Σαν σήμερα: 27 Αυγούστου

2008: Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση των νέων μοντέλων Husaberg στις Σέρρες

Για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία, μία εταιρεία επέλεξε τη χώρα μας για την παγκόσμια παρουσίαση των νέων της χωμάτινων μοντέλων. Ήταν τα FE 450 και FE 570 ΜΥ2009 με τον κινητήρα των 70 μοιρών της Husabarg.

Λίγο πριν το ISDE

Εκείνη τη χρονιά (2008) η Ελλάδα φιλοξένησε τον Διεθνή Εξαήμερο Αγώνα Enduro (ISDE) με τη ΛΑΜΣ των Σερρών να αναλαμβάνει την διοργάνωση. Τρεις μέρες πριν την τελετή έναρξης, οι άνθρωποι της ΚΤΜ (είχε αγοράσει τη Husaberg το 1995) οργάνωσαν την παρουσίαση των μοντέλων του 2009 στις Σέρρες όπου θα βρισκόντουσαν δημοσιογράφοι από όλον τον κόσμο προκειμένου να παρακολουθήσουν τον σημαντικότερο αγώνα Enduro της χρονιάς. Με βάση το αυτοκινητοδρόμιο, η διαδρομή της παρουσίασης κατευθυνόταν προς τον Λαϊλιά, περνώντας από τη γνώριμη κοιλάδα του Αγίου Γεωργίου, κάνοντας τους “ξένους” να παραμιλάνε.

Jesse Ziegler (Η.Π.Α. – Dirt Rider): “Μου αρέσει πολύ εδώ. Η βόλτα στο βουνό (Λαϊλιάς) μού θύμισε πολύ τα μέρη μου στη Montana όπου κάνουμε enduro.”

Nico Maul (Γερμανία – Enduro): Είναι υπέροχο να είσαι ελεύθερος να μπεις στο βουνό. Στη Γερμανία απαγορεύεται, σου κόβουν τον κ…”.

ήταν τότε οι δηλώσεις δύο από των πολλών δημοσιογράφων που βρέθηκαν στις Σέρρες.

Αριστερά ο πρωτότυπος κινητήρας και δεξιά ο κινητήρας παραγωγής όπως πατουσιάστηκε το 2008 (ως μοντέλο ’09).

Η εξέλιξη του κινητήρα των 70 μοιρών

Κάπου στο 2005 οι Σουηδοί μηχανικοί της Husaberg (το R&D τμήμα της εταιρείας παρέμεινε στη Σουηδία ακόμα και μετά την εξαγορά από την ΚΤΜ) συνέλαβαν την ιδέα του κινητήρα με τον οριζόντιο κύλινδρο. Έκοψαν δύο συμβατικούς κινητήρες και ένωσαν την κεφαλή του ενός με το κιβώτιο του άλλου ώστε να κάνουν τις πρώτες δοκιμές, Όλοι ενθουσιάστηκαν και το project

συνεχίστηκε. Μετά από δοκιμές κατέληξαν στην κλίση του κυλίνδρου κατά 70 μοίρες (από την κατακόρυφο) και το πρωτότυπο μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στατικά το 2007, στην έκθεση του Μιλάνο τραβώντας πάνω της όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Αυτή η διάταξη κινητήρα έμεινε στην παραγωγή για πέντε χρόνια “δίνοντας” ζωή σε συνολικά τρεις διαφορετικούς κυβισμούς (390/450/570) και τρεις διαφορετικές εκδόσεις (Enduro, Cross Country και Super Moto).

Δες το video του αμερικάνικου Dirt Bike από την παρουσίαση των Husaberg 2009 στις Σέρρες:

Σχετικά άρθρα

Σαν σήμερα: 1η Μαΐου

Τη δεκαετία των ‘80s τα 200αρια enduro κάνουν θραύση και στο τεύχος της 1ης Μαίου του 1983, το αμερικάνικο Dirt Bike κάνει ένα συγκριτικό που έκανε πολλούς να χάσουν τον ύπνο τους καθώς σε αυτό συμμετέχουν μοτοσυκλέτες που στοίχειωσαν τα όνειρα πολλών εντουράδων: Η εισαγωγή του συγκριτικού είναι ενδεικτική για το κλίμα της εποχής: “Από […]