Λίγες μόνο ημέρες έμειναν για την έναρξη του Rally Dakar 2025 και εδώ θα βρεις μερικές συμμετοχές που αξίζει να προσέξεις πριν την εκκίνηση και τον Πρόλογο της Bisha, στις 3 Ιανουαρίου του νέου έτους (2025).
Βασίλης Μπούδρος – “ο δικός μας”
Μετά από δύο πετυχημένες συμμετοχές (‘22,΄24) με ισάριθμους τερματισμούς, ο Βασίλης επιστρέφει φέτος (το 2025) για τρίτη φορά στη Σαουδική Αραβία προκειμένου να πάρει μέρος στον διασημότερο αγώνα Rally του κόσμου. Ο 40χρονος αναβάτης από τη Ραφήνα, θα αγωνιστεί στη σέλα της αγαπημένης του “Πνοής” (Husqvarna 450 Rally Replica) και βασικοί του χορηγοί θα είναι η DNA High Performance Filters και η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ (εισαγωγέας μοτοσυκλετών KTM, Husqvarna, GASGAS στην Ελλάδα). Θα πάρει μέρος στην κατηγορία Original by Motul (ή αλλιώς στη Malle Moto για τους πιο παραδοσιακούς) στην οποία δεν επιτρέπεται η εξωτερική βοήθεια καθώς τον εξιτάρει, όπως μάς λέει, η μάχη με το χρονόμετρο ακόμα και όταν βρίσκεται κάτω από τη μοτοσυκλέτα, στο bivouac, και προετοιμάζεται για την επόμενη αγωνιστική ημέρα.
Και φέτος θα περιμένουμε το “Dakar αλά ελληνικά” για να μας μεταφέρει τα νέα της κάθε αγωνιστικής ημέρας, και το οποίο πλέον θα μπορούμε να δούμε εκτός από το Facebook, και στο YouTube. Ο ίδιος δηλώνει σε πολύ καλή φυσική κατάσταση, καλύτερα από ότι πέρυσι, καθώς εκτός από την μοτοσυκλέτα του, πραγματοποίησε την απαραίτητη συντήρηση και στο… σώμα του (ναι, καλά καταλάβατε, αυτό σημαίνει δύο χειρουργεία) προκειμένου να ξεπεράσει τα παλιό πρόβλημα με το γόνατο αλλά και τον τραυματισμό στο δάχτυλο (παράμεσος) του αριστερού χεριού που υπέστη, στην περσινή, 10η μέρα του αγώνα. Του ευχόμαστε καλό τερματισμό και ατέλειωτη απόλαυση στους αμμόλοφους.
Edgar Canet – ο νεότερος αναβάτης
Update: Τη στιγμή που “ανέβαινε” αυτό το άρθρο, η Red Bull KTM Factory Racing ανακοίνωσε πως υπέγραψε συμβόλαιο με τον Canet ώστε να αγωνιστεί με την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ στην κατηγορία Rally 2.
Δύο μήνες πριν συμπληρώσει τα είκοσί του χρόνια, ο Ισπανός θα στηθεί στη ράμπα της εκκίνησης του Dakar και θα είναι ο νεότερος αναβάτης με μοτοσυκλέτα. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει πολύ δυνατό αγωνιστικό υπόβαθρο καθώς ήταν ένας από τους πιο ελπιδοφόρους, ανερχόμενους αναβάτες motocross στην χώρα του, έχοντας κερδίσει τον τίτλο στην κατηγορία των 85cc (14 ετών) και έχοντας συμμετοχές και στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Μεγάλη του αγάπη ωστόσο ήταν οι αγώνες Rally και μόλις συμπλήρωσε τα 18 έτη έκανε την μετάβαση.
Είχε την τύχη να μένει στην ίδια περιοχή με τον Nani Roma, και να προπονείται με τον γιο του θρύλου του Dakar. Όταν κάποια στιγμή ο Roma είδε τον Canet εντυπωσιάστηκε με την ταχύτητά του και προσφέρθηκε να τον βοηθήσει σε αυτή τη δύσκολη μετάβαση.
Στην πρώτη του κιόλας συμμετοχή σε αγώνα Rally, πριν ένα χρόνο, στο επταήμερο 1000 Dunas Raid της Ισπανίας, ο Canet κατάφερε όχι μόνο να τερματίσει, αλλά και να πάρει τη δεύτερη θέση στη Γενική κατάταξη, πίσω μόνο από τον αμερικανό Mason Klein. Ένα χρόνο αργότερα, στο Rally du Maroc 2024 πήρε μία εξίσου εντυπωσιακή δεύτερη θέση στην κατηγορία Rally 2 (7ος Γενικής) και όπως ο ίδιος δηλώνει, είναι έτοιμος για τον μεγάλο αγώνα:
“Δεν είναι πίεση για μένα να λένε πως είμαι το μέλλον της Ισπανίας στο Dakar. Μου αρέσει. Είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα της συμμετοχής μου στο Rally του Μαρόκου, αλλά στο Dakar του 2025 ο νούμερο ένα στόχος πρέπει να είναι να τερματίσουμε και να μάθουμε. Δεν νομίζω ότι τώρα είναι η ώρα να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε τα πάντα, αλλά να μάθουμε και να αποκτήσουμε εμπειρία για να έχουμε όλα τα όπλα και τα πάντα στη θέση τους σε λίγα χρόνια για να παλέψουμε για να κερδίσουμε το Ντακάρ”.
Philippe Gendron – η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός
Ο Βρετανός με το νούμερο 72 έχει γεννηθεί το 1972 και σε ηλικία 52 ετών θα αποτελεί τον μεγαλύτερο σε ηλικία αναβάτη μοτοσυκλέτας στο Dakar 20251. Αυτή του η συμμετοχή έρχεται μετά από δύο εγκαταλείψεις, μία το 2024 λόγω τραυματισμού και μία το 2023 μετά από μηχανική βλάβη, οι οποίες δεν ήταν αρκετές για να σβήσουν τη δίψα για έναν ακόμη τερματισμό στο διασημότερο Rally. O Gendron έχει καταφέρει να τερματίσει ακόμα και μέσα στην 50αδα (45ος το 2020) και φέτος στοχεύει στον τρίτο του τερματισμό ώστε να έχει ένα μετάλλιο για κάθε ένα από τα τρία του παιδιά:
“Όταν έχεις ζήσει ένα Dakar, το μόνο που θέλεις είναι να επιστρέψεις. Όταν τραυματίστηκα το 2024, είπα στον εαυτό μου ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Την επόμενη μέρα, ήμουν ακόμα στο bivouac και είχα ήδη αρχίσει να σκέφτομαι ότι θα πάω ξανά! Πολλοί μου λένε ότι δεν είναι λογικό γιατί είμαι 52, αλλά θέλω να τους πω: ζεις μόνο μία φορά! Ειλικρινά πιστεύω ότι αυτό θα είναι το τελευταίο μου Dakar και θέλω να φτάσω μέχρι τον τερματισμό.”
Mason Klein – Θα είναι φέτος η χρονιά του;
Ο 23 ετών Αμερικανός προέρχεται από άκρως ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της Αμερικής, όπως το AMA Hare & Hound και έχει κερδίσει το πρωτάθλημα στο “Best In The Desert”. Ήρθε στο προσκήνιο του κόσμου των Rally όταν στον αγώνα του 2022 αναδείχθηκε ταχύτερος Rookie ενώ ταυτόχρονα μπήκε και στη δεκάδα (9ος Γενικής) ενώ την ίδια χρονιά κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid (W2RC) στην κατηγορία Rally2. Ωστόσο η συνέχεια του είχε ανάμεικτα συναισθήματα καθώς στον αγώνα του 2023 κατάφερε να κερδίσει μία μέρα (2η) και να βρεθεί προσωρινά στην κορυφή της συνολικής κατάταξης του αγώνα, ωστόσο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από πτώσεις και τραυματισμούς, δύο μέρες πριν την ολοκλήρωση του αγώνα. Το 2024 εγκατέλειψε και πάλι λόγω μηχανικών προβλημάτων (συμμετείχε ως ιδιώτης με Kove) και ενώ είχε σημειώσει μερικά πολύ καλά αποτελέσματα. Φέτος αποτελεί επίσημη συμμετοχή της Kove και θα αγωνιστεί με το ολοκαίνουργιο 450 Rally της κινέζικης εταιρείας.
Sandra Gomez – H επιστροφή της πρωταθλήτριας Enduro
Η Sandra Gomez έχει τεράστια εμπειρία σε αγώνες enduro και μόνο φέτος (2024) έχει κερδίσει τo Γυναικείο Βραβείο Καλύτερης Επίδοσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro και την πρώτη θέση μεταξύ των Γυναικών στο FIM E-Explorer World Cup. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια τερματισμού το 2023, επιστρέφει στον αγώνα του 2025 με στόχο τον τερματισμό και τη νίκη στην κατηγορία των Γυναικών2. Θα το προσπαθήσει ως μέλος της εργοστασιακής ομάδα της Fantic με την οποία κέρδισε το Rally Μαρόκου (κατηγορία Γυναικών) στην πρώτη της συμμετοχή στη σέλα της XEF 450 Rally.
Υποσημειώσεις:
- Αξίζει να σημειωθεί πως στο Dakar του 2023 ο μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης ήταν ο θρύλος του Rally Franco Picco που τερμάτισε τον αγώνα σε ηλικία 68 ετών! ↩︎
- Απούσα θα είναι από τον αγώνα η Jane Daniels, η μοναδική γυναίκα που τερμάτισε με μοτοσυκλέτα το Dakar 2024 καθώς πριν λίγους μήνες έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί. ↩︎