Σαν σήμερα: 20 Απριλίου

Το σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου του 2002 διοργανώθηκε, από την Iron Team του Παναγιώτη Σιδέρη, για πρώτη φορά αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro στην Ελλάδα. Το ηλιόλουστο εκείνο διήμερο πρόσφερε άφθονο θέαμα στους θεατές και έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς Έλληνες αγωνιζόμενους να πάρουν την πρώτη τους γεύση από αγώνα Παγκοσμίου.

2002 – Ο πρώτος αγώνας Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro στην Ελλάδα

Η προεργασία

Για να καταφέρει να μπει η Ελλάδα στο πρόγραμμα χρειάστηκαν επίμονες (και επίπονες) προσπάθειες από την Iron Team που συνοπτικά μπορούν να αναφερθούν ως συνεχείς διοργανώσεις Πανευρωπαϊκών αγώνων, από το 1996 ως και το 2001. Ήταν οι γνωστοί αγώνες “Artemis Enduro” και “Pegasus Enduro” που φιλοξενήθηκαν κατά κύριο λόγο στα Καλάβρυτα αλλά και στην Σπάρτη (‘98) και στην Σπερχειάδα (‘00), Τότε ήταν που καταξιωμένοοι αναβάτες Enduro ήρθαν να αγωνιστούν στην Ελλάδα για πρώτη φόρα. Μεταξύ αυτών ο Giovanni Salla, ο Mario Rinaldi και ο αείμνηστος Mika Ahola.

Αρχικά, οι Πανευρωπαικοί αυτοί αγώνες αλλά κυρίως ο αγώνας των Καλαβρύτων θα μπορούσαμε να πούμε πως άλλαξε δραματικά την εικόνα του αγωνιστικού Enduro στην Ελλάδα. Τότε έγινε σαφές πως η σκληρή και συστηματική προπόνηση είναι άκρως απαραίτητη, η προετοιμασία των μοτοσυκλετών εξίσου κρίσιμη ενώ έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην καθιέρωση και στην Ελλάδα του “περπατήματος” (της αναγνώρισης δηλαδή) των ειδικών διαδρομών από τους αγωνιζόμενους. Παράλληλα έκανε επιτακτική την προπόνηση των αναβατών σε “πιστάκια” ώστε να κατακτηθεί η τεχνική του στριψίματος σε “λούκια”, κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για τα τότε ελληνικά δεδομένα.

Τι είδαμε

Όσοι είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε θεατές σε εκείνο τον αγώνα, περάσαμε αρκετή ώρα μετά τα τελευταία περάσματα των αναβατών μελετώντας αυτά τα “περίεργα” λοξά σκαμμένα λούκια. Ήταν η πρώτη φορά που βλέπαμε κάτι τέτοιο. Οδηγώντας, προσπαθούσες να τα χρησιμοποιήσεις αλλά ήταν ακατόρθωτο για τα τότε ελληνικά δεδομένα να τα προσεγγίσεις με την απαραίτητη φόρα και το αποτέλεσμα ήταν ή να πέφτεις στο εσωτερικό της στροφής από την έλλειψη ταχύτητας ή να τα “κόβεις” ευθεία.

Είδαμε επίσης (για πρώτη φορά οι περισσότεροι από εμάς) τους αναβάτες να αλλάζουν ελαστικά στο τέλος της πρώτης μέρας ενός διήμερου αγώνα και τα mousse που χρησιμοποιούσαν. Την επόμενη χρονιά (2003) πραγματοποιήθηκε ξανά αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στα Καλάβρυτα όπως άλλωστε διαβάσατε πριν λίγες ημέρες, στο Σαν σήμερα της 12ης Απριλίου.

Τα αποτελέσματα

Από τις 123 συμμετοχές, ταχύτεροι αναδείχθηκαν ο Stefan Merriman (Husqvarna) και ο Juha Salminen (KTM) που μοιράστηκαν τις νίκες στη Γενική κατάταξη και στην κατηγορία των 400cc τις δύο ημέρες του αγώνα. Σημαντικές ήταν επίσης οι δύο νίκες στα τετράχρονα 250, του Peter Bergvall (Yamaha) που πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία της κατηγορίας (κατέκτησε τον τίτλο εκείνη τη χρονιά) ενώ σημαντικές νίκες για την εξέλιξη του πρωταθλήματος πήραν επίσης οι Petteri Silvan (Husqvarna, 125 2Τ) και Samuli Aro (KTM, 250 2Τ)

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος, Iron Team, Αρχείο

  1. Εκκίνηση του αγώνα μέσα στην πόλη των Καλαβρύτων.
  2. ΕΛΠΑ (Άγγελος Μπαβέλας) και ΑΜΟΤΟΕ (Στέλιος Κορέλης) βγήκαν από τα χαρακώματα για χάρη του ιστορικού αγώνα.
  3. Ο Παναγιώτης Σιδέρης (Iron Team) δούλεψε σκληρά για να γίνει αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Εδώ λίγο πριν την απονομή.

Δες εδώ: το ενημερωτικό φυλλάδιο του αγώνα


Αποτελέσματα

1η μέρα
Γενική
1. Stefan Merriman 38:17.144
2. Juha Salminen 38:26.921
3. David Fretigne 38:46.526

125cc 2T
1. Rickard Larsson (TM) 39:35.010
2. Petteri Silvan (HUS) 39:35.687
3. Oliver Rebufie (KTM) 39:37.394

250cc 2T
1. David Fretigne (YAM) 38:46.526
2. Samuli Aro (HUS) 38:48.947
3. Simon Wiik (TM) 39:01.877

250cc
1. Peter Bergvall (YAM) 39:17.774
2. Paul Edmondson (HUS) 40:06.500
3. Bartoz Oblucki (HUS) 40:31.538

400cc
1. Stefan Merriman (HUS) 38:17.144
2. Juha Salminen (KTM) 38:26.921
3. Roman Michalik (VOR) 39:03.110

500cc
1. Mika Ahola (VOR) 38:59.137
2. Anders Eriksson (HUS) 39:22.593
3. Bjorne Carlsson (HBG) 39:24.173

2η μέρα

Γενική
1. Juha Salminen 25:15.117
2. Stefan Merriman 25:21.266
3. Bjorne Carlsson (HBG) 25:36.638

125cc 2T
1. Petteri Silvan (HUS) 26:12.763
2. Petri Pohjamo (GAS) 26:13.053
3. Rickard Larsson (TM) 26:15.544

250cc 2T
1. Samuli Aro (HUS) 25:48.324
2. David Fretigne (YAM) 25:52.230
3. Simon Wiik (TM) 25:56.308

250cc 4T
1. Peter Bergvall (YAM) 25:15.223
2. Paul Edmondson (HUS) 26:28.313
3. Bartoz Oblucki (HUS) 26:59.904

400cc
1. Juha Salminen (KTM) 25:15.117
2. Stefan Merriman (HUS) 25:20.166
3. Mats Andreasson (YAM) 25:39.809

500cc
1. Bjorne Carlsson (HBG) 25:36.638
2. Anders Eriksson (HUS) 25:44.287
3. Mika Ahola (VOR) 25:47.544



“Held in the small town of Kalavrita, at the foot of Mt Helmos, the race would see riders climb through the rocky mountainside and complete two cross tests and one enduro test for each of the three loops on the first day and two on the second. Not even the rain leading up to the race could soften the hard, stony ground and only managed to keep the dust down.”

Δελτίο τύπου της Husqvarna

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Σαν σήμερα: 8 Μαΐου

Στις 8 Μαΐου του 1847 ο Robert William Thomson πατένταρε τη χρήση ενδιάμεσων -στον τροχό και το ελαστικό- υλικών που θα διέθεταν παγιδευμένο αέρα και θα έκαναν πιο εύκολη και λιγότερο θορυβώδη την κύλιση των τροχών στις άμαξες.