Η 22η Αυγούστου του 1913 ήταν η 5η και τελευταία αγωνιστική ημέρα του πρώτου διεθνή εξαήμερου αγώνα enduro ο οποίος διοργανώθηκε στη Μεγάλη Βρετανία. Κατά τη διάρκεια αυτής της ημέρας οι αναβάτες;έπρεπε να διασχίσουν 286 χιλιόμετρα (178 μίλια) κυρίως σε χωματόδρουμους ενώ για την επόμενη (έκτη μέρα) το μόνο που απέμενε ήταν να περάσουν τις μοτοσυκλέτες τους από τον τεχνικό έλεγχο ώστε να οριστικοποιήσουν τον τερματισμό τους. Κατά τη διάρκεια του αγώνα οι 162 αναβάτες που πήραν εκκίνηση κλήθηκαν να καλύψουν συνολικά το εντυπωσιακό νούμερο των 1.260km και 99 από αυτούς κατάφεραν να φτάσουν στον τερματισμό. Νικήτρια ομάδα ήταν αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου που αποτελούταν από τους William Gibb ( Douglas ), Billy Little ( Premier ) και τον Charlie Collier ( Matchless) ο οποίος ήταν και ο νικητής του πρώτου αγώνα Tourist Trophy στο Isle of Man το 1907.
Ο αγώνας φιλοξενήθηκε στο Carlisle, στη βόρεια Αγγλία, και αποτέλεσε την πρώτη επίσημη εκδήλωση της FIM (τότε η Παγκόσμια Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία ονομαζόταν FICM). Ωστόσο αυτή ήταν η 11η έκδοση του εξαήμερου αγώνα με την πρώτη να έχει πραγματοποιηθεί το 1903, έτος ίδρυσης της Βρετανικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και Mοτοσυκλέτας. Η λέξη Trial δεν είχε σχέση με τις μοτοσυκλέτες Trial που έκαναν την εμφάνισή τους αρκετά αργότερα ενώ ο συγκεκριμένος θεσμός μετονομάστηκε σε ISDE (International Six Days Enduro) το 1981.
Η ανακοίνωση για την διοργάνωση του αγώνα ανέφερε: “Φέτος η δοκιμή έξι ημερών της AUTO CYCLE UNION θα έχει χαρακτήρα παρατεταμένης δοκιμής και επίδειξη αξιοπιστίας. Η δοκιμή θα διαρκέσει πέντε ημέρες, ενώ την έκτη ημέρα θα γίνει ο έλεγχος των αγωνιστικών μηχανών. Ορισμένες από τις πέντε ημέρες θα είναι «non-stop», δηλαδή δεν θα γίνουν στάσεις αλλά θα δοθεί ένα μικρό χρονικό διάστημα το πρωί ώστε οι αγωνιζόμενοι να μπορέσουν να λιπάνουν ή να ρυθμίσουν τις μηχανές τους.”
Κατηγορίες ISDT 1913
- 1η κατηγορία: Μοτοσυκλέτες 250cc – 40 kg, 350cc – 50 kg, 500cc – 60 kg, 750cc – 70 kg, 1000cc – 80 kg
- 2η κατηγορία: Μοτοσυκλέτες με πλαινό καλάθι (sidecar): 350cc – 80 kg, 500cc – 100 kg, 750cc – 110 kg, 1000cc – 120 kg.
- 3η κατηγορία: Cyclecars: τρίτροχα ή τετράτροχα οχήματα με δυνατότητα μεταφοράς ενός ή δύο ατόμων και μέγιστο βάρος 300kg.
Υ.Γ. Για τους λάτρεις των ιστορικών χρονικών συγκρίσεων αξίζει να αναφέρουμε πως εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα μόλις είχε ολοκληρωθεί ο Β’ Βαλκανικός Πόλεμος και με την υπογραφή της συνθήκης του Βουκουρεστίου η χώρα μας προσάρτησε μεγάλα τμήματα της Μακεδονίας, της Ηπείρου, την Κρήτη και νησιά του Αιγαίου. Ο πρώτος καταγεγραμμένος επίσημος αγώνας μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα διοργανώθηκε το 1929.