Σαν σήμερα: 3 Δεκεμβρίου 1987 κατασκευάζεται η τελευταία Husqvarna στη Σουηδία

Ήταν η τελευταία μέρα πλήρους λειτουργίας για το τμήμα μοτοσυκλετών του σουηδικού εργοστασίου, πριν η παραγωγή τους μεταφερθεί στην Ιταλία.

Η δεκαετία του ‘80 φάνηκε να ξεκινάει πολύ δυνατά για τη Husqvarna. Ο αρχιμηχανικός Ruben Helmin εξελίσσει τον νέο κινητήρα των 500cc, και στο δυναμικό της σουηδικής εταίρείας προστίθεται ο Thomas Gustavsson που μόλις είχε κερδίσει το σουηδικό εθνικό πρωτάθλημα enduro. Παγκοσμίως, η αγορά των enduro μοτοσυκλετών μεγάλωνει εντυπωσιακά και παρά το γεγονός πως η Husqvarna καταφέρνει να επικρατήσει στις τετράχρονες μοτοσυκλέτες στο 6 DAYS του 1983 (με τον Gustavsson) δεν καταφέρνει να σημειώσει τον αριθμό πωλήσεων που θα της επέτρεπε να πατήσει γερά στα πόδια της και να αντισταθεί στης συνεχώς αυξανόμενη πίεση λόγω των ιαπωνικών εργοστασίων.

Η πώληση της Husqvarna-1987

Κύριος μέτοχος της Husqvarna (από το 1977) ήταν η Electrolux, η οποία έρχεται σε επαφή με τους αδερφούς Castiglioni (Claudio και Gianfranco) που ελέγχουν την Cagiva. Η ιταλική εταιρεία βρίσκεται εκείνη την περίοδο στην ακμή της, έχοντας ήδη αγοράσει την Ducati (το 1985) και τη Moto Morini, και οι δύο πλευρές συμφωνούν στην αγοραπωλησία τον Απρίλιο του 1987.

Ακολουθούν λίγοι μεταβατικοί μήνες και Σαν σήμερα 3 Δεκεμβρίου του 1987 βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της (πόλης) Huskvarna οι τελευταίες “made in Sweden” Husqvarna.

Το γεγονός απασχολεί τον τύπο της Σουηδίας και αρκετοί ρεπορτέρ βρίσκονται στον χώρο για να καλύψουν αυτή τη σημαδιακή στιγμή. Το κλίμα είναι βουβό και η μανιβελιά σε μία τελευταία TE 510 προκαλεί ρίγη συγκίνησης ακόμα και σήμερα.

Το video αποτελεί ένα μικρό απόσπασμα από video που έχει ανέβει στο Facebook group Husqvarna Vintage Club και δείχνει ολόκληρη τη γραμμή παραγωγής του σουηδικού εργοστασίου και μπορείς να το δεις εδώ.

Μια ματιά στο TE 510

Ο κινητήρας του “πεντακόσα” (503cc για την ακρίβεια) ήταν αυτό που θα λέγαμε “πολύ μπροστά από την εποχή του”.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν τα γραφόμενα του αμερικάνικου τύπου (Cycle World) εκείνης της εποχής:
“Ελάχιστα πιο φαρδύς από έναν δίχρονο κινητήρα, ζυγίζει μόλις 32kg κάτι που έχει επιτευχθεί με χρήση κυλίνδρου από μαγνήσιο με επίστρωση Nikasil αλουμινίου στο εσωτερικό του. Οι μικρές του διαστάσεις επιτρέπουν επισκευές στο άνω μέρος χωρίς να χρειαστεί να αφαιρεθεί από το πλαίσιο.”

Λεπτομέρειες: Το γρανάζι του εκκεντροφόρου ήταν αλουμινένιο ενώ κάτω ακριβώς από τον εκκεντροφόρο υπήρχε μικρή λεκάνη λαδιού που εξασφάλιζε τη λίπανσή του ακόμα και στις κρύες εκκινήσεις. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, το 510 (στην έκδοση Cross Country) ζύγιζε 118kg και ήταν μακράν το ελαφρύτερο τετράχρονο της εποχής.

Η μεταφορά στο Varese της Ιταλίας και η γέννηση της Husaberg

Η αγορά της Husqvarna από την Cagiva σήμαινε και τη μεταφορά της παραγωγής στο ιταλικό εργοστάσιο. Αρκετοί υπάλληλοι είχαν τη δυνατότητα να μετακομίσουν στο Varese (όπου βρισκόταν το εργοστάσιο της Cagiva) ωστόσο ο βασικός πυρήνας της Husqvarna όχι μόνο δεν μετακινείται αλλά συσπειρώνεται και δημιουργούν την αμέσως επόμενη χρονιά (τo 1988) τη Husaberg (συνεχίζεται,,,)

Διαφήμιση της Cagiva στην Αμερική για το 1988.

Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα

Σαν σήμερα: 10 Σεπτεμβρίου

Η πρώτη προσπάθεια για διεθνή αγώνα enduro στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1994 με τη διοργάνωση του 1ου Artemis Enduro στη Ναύπακτο, στις 10-11 Σεπτεμβρίου, από την ομάδα του ΣΥ.ΜΟ.Φ.Ε.

Σαν σήμερα: 27 Αυγούστου

2008: Πρώτη παγκόσμια παρουσίαση των νέων μοντέλων Husaberg στις Σέρρες Για πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία, μία εταιρεία επέλεξε τη χώρα μας για την παγκόσμια παρουσίαση των νέων της χωμάτινων μοντέλων. Ήταν τα FE 450 και FE 570 ΜΥ2009 με τον κινητήρα των 70 μοιρών της Husabarg. Λίγο πριν το ISDE Εκείνη τη χρονιά (2008) […]