Προοριζόμενο για την αμερικάνικη αγορά, το νέο Desmo450 EDX που παρουσίασε η Ducati, αποτελεί την εντουροποιημένη εκδοχή του motocross μοντέλου που παρουσιάστηκε φέτος.
Με αλλαγές σε κρίσιμα σημεία, αποτελεί την ιδανική μοτοσυκλέτα για τους αμερικάνικους αγώνες Cross-Country και Enduro (όπως τα Πρωταθλήματα GNCC, WORCS) καθώς μεταξύ άλλων έχει αυξηθεί η αυτονομία, έχει μαλακώσει το “set-up” των αναρτήσεων και -στα χαρτιά- έχει προστεθεί σταντ.
Λέμε “στα χαρτιά” καθώς αυτό δεν διακρίνεται στη μοναδική φωτογραφία που η μοτοσυκλέτα φαίνεται από την αριστερή μεριά και υποθέτουμε πως θα προστεθεί αργότερα, πριν την έναρξη της παραγωγής της EDX, η οποία αναμένεται στους Αμερικανούς dealer στις αρχές του 2026.

Έτσι, πλέον θα απομένουν μικρές ακόμα προσθήκες και αλλαγές (φώτα, κοντέρ, ομαλοποίηση της απόδοσης του κινητήρα) ώστε να έχουμε ένα μοντέλο που θα μπορεί να λάβει μέρος και σε κλασικούς αγώνες enduro, όπως αυτοί της Ευρώπης.

Δες το video από τη νέα Ducati Desmo450 EDX
Αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο MX
- Νέο ρεζερβουάρ 8.5 λίτρων
- Νέα σέλα
- Διαφορετικοί τροχοί – 18 ιντσών ο πίσω (αντί 19”)
- Ελαστικά Pirelli Scorpion XC Mid-Soft
- Αναρτήσεις με σετάρισμα για χρήση enduro
- Χούφτες
- Ποδιά κινητήρα
- Στάντ

Περισσότερη ροπή χάρη στο Desmo
Όπως και το MX μοντέλο, το Desmo450 EDX χρησιμοποιεί το δεσμοδρομικό (Desmo) σύστημα για τον έλεγχο της κίνησης των βαλβίδων (δεν χρησιμοποιούνται ελατήρια). Σύμφωνα με την Ducati, χάρη σε αυτό το σύστημα, ο κινητήρας έχει 70% περισσότερη ροπή στις 4.200rpm σε σχέση με τον ανταγωνισμό καθώς σε εκείνο το σημείο χρειάζεται πολύ λιγότερη ενέργεια για το άνοιγμα των βαλβίδων. Παράλληλα, το ιταλικό εργοστάσιο ανακοινώνει μέγιστη ιπποδύναμη 63.5 hp στις 9.400 rpm καθώς και περιθώριο ανόδου των στροφών μέχρι το εντυπωσιακό νούμερο των 11.900 rpm, πριν επέμβει ο κόφτης, χάρη στο σύστημα Desmo.

Πλαίσιο-αναρτήσεις-τροχοί
Το πλαίσιο είναι το ίδιο αλουμινένιο περιμετρικό των 9kg που χρησιμοποιείται και στο μοντέλο MX, ενώ οι αναρτήσεις έχουν σεταριστεί για χρήση enduro, με αλλαγές σε ελατήρια και εσωτερικές ρυθμίσεις. Στους τροχούς χρησιμοποιούνται στεφάνια της Takasago Excel, με τον πίσω να έχει πλέον διάμετρο 18”, ενώ “φοράνε” ελαστικά Pirelli Scorpion XC Mid-Soft 80/100-21” και 110/90-18”. Η προσθήκη του επιπλέουν εξοπλισμού έχει ανεβάσει το βάρος του Desmo450 EDX κατά 2,270kg (συνολικά 107kg, χωρίς βενζίνη) σε σχέση με το MX.
Ηλεκτρονικά
Φυσικά παραμένουν τα ηλεκτρονικά συστήματα που είδαμε και στο ΜΧ μοντέλο όπως το σοφιστικέ Ducati Traction Control (DTC) με αισθητήρα επιτάχυνσης που απενεργοποιείται αυτόματα στον αέρα (στα άλματα) ή όταν ο αναβάτης πιέσει ελαφρά την μανέτα του συμπλέκτη. Παραμένουν επίσης τα συστήματα εκκίνησης (Launch Control) και Engine Brake Control καθώς και το Quickshifter.
Διαστήματα Service
Τα διαστήματα συντήρησης έχουν υπολογιστεί ώστε να μειώσουν το κόστος και η αντικατάσταση εμβόλου έχουν οριστεί από τη Ducati στις 45 ώρες, μαζί με τον έλεγχο του διακένου των βαλβίδων, ενώ η συνολική γενική επισκευή του κινητήρα ορίζεται σε 90 ώρες.
Τιμή
Η τιμή της νέας Ducati Desmo450 EDX έχει οριστεί στις Η.Π.Α. στα 12.495$, δηλαδή 1.000$ περισσότερα από την έκδοση MX.

