Σαν σήμερα: 10 Σεπτεμβρίου

Η πρώτη προσπάθεια για διεθνή αγώνα enduro στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1994 με τη διοργάνωση του 1ου Artemis Enduro στη Ναύπακτο, στις 10-11 Σεπτεμβρίου, από την ομάδα του ΣΥ.ΜΟ.Φ.Ε.

1994: 1ο ΔΙΕΘΝΕΣ ENDURO ΑΡΤΕΜΙΣ

Το 1ο Artemis Enduro αποτελούσε τον 6ο και 7ο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Πρωταθλήματος Enduro 1994 και παρά το γεγονός πως δεν κατάφερε να συγκεντρώσει διεθνείς συμμετοχές, εντατικοποίησε τις ζυμώσεις για τα επόμενα “Artemis Enduro” και “Pegasus Enduro” που άνοιξαν τον δρόμο για τη διοργάνωση του 1ου αγώνα Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Enduro στην Ελλάδα το 2002.

  • 255km διαδρομή την 1η μέρα, 180km τη 2η
  • Parc Ferme στο γήπεδο ποδοσφαίρου της Ναυπάκτου
  • 110 συμμετοχές
  • Κόστος συμμετοχής 30.000 δραχμές1 που περιελάμβανε δικαίωμα τριήμερης διαμονής στο οργανωμένο camping της περιοχής
  • Χρήση φωτοκύτταρων (πιθανότατα για πρώτη φορά στην Ελλάδα)
  • Πολλή ζέστη και σκόνη

Το μήνυμα από την οργανωτική επιτροπή (φυλλάδιο αγώνα)

“Αγαπητοί φίλοι, το enduro ARTEMIS ανοίγει την αυλαία του στις 10 Σεπτεμβρίου, σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει τους Ελληνικούς αγώνες και να φέρει σε επαφή την απομακρυσμένη κι άγνωστη οργανωτικά Ελλάδα με αγωνιζόμενους και φορείς του εξωτερικού, πρεσβεύοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τις ικανότητες οργανωτών και αγωνιζομένων. Παράλληλα, φιλοδοξεί να θέσει τις βάσεις για την καθιέρωση της Ελλάδας σαν τον καταλληλότερο τόπο διεξαγωγής αγώνων enduro και μακροπρόθεσμα να την τοποθετήσει στις πρώτες θέσεις προτίμησης των αγωνιζομένων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Το τελικό μέγεθος της διοργάνωσης απέχει πολύ από αυτό που είχαμε στο μυαλό μας πριν από 10 μήνες όταν αρχίσαμε να στήνουμε τον αγώνα. Μέρα με τη μέρα ανακαλύπταμε κάτι ακόμα που μπορούσαμε ή έπρεπε να κάνουμε με αποκορύφωμα την αποστολή του ΣΥΜΟΦΕ στον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος εντούρο στο BERGAMO. Ήταν σαφές πως η Ελλάδα απείχε δεκαετίες από τέτοιου είδους διοργανώσεις. Ήταν όμως ξεκάθαρο πλέον για εμάς πως η Ελλάδα από εδώ και στο εξής δεν θα είναι ο φτωχός συγγενής, Επιστρατεύτηκαν λοιπόν οι γνώσεις, το κουράγιο, το πείσμα και το υστέρημα του χρόνου από τον καθένα που ασχολήθηκε με τον αγώνα, για να έχουμε σήμερα αρκετές καινοτομίες σε κάθε τομέα, όλα τα απαραίτητα υλικά, τους κατάλληλους χώρους και την προσεγμένη οργάνωση της γραμματείας, του τεχνικού ελέγχου, των επικοινωνιών και των αποτελεσμάτων. Είμαστε περήφανοι για το εντούρο Αρτεμις, τόσο για το μέγεθος της διοργάνωσης όσο και για τις λύσεις που βρέθηκαν για προβλήματα που η πρώτη ματιά τα έκανε να μοιάζουν άλυτα. Με μεγάλη χαρά κληροδοτούμε σε κάθε ενδιαφερόμενο την τεχνογνωσία που κατέχουμε πλέον όχι μόνο γιατί είναι εφάμιλλη αγώνων Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αλλά γιατί δεν μας τη χάρισε κάποιος, αποκτήθηκε με αμέτρητες ώρες επίπονης μελέτης και δουλειάς. Θερμές ευχαριστίες δίνουμε στον Α.Ο.Δ. Πατρών για την ηθική του συμπαράσταση και την επάνδρωση πολλών θέσεων με ανθρώπους του όπως επίσης και σε πολλές λέσχες της Ελλάδας, άνθρωποι των οποίων φέρουν σημαντικό βάρος της επιτυχίας του αγώνα. Τέλος, ευγνομωσύνη χρωστάμε στους χορηγούς του αγώνα που μας εμπιστεύτηκαν στην παρθενική μας, με διεθνείς απαιτήσεις, προσπάθεια σε τέτοιου μεγέθους διοργάνωση. Καλή διασκέδαση

Οργάνωση (αγωνόδικος επιτροπή)

  • Πρόεδρος: Ανδρέας Μικρόπουλος
  • Μέλη: Θεόδωρος Δελαπόρτας, Γεώργιος Αλεξίου
  • Αλυτάρχης Α.: Παναγιώτης Σιδέρης
  • Αλυτάρχης Β: Χριστόφορος Σανταμούρης
  • Αλυτάρχης Γ.: Βασίλης Μπενάκης
  • Γραμματέας: Κατερίνα Δάφνη
  • Έφορος Κριτών: Χριστόφορος Σανταμούρης
  • Έφορος Διαδρομής: Ιωάννης Σιούλης
  • Έφορος Τεχνικού Ελέγχου: Μιχάλης Ρακκάς
  • Έφορος Επικοινωνιών: Γεώργιος Λιόδης
  • Έφορος Αποτελεσμάτων: Ιωάννης Καλημέρης
  • Έφορος Επιτηρούμενης Στάθμευσης: Χριστόδουλος Τάγκας.

Οι νικητές

Κατηγορία A1 (2T 125cc): Στην καλύτερη φόρμα ο Χάρης _Σμολ_ Πουλόπουλος δεν άφησε περιθώρια αμφισβήτησης. Οδηγώντας με στρωτό στιλ καταφέρνει να πλασάρει το μικρό YZ μέσα στους πρώτους κάθε ειδικής με αποκορύφωμα την Ελατού και το ΡΕΡΕΣΙ 2 όπου κάνει δεύτερους χρόνους γενικής και τις δύο μέρες. Ένα _λάθος_ στα πιτς τον αναγκάζει να χρεωθεί μ_ ένα λεπτό ποινής που τον ρίχνει στη δεύτερη θέση της κατηγορίας την πρώτη ημέρα πίσω από τον Θανάση Χούντρα ενώ τη δεύτερη μέρα κερδίζει τον αγώνα και πλησιάζει ένα ακόμα βήμα προς την κατάκτηση του τίτλου.

Κατηγορία Α2 (2T 250cc): O κόσμος σηκώνεται στις μύτες των ποδιών του όταν ένα μοβ YAMAHA _πυροβολά_ μέσα στην ειδική Νο 1. Είναι ο Χρήστος Τασούλης που όπως συμφώνησαν όλοι θύμισε το καλό του παρελθόν. Πρώτοι χρόνοι στις περισσότερες ειδικές, πρώτη θέση και πρώτος γενικής την πρώτη μέρα, πέμπτος τη δεύτερη μετά από τούμπες κι ένα κόλλημα.

Κατηγορία Α3 (2T 251cc και άνω): Πρώτη θέση την πρώτη μέρα για τον Παντελή Κατσάφαρο ο οποίος εγκατέλειψε από πρόβλημα στα ηλεκτρικά τη δεύτερη μέρα.

Κατηγορία Β4 (μικρά τετράχρονα): Μόλις δύο τερματίσαντες την πρώτη μέρα με τον Νίκο Λαθούρη πρώτο και τον Βασίλη Αυγουστάκη δεύτερο ενώ τη δεύτερη μέρα τη νίκη παίρνει και πάλι ο Λαθούρης, αυτή τη φορά μπροστά από τον Ζουλινάκη.

Κατηγορία Β5 (μεγάλα τετράχρονα): Δύο νίκες για τον Ερρίκο Καρρέρ που δεν παρέλειψε να χαρίσει θέαμα στον κόσμο με σούζες και πάντες. Μία εγκατάλειψη και μία πέμπτη θέση για τον Στέλιο Σπυριδόπουλο, δύο βάθρα (2ος και 3ος) για τον Γιάννη Αραμπατζή και εντυπωσιακή εμφάνιση του Δημήτρη Τουμπανιάρη που τερμάτισε στις θέσεις 3-4 με ένα τελείως νορμάλ XR.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ου ΑΡΤΕΜΙΣ ENTOYPO

1η MEPA

A1 125 κ.εκ.
1. ΧΟΥΝΤΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
YAMAHA MOTO CLUB 63
2. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΗΣ
3. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
4. ΤΖΟΥΜΑΣ ΦΩΤΗΣ
5. ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

A2 250 κ.εκ.
1. ΤΑΣΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
2. ΠΟΙΜΕΝΙΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
3. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
4. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
5. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

A3 251 κ.εκ. KAI ΑΝΩ
1. ΚΑΤΣΑΦΑΡΟΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
2. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
3. ΚΑΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣ

B4 MIKPA TETPAXPONA
1. ΛΑΘΟΥΡΗΣ ΝΙΚΟΣ
2. ΑΥΓΟΥΣΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

B5 ΜΕΓΑΛΑ TETPAXPONA
1. KAPPEP ΕΡΡΙΚΟΣ
2. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
3. ΤΟΥΜΠΑΝΙΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
4. ΕΥΔΟΡΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
5. ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ

2H MEPA

A1 125 κ.εκ.
1. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΗΣ
2. ΧΟΥΝΤΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
3. ΤΖΟΥΜΑΣ ΦΩΤΗΣ
4. ΧΕΛΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
5. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

A2 250 κ.εκ.
1. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
2. ΠΡΑΣΟΣ ΑΔΑΜΟΣ
3. ΠΟΙΜΕΝΙΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
4. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
5. ΤΑΣΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

A3 251 κ.εκ. KAI ΑΝΩ
1. ΤΣΑΚΙΡΑΚΗΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ
2. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
3. ΝΑΚΗΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
4. ΚΑΚΟΣ ΜΑΡΙΟΣ

B4 MIKPA TETPAXPONA
1. ΛΑΘΟΥΡΗΣ ΝΙΚΟΣ
2. ΖΟΥΛΙΝΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
3. ΑΥΓΟΥΣΤΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
4. ΤΡΙΒΕΛΑΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ
5. ΤΣΕΛΕΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

B5 ΜΕΓΑΛΑ TETPAXPONA
1. KAPPEP ΕΡΡΙΚΟΣ
2. ΚΟΛΟΒΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
3. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
4. ΤΟΥΜΠΑΝΙΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
5. ΣΠΥΡΙΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

Για το άρθρο χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από αρχεία περιοδικών της εποχής και τη Facebook σελίδα ΕΛΛΗΝΙΚΟ ENDURO:Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ (The History of Greek Enduro) την οποία αξίζει να επισκεφτείτε.

  1. Το ποσό των 30.000 δραχμών του 1994 αντιστοιχεί σήμερα σε 193 ευρώ (συνυπολογίζοντας τον πληθωρισμό) ↩︎

Σχετικά άρθρα