Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Winni Kerschhaggl, διευθυντής της WESS, της εταιρίας που έχει αναλάβει τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro, αποκάλυψε πως βρίσκεται σε επαφές για τη διοργάνωση (ενός;) γύρου στην Ασία. Περισσότερες πληροφορίες δεν έδωσε, ούτε για το αν λέγοντας Ασία εννοεί κάποια από τις χώρες στην καρδιά της ηπείρου ή τις δυτικές περιοχές όπως η το Κατάρ και η Σαουδική Αραβία. Αιτία φυσικά για αυτό είναι η ραγδαία ανάπτυξη του Hard Enduro και της δημοτικότητάς του τόσο παγκοσμίως όσο και στη μεγαλύτερη ήπειρο του κόσμου αλλά πιθανότατα και οι περιορισμοί που σιγά σιγά εξαπλώνονται στην ευρωπαϊκή ήπειρο αναγκάζοντας έτσι τους οργανωτές του πρωταθλήματος στη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων σε νέες περιοχές.
“Παγκοσμιοποίηση”
Να θυμίσουμε πως στην προσπάθεια της WESS να εξαπλωθεί παγκοσμίως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί γύροι στις Η.Π.Α και τον Καναδά (Red Bull Tennessee Knockout και Red Bull Outliers) ενώ για το 2024 είχε προγραμματιστεί ένας γύρος και στην Αφρική (Roof of Africa) που τελικά αντικαταστάθηκε με το Hixpania λόγω διοικητικών προβλημάτων της αφρικάνικης οργάνωσης, Έτσι το επόμενο λογικό βήμα, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι ακολουθήσει τον δρόμο του MotoGP™ και του Motocross που έχουν ήδη ταξιδέψει στην Ασία πολλές φορές αλλά και σε πολλές χώρες όπως η Ιαπωνία, Ινδονησία, Μαλαισία, Ταιλανδη και η Κίνα.
Πιθανές τοποθεσίες
Εδώ η φαντασία μας μπορεί να οργιάσει καθώς οι επιλογές είναι φυσικά ανεξάντλητες. Αρκετοί αγώνες πραγματοποιούνται ήδη σε εθνικά πρωταθλήματα όπως αυτό στην Ιαπωνία (https://hidakamc.com) και στις Φιλιππίνες (Camsur Hard Enduro Championship) ενώ ενδιαφέροντα ποδηλατικά event θα μπορούσαν να αποτελέσουν έμπνευση για κάτι πολύ εντυπωσιακό όπως το “The Himalayan Enigma” σε υψόμετρο 3.000m στο Νεπάλ.
Τα προβλήματα
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε μία τέτοια “εξάπλωση” του πρωταθλήματος είναι φυσικά το κόστος των μεταφορικών που μπορεί να καταστήσει το ταξίδι απαγορευτικό για τις μικρότερες ομάδες του πρωταθλήματος. Ακόμα και αν η οργάνωση αναλάβει το κόστος μεταφοράς των μοτοσυκλετών και του εξοπλισμού, το αντίστοιχο κόστος για τη μεταφορά του ανθρώπινου δυναμικού μιας ομάδας δεν είναι σίγουρα αμελητέο όταν προστίθεται σε έναν ήδη “βαρύ” προϋπολογισμό. Αυτό εξάλλου το έχουμε δει και στο Παγκόσμιο EnduroGP που προσπάθησε να καθιερώσει γύρους στην αμερικάνικη ήπειρο (το 2007 ταξίδεψε στις Η.Π.Α και τον Καναδά) αλλά δεν τα κατάφερε.