κατασκευαστής που έχει κερδίσει σκέλος στο Rally Dakar, το 2012.

Σχετικά άρθρα