Δοκιμή enduro Sherco 300 SEF Factory 2026: Όλα ίσιωμα

Όσο δυσκολεύουν οι συνθήκες, τόσο το μεσαίο τετράχρονο της γαλλικής εταιρείας δείχνει τα προτερήματά του, και τα κάνει όλα… ίσιωμα!

Ένα χρόνο μετά την ολική αναβάθμισή του, το τετράχρονο Sherco 300 SEF Factory MY26 έρχεται ως μία από τις κορυφαίες all-around enduro μοτοσυκλέτες της αγοράς. Τοποθετημένο ανάμεσα στο 250 και το 450, μοιάζει ξεκάθαρα με αυτό που θα λέγαμε “χρυσή τομή” και φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να περάσουμε αρκετές ώρες στη σέλα του, εκμεταλλευόμενοι την πρόκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας για μία πλήρη δοκιμή.

Σημασία στη λεπτομέρεια

Αντικρίζοντας τη 300 SEF Factory δεν μπορείς παρά να χαζέψεις τις αμέτρητες “πινελιές” οι οποίες μαρτυρούν την προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνουν οι σχεδιαστές του γαλλικού εργοστασίου, ειδικά σε ότι αφορά τον περιφερειακό εξοπλισμό. Εκεί βλέπουμε τις εξαιρετικές αναρτήσεις της KYB (με closed cartridge πιρούνι και “oversized” αμορτισέρ), εξάτμιση από την SPES (λαιμός) και την Akrapovic (τελικό), CNC τιμονόπλακες, μαύρα ανοδιομένα στεφάνια της Excel Takasago και ένα σωρό ακόμα μικρές λεπτομέρειες όπως τα ανάγλυφα καπάκια του κινητήρα (για να μην αλλοιώνεται η όψη τους από τις μπότες), το κορυφαίο κάλυμμα σέλας και το τιμόνι της OXIA. Ο πανέμορφος, έντονος χρωματικός συνδυασμός μπλε και κίτρινου, καθώς και η ομαλή ροή των γραφικών κάνουν ξεκάθαρη τη σχεδιαστική ταυτότητα της μοτοσυκλέτας η οποία δείχνει πανέτοιμη για δράση!

Βάρος μοτοσυκλέτας

Με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 9,7 λίτρων, ζυγίσαμε το Sherco SEF 300 Factory στα 115,3kg κάτι που σημαίνει 108,1 kg χωρίς καθόλου βενζίνη, έτοιμη για χρήση. Πρόκειται σίγουρα για ένα πολύ καλό νούμερο ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως η μοτοσυκλέτα της δοκιμής φορούσε mousse.

Θέση οδήγησης

Μόλις ανέβεις στη σέλα της 300 SEF Factory αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι η σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ σέλας και τιμονιού που δημιουργεί μια λίγο διαφορετική αίσθηση σε σχέση με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες enduro. Σίγουρα βολική για τους κοντούς και μεσαίου αναστήματος αναβάτες, ίσως πιο άβολη για τους ψηλούς. Βέβαια, όπως στα περισσότερα σύγχρονα enduro, τα περιθώρια που δίνονται χάρη στις δυνατότητες ρύθμισης (δύο ξεχωριστές θέσεις για τα καβαλέτα στις τιμονόπλακες, και δύο διαφορετικά offset στα καβαλέτα του τιμονιού) αλλά και η ύπαρξη πληθώρας ανταλλακτικών για αυτό τον σκοπό (καβαλέτα με διαφορετικό ύψος, προσθήκες και τιμόνια διαφορετικών χαρακτηριστικών) θα βολέψουν και τους πιο απαιτητικούς. Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί το γεγονός πως ακόμα και με το μεγάλο ρεζερβουάρ (9,7lt) που διαθέτει το 300 SEF, το συνολικό πλάτος της μοτοσυκλέτας στο σημείο που την αγκαλιάζουν τα πόδια, παραμένει όσο στενό θα ήθελες και μαζί με τη σχεδόν επίπεδη σέλα, δημιουργούν συνολικά μια θα λέγαμε “πολεμική” θέση οδήγησης.

Πρώτες εντυπώσεις

Ελάχιστες μοτοσυκλέτες θα μπουρούσαν να λάμψουν στις συνθήκες enduro που οδηγήσαμε την Sherco 300 SEF Factory. Το ξηρό και γλιστερό τερέν συνδυασμένο με ρίζες και σαθρές ανηφοροκατηφόρες περίμενει αυτή την εποχή, σαν αυστηρός κριτής, να αναδείξει τις αδυναμίες κάθε μοντέλου enduro, σε θέματα ομοιογένειας και ευκολίας χρήσης. Κι όμως, σχεδόν αθόρυβα, η μοτοσυκλέτα της συγκεκριμένης δοκιμής κατάφερνε ώρα με την ώρα και γύρο με τον γύρο να μας δίνει όλο και περισσότερη εμπιστοσύνη ώστε να την πλαγιάζουμε όλο και πιο πολύ, να ανοίγουμε όλο και πιο νωρίς το γκάζι, και τελικά να νιώσουμε πως, όταν θα έρθουν τα δύσκολα, θα καθαρίσει για πάρτι μας.

“Μόνο όταν τελικά πιάσαμε τα χρονόμετρα κατάλαβα περί τίνος πρόκειται…”

Κινητήρας

Είναι ιδιαίτερες μοτοσυκλέτες οι τετράχρονες enduro των 300cc και το 300 SEF δεν αποτελεί εξαίρεση. Χωρίς να έχει την υπερβολική ευστροφία που χαρακτηρίζει τα 250 4Τ αλλά ούτε και την ροπή των μεγαλύτερων κυβισμών (350/400/450), έχει την ικανότητα να περνάει τη δύναμη στο χώμα πολύ εύκολα, χωρίς να κουράζει αλλά και χωρίς να ενθουσιάζει. Στην πρώτη βόλτα ένιωσα να μου λείπει η χαρά που σου δίνει ένα 250 4T όταν αλλάζεις ταχύτητες στον κόφτη και παράλληλα πως δεν είχα στη διάθεσή μου όση ροπή θα ήθελα για διασκεδαστικές σούζες και παντηλίκια όπως με μία μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα.
Μόνο όταν τελικά πιάσαμε τα χρονόμετρα κατάλαβα περί τίνος πρόκειται… Η γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά με μεγάλη διάρκεια ψηλά, απόδοση του κινητήρα βοηθάει την μοτοσυκλέτα να επιταχύνει άκρως προβλεπόμενα ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη ενώ σε συνδυασμό με την απίστευτη σταθερότητα του συνόλου, δίνει στον αναβάτη της την εμπιστοσύνη να πιέζει όλο και περισσότερο κρατώντας το γκάζι ανοιχτό για πολύ περισσότερη ώρα. Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτερους χρόνους που έρχονται πιο εύκολα και με μεγαλύτερη συνέπεια από μεριάς αναβάτη.

Πλαίσιο, αναρτήσεις και περιφερειακά

Με την μοτοσυκλέτα σχεδόν άστρωτη ακόμα, η πρώτη εντύπωση είναι πως οι αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτές, ειδικά για το ξερό τερέν της Αττικής, αυτή την εποχή. Δεν δέχεσαι υπερβολικά χτυπήματα στα χέρια ή κοπανήματα από το πίσω μέρος, απλά νιώθεις πως θα ήθελες κάτι λίγο πιο μαλακό και ξεκούραστο, κάτι που πιθανότατα θα έρθει εν μέρει, όταν γραφτούν λίγες περισσότερες ώρες οδήγησης στο ψηφιακό κοντέρ. Αυτή η “racing αίσθηση” βέβαια είναι το τίμημα που καλείσαι να πληρώσεις για να έχεις μια άκρως σταθερή και προβλέψιμη, στη συμπεριφορά της. μοτοσυκλέτα. Το σύνολο υποστηρίζεται από ένα απροβλημάτιστο πλαίσιο που βοηθάει στα μέγιστα στην σταθερότητα χωρίς να θυσιάζει μεγάλο μέρος από την ευελιξία της μοτοσυκλέτας στα σφιχτά κομμάτια, όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις. Kορυφαίας αίσθησης και απόδοσης είναι τα γνωστά φρένα της Brembo (διατίθεται μεγάλη ποικιλία δίσκων στη λίστα των special parts της Sherco για τους πιο απαιτητικούς) ενώ καθόλου δεν μας προβλημάτισε ο συμπλέκτης, στις συνθήκες που οδηγήσαμε τη μοτοσυκλέτα.

Φτιαγμένο για τα δύσκολα

Αν σου αρέσει να κυνηγάς δεκατάκια σε δύσκολες ειδικές διαδρομές ή να καταπίνεις χιλιόμετρα σε απαιτητικές εντουροδιαδρομές, τότε η νέα SEF 300 Factory “σου κλείνει το μάτι”. Υπόσχεται απόλυτα προβλέψιμη συμπεριφορά με υψηλή σταθερότητα ώστε να κάνει τη ζωή σου όσο πιο εύκολη γίνεται. Χωρίς να απαιτεί υπερβολική προσπάθεια για να την τιθασεύσεις, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα δεθείς εύκολα μαζί της και το μόνο που μπορεί να σε ξεμυαλίσει θα είναι μάλλον η μικρότερη ή η μεγαλύτερη αδερφή της, αναλόγως… τα οδηγικά γούστα σου.

Λεπτομέρειες

Ο κινητήρας των 303cc δεν μοιράζεται κοινά στοιχεία (στρόφαλο ή κύλινδρο) ούτε με το 250 ούτε με το 450, και έχει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, με κάπως τραχιά και θορυβώδη λειτουργία. Ο λαιμός της εξάτμισης προέρχεται από την SPES, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τετράχρονα της σειράς Factory που διαθέτουν Akrapovic.

Το συγκεκριμένο αμορτισέρ της KYB ξεχωρίζει από το μεγάλο δοχείο αζώτου και τον μεγάλο άξονα διαμέτρου 18mm και (όπως και το πιρούνι) έρχεται με ρυθμίσεις από την Technical-Tech.
Νέος πίσω δίσκος από την Galfer με μικρότερο βάρος και καλύτερη απόδοση.

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το πολύ χρήσιμο βεντιλατέρ.
Κορυφαίο κάλυμμα σέλας από την Selle Dalla Valle.

Ο διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης βρίσκεται κάτω από το κουμπί της μίζας και σε αυτή τη θέση είναι επιλεγμένος ο χάρτης “Hard”.
Πολύ όμορφο το τελικό της εξάτμισης από την Akrapovic.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Sherco 300 SEF Factory 2026

Τιμή (€)13.200
Κινητήρας4T, 1K, 2EEK
Χωρητικότητα (cc)303,7
Διάμετρος x διαδρομή (mm)84 x 54,8
Συμπίεση (:1)12,7
Ιπποδύναμη (ανακοινώσιμη)
Ροπή (ανακοινώσιμη)
Τροφοδοσία
ΣυμπλέκτηςΥγρός πολύδισκος υδραυλικό Brembo
Κιβώτιο6 σχέσεων
ΕκκίνησηΜίζα
ΠλαίσιοΑτσάλινο ημιπεριμετρικό με αλουμινένιο αφαιρούμενο υποπλαίσιο
Τελική μετάδοση13/48
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt)9,7
Τροχοί -ελαστικά (μπροστά | πίσω)90/90 – 21 | 140/80 -18
Ανάρτηση μπροστάΚΥΒ USD ⌀ 48 mm Closed Cartridge, διαδρομή τροχού 300mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφορά.
Ανάρτηση πίσωΑμορτισέρ KYB 50, διαδρομή τροχού 330 mm, δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης (αργής & γρήγορης), επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου.
Φρένο μπροστάBrembo με δαγκάνα 2 εμβόλων και δίσκο ⌀260 mm
Φρένο πίσωBrembo με δαγκάνα 1 εμβόλου και δίσκο ⌀220 mm
Ύψος σέλας(mm)950
Μεταξόνιο(mm)1.480
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος355
Γωνία κάστερ (°)
Ανακοινώσιμο Βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη)
Πραγματικό βάρος (kg-γεμάτο βενζίνη)115,3

Δες 21 άρθρα του Enduro24 σχετικά με τα μοντέλα enduro 2026


Κοινοποίησε αυτό το άρθρο

Σχετικά άρθρα